Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti vauvan 20 minuutiksi yksin kotiin - mitä mieltä?

Vierailija
06.05.2023 |

Meillä hirveä perheriita tästä, eli mies oli eilen jättänyt kauppareissun ajaksi vauvan (8kk) yksin kotiin, itse olin ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen ulkona kavereiden kanssa. Mielestäni on TÄYSIN SELVÄÄ, ettei näin pientä jätetä hetkeksikään yksin kotiin, mutta miehen mielestä ylireagoin!! Onneksi vauva oli nukkunut koko ajan, mutta entä jos olisi herännyt??! Olen jotenkin tosi shokissa tästä, enkä aio enää koskaan jättää vauvaa isänsä hoidettavaksi.

Kommentit (643)

Vierailija
321/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas haukkujien masu täynnä.

Vierailija
322/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vauvan voi jättää 20 minuutin ajaksi yksin kotiin, niin sittenhän on ihana sama asia jättää vauva autoon turvaistuimeen, kun itse tekee Prismassa viikon ruokaostokset. Ei se vauva lähde autolla ajamaan sillä välin.

Auto voi itsestään syttyä palamaan. Asteroidi voi osua konepellille.

Alkaa olla se kausi Suomessakin, kun saadaan taas lukea lehdistä miten lapset ja koirat paistuvat autoissa.

Kyllä ne siellä autossa pärjää. Ainoastaan koiran kohdalla pitää jättää ikkunat raolleen ja järjestää koiralle juomavettä, muuten ohikulkijat soittaa poliisit paikalle.

No ei pärjää. Lämpötila nousee tosi hopeasti autossa eikä siinä raollaan olevat ikkunat auta mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt kuusiviikkoisen yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Kesto noin vartin.

Esim. tulipalon alkamisesta siihen, että kämppä on tulen vallassa, ei mene montaakaan minuuttia.

Kuinka ap voi jättää aviomiehensä yksin vauvan kanssa? Aviomies voi saada sairaskohtauksen ja tulipalosyttyä, ei mene montakaan minuuttia. Kyllä sen äidin pitäisi olla huolehtimassa vauvasta ja aviomiehestä.

Eri. Se on eri asia. Nainen kun voimaantuu ja kokee että nuoruus jäi elämättä ja lähtee baariin jakamaan persettä ja jättää vauvan miehelle niin se on eri asia. Se on joka äidin oikeus. Mutta kun isä tekee arviointivirheen ja jättää vauvan hetkeksi yksin niin se on lasun paikka. Toivottavasti äiti selviää baarireissulta pikkasen ennen kun lasuja alkaa tekemään.

Hyi h**vetti mikä kommentti. Vai arviointivirhe? Mieskö ei käy baareissa? 😂

Vierailija
324/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa oleminen ei kaikille tarkoita baariin menoa. Me vietetään kaveriporukalla aikaa jonkun kodissa kahvipöydän ja telkkarin ääressä ja siinä menee koko päivä/ilta. Ja vaikka oltaisiinkin baarissa niin mitä sitten? Kaikilla ei ole tapana jakaa persettä, vaikka näillä haukkujilla ilmeisesti sellainen pakkomielteinen tapa on.

Vierailija
325/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi ei vauvaa voi jättää yksin?

Vierailija
326/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi lapsen kanssa liikkuminen koetaan hankalaksi ja haasteelliseksi.

Minusta oli hauskaa liikkua lapsen/lasten kanssa.

Pukemistekniikka pitää kehittää sellaiseksi, että käy ns. kädenkäänteessä myös talvikelien aikaan. Lapsi / lapset ovat ihan parasta juttuseuraa kun ollaan reissussa, oli meno sitten lähikauppaan tai naapurikaupunkiin.

Me ei käydä vauvan kanssa kaupassa, ellei ole ihan pakko. Monesti tehdään niin, että mies tulee töistä kotiin, niin lähden viettämään ns. omaa aikaa sinne kauppaan. Kyllä minä koen parhaimmaksi sen, että saa ihan itsekseen tehdä kauppa-asiat, mutta ne tehdään silloin, kun toinen vanhempi on kotona lapsen kanssa!

Vierailija
327/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies jätti 6 kk ja 4,5 vuotiaat pojat kotiimme, ja oli ryyppäämässä muutaman talon päässä toisella isällä, kun olimme äitiporukassa teatterissa ja syömässä. Oli vienyt seitsemältä pojat nukkumaan. Oli oikein kerran käynyt katsomassa, että nukkuvat.

Tulimme tähän kaveriemme asuntoon ja olimme aivan järkyttyneitä, kun miehet vain nauroivat hihitellen kännipäissään.

Hitto, mitä aivottomia ääliöitä. Vieläkään eivät tajua tehneensä mitään väärää.

Vierailija
328/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi lapsen kanssa liikkuminen koetaan hankalaksi ja haasteelliseksi.

Minusta oli hauskaa liikkua lapsen/lasten kanssa.

Pukemistekniikka pitää kehittää sellaiseksi, että käy ns. kädenkäänteessä myös talvikelien aikaan. Lapsi / lapset ovat ihan parasta juttuseuraa kun ollaan reissussa, oli meno sitten lähikauppaan tai naapurikaupunkiin.

Me ei käydä vauvan kanssa kaupassa, ellei ole ihan pakko. Monesti tehdään niin, että mies tulee töistä kotiin, niin lähden viettämään ns. omaa aikaa sinne kauppaan. Kyllä minä koen parhaimmaksi sen, että saa ihan itsekseen tehdä kauppa-asiat, mutta ne tehdään silloin, kun toinen vanhempi on kotona lapsen kanssa!

Pointti onkin se, että lasta ei jätetä yksin kauppareissun ajaksi. Jos on pakko päästä kauppaan.

Vierailija
329/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies jätti 6 kk ja 4,5 vuotiaat pojat kotiimme, ja oli ryyppäämässä muutaman talon päässä toisella isällä, kun olimme äitiporukassa teatterissa ja syömässä. Oli vienyt seitsemältä pojat nukkumaan. Oli oikein kerran käynyt katsomassa, että nukkuvat.

Tulimme tähän kaveriemme asuntoon ja olimme aivan järkyttyneitä, kun miehet vain nauroivat hihitellen kännipäissään.

Tulipas paha mieli tästä kommentista. Kai teit lasun ja jätit tuollaisen kuvotuksen?

Vierailija
330/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidäthän huolen, että poikasi saavat sinulta käytännön elämän sivistyksen, jos isä ei pysty opettamaan kuin sen, miten korkinavaaja toimii.

Vierailija
331/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että jos minun mieheni, lasten isä olisi tehnyt jotain tuollaista, niin olisin saattanut käydä jopa ihan väkivaltaiseksi puolustaakseni lapsiani. Ihan järkyttävää. Tällaisen kommentin lukeminenkin sai sydämen ihan tykyttämään.

Vierailija
332/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samainen idiootti jäi kotiin isomman pojan ollessa 1,5:v, kun lähdin ruokakauppaan. Lupasi huolehtia. Kun olin tulossa takaisin,, ihmettelin kaukaa, miksi lähistöllä olevan rivitalon pihassa seisoo pieni lapsi orvon näköisenä. Herranjumala, se oli meidän poika. Hän oli kulkenut n. puoli kilometriä kahden autotien yli. Eli oli lähtenyt jo varmaan saman tien, kun olin autolla lähtenyt. Toisella puolella olisi ollut ranta.

Äijä istuu sohvalla ja katselee telkkaria olutpullon kanssa. Älä jäkätä, raivosi,,äskenhän se tossa oli. Ei ottanut minkäänlaista vastuuta asiasta. Minä olin se tarinan pahis.

Vierailija
333/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haki sieltä kaupasta? Mikä oli niin tärkeää, että piti vauvakin kotiin jättää? 

Vierailija
334/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puoliso oli lasten kanssa kotona hetken aikaa. Kun tulin kotiin, hän oli vessassa ja puolitoistavuotinen tyttömme oli yksin keittiössä ruokapöydän vieressä, jossa oli irrallaan olevia miehen verenpaine-, diabetes, kipulääkkeitä ym iso määrä.

Huusin järkyttyneenä, onko tyttö ehtinyt syödä näitä, miksi nämä ovat tässä. Miehellä ei ole tapana tuolla tavalla lääkkeitä jättää.

Hän tästä raivostui agressiivisesti, syytti hirveäksi akaksi, enkä saanut koskaan selitystä tuolle tilanteelle. Noihin aikoihin mies oli erityisen agressiivinen. Olen kauhukseni ajatellut, oliko hän jättänyt ne tarkoituksella, että tyttö söisi niitä?!?

Vierailija
335/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, kun on näitä isän puolustajia, jotka pitävät äitejä ylihysteerisinä ja mitäs tuosta, kun oli vaan arviointivirhe... Niin on aika pelottavaa kuinka paljon itsekin olen kuullut esimerkiksi lähipiiristä näistä, että isä on juonut alkoholia vahtivuorollaan, on jättänyt pieniä lapsia keskenään kylpyammeeseen, jättänyt vauvan hoitopöydälle siksi aikaa, kun lähtee hakemaan bodya jne. Mikä ihme päävika tällaisella ihmisellä on!? Onneksi on kunnollisiakin vanhempia, joiden mielestä jotkut asiat nyt ovat itsestään selviä, esim. se, ettei lähdetä kauppaan ja jätetä vauvaa yksin siksi aikaa.

Vierailija
336/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puoliso oli lasten kanssa kotona hetken aikaa. Kun tulin kotiin, hän oli vessassa ja puolitoistavuotinen tyttömme oli yksin keittiössä ruokapöydän vieressä, jossa oli irrallaan olevia miehen verenpaine-, diabetes, kipulääkkeitä ym iso määrä.

Huusin järkyttyneenä, onko tyttö ehtinyt syödä näitä, miksi nämä ovat tässä. Miehellä ei ole tapana tuolla tavalla lääkkeitä jättää.

Hän tästä raivostui agressiivisesti, syytti hirveäksi akaksi, enkä saanut koskaan selitystä tuolle tilanteelle. Noihin aikoihin mies oli erityisen agressiivinen. Olen kauhukseni ajatellut, oliko hän jättänyt ne tarkoituksella, että tyttö söisi niitä?!?

Toivottavasti sinäkin syytit häntä hirveäksi äijäksi, joka jättää lapsensa tahallaan vaaraan?

Vierailija
337/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8 kk on osannut kontata, nousta seisomaan. 9 kk kävellä tukea vasten ja kiivetä sohvalle mm. 10 kk kävellyt ilman tukea jo. Todella ei voisi 8 kk jättää yksin ns nukkumaan! Mites miehesi kyky arvioida miten nopeaa vauva kehittyy ja miten yhtäkkiä 2 kk päästä esim 10 kk voi kävellä ihan tuosta vaan ja kiivetä sängystä pois jne... Osaako jatkossakaan arvioida mitå lasten kans voi tehdä?

Vierailija
338/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa, että lemmikit jätetään usein iästä riippumatta YKSIN tai KESKENÄÄN jopa 8-10 TUNNIN ajaksi kotiin pärjäämään!

Mitä tahansa voi sattua!!!

Tämmöisiltä vastuuttomilta eläimet pois kokonaan! Isot sakot ja ehdoton vankeusrangaistus, eläintenpitokiellon lisäksi!!!

Vierailija
339/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen kunnollinen vanhempi ei nuku, ei syö, ei peseydy eikä käy vessassa, vaan on 24/7 vauvan vieressä vahtimassa ettei mitään vain tapahdu.

Ja koska tämä ei tietenkään riitä, on vauva ja vauvan  lähiympäristö varustettu vähintään kymmenellä itku- turva- yms hälyttimellä, jotta varmasti olisi tarpeeksi turvallista

Niin. Joskus ei ehdi kunnolla syömään, kunnolla nukkumaan, kunnolla peseytymään, jos on yksin vauvan kanssa... Siihen itkuun on vastattava heti. Vahtiminen on eri asia kuin vastata vauvan itkuun. 20 minuuttia on aivan liian pitkä aika jättää vauva yksin! Ihan sairasta väittää, että olisi ok lähteä kauppaan ja jättää vauva yksin.

Höpö,höpö 😂

Saakeli, minä tein osapäivätyötä kotona kun lapset olivat pieniä ja kävin ASUINtalon ulkopuolellakin aika paljon eläimiä hoitamassa. Lapsi  jäi häkkisänkyyn, tai leikkikehään ja hyvin viihtyivät, kun EIVÄT OLLEET OPPINEET JATKUVASTI SYLISSÄ KEIKKUMAAN 

Ihan  terveitä ja menestyviä aikuisia heistä tuli

Vierailija
340/643 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa, että lemmikit jätetään usein iästä riippumatta YKSIN tai KESKENÄÄN jopa 8-10 TUNNIN ajaksi kotiin pärjäämään!

Mitä tahansa voi sattua!!!

Tämmöisiltä vastuuttomilta eläimet pois kokonaan! Isot sakot ja ehdoton vankeusrangaistus, eläintenpitokiellon lisäksi!!!

😂