Miksei rikkaiden ja varakkaiden lapsilisiä poisteta?
Siitä tulisi mittavat säästöt, kun ne otettaisi leikkauksen kohteeksi. Itseäni ei ainakaan veronmaksajana kiinnosta kustantaa varakkaiden lasten rahastosalkkujen kasvattamista tai muhkean pesämunan kasvattamista säästötilille ensiasuntoa varten.
Kommentit (573)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se byrokratia joka koituisi ihmisten tulojen kyyläämisestä ja tulorajojen laskemisesta, maksaisi myös.
Just joo, muutamalla koodirivillä hoituu täysin automaattisesti kuten kaikki muukin vastaava.
Miten voit olla noin tyhmä? Muutama koodirivi? Unohdit täysin sen että vanhempia on kaksi tai on YH. Kenen tulojen mukaan päätös tehtäisiin? Kuka korjaa ja käsittelee liikaa maksetut lisät?
Kela, niinkuin kaikkien muidenkin sossutukien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin ahne ja kateellinen kuin rikas suomalainen, huudetaan että jostain pitäö leikata mutta itse ei olla valmiina mistään luopumaan. Sellainen perhe ei lapsilisää tarvitse, jolla on varaa tallettaa se lapsen säästötilille.
Kukaan ei ole niin ahne ja kateellinen kuin ap.
Ai minä olen ahne ja kateellinen, kun en halua veronmaksajana rahoittaa jonkun pirjopetterin säästötilin lihottamista?
Ap
Ne pirjopetterin vanhemmat kuitenkin mahdollistavat sun ja sun pershedelmiesi loisimisen.
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen hyvinvointiin. Tuolla perusteella ne pitäisi poistaa myös niiltä vanhemmilta, jotka käyttävät sen kaljaan ja huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen määrää kuka on rikas, mihin raja vedetään? Omaisuuteen vai tuloihin vai mihin. Mistä ne tiedot otetaan kun monilla on niitä ulkomailla. Kuollut ajatus.
Kaikkiin muihinkin Kelan etuuksiin on laskurit valmiina. Hallitus voisi määrittää tulorajan lapsilisän saannille, niinhän rajat on muillekin etuuksille.
Ja joka vuosiko tämä aina tarkistettaisiin? Kuten esitäytetty veroilmoitus?
Totta kai, ihan niin kuin kaikki muutkin tukiperusteet. Köyhä voi rikastua ja rikas köyhtyä, ei sitä syntymähetken tilanteen perusteella koko ajalle voisi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt viimein tähän: kuka on rikas? Täysiä varallisuustietoja verottajalla ei edes ole.
Ei meidän täällä palstalla tarvitse määritellä asumistuenkaan tulorajoja, ei toimeentulotuen tulorajoja, ei työttömyyskorvauksen maksuperusteita jne. Kyllä Kela sen hoitaa, älä huoli. Lapsilisille voitaisiin säätää tulo- ja varallisuusraja kuten on muillakin Kelan sosiaalituilla.
Sossupalstailijat valittavat jo nyt Kelan pitkistä käsittelyajoista ja byrokratiasta. Kelaan pitää palkata lisää työntekijöitä jotta rikkaampi suomalainen ei saa 100€ kuussa.
Eli siitä on sekin hyöty, että saadaan luotua lisää työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen hyvinvointiin. Tuolla perusteella ne pitäisi poistaa myös niiltä vanhemmilta, jotka käyttävät sen kaljaan ja huumeisiin.
Niin millä perusteella?
Ensinnäkin varakkaiden ihmisten tuloista maksetaan verot, joista puolestaan maksetaan lapsilisät. Tutustu progressiiviseen verotukseen, missä koyhät lähtökohtaisesti maksavat veroja todella vähän. Alle 18000 vuodessa tienaavat eivät edes maksa kuntaveroa.
Toiseksi tasa-arvo. Jos ihminen on opiskellut ja hoitanut asiansa hyvin miksi hänen pitäisi kärsiä siitä. Taas yksi tukimuoto ja tulonsiirto, jonka rahoittamiseen varakkaat osallistuisivat, mutteivat hyödy siitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se byrokratia joka koituisi ihmisten tulojen kyyläämisestä ja tulorajojen laskemisesta, maksaisi myös.
Just joo, muutamalla koodirivillä hoituu täysin automaattisesti kuten kaikki muukin vastaava.
Miten voit olla noin tyhmä? Muutama koodirivi? Unohdit täysin sen että vanhempia on kaksi tai on YH. Kenen tulojen mukaan päätös tehtäisiin? Kuka korjaa ja käsittelee liikaa maksetut lisät?
Kela, niinkuin kaikkien muidenkin sossutukien osalta.
Ja mitäs tämä kustantaisi yhteiskunnalle kun joka vuosi pitäisi tarkistaa kaikkien lapsilisää saavien tulot? Ja periä takaisin liikaa maksetut?
Eikö byrokratiaa ole jo ihan tarpeeksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin ahne ja kateellinen kuin rikas suomalainen, huudetaan että jostain pitäö leikata mutta itse ei olla valmiina mistään luopumaan. Sellainen perhe ei lapsilisää tarvitse, jolla on varaa tallettaa se lapsen säästötilille.
Ai minä olen ahne ja kateellinen, kun en halua veronmaksajana rahoittaa jonkun pirjopetterin säästötilin lihottamista?
Ap
Mä maksan valtiolle veroja 3000€ kuussa ja yksi satanen sinne tänne ei tunnu missään. Mutta tunnistan heti että tulee halvemmaksi valtiolle antaa kaikille satanen kuussa kuin kehittää ja ylläpitää järjestelmää sekä palkata lisää Kela käsittelijöitä. Jotta sinun kateellisuus ja viha saadaan tyydytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt viimein tähän: kuka on rikas? Täysiä varallisuustietoja verottajalla ei edes ole.
Ei meidän täällä palstalla tarvitse määritellä asumistuenkaan tulorajoja, ei toimeentulotuen tulorajoja, ei työttömyyskorvauksen maksuperusteita jne. Kyllä Kela sen hoitaa, älä huoli. Lapsilisille voitaisiin säätää tulo- ja varallisuusraja kuten on muillakin Kelan sosiaalituilla.
Sossupalstailijat valittavat jo nyt Kelan pitkistä käsittelyajoista ja byrokratiasta. Kelaan pitää palkata lisää työntekijöitä jotta rikkaampi suomalainen ei saa 100€ kuussa.
Jotka sinä maksat verorahoilla. 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, julkiselle sektorille. Ja mistä saadaankaan rahat niihin palkkojen maksuun?
Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNe pirjopetterin vanhemmat kuitenkin mahdollistavat sun ja sun pershedelmiesi loisimisen.
Olen kyllä ihan mukavasti tienaava kuten miehenikin. Emme tarvitsisi välttämättä lapsilisiä, mutta olemme ne kuitenkin käyttäneet lapsen elämiseen, ei ole sentään ollut varaa säästöön tallettaa. Ei olla kuitenkaan muita Kelan etuuksia koskaan nautittu. Veroja olen maksanut vuosikymmeniä, ehkä sinunkin tukiasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin varakkaiden ihmisten tuloista maksetaan verot, joista puolestaan maksetaan lapsilisät. Tutustu progressiiviseen verotukseen, missä koyhät lähtökohtaisesti maksavat veroja todella vähän. Alle 18000 vuodessa tienaavat eivät edes maksa kuntaveroa.
Toiseksi tasa-arvo. Jos ihminen on opiskellut ja hoitanut asiansa hyvin miksi hänen pitäisi kärsiä siitä. Taas yksi tukimuoto ja tulonsiirto, jonka rahoittamiseen varakkaat osallistuisivat, mutteivat hyödy siitä mitään.
Voivoi että on taas hämärät aatokset. Tulonsiirron on nimenomaan tarkoitus hyödyttää köyhempää. Otetaan rikkaalta ja annetaan köyhälle. Juuri tämän takia lapsilisä rikkaille on aivan pöljä juttu. Avustus sitä tarvitsemattomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, julkiselle sektorille. Ja mistä saadaankaan rahat niihin palkkojen maksuun?
Aivan.
Mistä saadaan rahat niiden kaikkien työttömien palkkojen maksuun, kenet nyt käsketään töihin kotisohvilta makaamasta, ja kun tuista leikataan?
Eikö nyt olekaan hyvä, että syntyisi työpaikkoja ja työttömät pääsisivät töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNe pirjopetterin vanhemmat kuitenkin mahdollistavat sun ja sun pershedelmiesi loisimisen.
Olen kyllä ihan mukavasti tienaava kuten miehenikin. Emme tarvitsisi välttämättä lapsilisiä, mutta olemme ne kuitenkin käyttäneet lapsen elämiseen, ei ole sentään ollut varaa säästöön tallettaa. Ei olla kuitenkaan muita Kelan etuuksia koskaan nautittu. Veroja olen maksanut vuosikymmeniä, ehkä sinunkin tukiasi.
Ap
Eli olet syrjäytynyt sossutuilla elävä loinen joka kehitti itselleen mielikuvitusperheen asuntoautoonsa.
Ihan siitä syystä, että se maksaisi enemmän kuin mitä säästö olisi.
Sitten voisi poistaa koko lapsilisän ja keskittää kaikki sossutukiin.
Ja taas rakentaisimme lisää kannustinloukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka sinä maksat verorahoilla. 🤦🏼
Mieluummin maksan verorahoilla Kelan virkailijan palkan ja sen työttömän tuekin, kuin rikkaan alle 18v. kakaran osakesalkun kerryttämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihan yhtä varmasti kuin että mun miehen juhlista alkaa televisiolähetys muutaman tunnin kuluttua.
Valtio maksaa 224 miljoonaa elatustukia kun toinen vanhempi ei niitä maksa.