Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin korkokaton 2021. Nyt mun viitekorkoni on 0,8!

Vierailija
07.05.2023 |

Eli mun 12kk euribor on 0,8%, eikä se siitä nouse, vaikka vuosittain tarkistetaan, ennen vuotta 2036.
Huvittavaa, miten siihenkin maailman aikaan moni luuli, että koronnousulta on fiksua suojautua säästämällä :D LOL Mun korkoni nousi sen verran vähän, että vielähän tuossa on mahdollisuus MYÖS säästää ja niitä rahojapa ei pankki ota! 👍
Ja kyselijöille: ei, mulla ei ole erikseen hintaa korkokatolle, vaan sen hinta on mukana tuossa 0,8%:ssa.

Kommentit (229)

Vierailija
1/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minulla ei ole ollut varaa ruokaan ja en ole syönyt mitään 5 päivään. Kivat sulle.

Vierailija
2/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minulla ei ole ollut varaa ruokaan ja en ole syönyt mitään 5 päivään. Kivat sulle.

Kuulostaa kurjalta. Minua on suojannut aina ja myös oman elämäni huonoina aikoina sukuvarallisuus. En osaa ajatella edes, mille tuo tuntuu 😔

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta ihmettelen, että miksi me hyväksytään tämä pska?

Nimimerkillä: säästöt menevät kesän aikana ja en tiedä millä selvitä jatkossa

Vierailija
4/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta. Minua on suojannut aina ja myös oman elämäni huonoina aikoina sukuvarallisuus. En osaa ajatella edes, mille tuo tuntuu 😔

Ap

Et kai osaa kun pääsi on niin syvällä ahterissasi.

Vierailija
5/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta köyhiä meillä on ollut aina. Minkä takia siihen, ettei jollain ole ollut varaa johonkin on palstallakin aina suhtauduttu tosi toksisesti????? Mulla on ollut aikoja, jolloin omat tuloni ovat olleet tosi niukat, joskaan en ole kokenut itseäni köyhäksi kiitos sukuvarallisuuden, jonka ansiosta minäkin sain asua omassa velattomassa asunnossani, jonka olin perinyt. Oli varaa köyhäillä. Äitini on ikänsä ollut vähillä varoilla elävä. Tiedän, mitä puute on. Minun on vaikea silittää aiemmin hyvin toimeen tulleiden, nyt köyhtyvien päätä, koska niin moni on kommentoinut köyhien asioita todella rumasti vuosien varrella.

Tai ei ole tullut puolustamaan ilkeilijöiltä.

Ja korkokaton pystyi ottamaan kuka tahansa 2021, miksi uskoi säästämisohjeeseen?!

Ap

Vierailija
6/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös olekin pääasia, että Juha Sipilä saa nostaa yli kolme tonnia kuussa sopeutumisrahaa, vaikkei tee sen eteen yhtään mitään. Sipilällä ei ole nälkä eikä muustakaan puutetta.

Vierailija
7/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut korkokattoa, kun korot lähti nousuun tein 100.000€ ylimääräisen vähennyksen ja maksoin velan pois.

Vierailija
8/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole dyykannut?

Vierailija
9/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mullakin taloyhtiölainoja perityissä sijoitusasunnoissani, joiden koronnousu syö minun tulojani. Mutta. Minulla on valinnanvaraa. Minulla on puskuria, varoja, joilla voin halutessani maksaa yhtiölainoja pois ja saada taas isompaa kassavirtaa. Sitä on vauraus, että on varaa valita.

Siksi en ymmärrä lainkaan köyhien lyömistä, heillä kun ei ole varaa valita!!!!!!

Ap

Vierailija
10/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin lainan vuosi sitten, laina ei ole kovin suuri ja pankista ja muualta suositeltiin ettei korkokattoa tarvii. En sitten ottanut sitä ja ensimmäinen tarkastus kesäkuussa.

Minkä verran maksat korkokatosta? En tiedä millon korot lähtee laskuun..

Vierailija
11/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta köyhiä meillä on ollut aina. Minkä takia siihen, ettei jollain ole ollut varaa johonkin on palstallakin aina suhtauduttu tosi toksisesti????? Mulla on ollut aikoja, jolloin omat tuloni ovat olleet tosi niukat, joskaan en ole kokenut itseäni köyhäksi kiitos sukuvarallisuuden, jonka ansiosta minäkin sain asua omassa velattomassa asunnossani, jonka olin perinyt. Oli varaa köyhäillä. Äitini on ikänsä ollut vähillä varoilla elävä. Tiedän, mitä puute on. Minun on vaikea silittää aiemmin hyvin toimeen tulleiden, nyt köyhtyvien päätä, koska niin moni on kommentoinut köyhien asioita todella rumasti vuosien varrella.

Tai ei ole tullut puolustamaan ilkeilijöiltä.

Ja korkokaton pystyi ottamaan kuka tahansa 2021, miksi uskoi säästämisohjeeseen?!

Ap

Käyn töissä, mutta olen pienituloinen. Niistä pienistä tuloistani olin säästänyt omaa asuntoa varten. Nyt hintojen nousun seurauksena ne kituuttamalla kertyneet säästöt ehtyvät. Kohta ei ole enää varaa käydä töissä.

-aito köyhä

Vierailija
12/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, Oliskohan sun 0,8 % korkoon myös syynä sun sukuvarallisuus, harvalle tuollaisia diilejä tarjotaan.

Itse otin lainan muutamia vuosia sitten, lainaa tuli puolet asunnon arvosta ja aika maltillinen summa. Kiinteä korko olisi ollut muistaakseni 1,2 % + marginaali, ja tämä ei tosiaankaan koko lainan ajalle vaan olikohan maksimissaan 10 vuodelle. Ei olisi tullut kannattavaksi, kun sain maksettua lainastani nollakoroilla (marginaalin hinnalla) melkein 2/3 pois.

Vierailija
13/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin lainan vuosi sitten, laina ei ole kovin suuri ja pankista ja muualta suositeltiin ettei korkokattoa tarvii. En sitten ottanut sitä ja ensimmäinen tarkastus kesäkuussa.

Minkä verran maksat korkokatosta? En tiedä millon korot lähtee laskuun..

Maksan siitä 0,7%. Se pysäytti euriborin nousun lainassani 0,1%:iin. Eli se 0,1% + korkokaton maksu 0,7% tekevät nykyisen viitekorkoni, joka on siis 0,8%.

Eli ekan vuoden maksoin 0,7% kk:ssa enemmän lyhennystä, kuin jos mulla ei ois ollut korkokattoa.

Ap

Vierailija
14/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ennen palstalla näitä kapinaan yllyttäviä "miksi me hyväksytään tämä"- tyyppejä?

Minusta ennen venäläisiä trolleja ei ollut.

Vierailija
15/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee lainakulut kai 40-100 euroa kesäkuussa seuraavaksi vuodeksi. Laina ei ole kovin iso. Uskon, että kokonaisuudessaan tulee itselle halvemmaksi maksaa 12kk euriborin mukaan, kuin korkokatto koska en usko että koko laina aikaani 15-20 vuotta korot on näin ylhäällä.

Vierailija
16/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, Oliskohan sun 0,8 % korkoon myös syynä sun sukuvarallisuus, harvalle tuollaisia diilejä tarjotaan.

Itse otin lainan muutamia vuosia sitten, lainaa tuli puolet asunnon arvosta ja aika maltillinen summa. Kiinteä korko olisi ollut muistaakseni 1,2 % + marginaali, ja tämä ei tosiaankaan koko lainan ajalle vaan olikohan maksimissaan 10 vuodelle. Ei olisi tullut kannattavaksi, kun sain maksettua lainastani nollakoroilla (marginaalin hinnalla) melkein 2/3 pois.

Ei ole syynä :). Tuo oli ihan yleinen korkokaton hintataso kesällä 2021. Kiinteä korko on ERI ASIA. Se on aina kalliimpi, kuin korkokatto. Kiinteän koron saa vaikka koko laina-ajalle. Mä en vain halunnut kiinteää, laskin, että 14v riittää suoja-ajaksi mulle ja kiinteässä lainaa ei voi maksaa pois kuluitta. Joutuu maksamaan sen koko koron. Korkokatossa maksaa korosta vain sen ajan, minkä lainaa (ja korkokattoa) olikin. Ennen aikaisesta poismaksusta ei tule ylimääräisiä kuluja.

Ap

Vierailija
17/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla ei muka ole ollenkaan pankin marginaalia?

Vierailija
18/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ennen palstalla näitä kapinaan yllyttäviä "miksi me hyväksytään tämä"- tyyppejä?

Minusta ennen venäläisiä trolleja ei ollut.

En ole venäläinen, en tunne ketään venäläistä, en ole koskaan edes käynyt Venäjällä (no en kyllä missään muuallakaan) vaan olen köyhä, suomalainen, töissä käyvä ihminen joka haluaisi perustaa perheen, mutta edes siihen minulla ei ole varaa.

Jostain kumman syystä en koe Suomen olevan hyvinvointivaltio. Ainakaan sellaiselle joka on syntynyt köyhään perheeseen se ei ole.

Vierailija
19/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla ei muka ole ollenkaan pankin marginaalia?

On marginaali. Tiedätkö termit? Googlaapa, mikä on viitekorko?

Kyseessä ei ole asuntolaina, niin mun marginaali ei ole vertailukelpoinen asuntolainojen kanssa. Mun laina oli perintöveroon. Yli 200 000€.

Ap

Vierailija
20/229 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin halpaa ja pitkää korkokattoa ei ole saanut vuonna 2021. Aloitus ei ole uskottava.