Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko luopua kokonaan lihansyönnistä, jos saisit sillä parannettua jonkun muun ilmastoahdistuksen?

Vierailija
05.05.2023 |

Itselläni on aika paha ilmastoahdistus, ja olen käynyt hoidattamassa sitä mm. psykologilla. Luulen, että se on aika yleistä nykyään, huoli ilmastomme tilasta. Lihankulutuksen vähentäminen auttaisi suoraan hiilijalanjälkeesi, ja siihen, säilyykö planeettamme elinkelpoisena jatkossakin. Mikä on sinun osuutesi kokonaiskuvassa?

Kommentit (266)

Vierailija
101/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Olen terveellä tavalla itsekäs, enkä anna ao. asioiden vaikuttaa tekemiseeni.

Vierailija
102/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes vähentäisi lihan syömistä.

Vierailija
104/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies metsästää ja joku hihhuli oli tullut mussuttamaan niille, miten te kehtaatte eliminoida viattomia luontokappaleita. Alkaisi aika äkkiä hirvikanta lisääntyä jos metsästys lopetettaisiin ja sen myötä hirvikolarit lisääntyisvät.

Vierailija
105/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio luopua lihansyönnistä, vaikka se saisi tuhat mielenterveyspotilasta itkun partaalle.

Jos se on tarpeen, muutan vaikka maalle kasvattamaan syöntilihani itse.  Tällä hetkellä ostan noin puolet kaupasta, ja syön pari-kolme kiloa punaista lihaa viikossa.  Painoindeksini on 26, ikä 46, ja veriarvot oikein hyvässä kunnossa.

Vierailija
106/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäisitkö sinä ilmastoahdistustasi, jos voisin sitten syödä enemmän lihaa?

Vierailija
107/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lihansyönnin pari kuukautta sitten, ja apropoo,

heti nousi penkkitulos 15 kg.

Kala kuvussa menty salille.

Lihansyönti maksimoituu.

Vierailija
108/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Ahdistus lähtee altistuksella.

Vierailija
109/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Koko maapallo tulee muutenkin ajan saatossa kuumenemaan niin ettei täällä asuta. 

Vierailija
110/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta ja kanasta luovuin 25 vuotta sitten. Nyt muistakin eläinkunnan tuotteista, 2kk vegaanina. En kaipaa juustoa jne. Voin hyvin.

111/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi.

Pidän kulutuksen kohtuullistamista ekologisista syistä sinänsä hyvänä asiana, mutta toteutan sitä omassa elämässäni jo muilla tavoilla. Lihansyönnin lopettaminen ei kuulu valitsemiini keinoihin.

En muutenkaan pidä mielekkäänä ja kestävänä lähtökohtana sellaista, että pitäisi tehdä omissa elintavoissaan valintoja jonkun toisen mt-ongelman lievittämiseksi. Sen sijaan voisin tukea kyseistä henkilöä ammattiavun hakemisessa.

Vierailija
112/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole sen kummempaa ilmastoahdistusta, mutta mielestäni teen ilmaston eteen aivan tarpeeksi. Olen ollut vuosia vegaani ja suosin lähiruokaa, en omista autoa, en lennä ikinä ulkomaille eikä mulla ole lapsia tai lemmikkejä. Ainoa pahe on nettikaupoista tilailu, jota voisi ehkä vähentää, mutta ei yhden ihmisen tarvitse kaikkea tehdä. Omatkaan valintani ei ole ilmaston vuoksi, vaan kasvisyönti oman hyvinvoinnin vuoksi ja autoilu ja lentämisen välttely ja lasten haluamattomuus rahakysymys.

Vierailija
113/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion lisätä lihansyöntiä luonnon monimuotoisuuden vuoksi, koska laiduntamisen väheneminen merkitsee paljon pahempaa luontokatoa kuin avohakkuut. Kovakuoriaisilla ei ole mitään korvaavaa laidunta vierellä kuten metsissä eliöstölle puustoa on 30-100 m päässä, joten odotettavissa on aika raju muutos luonnolle sitä mukaa, kun karjankasvatusta ajetaan alas. Kovakuoriaiset ovat tarpeen niin maaperälle kuin linnuille, esim. pääskyset ovat katoamassa sitä mukaa kun laitumia ei ole enää.

Viime kesänä kotimaan lomamatkalla sai ajaa 800 km, ennen kuin näimme karjaa laitumella.

Vierailija
114/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se ilmastoahdistuja luopuu siitä lentelystään sinne lomakohteisiin ja viettää lomansa kotona.

Minä en koe ilmastoahdistusta lihan syömisen takia, sillä olen autoton, lapseton, velaton ja matkustan huomattavan vähän edes oman maakunnan ulkopuolelle. Minulle riittää nykyinen kohtuullinen elintaso erilaisine kotona olevine laitteineen ja koneineen, jotka edistävät monin tavoin asumisviihtyvyyttä. Pyrin hankkimaan laadukkaita ja kestäviä tuotteita kuten vaatteita, jotka näyttävät hyviltä useammankin vuoden päästä. En ole mikään suuri maailmanparantaja, mutta minusta mm. roskien lajittelu on järkevää hommaa.

Vierailija
115/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä moisia ahdistuksia ollenkaan. Ilmastoahdistus. Siitä luen eka kertaa en ole aiemmin ikinä kuullutkaan. Ollaanko jo tulossa ihan pöpeiksi noiden kummallisten ahdistusten kanssa. Miksei ennen ollut mitään ahdistuksia kaikilla ihmisillä joihin olisi terapiaa tarvittu. Ei tosin ollut terapeuttejakaan. En voi mitään, mutta nauran melko paschkaisen naurun tämmötteille ahdistuksille. 

Vierailija
116/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tee minkäänlaisia muutoksia elämääni mielenvikaisten vuoksi. Ei kiinnosta teidän ahdistuksenne pätkääkään. Onko koko sukukin noin päästään heikkoa?

Vierailija
117/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu mistään. Olen elänyt aina ekologisesti. Työelämässä ollessani ei ollut edes autoa vaikka rahaa olisi ollut ostaa ja pitää. Julkisilla pääsi niin hyvin vartissa työpaikalle. Lihaa syön erittäin vähän max. 1-2 kertaa viikossa ja pieni annos ja lihaisia leikkeleitä ja makkaroita en ole pariin vuosikymmeneen enää syönyt, eivät maistu millekään. Kalaa syön 2x vk ja loppuina viikonpäivinä kasviksia ja puuroja/keittoja ja salaatteja. Matkustellut olen nuorena ja työn puolesta paljonkin vaikkei olisi huvittanut työn puolesta matkustella koskaan. Nuorena matkustelin junilla, lennot olivat silloin hävyttömän kalliita. Kierrättänyt olen aina tavarat enkä shoppailussa ole nähnyt päätä en häntää ikinä. Luonnonsuojelu on harrastuksena ollut aina. Vuosia jo yritän välttää kemian ja plastiikin käyttöä missä ikinä voin. No meni vähän vierestä tää. 

Vierailija
118/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitsitko sinä ap luopua sähkölaitteiden käytöstä (sitä myötä myös netistä) ja kodistasi MINUN ja MUIDEN takia? Meillä on niin kova ilmastoahdistus. 

Vierailija
119/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa ja pidän siitä, mutta haluaisin kyllä luopua siitä. En kenenkään ahdistuksen vuoksi, mutta siksi, että se lienee lopulta välttämätöntä. Lihauho jota täälläkin äijääijät harrastavat on täysin turhaa. Steikillä oli aikansa, mutta nyt se on ohi.

Vierailija
120/266 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että lihansyönti ohi.... höpöhöpö.

Niin kauan kuin kaupassa on lihaa, on minun tehtävä syödä sitä pois. Ahdistukaa rauhassa.