Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisten tilanteiden pelko ei parane.

Vierailija
04.05.2023 |

Asiakaspalvelutyössä tulee loppuvuodesta täyteen 3 vuotta. Tulos? Pelkään yhä sosiaalisia tilanteita yhtä paljon kuin aloittaessani. Ehkä jopa enemmän, kun nyt ne kohellukset ja sanojen kakomiset ei mene enää sen piikkiinkään että olen uusi työntekijä. Pelkään puhua työkavereille ja pelkään vastata viesteihin, puheluihin, sähköposteihin, kaikkeen. Tätä ei auta yhtään se että kommunikaatiotapaani on kutsuttu oudoksi ja usein en saa yhtään selvää mitä toinen osapuoli sanoi, tai kuulin väärin. Tämän takia olen käynyt tarkistuttamassa kuulonikin pariin otteeseen - tuloksena on aina ollut se että kuulo normaali, ei mitään vikaa.

Aina sanotaan että pitää vaan altistaa itseään, niin tilanne paranee. Milloin se alkaa parantua?

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jolla on tuo "tauti" pitäisi päästä

Harri Gustafbergin käsittelyyn, jossa hän veisi meidät tekemään pelottavia asioita, esim. tulemista korkealta paikalta alas köyden varassa takaperin ja miksei myös etuperin, ym, yms.

Joo tuo eri pelkojen kohtaaminen on kans hyvä :)

Vierailija
122/127 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pystyt kuitenkin työhösi. Minä suosittelen jatkamaan siinä, jollet koe sitä ihan hirveänä. Eihän lentopelkokaan esim katoa, vaan henkilö pystyy ehkä silti lentämään.  Se on se tärkein, että pystyy toimimaan pelosta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa välillä terveyskeskukseen soittaminen, pelkään varmaan sitä, että en osaa vastata kysymyksiin. Tämän takia yritän tehdä mielikuvaharjoituksia, kuvittelen että minulta kysytään jotain ja olen vain hiljaa :) Tuntuu varmasti kiusalliselta, mutta se pitäisi oppia hyväksymään.

124/127 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei altistaminen kaikilla auta. Se auttaa silloin jos alkaa saada ajan mittaan yhä enemmän hyviä kokemuksia niissä sosiaalisissa tilanteissa eli tulee alusta loppuun onnistuneita ja sujuvia vuorovaikutustilanteita. Luottamus omiin kykyihin toimia sosiaalisissa tilanteissa kasvaa.

Jos merkittävää parannusta ja sujuvammaksi tulemista ei tapahdu, altistamisesta ei ehkä ole hyötyä.

Jos altistaminen johtaa suorastaan aiempaa ikävämpiin kokemuksiin, siitä voi olla jopa haittaa.

Vierailija
125/127 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ei altistaminen kaikilla auta. Se auttaa silloin jos alkaa saada ajan mittaan yhä enemmän hyviä kokemuksia niissä sosiaalisissa tilanteissa eli tulee alusta loppuun onnistuneita ja sujuvia vuorovaikutustilanteita. Luottamus omiin kykyihin toimia sosiaalisissa tilanteissa kasvaa.

Jos merkittävää parannusta ja sujuvammaksi tulemista ei tapahdu, altistamisesta ei ehkä ole hyötyä.

Jos altistaminen johtaa suorastaan aiempaa ikävämpiin kokemuksiin, siitä voi olla jopa haittaa.

Jep, positiivisia ihmiskokemuksia pitäisi saada, harmi vain että monet ihmiset ovat tylyjä.

Vierailija
126/127 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Jep, positiivisia ihmiskokemuksia pitäisi saada, harmi vain että monet ihmiset ovat tylyjä.

Tylyjä eli tyhmiä.

Vierailija
127/127 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meditointi auttanut siihen lievään ahdistukseeni, mikä tulee kaupassa käydessä. Ulkona ollessa tyhjennän pääni kaikista ajatuksista, silloin ei tule negatiivisia tuntemuksiakaan minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi