Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen, mies ei. Lähteäkkö?

Vierailija
06.05.2023 |

Surkea tilanne, erosin reilu pari vuotta sitten yli 15 vuotta kestäneestä suhteesta osittain vauvahaaveen vuoksi. Nyt olen ollut uudessa suhteessa pari vuotta, ja ennen uutta suhdetta tein selväksi, ettei minun kanssa kannata olla, mikäli ei lasta halua. Mies sanoi haluavansa lapsen ja sanoi että on kauhea vauvakuume yms. Muutin hänen luokseen ja sitten alkoi puheet, että ei vielä, ensin pitää olla sitä ja sitten tätä ja tehdä eka tuota ja sitten sitä. Nuo asiat kun ratkottiin, niin sen jahkailun jälkeen sanoi, että ei tiedä haluaako lapsia ja milloin, mutta voi olla että joskus haluaa.

Mulla alkaa kohta olla ikää 35 vuotta ja mies on yli 40 vuotias. Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja kuinka pitkään olette uskaltaneet odottaa, vai oletteko vaan lähteneet eri teille?

Kommentit (185)

Vierailija
161/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se. Eihän noissa asioissa miehellä ja miehen mielipiteillä ole mitään väliä kun näissä asioissa kaiken pitää mennä niin kuin nainen yksin haluaa

Mitä helvettiä? Sinunko mielestäsi lapsiasiassa voi tehdä kompromissin, hankitaan puolikas lapsi?

Vierailija
162/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se. Eihän noissa asioissa miehellä ja miehen mielipiteillä ole mitään väliä kun näissä asioissa kaiken pitää mennä niin kuin nainen yksin haluaa

Kun nainen haluaa lapsen ja mies ei, miten se käytännössä auttaa, että miehen mielipide otetaan huomioon? Pitäisikö miehen mielipide asiasta ottaa huomioon siis niin, että nainen luopuu lapsitoiveistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten on näitä miehiä jotka sanovat että eivät halua lapsia, mutta jossain vaiheessa alkavat puhua lapsen hankkimisesta. Miksi pitää valehdella?

Juu juu, kaikki valehtelee. Me miehet eletään aina päinvastoin kuin nainen haluaa.

Vierailija
164/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella pidät miehestä älä lähde. Edes raskautuminen ei aina onnistu. Uusi suhde voi olla ihan kamala. Tai sitten olet yksin lapsen kanssa, eikä se vastaakaan mielikuvia äitiydestä.

Entä kun koittaa se hetki, jolloin ap:n mies huomaa sittenkin haluavansa sen lapsen? Esim. 10 onnellisen vuoden päästä.

Sitten kannattaa muistaa ettei kaikkia ole tarkoitettu vanhemmiksi.

Mitäs jos ap porsii ja tajuaa ettei se kuuma sinkkukesä enää onnistu?

Minä en ole koskaan kaipaillut kuumien sinkkukesien perään, enkä usko, että niin tulee käymäänkään. En pysty olemaan toisen kanssa sillä tavalla ilman rakkaudellisia tunteita.

Olen kyllä valmis yrittämään lasta myös yksin ja aionkin niin tehdä, jos tilanne vaatii on hyvä palkkainen vakituinen työpaikka ja sen verran säästöjä, jotta voin olla lapsen kanssa kotona eikä lapselta tulis mitään puuttumaan, paitsi tietysti biologisen isän läsnäolo. Myös tukiverkkoa löytyy. Mutta taloudellisesti en ole riippuvainen kenestäkään.

Vierailija
165/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntymishalutonta pitää uskoa. Koiranjalostuksessa on tärkeää, että sekä uros että narttu ovat innolla mukana. Lisääntymishaluttomuus johtuu usein piilevästä viasta, ja moni koirarotu on pilattu sillä, ettei eläinten vaistoja ole kunnioitettu. Pentuekoot jäävät pieneksi, sairauksia ilmenee, seuraava sukupolvi on entistä lisääntymiskyvyttömämpi. Etsi terve mies, jolla on vakaa tahto pistää geeninsä eteenpäin ja kantaa vastuuta. Sillä tavalla saadaan terveet ja tasapainoisen jälkeläiset.

Ongelmana onkin se, että nartuilla tuo on päinvastoin. Innokkaimpina perseenjakajina ovat ne kelvottomat naiset, jotka tekevät 10 pentuetta siinä toivossa että kaksi selviytyy. Huono homma ihmisillä koska täällä jostain syystä autetaan lasten kanssa.

Vierailija
166/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntymishalutonta pitää uskoa. Koiranjalostuksessa on tärkeää, että sekä uros että narttu ovat innolla mukana. Lisääntymishaluttomuus johtuu usein piilevästä viasta, ja moni koirarotu on pilattu sillä, ettei eläinten vaistoja ole kunnioitettu. Pentuekoot jäävät pieneksi, sairauksia ilmenee, seuraava sukupolvi on entistä lisääntymiskyvyttömämpi. Etsi terve mies, jolla on vakaa tahto pistää geeninsä eteenpäin ja kantaa vastuuta. Sillä tavalla saadaan terveet ja tasapainoisen jälkeläiset.

Ongelmana onkin se, että nartuilla tuo on päinvastoin. Innokkaimpina perseenjakajina ovat ne kelvottomat naiset, jotka tekevät 10 pentuetta siinä toivossa että kaksi selviytyy. Huono homma ihmisillä koska täällä jostain syystä autetaan lasten kanssa.

Joo joo, voisitteko nyt rauhoittua ja pysyä aiheessa?

Vierailija
167/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä? Sinunko mielestäsi lapsiasiassa voi tehdä kompromissin, hankitaan puolikas lapsi?

Aivan. Siksi onkin kummallista että täällä on jälleen kerran aloitus miehistä jotka eivät tee kuten naiset (ap:t) vaativat.

Miksi kyselette apua noin perusjutuissa? Oletteko holhouksen alla?

Vierailija
168/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos todella pidät miehestä älä lähde. Edes raskautuminen ei aina onnistu. Uusi suhde voi olla ihan kamala. Tai sitten olet yksin lapsen kanssa, eikä se vastaakaan mielikuvia äitiydestä.

Entä kun koittaa se hetki, jolloin ap:n mies huomaa sittenkin haluavansa sen lapsen? Esim. 10 onnellisen vuoden päästä.

Sitten kannattaa muistaa ettei kaikkia ole tarkoitettu vanhemmiksi.

Mitäs jos ap porsii ja tajuaa ettei se kuuma sinkkukesä enää onnistu?

Minä en ole koskaan kaipaillut kuumien sinkkukesien perään, enkä usko, että niin tulee käymäänkään. En pysty olemaan toisen kanssa sillä tavalla ilman rakkaudellisia tunteita.

Olen kyllä valmis yrittämään lasta myös yksin ja aionkin niin tehdä, jos tilanne vaatii on hyvä palkkainen vakituinen työpaikka ja sen verran säästöjä, jotta voin olla lapsen kanssa kotona eikä lapselta tulis mitään puuttumaan, paitsi tietysti biologisen isän läsnäolo. Myös tukiverkkoa löytyy. Mutta taloudellisesti en ole riippuvainen kenestäkään.

Kuulostaa erittäin viisaalta ratkaisulta ja vastuulliselta. Toivottavasti haaveesi toteutuvat.

Vierailija
169/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissäni on ollut kaksi eroa, joissa miehet ehtivät perustaa perheen uuden puolison kanssa. Edellinen puoliso ei lasta halunnut.

Erotessaan miehet noin 38 v.

Tämä, tämä ja tämä. Ensimmäinen pitkäaikainen kumppani ajetaan loppuun. Nelikymppisenä etsitään uusi nainen, jonka kanssa hankitaan 1-2 lasta. Ensimmäisen suhteen nainen saa korkeintaan yhden lapsen, tai jää kokonaan ilman. Mikseivät miehet hanki lapsia ensimmäinen kanssa? Mikä ajatushäiriö siinä on? Miten miehet saisi haluamaan lapsia pitkäaikaisen kumppaninsa kanssa, eikä vasta viime hetkellä "kenen tahansa" kanssa, kun ykkösvaihtoehto on ajettu hedelmättömyyteen?

Miehet sitä, miehet tätä. Ja nartut tykkäilee pllu märkänä.

Tehkää lapset keskenänne ja jättäkää miehet rauhaan. Oikeasti. Olette kertoneet kuinka ette tarvitse miehiä mihinkään. Todistakaa se.

Vierailija
170/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siellä aloituksessa lukee: "Mies sanoi haluavansa lapsen ja sanoi että on kauhea vauvakuume yms."

Vierailija
171/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi on ollut toive lapsesta jo pitkään. Sinun pitää pystyä elämään sen asian kanssa, että jatkamalla nykyisessä suhteessa, et ehkä saa lasta tai toisaalta eroamaan suhteesta, koska toinen ei nyt toivo lasta. Ei toki ole itsestään selvyys vaikka olisi yhteinen lapsi toive, että lapsi saadaan. Itse menisin käymään lapsettomuus lääkärillä selvittämässä mikä on oma tilanne nyt, biologisesti arvioiden. Voit myös pyytää miehesi mukaan ja sitten yhdessä miettiä olisko nyt kuitenkin yhteisen lapsen aika. Jos ei ole niin sitten päätös kumpaa toivot enemmän lasta vai suhdetta tämä miehen kanssa.

Vierailija
172/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edelliset kommentoijat.

Miehen kanssa käytävä nyt vakava ja avoin keskustelu. (Meidän pitää puhua ja istuttaminen sovittuna aikana pöydän ääreen.)

Miehelle on tehtävä selväksi, että haluat edelleenkin lapsia. Aika on sinulta loppumassa etkä voi enää odottaa. Yhteinen elämä on monin puolin hyvää, mutta mikäli olette lapsiasiasta eri linjoilla, on lähdettävä eri teille.

Anna miehelle aikaa pohtia asiaa vaikka toukokuun loppuun. Ei mitään painostusta mutta ei peruutteluakaan sinä aikana. Voi ihan rauhassa miettiä, haluaako elellä yksin ja vapaana vai kanssasi lasta yrittäen ja ehkä myöhemmin perheenä. Jos miehestä on hirveän vaikea päätyää ja haluaa paljon lisää aikaa, se olisi minulle myös merkki. Tarkoittaa sitä, että isyys ei ole toiveissa ja ajatuksen hyväksyminen ei ole vielä alkanutkaan.

Omalla kohdallani päätös syntyi myös konkreettisesti. Gyne kertoi rutiinikäynnillä, että todennäköisyys tulla enää raskaaksi on heikko paria vuotta pidemmällä aikajänteellä. Kummasti ihan päivissä ymmärsin, että sitten joskus voisi oikeastaan olla juuri nyt.

Lapsien saamiselle ei ole koskaan hyvää aikaa. Aina on jotain meneillään. Niin se on kaikilla. Se pitää vain hyväksyä, jos haluaa että jotain tapahtuu.

Vierailija
173/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että olet ajatellut käydä tarkistuttamassa hedelmällisyytesi, josko se lapsen hankkiminen vielä olisi mahdollista. Jos mies ihmettelee, miksi, vastaa, että pitää selvittää, kannattaako vielä etsiä mies, joka haluaa lapsen.

Vierailija
174/185 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaa hankkia vasektoimia jonka jälkeen voi yrittää raivoisasti vaikka kolme kertaa päivässä.

Vierailija
175/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyvä keskustelu tyrehtyi?

Vierailija
176/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeeääääääh en tajua miten luuseriporukkaa täällä oikein käy, kun seurustelevat joidenkin yli nelikymppisten miesten kanssa joita eivät saa edes tekemään lapsia kanssaan? :D 

Niinku oikeesti, järkyttävää. Ihmiset elää niin eri todellisuuksissa.

Vierailija
177/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama hyvä vinkki tullut. Istut keskustelmaan miehen kanssa rauhassa. Kerrot että olet 35 v., sinun hedelmällisimmät vuodet ovat jo ohi.. Se sitten joskun meni jo, lasten teon suhten ollaan tultu tienhaaraan, jossa lasta ruvetaan yrittämään NYT tai sitten erotaan. Haluat lapsen/lapsia, joten muita vaihtoehtoja ei ole.  Pyydät häntä miettimään toukuun ajan asiaa ja ilmoittamaan sitten päätöksensä kumpaan suuntaan tässä risteyksessä lähdetään. Jos miehellä ei ole antaa vastausta toukuunkaan jälkeen, niin sitten on parasta laittaa lusikat jakoon.

Vierailija
178/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyisin suoraan, että haluaako mies kanssasi lapsen, koska yritys pitää aloittaa heti vai teetkö yksin lapsen lahjoitussoluilla. Itse olisin katunut lopun ikääni, jos en olisi saanut haluamasi lasta, edes sitä yhtä.

Toisesta lapsesta en enää haaveillut, koska meille tuli ero lapsen isän kanssa ja en olisi pystynyt itse taloudellisesti huolehtimaan kahdesta lapsesta. Yhteen lapseen minulla oli yksin varaa.

Vierailija
179/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies pitää itsestään selvyytenä, että haluat joskus lapsia?

Aluksi suostui kun se oli vaatimuksena, sitten huomasi että annat periksi.

Miksi olette puhuneet ettekä tehneet? Kuulostaa siltä että siirsit pallon miehelle ja pakko katosi.

Lähde ja tee vaikka yksin. Sen jälkeen on aikaa etsiä puolisoa.

Vierailija
180/185 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna lähtisin suhteesta ja suoraan yrittämään lasta yksin.

Mutta mitähän itse tekisin? Samankaltainen tilanne, mutta olen vasta 30? Edellisestä 5v suhteesta erosin kun mies ei halunnutkaan lasta. Nykyisessä suhteessa kerroin tästä miehelle heti ja olen lapsesta puhunut ja mies lähinnä naureskelee asialle. Sitten joskus, sitten joskus Mihin asti odotan joskusta tapahtuvaksi, vai lähdenkö kohti perhehaaveita yksin?

Itse olen myös pohtinut, pitäisikö yrittää salaa mieheltä ja ottaa sitten jälkikäteen vastuu asiasta (vastuu lapsesta ja hyväksyä mahdollinen ero) vai etota heti ja hankkiutua hoitoihin.

Kyllä, voit yrittää vaikka pari kuukautta ja sitten erota, jos ei salaa onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän