Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Elämää tukien varassa - Sara ja Marika elävät täysin tukien varassa

Vierailija
05.05.2023 |

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009562723.html

Kaikesta huolimatta Marika pitää itseään onnekkaana.

On perheitä, joissa vanhempien pienet tulot ovat juuri sen kokoiset, etteivät he saa toimeentulotukea. Uskon, että heillä on vielä vaikeampaa.

:D Näinhän se on. Hyvä kun työttömätkin sen tajuaa, ja varmaan silloin ovatkin tosissaan ottamassa vastaan jotain pienipalkkaista työtä?

Kommentit (1222)

Vierailija
341/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hohhoijjaa ja aina on muoti mt-ongelmia, masennusta yms. helppo laittaa niitten piikkiin monikin asia...ei muuta ku nappia naamaa nii kyllä hyvä tulee...

Vierailija
342/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti että riepoo tuommonen!! Itse painan hoitoalalla töitä perhe hiessä ja asumis- ym.kulujen jälkeen käteen jää muutama hassu satanen..sekin vaatii sen, että on tehnyt töitä öyt, viikoloput, juhlapyhät. Kelpais kotona makaamalla saada 700e käyttörahaa joka kk!!!

jos olet 2 lapsen yh varmasti saat tukia. Hae ihmeessä niitä saa palkan päälle vai meinaatko ettei lasten elatus maksa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä ovat aina yksinhuoltajia.

Tottakai kannattaa olla vaikka lasten isä asuu samassa huushollissa, mutta kas kummaa osoitetiedot on isän äidin luona tai kaverilla. Sitten alkaakin kelan tuet rullaamaan runsain mitoin. Lapset saa vaatteet, lomatuet, ilmaiset harrastukset, nepsyt haetaan taksilla kouluun ja takas ym, ym. Ei tarvii olla Ainstain tietääkseen tämän. Silti ollaan vaan vali, vali, vali.  Töihin: hyi.

sinunlaisesi ovat oksettavia. leimaat siis kaikki yh äidit huijareiksi???? Miksi et syytä miehiä ja lasten isejä? minun lasten ex häipyi kun vauva oli 6 kk nuoremman naisen matkaan. millä sinun mielestäsi minun tulisi elättää lapset??? harrastustuki on harkinnanvarainen 400 e vuodessa ja sitä voi hakea myös pienituloiset perheet. vaatemenot menee toimeentulotuesta josta lapsen osuus on 270 e sisältää elatustuen ja lapsilisän.sekö on mielestäsi liikaa??

Niin minunkin lapsen isä häipyi. Mutta minä menin töihin enkä hakenut senttiäkään elareita, asumistukea tai toimeentulotukea.

Miksi et hakenut elareita? Se on lapsiltasi pois.

Miten se on lapselta pois kun pystyin itse kaiken maksamaan?

olisit vaikka avannut säästötilin. tietenkin se on pois lapsesta ja vastuutonta ettei isä osallistu elatukseen. vai meinaatko että miehet saa siittää lapsia miten vain Ilman mitään vastuuta ja naiset vaan elättää lapset itsekseen?

Miten se on pois lapselta kun minä pystyin kaiken maksamaan? Ihan turha tästä on enää jauhaa kun lapsi on jo yläasteella.

Vierailija
344/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä ketjussa näkee ihmisten typeryyden. joku Keijo yksiösssään ihmettelee miten summat ovat noin " isoja"..Keijo ei vasn ymmärrä että lasten yh isänä saisi myös tuet palkkansa päälle. Ei toki voi verrata artikkelin naisiin jos on:

- sinkku lapseton työtön ( lasten työtön yh saa samat tuet kuin jutussa)

- sinkku työssäkäyvä ( pienipalkkainen työssäkäyvä yh saa elatustuen, lapsilisän ja asumistuen palkan päälle... )

- perhe jolla on kallis asuntolaina ( oman varallisuuden kerryttämistä ei tueta, aina voi muuttaa vuokralle perheellinen saavat asumistukea ja toimeentulotukea jos tulot ovat riittävän pienet)

KAIKKI OVAT OIKEUTETTUJA TUKIIN JOS TULOT OVAT RIITTÄVÄN PIENET. Itse sain toimeentulotukea työssäkäyvänäkin.

Minä saan työttömänä 2 lapsen äitinä 760e. Puolisolla pieni palkka. Emme saa asumistukea tai toimeentulotukea vaikka elämme alle köyhyysrajan.

Ja kun lapsi täyttää 17 vuotta niin lähtee toinen lapsikorotus ja lapsilisä ja lapsi asuu vielä 2 vuotta kotona.

Töitä et saa, vaikka laitat hakemuksia.

No, se on hyvä puoli, että eläkkeellä olevia vanhempia ei tarvitse hoitaa eikä auttaa, koska se vaatisi bensarahaa.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, valtio hoitaa heidät.

- Sosiaaliohjaaja tässä hei, meidän pitäisi pitää palaveri eläkkeellä olevan vanhempasi hoidosta ja auttamisesta.

- Sorry, emme voi osallistua eläkeläisen hoitoon, ei ole bensa rahaa.

Julkisuudessa on jo sanottu, että ei ole rahaa hoitaa kaikkia eläkeläisiä ja kokoomus pelaa omaiset pois. Sosiaaliohjaajille jää raskas tehtävä päättää kuka saa hoitoa ja kuka ei.

Suomessa ei ole ilmaisia siivouspalveluita eli jos eläkeläinen saa aivoinfarktin eikä 900 euron eläkkeellä ole rahaa kodin siivouksen ostoon niin koti on sitten siivoamatta.

Vierailija
345/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kannattaa olla vaikka lasten isä asuu samassa huushollissa, mutta kas kummaa osoitetiedot on isän äidin luona tai kaverilla. Sitten alkaakin kelan tuet rullaamaan runsain mitoin. Lapset saa vaatteet, lomatuet, ilmaiset harrastukset, nepsyt haetaan taksilla kouluun ja takas ym, ym. Ei tarvii olla Ainstain tietääkseen tämän. Silti ollaan vaan vali, vali, vali.  Töihin: hyi.

sinunlaisesi ovat oksettavia. leimaat siis kaikki yh äidit huijareiksi???? Miksi et syytä miehiä ja lasten isejä? minun lasten ex häipyi kun vauva oli 6 kk nuoremman naisen matkaan. millä sinun mielestäsi minun tulisi elättää lapset??? harrastustuki on harkinnanvarainen 400 e vuodessa ja sitä voi hakea myös pienituloiset perheet. vaatemenot menee toimeentulotuesta josta lapsen osuus on 270 e sisältää elatustuen ja lapsilisän.sekö on mielestäsi liikaa??

Niin minunkin lapsen isä häipyi. Mutta minä menin töihin enkä hakenut senttiäkään elareita, asumistukea tai toimeentulotukea.

meille maksaa lasten elarit lapswen isä itse. se on lapsen oikeus saada elatus molemmilta vanhemmiltaan. Olet tyhmä jos et sitä hakenut lapsesi isältä.

Olin tyhmä kun pystyin itse elättämään lapseni?

olet sitä mieltä että miehet saavat siittää lapsia mielensä mukaan ilman vastuuta ja naiset elättävät lapset? Olet tyhmä kun et hakenut elareita lapsen isältä. hän on isä ja olisi kuulunut johonkin vastuuseen. olisit vaikka säästänyt rahat lapselle.

Kyllä minä olen lapselle säästänyt. En tarvinnut siihen muutaman satasen elareita.

Vierailija
346/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tässä ketjussa näkee ihmisten typeryyden. joku Keijo yksiösssään ihmettelee miten summat ovat noin " isoja"..Keijo ei vasn ymmärrä että lasten yh isänä saisi myös tuet palkkansa päälle. Ei toki voi verrata artikkelin naisiin jos on:

- sinkku lapseton työtön ( lasten työtön yh saa samat tuet kuin jutussa)

- sinkku työssäkäyvä ( pienipalkkainen työssäkäyvä yh saa elatustuen, lapsilisän ja asumistuen palkan päälle... )

- perhe jolla on kallis asuntolaina ( oman varallisuuden kerryttämistä ei tueta, aina voi muuttaa vuokralle perheellinen saavat asumistukea ja toimeentulotukea jos tulot ovat riittävän pienet)

KAIKKI OVAT OIKEUTETTUJA TUKIIN JOS TULOT OVAT RIITTÄVÄN PIENET. Itse sain toimeentulotukea työssäkäyvänäkin.

Minä saan työttömänä 2 lapsen äitinä 760e. Puolisolla pieni palkka. Emme saa asumistukea tai toimeentulotukea vaikka elämme alle köyhyysrajan.

Ja kun lapsi täyttää 17 vuotta niin lähtee toinen lapsikorotus ja lapsilisä ja lapsi asuu vielä 2 vuotta kotona.

Töitä et saa, vaikka laitat hakemuksia.

No, se on hyvä puoli, että eläkkeellä olevia vanhempia ei tarvitse hoitaa eikä auttaa, koska se vaatisi bensarahaa.

Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, valtio hoitaa heidät.

- Sosiaaliohjaaja tässä hei, meidän pitäisi pitää palaveri eläkkeellä olevan vanhempasi hoidosta ja auttamisesta.

- Sorry, emme voi osallistua eläkeläisen hoitoon, ei ole bensa rahaa.

Julkisuudessa on jo sanottu, että ei ole rahaa hoitaa kaikkia eläkeläisiä ja kokoomus pelaa omaiset pois. Sosiaaliohjaajille jää raskas tehtävä päättää kuka saa hoitoa ja kuka ei.

Suomessa ei ole ilmaisia siivouspalveluita eli jos eläkeläinen saa aivoinfarktin eikä 900 euron eläkkeellä ole rahaa kodin siivouksen ostoon niin koti on sitten siivoamatta.

Osastohoito ei kuulu maksukattoon. 2 viikkoa sairaalassa maksaa 320 ja jos vastikkeet 500 ja eläke 900.

Vierailija
347/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa eikä putkia, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun. Kattoremontti maksaa 20 000 - 30 000.

Vierailija
348/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meille maksaa lasten elarit lapswen isä itse. se on lapsen oikeus saada elatus molemmilta vanhemmiltaan. Olet tyhmä jos et sitä hakenut lapsesi isältä.

olet sitä mieltä että miehet saavat siittää lapsia mielensä mukaan ilman vastuuta ja naiset elättävät lapset? Olet tyhmä kun et hakenut elareita lapsen isältä. hän on isä ja olisi kuulunut johonkin vastuuseen. olisit vaikka säästänyt rahat lapselle.

Kyllä minä olen lapselle säästänyt. En tarvinnut siihen muutaman satasen elareita.

Sun on pakko olla provo, luuletko ettei lapselle kelpaisi isommat säästöt? Noilla elarirahoilla hän olisi saanut vaikka auton ostettua tai pienen asunnon käsirahan maksettua, jos olisit säästänyt ne kaikki hänelle. Olet ihan pöljä.

Vierailija
349/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lapsilta pois vain, jos lapsilta jää sen vuoksi jotain puuttumaan. Mutta jos perhe pärjää hyvin eikä tarvitse elareita, silloin se ei sinänsä ole lapsilta pois. Ihmisillä voi olla joskus syitä, joiden vuoksi ei lähde elatusmaksuja hakemaan, ja tällöin ne syyt lienevät sen verran painavia, ettei muutaman satasen tai jopa Kelan maksaman minimielatustuen takia lähde niitä hakemaan. Elatustuista sopiminen kuitenkin edellyttää lapsen isän kanssa tekemisissä olemista, ja esim. kelan maksamat elatustuet edellyttävät joka vuosi tai joka toinen vuosi yhteistä tapaamista lastenvalvojan luona.

Joskus voi olla sellainen tilanne,  että lähivanhemmalle on turvallisempaa olla anomatta elatustukea. Silloin ei ole pakko tavata lapsen toista vanhempaa. Ymmärrän hyvin, sillä minäkin olen elänyt pelossa.

Vierailija
350/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa eikä putkia, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun. Kattoremontti maksaa 20 000 - 30 000.

Mun vanhemmat teki kattoremontin ja putkiremontin ennen eläkkeelle jääntiä, koska vakuutuksessa on ikäpoistot eikä vanhoja korvata.

Vierailija
351/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tällä Marikalla on kuuden vuoden kokemus kaupan kassalla olemisesta ja nyt ei miiiillään löydä sitten vastaavaa työtä. Jotenkin tässäkin artikkelissa jätetään sanomatta, että hän ei halua tehdä sitä työtä. Koska olen enemmän kuin satavarma, että kokemusta omaava kaupan kassa kyllä pääsee sinne kaupan kassalle. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta viimeistään.

Ei pysty kun masentaa?

tää on taas julmaa, mutta tiedän itseäni lisäksi muutamia muitakin töissä käyviä jotka joutuvat väkisin repimään itsensä sinne sorvin ääreen vaikka kuinka masentaisi. Lisäksi olen vankasti sitä mieltä että työnteko, rutiinit ja muiden näkeminen parantaa sitä masennustakin vs. 4 seinän sisällä oleminen. Vaikka pahimmissa tiloissa tietty eniten haluaisi sinne peiton alle piiloutua, mutkun ei se auta. Tämä artikkeli on esimerkki siitä, ettei tarvitse, sillä rahaa saa muutenkin.

Itse sairastan OCD ta eli pelkän vessapytyn ja lavuaarin pesu kestää 2 tuntia. Minulla on ollut neurologinen sairaus lapsena ja olen ollut sairaalassa tajuttomuuskohtauksien takia. Olen työkkärin listoilla. En tiedä millä perusteella nuoremmat on eläkkeellä. Itse olen kohta 50.

Tiesithän, että sairastuminen ei katso ikää.

Vierailija
352/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on pakko olla provo, luuletko ettei lapselle kelpaisi isommat säästöt? Noilla elarirahoilla hän olisi saanut vaikka auton ostettua tai pienen asunnon käsirahan maksettua, jos olisit säästänyt ne kaikki hänelle. Olet ihan pöljä.

Olen sitten pöljä kun mulla on sen verran hyvät tulot että voin ostaa sen auton vaikka heti.

Vierailija
353/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten et ole samassa asemassa kuin jutun yh. Miksi kommentoit jos olet hyvätuloinen? Se yh tarvitsee elatustuen ja se vähennetään toimeentulotuesta automaattisesti. ja vaikka olisit miljonääri mielestäni lapsen isä tulee osallistua lapsen elatukseen. sitä ei tulisi vanhemman päättää kun se on lapsen oikeus. Ei sinun. olet tehnyt väärin.

Vierailija
354/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat teki kattoremontin ja putkiremontin ennen eläkkeelle jääntiä, koska vakuutuksessa on ikäpoistot eikä vanhoja korvata.

Onneksi omakotitalot ja osakkeet on eläkeläisillä.

Tosin jos nuorempaa porukkaa irtisanotaan eikä he pysty maksamaan yhtiölainaa niin myös eläkeläiset menettävät asuntonsa.

Vuokralaista ei niin vain saa kun vuokra-asunnoista on ylitarjonta.

Helsingissä on 1970-luvun kerrostaloja, missä kaikki remontit tekemättä eikä ne saa enää remonttilainaa eli puretaan.

Vierailija
355/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helkkaria? Toisella jää 700€ kk vuokran jälkeen kuussa ja lapset vaan joka toinen viikonloppu luonaan, eikä rahat riitä?! Tuohan on hyvä summa!

Ja toinen saa tukia 2265€ kk ja 2 pientä lasta, luulisi hyvin riittävän.

Ei voi olla totta. Onko nämä naiset jotain shoppailumaanikoita tai päihteiden käyttäjiä vai mikä mättää rahankäytössä?

Tuo 2265e/kk vastaa jotain lähemmäs 3000e bruttopalkkaa, ei ihmekään ettei työt kiinnosta kun ilmeisesti ei ole korkeakoulutusta.

Tuo toinenkin saa lisäksi päälle vielä jotain matka- ja ruokakuluja lapsistaan joita ei eritellä. 

No huhhuh, enemmän kuin minä töissä käyvä.

Vierailija
356/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai helvetti että riepoo tuommonen!! Itse painan hoitoalalla töitä perhe hiessä ja asumis- ym.kulujen jälkeen käteen jää muutama hassu satanen..sekin vaatii sen, että on tehnyt töitä öyt, viikoloput, juhlapyhät. Kelpais kotona makaamalla saada 700e käyttörahaa joka kk!!!

jos olet 2 lapsen yh varmasti saat tukia. Hae ihmeessä niitä saa palkan päälle vai meinaatko ettei lasten elatus maksa mitään?

Sepä se, en ole yh, vaan naimissa, eikä puolisonkaan palkka ole iso, normaalia pienipalkkaisia työssäkäyviä ollaan molemmat. Maksetaan omaa asuntoa, sähköä, autoa, lasten harrastuksia ja hoitomaksuja. Tulorajat noihin tukiin on niin pienet, ettei työssäkäyvä mitään tukia saa. Mun pointti on se, että kotona makaamalla "tienaa" enemmän, kun pienipalkkaisessa työssä (jolle uhraa tosiaan ne juhlapyhhät, yöt...), no moia valintoja! Ei vaan työssäkäyvänä ikinä ole varaa mihinkään terapioihin, vaikka minkälaisia traumoja olis...toisaalta, eipä oo aikaa niitä traumojaan pohtiakaan!!

Vierailija
357/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tällä Marikalla on kuuden vuoden kokemus kaupan kassalla olemisesta ja nyt ei miiiillään löydä sitten vastaavaa työtä. Jotenkin tässäkin artikkelissa jätetään sanomatta, että hän ei halua tehdä sitä työtä. Koska olen enemmän kuin satavarma, että kokemusta omaava kaupan kassa kyllä pääsee sinne kaupan kassalle. Jos ei muuten niin vuokrafirman kautta viimeistään.

Ei pysty kun masentaa?

tää on taas julmaa, mutta tiedän itseäni lisäksi muutamia muitakin töissä käyviä jotka joutuvat väkisin repimään itsensä sinne sorvin ääreen vaikka kuinka masentaisi. Lisäksi olen vankasti sitä mieltä että työnteko, rutiinit ja muiden näkeminen parantaa sitä masennustakin vs. 4 seinän sisällä oleminen. Vaikka pahimmissa tiloissa tietty eniten haluaisi sinne peiton alle piiloutua, mutkun ei se auta. Tämä artikkeli on esimerkki siitä, ettei tarvitse, sillä rahaa saa muutenkin.

Itse sairastan OCD ta eli pelkän vessapytyn ja lavuaarin pesu kestää 2 tuntia. Minulla on ollut neurologinen sairaus lapsena ja olen ollut sairaalassa tajuttomuuskohtauksien takia. Olen työkkärin listoilla. En tiedä millä perusteella nuoremmat on eläkkeellä. Itse olen kohta 50.

Tiesithän, että sairastuminen ei katso ikää.

Minulla on ollut OCD lapsesta asti ja olen hoitanut myös omat lapset.

Vierailija
358/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on lapsilta pois vain, jos lapsilta jää sen vuoksi jotain puuttumaan. Mutta jos perhe pärjää hyvin eikä tarvitse elareita, silloin se ei sinänsä ole lapsilta pois. Ihmisillä voi olla joskus syitä, joiden vuoksi ei lähde elatusmaksuja hakemaan, ja tällöin ne syyt lienevät sen verran painavia, ettei muutaman satasen tai jopa Kelan maksaman minimielatustuen takia lähde niitä hakemaan. Elatustuista sopiminen kuitenkin edellyttää lapsen isän kanssa tekemisissä olemista, ja esim. kelan maksamat elatustuet edellyttävät joka vuosi tai joka toinen vuosi yhteistä tapaamista lastenvalvojan luona.

Joskus voi olla sellainen tilanne,  että lähivanhemmalle on turvallisempaa olla anomatta elatustukea. Silloin ei ole pakko tavata lapsen toista vanhempaa. Ymmärrän hyvin, sillä minäkin olen elänyt pelossa.

Ei tarvitse tavata. Lastenvalvoja näkee tulorel.tulot eikä tarvitse isää paikan päälle ollenkaan. oikeudessakaan ei tarvitse tavata jos on syy lapselle nimetty ilmainen avustaja voi edustaa lasta ilman huoltajan tai lapsen läsnäoloa. oikeuteen menee jos ei suostu lastenvalvojan laskemaa summaa maksamaan.menee ulosoton kautta sitten.

Vierailija
359/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän hallituksen aikaan oli otsikoissa mm. "ideologiset työttömät".

.

En tiedä oliko niitä muita kuin se yksi kundi, jonka koko rehvastelu asialla taisi olla ykdi onnistuneimmista mainostempauksista hänen myöhemmälle kirjailijan uralleen 😅

Vierailija
360/1222 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä se, en ole yh, vaan naimissa, eikä puolisonkaan palkka ole iso, normaalia pienipalkkaisia työssäkäyviä ollaan molemmat. Maksetaan omaa asuntoa, sähköä, autoa, lasten harrastuksia ja hoitomaksuja. Tulorajat noihin tukiin on niin pienet, ettei työssäkäyvä mitään tukia saa. Mun pointti on se, että kotona makaamalla "tienaa" enemmän, kun pienipalkkaisessa työssä (jolle uhraa tosiaan ne juhlapyhhät, yöt...), no moia valintoja! Ei vaan työssäkäyvänä ikinä ole varaa mihinkään terapioihin, vaikka minkälaisia traumoja olis...toisaalta, eipä oo aikaa niitä traumojaan pohtiakaan!!

hyvänen aika.olet hyväosainen kun on oma asunto. ei yhteiskunnan kuulu maksaa siitö että kerrytät varallisuutta maksamalla omaa asuntoa. myy se ja muuta vuokralle. kun mahdollinen voitto on käytetty voitte hakea tukia. käsittämätöntä että Suonessa ihmiset jotka on varakkaita omistusasunnossa asujia vinkuvat kun eivät saz tukia. Minulla ei ole ollut omistusasuntoon varaa koskaan ei edes asoon. olen 45 v ikäni raskasta työtä tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän