Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.

Kommentit (643)

Vierailija
341/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt vauvan nukkumaan kauppareissun ajaksi. Kauppa tosin sijaitsi asuntomme alapuolella ja matka sinne alle 30 sekuntia. Itkuhälytin oli aina mukana. Vauva ei tosin koskaan herännyt kauppakäynnin aikana.

Vierailija
342/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetko tietävät, että tyhjät akut ovat vaarallisia ja ne akut tyhjenevät itsekseen pikkuhiljaa ja alle 15% kohdalla ollaan jo jännän äärellä. Sen takia modernit laitteet varoittavat 15% kohdalla että hei laitteesi pitäisi ladata/akkuvaraus on vähäinen. Monellako on jotain kuulokkeita, vulvapöristimiä, aktiivisuusrannekkeita sun muuta pikkuelektroniikkaa jossain random laatikoissa ja kaapeissa? Moniltako löytyy ABC sammuttimia kotoa? Maksaa 19.90e sellainen pieni parin kilon sammutin millä saa tällaisen akkupalon kuriin. Aika pieni hinta jos miettii savuvahinkoja ja henkilövahinkoja.

Tuo 15% juttu ei pidä paikkaansa. Akuissa on turvallinen määrä virtaa vielä silloinkin, kun puhelimen mukaan virtaa on 0%, ja puhelin kääntyy pois päältä.

Mutta jos tyhjän puhelimen hylkää todella pitkäksi aikaa, saattaa varaustaso laskea vaaralliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä, kun on näitä isän puolustajia, jotka pitävät äitejä ylihysteerisinä ja mitäs tuosta, kun oli vaan arviointivirhe... Niin on aika pelottavaa kuinka paljon itsekin olen kuullut esimerkiksi lähipiiristä näistä, että isä on juonut alkoholia vahtivuorollaan, on jättänyt pieniä lapsia keskenään kylpyammeeseen, jättänyt vauvan hoitopöydälle siksi aikaa, kun lähtee hakemaan bodya jne. Mikä ihme päävika tällaisella ihmisellä on!? Onneksi on kunnollisiakin vanhempia, joiden mielestä jotkut asiat nyt ovat itsestään selviä, esim. se, ettei lähdetä kauppaan ja jätetä vauvaa yksin siksi aikaa.

Mua taas hämmentää, että kun täällä on näin paljon näitä äitejä tai naisia joiden kaveri on äiti, joilla on noin paljon noita isejä jotka tekee noin paljon typeryyksiä, että mitä se kertoo niistä äideistä? Tekla lisäännytte ihan kenen kanssa tahansa? Eikö sen miehen urpous muka millään tavalla ilmene? Kyllä tossa taitaa suurimmalla osalla olla ihan peiliin katsomisen paikka. Mun mies hoitaa isyyden esimerkillisesti, eikä ikinä tekis mitään näitä urpoiluja mitä täällä on mainittu. Eli valitsin hyvin, hyvä minä. Hävetkää lortot.

Vierailija
344/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tiedä vastausta tähän, niin kannattaa jättää se lapsi tekemättä ja odottaa aikuistumista vielä 5-10 vuotta. Jos ei siltikään oikein ymmärrä, niin jättäkää tekemättä kokonaan. Sossussa ei enää riitä kädet teidän heitteillejättö-lasujen kanssa.

Vierailija
345/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ei tuon ikäisen lapsen äiti lähde minnekään."

Ei vissiin.

Nykymammat on matkalla Kreikan saarille rentoutumaan heti kun napanuora on napsaistu ja jälkeiset putsattu koipien välistä ...

Tälläinen kommentti saa ajattelemaan, että henkilöllä ei varmaan ole yhtään kaveria. Ehkä yksi kasvoton kaveri jossain pelimaailmassa.

Vierailija
346/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka jättää vauvan tai pienen lapsen yksin.

Vierailija
347/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin joka päivä vauvan nukkumaan ja tein ulkona pakollisia hommia.

Ikinä ei lapsi herännyt.

Kyllähän maalla vanhemmat käy navetassakin ja lapsi jää nukkumaan.

Vierailija
348/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei lapsi herännyt.

Täysin eri asia olla ulkona max minuutin päässä, kuin kaupassa, ellei asu tyyliin kaupan yläkerrassa.

Vierailija
349/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen kunnollinen vanhempi ei nuku, ei syö, ei peseydy eikä käy vessassa, vaan on 24/7 vauvan vieressä vahtimassa ettei mitään vain tapahdu.

Ja koska tämä ei tietenkään riitä, on vauva ja vauvan  lähiympäristö varustettu vähintään kymmenellä itku- turva- yms hälyttimellä, jotta varmasti olisi tarpeeksi turvallista

Niin. Joskus ei ehdi kunnolla syömään, kunnolla nukkumaan, kunnolla peseytymään, jos on yksin vauvan kanssa... Siihen itkuun on vastattava heti. Vahtiminen on eri asia kuin vastata vauvan itkuun. 20 minuuttia on aivan liian pitkä aika jättää vauva yksin! Ihan sairasta väittää, että olisi ok lähteä kauppaan ja jättää vauva yksin.

Höpö,höpö 😂

Saakeli, minä tein osapäivätyötä kotona kun lapset olivat pieniä ja kävin ASUINtalon ulkopuolellakin aika paljon eläimiä hoitamassa. Lapsi  jäi häkkisänkyyn, tai leikkikehään ja hyvin viihtyivät, kun EIVÄT OLLEET OPPINEET JATKUVASTI SYLISSÄ KEIKKUMAAN 

Ihan  terveitä ja menestyviä aikuisia heistä tuli

Juupa juu, sellaista silloin 60-luvulla... Tule nykypäivään! Minulla on kaksi lasta, toinen vauvana helppo ja toinen haastava. Helpon kanssa sitä pystyikin päivällä tekemään vaikka ja mitä ja energiaa oli vaikka kuinka, kun sai hyvät yöunet ja suostui esimerkiksi syömään myös tuttipullosta, jolloin isäkin hoisi syöttöjä. Sitten tämä toinen oli ihan toisenlainen.

Vierailija
350/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei lapsi herännyt.

Meillä vain mies käy navetassa. Tutulla mummo hoitaa lapsia navetan ajan, ettei lapset jää ilman valvontaa. Maailma muuttuu, myös maalla.

Vierailija
351/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesviha provohan tämä, mutta kaikki lähti heti täysillä mukaan, joten 3/5.

Vierailija
352/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapsi isälleen ja muuta sinä toiseen osoitteeseen . Et ole kelvollinen äidiksi , jos pitää "viihteellä " juoksennella.Miksi hankit lapsen , kun et ole itsekkään vielä aikuinen , vastuuineen ja ajatuksineen.

Vierailija
353/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei lapsi herännyt.

Meillä vain mies käy navetassa. Tutulla mummo hoitaa lapsia navetan ajan, ettei lapset jää ilman valvontaa. Maailma muuttuu, myös maalla.

No täällä ne molemmat vanhemmat on siellä navetassa ja lapset nukkuu keskenään/yksin.

Vierailija
354/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapsi isälleen ja muuta sinä toiseen osoitteeseen . Et ole kelvollinen äidiksi , jos pitää "viihteellä " juoksennella.Miksi hankit lapsen , kun et ole itsekkään vielä aikuinen , vastuuineen ja ajatuksineen.

Ai että lapsen syntymän jälkeen äiti ei saa enää tavata kavereitaan?

Vierailija
355/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän maalaisjärkeä tähän keskusteluun!  AP äidille sanoisin, että jos olet noin hermostunut, niin älä lähde vauvasi luota, ehtii myöhemminkin, Ajattele vauvasi parasta! (?)

Vauva ei kärsi, jos nukkuu yksin 20 min. jos ei pääse pinnasängystä itse pois. Kaupassa isä voi aivan hyvin käydä, jos ei tuon kauempaa mene. Ja vaikka vauva heräisi poissaolon aikana, ei mitään vaaraa sittenkään.

Ihan hyvä, jos nykyäidit on näin huolellisia vauvojensa suhteen. Toivottavasti tämä hoivavietti, huolenpito ja rajoista kiinni pitäminen jatkuvat myös lapsen myöhemmissä ikävaiheissa!

Vierailija
356/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että lapsen syntymän jälkeen äiti ei saa enää tavata kavereitaan?

Jotkut ovat todella tuota mieltä. Ensimmäiseen vuoteen äiti ei saa poistua vauvan näköpiiristä hetkeksikään. Jos vauva jää hetkeksi isälleen, pitää äidin olla silti muutaman minuutin päässä kotoa ja pitää koko ajan puhelinta äänellisenä kädessään. Yhtään yötä äiti ei saa olla lapsen luota pois ainakaan 3-5 ensimmäiseen vuoteen. Jos hankkii tuona aikana lisää lapsia, aika lasketaan uudelleen aina nuorimmaisen mukaan.

Vierailija
357/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija laittaa vauvan nukkumaan>lähtee viemään pyykit ulos kuivumaan>10 min. menee> naapurin Pirkko sattuu myös paikalle pyykkeineen> kuulumisia vaihdellaan10--?min> lopulta Maija toteaa: pitääpä mennä, vauva taitaa heräillä..." 

Kauanko vauva oli yksin? tuliko traumat? Oliko huono äiti?

Itkuhälyttimiä ei ole ollut kun parikymmentä vuotta. Aiemmin vauvat nukkui ulkona vaunuissa, ja puolentunnin välein tarkistettiin, onko hereillä. Jos oli herännyt  kun meni katsomaan, niin ei mitään paniikkia siitä otettu, eikä kukaan  syyllistänyt. 

Vierailija
358/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 20 minuuttia on liian pitkä aika jättää noin pieni yksin.

Minä olin viime vuonna autolla kauppareissulla, ja kotiin tullessa jouduin nokkakolariin. Kauppareissun piti kestää puolisen tuntia, mutta eihän se mennyt niin kuin olin suunniteltu. Mitä jos minulla olisi ollut kotona vauva yksin odottamassa?

Vierailija
359/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puoliso oli lasten kanssa kotona hetken aikaa. Kun tulin kotiin, hän oli vessassa ja puolitoistavuotinen tyttömme oli yksin keittiössä ruokapöydän vieressä, jossa oli irrallaan olevia miehen verenpaine-, diabetes, kipulääkkeitä ym iso määrä.

Huusin järkyttyneenä, onko tyttö ehtinyt syödä näitä, miksi nämä ovat tässä. Miehellä ei ole tapana tuolla tavalla lääkkeitä jättää.

Hän tästä raivostui agressiivisesti, syytti hirveäksi akaksi, enkä saanut koskaan selitystä tuolle tilanteelle. Noihin aikoihin mies oli erityisen agressiivinen. Olen kauhukseni ajatellut, oliko hän jättänyt ne tarkoituksella, että tyttö söisi niitä?!?

Uskotteko te muut silmää räpäyttämättä näitä tarinoita?

Aikamoista scheissea tääkin ketju täynnä....

Vierailija
360/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on paljon kahleita ja pelokkaita mammoja täällä. Eipä ihme että suurimmasta osasta tulee kasvamaan mt ongelmaisia.