Otin korkokaton 2021. Nyt mun viitekorkoni on 0,8!
Eli mun 12kk euribor on 0,8%, eikä se siitä nouse, vaikka vuosittain tarkistetaan, ennen vuotta 2036.
Huvittavaa, miten siihenkin maailman aikaan moni luuli, että koronnousulta on fiksua suojautua säästämällä :D LOL Mun korkoni nousi sen verran vähän, että vielähän tuossa on mahdollisuus MYÖS säästää ja niitä rahojapa ei pankki ota! 👍
Ja kyselijöille: ei, mulla ei ole erikseen hintaa korkokatolle, vaan sen hinta on mukana tuossa 0,8%:ssa.
Kommentit (229)
Arvostelet todella ikävästi muita ja vedät räkänauruhymiöitä, sinä joka itse -ketjun aloittaja - et osaa keskustella kunnioittavaan sävyyn. Oletko jotenkin diagnosoitu? Jotenkin ymmärrän sinua kuitenkin.
- Vakavasti traumataustainen -
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minulla ei ole ollut varaa ruokaan ja en ole syönyt mitään 5 päivään. Kivat sulle.
Hei nyt yhteyttä kirkon diakoniin ja monilla isoilla paikkakunnilla on ilmaisruokailuja periaatteella maksa jos kykenet, jos asut sellaisella niin googleta mistä voi löytää. Jos tuollainen tilanne edes uhkaa niin ennen sitä pitää jo toimia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko lapset sen Hesarin artikkelin? Ilmeisesti, kun tuli yhtäkkiä niin oudon hiljaista tänne :D
Sanoo saman, minkä minäkin. Eikä se *pankissa töissä oleva*, joka ei edes osannut hommiaan.
ApTänne ei ole tullut hiljaista. Artikkelissa seisoo mustaa valkoisella, että lainaa ei ole saanut alle 1,4%. Jos halutaan vertailla, niin sitten vertaillaan kokonaiskorkoja. Sinä et sitä vieläkään ole suostunut kertomaan. Kokonaiskorkosi on varmasti ihan sama kuin asuntolainallisilla, joilla ei ole korkosuojausta ja niillä asuntolainallisilla, joilla on korkosuoja, laina on paljon halvempaa kuin sinulla. Silti en huomannut, että kukaan olisi tullut tänne leukimaan halvemmalla lainallaan. Harvalla varmaan on mitään 200 000e kulutusluottoja vaan korkojen nousu koskee ensisijaisesti asuntolainallisia. Että räkäpää olet itse!
NO EI OLE. Ja ei voida verrata asuntolainoja ja kulutusluottoja marginaalin osalta todellakaan. Kuka tahansa asuntolainaaja olisi saanut myös lainaansa 0,1% tai ilmeisesti jopa 0,01% viitekoron JA korkokattomaksun 0,7%!!!!!!!!!! Tässä keskustellaan nyt siitä.
Eli jos lainan korko asuntovelallisella nyt on 0,7% marginaali PLUS euribor 3,77%, niin millä matematiikalla et ymmärrä, että se on helv... paljon kalliimpi, kuin mainitsemasi 1,4%?????????
Siinä pitää sitten vertailla 4,47% korkoa 1,4% korkoon.
Tajua nyt jo.
Minun korkoni on 1/2 tuollaisen asuntovelallisen korosta, jolla ei tuota HS:n jutun hintaista kattoa ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko lapset sen Hesarin artikkelin? Ilmeisesti, kun tuli yhtäkkiä niin oudon hiljaista tänne :D
Sanoo saman, minkä minäkin. Eikä se *pankissa töissä oleva*, joka ei edes osannut hommiaan.
ApTänne ei ole tullut hiljaista. Artikkelissa seisoo mustaa valkoisella, että lainaa ei ole saanut alle 1,4%. Jos halutaan vertailla, niin sitten vertaillaan kokonaiskorkoja. Sinä et sitä vieläkään ole suostunut kertomaan. Kokonaiskorkosi on varmasti ihan sama kuin asuntolainallisilla, joilla ei ole korkosuojausta ja niillä asuntolainallisilla, joilla on korkosuoja, laina on paljon halvempaa kuin sinulla. Silti en huomannut, että kukaan olisi tullut tänne leukimaan halvemmalla lainallaan. Harvalla varmaan on mitään 200 000e kulutusluottoja vaan korkojen nousu koskee ensisijaisesti asuntolainallisia. Että räkäpää olet itse!
Ja voi lapsi hyvä, korkojen nousu koskee jokaista, jolla on euriboreihin tai prime-korkoihin sidottua lainaa!
Ap
Vaikka on varallisuutta, niin asiat voi olla henkisellä puolella aika huonosti. AP:lla vaikuttaa olevan keskustelutyylistä päätellen. Minulla on asuntolainan kokonaiskulut 1,9% korkokaton vuoksi, mutta ei tulisi mieleen tehdä jotain leuhkimiskeskistelua siitä ja lyödä muita.
Toivottavasti tämä on joku räkäpäätrolli.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelet todella ikävästi muita ja vedät räkänauruhymiöitä, sinä joka itse -ketjun aloittaja - et osaa keskustella kunnioittavaan sävyyn. Oletko jotenkin diagnosoitu? Jotenkin ymmärrän sinua kuitenkin.
- Vakavasti traumataustainen -
En ole :) Ilkeästi vastaavien palstalaisten halveksinta juontaa juurensa oikeudenmukaisuuden tunnostani, joka on korkeaa tasoa. Halveksin ihmisiä, enkä anonyyminä pelkää näyttää sitä, jotka tulevat jauhamaan muiden ketjuihin p*skaa. Vastaa asiallisesti: sinua ei halveksita. So simple.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi lapsi hyvä, korkojen nousu koskee jokaista, jolla on euriboreihin tai prime-korkoihin sidottua lainaa!
Ap
No ei se paljon näy jossain pienissä lainoissa. Minun kylppäriremppa lainassa oli viime kuussa korontarkistus (12kk euribor) ja kulut nousi 20e/kk. Eli eniten se koskee juuri asuntovelallisia, joilla on oikeasti isot lainat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on varallisuutta, niin asiat voi olla henkisellä puolella aika huonosti. AP:lla vaikuttaa olevan keskustelutyylistä päätellen. Minulla on asuntolainan kokonaiskulut 1,9% korkokaton vuoksi, mutta ei tulisi mieleen tehdä jotain leuhkimiskeskistelua siitä ja lyödä muita.
Minä halveksin sen takia osaa kommentoijista, että aina, kun olen kertonut ottaneeni korkokaton ja pitäväni sitä erittäin viisaana sijoituksena, siihen on suhtauduttu kuin olisin tehnyt virheen ja jotenkin väärässä ja siis semmoista pilkallista ja ei-arvostavaa vaan halveksivaa kommentointia olen saanut. Annan nyt samaa takaisin.
Se ei kerro kyllä mitään minun mieleni hyvinvoinnista. Minusta on mukavaa lyödä p*skiaisia. että jos jotain niin se kertoo hyvästä fiiliksestä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla ei muka ole ollenkaan pankin marginaalia?
No tää on tää korkokattohullu. Riehuu jokaisessa ketjussa missä vähänkään mainitaan asuntolaina tai Euribor.
Kuule. Ainoat hullut ovat täällä ihmiset, jotka nimittelevät minua siksi, että otin korkokaton ja se pesee heidän lainansa mennen tullen, kun he ressukat maksavat omista lainoistaan satasia enemmän /kk kuin aiemmin.
Heiltä ei asiallinen keskustelu onnistu, koska ovat niin kateellisia, kun joku on heitä vähän älykkäämpi.
Ap
Hyvin harvalla kuukausimaksut on nousseet satasia, ei edes kymppejä. Sä olet maksanut monta vuotta korkokatostasi kun ne muut eivät.
Vierailija kirjoitti:
* Ja kun ikää on jo kertynyt, ajattelin myös, että mihin säästän?*
facepalm 😣 No vaikka teet enemmän muita mainitsemiasi asioita!
Ap
On säästöjä, joista onneksi voin irrottaa tarvittaessa. :) Onneksi niin ja voin kiittää tästä säästeliäästi eläneitä vanhempani ja pitkä työhistoria takana. Oma terveys ei ole enää niin priima, mutta en tarvitse yksityistä hoitoa. Eikä minun tarvitse elää ikuista nuoruutta. Hyväksyn, että vanhenen. :) Elämä on oikein hyvää näin. Huomasin, että aloin ajatella jo vähän sairaalloisen pihisti. Ei mitään järkeä. Kuten joku täällä mainitsi, että oli saaneet perintöä, mutta edesmennyt oli kuljeskellut risaisissa kengissä. Minun ei tarvitse jättää kenellekään mitään. Teen hissukseen ns. kuolinsiivousta ja elelen päivän kerrallaan. Yritän olla turhista huolehtimatta.
Olen ilmeisesti ns. hyvä pankin asiakas, kuten sinäkin ap.
Voitko antaa neuvoja, mitä voi pankilta pyytää vastapalvelukseksi?
Olenko liian kiltti hyvä asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä halveksin sen takia osaa kommentoijista, että aina, kun olen kertonut ottaneeni korkokaton ja pitäväni sitä erittäin viisaana sijoituksena, siihen on suhtauduttu kuin olisin tehnyt virheen ja jotenkin väärässä ja siis semmoista pilkallista ja ei-arvostavaa vaan halveksivaa kommentointia olen saanut. Annan nyt samaa takaisin.
Se ei kerro kyllä mitään minun mieleni hyvinvoinnista. Minusta on mukavaa lyödä p*skiaisia. että jos jotain niin se kertoo hyvästä fiiliksestä :)
Ap
Totuus sattuu. Se että sulla nyt hetkellisesti on pikkasen pienempi korko kuin osalla, ei tee vuosien korkokaton maksamisesta fiksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei se paljon näy jossain pienissä lainoissa. Minun kylppäriremppa lainassa oli viime kuussa korontarkistus (12kk euribor) ja kulut nousi 20e/kk. Eli eniten se koskee juuri asuntovelallisia, joilla on oikeasti isot lainat.
Meidän taloyhtiössä (itse asun okt:ssa, eli ei ole kotini) lainojen korkojen takia vastikkeet nousivat 4,20€/m2. Mutta siinä onkin julkisivu-, hissi-, tietoliikenne ja putkiremontit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* Ja kun ikää on jo kertynyt, ajattelin myös, että mihin säästän?*
facepalm 😣 No vaikka teet enemmän muita mainitsemiasi asioita!
ApOn säästöjä, joista onneksi voin irrottaa tarvittaessa. :) Onneksi niin ja voin kiittää tästä säästeliäästi eläneitä vanhempani ja pitkä työhistoria takana. Oma terveys ei ole enää niin priima, mutta en tarvitse yksityistä hoitoa. Eikä minun tarvitse elää ikuista nuoruutta. Hyväksyn, että vanhenen. :) Elämä on oikein hyvää näin. Huomasin, että aloin ajatella jo vähän sairaalloisen pihisti. Ei mitään järkeä. Kuten joku täällä mainitsi, että oli saaneet perintöä, mutta edesmennyt oli kuljeskellut risaisissa kengissä. Minun ei tarvitse jättää kenellekään mitään. Teen hissukseen ns. kuolinsiivousta ja elelen päivän kerrallaan. Yritän olla turhista huolehtimatta.
Olen ilmeisesti ns. hyvä pankin asiakas, kuten sinäkin ap.
Voitko antaa neuvoja, mitä voi pankilta pyytää vastapalvelukseksi?
Olenko liian kiltti hyvä asiakas?
No ainakin minulla on OP:ssä oma pankkineuvoja ja suora kännykkänumero hänelle :) Tosin tarvitsenkin häntä aika-ajoin, kun hoidan välillä vähän näitä varallisuuspisneksiä 😃
OP:ssä on ollut kyllä todella mukava palvelu :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO EI OLE. Ja ei voida verrata asuntolainoja ja kulutusluottoja marginaalin osalta todellakaan. Kuka tahansa asuntolainaaja olisi saanut myös lainaansa 0,1% tai ilmeisesti jopa 0,01% viitekoron JA korkokattomaksun 0,7%!!!!!!!!!! Tässä keskustellaan nyt siitä.
Eli jos lainan korko asuntovelallisella nyt on 0,7% marginaali PLUS euribor 3,77%, niin millä matematiikalla et ymmärrä, että se on helv... paljon kalliimpi, kuin mainitsemasi 1,4%?????????
Tajua nyt jo.
Minun korkoni on 1/2 tuollaisen asuntovelallisen korosta, jolla ei tuota HS:n jutun hintaista kattoa ole.
Ap
Siis mitä? Sä et taida tietää mitä korkokatto tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totuus sattuu. Se että sulla nyt hetkellisesti on pikkasen pienempi korko kuin osalla, ei tee vuosien korkokaton maksamisesta fiksua.
Miten niin hetkellisesti? Tajuatko, että euriborien olisi painuttava ALLE 0,8%, jotta mä maksaisin enemmän korkoa, kuin ilman kattoa maksaisin?
Miten pian uskot niiden painuvan alle 0,8%? 12kk euribor on nyt 3,77% ja 1kk 3,09%.
Ja: jos niin kävisikin, että korot olisivat miinuksella taas, niin tiedätkö mitä mä tekisin? Neuvottelisin 0-korkoisen lainan Nordeasta, jonka asiakas myös edelleen olen, maksaisin OP:n lainan pois ja korkokaton maksu päättyisi siihen paikkaan. JA TÄSTÄ EI TARVITSE MAKSAA MITÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ. Enkä ole vieläkään maksanut mitään ylimääräistä katosta, ainoastaan 0,7% enemmän korkoa silloin, kuin euriborit olivat miinuksella. Eli kohdallani kaksi vuotta (mulla oli ensin korkoputkilaina Nordeassa 2020-2021). Mutta euribor 3,77% välttäminen syö sen kulun aika noeasti!
Ap
Missä kohtaa sulla se korkokatto tuli vastaan? Eli kauanko maksoit katosta turhaan?
Mun lainassa ei korkokatto ole vielä lähelläkään, turhaan olisin maksanut katosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajua nyt jo.
Ap
Siis mitä? Sä et taida tietää mitä korkokatto tarkoittaa?
Tiedän, mitä sä ajattelet, että se tarkoittaa? Ts. missä ajattelet, että ajatukseni meni väärin?
Ap
AP:lla ei oikeasti ole mitään varallisuutta. Kaivanut nuo luvut tuosta linkittämästään Hesarin artikkelista. Tuo "varallisuusbisnesten" hoitaminen oman pankkineuvojan kanssa antoi oikein loppusilauksen kaikelle. Ei kukaan käytä tuollaista termiä. Kysyjä kysyi, mitä voi pyytää pankilta vastineeksi. Oma pankkineuvoja ei ole mikään vastine, vaan kallis palvelu, josta asiakas maksaa.
Toivottavasti kukaan ei enää vastaa tämän trollin keskusteluun.
Tänne ei ole tullut hiljaista. Artikkelissa seisoo mustaa valkoisella, että lainaa ei ole saanut alle 1,4%. Jos halutaan vertailla, niin sitten vertaillaan kokonaiskorkoja. Sinä et sitä vieläkään ole suostunut kertomaan. Kokonaiskorkosi on varmasti ihan sama kuin asuntolainallisilla, joilla ei ole korkosuojausta ja niillä asuntolainallisilla, joilla on korkosuoja, laina on paljon halvempaa kuin sinulla. Silti en huomannut, että kukaan olisi tullut tänne leukimaan halvemmalla lainallaan. Harvalla varmaan on mitään 200 000e kulutusluottoja vaan korkojen nousu koskee ensisijaisesti asuntolainallisia. Että räkäpää olet itse!