Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalisten tilanteiden pelko ei parane.

Vierailija
04.05.2023 |

Asiakaspalvelutyössä tulee loppuvuodesta täyteen 3 vuotta. Tulos? Pelkään yhä sosiaalisia tilanteita yhtä paljon kuin aloittaessani. Ehkä jopa enemmän, kun nyt ne kohellukset ja sanojen kakomiset ei mene enää sen piikkiinkään että olen uusi työntekijä. Pelkään puhua työkavereille ja pelkään vastata viesteihin, puheluihin, sähköposteihin, kaikkeen. Tätä ei auta yhtään se että kommunikaatiotapaani on kutsuttu oudoksi ja usein en saa yhtään selvää mitä toinen osapuoli sanoi, tai kuulin väärin. Tämän takia olen käynyt tarkistuttamassa kuulonikin pariin otteeseen - tuloksena on aina ollut se että kuulo normaali, ei mitään vikaa.

Aina sanotaan että pitää vaan altistaa itseään, niin tilanne paranee. Milloin se alkaa parantua?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia.

Vierailija
2/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit ottaa asian puheeksi työpaikalla jos siltä tuntuu. Et oo ensimmäinen joka tästä kärsii joten ymmärrystä voi löytyä. Tuohan äkkiä tuhookin koko ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pelkäät mutta olet hyvin ollut töissä jo kolme vuotta. Meillä muillakin on ahdistavia ja epämiellyttäviä tuntemuksia mutta jos siitä huolimatta kykenemme elämään suht normaalisti niin se on vain elämää. Ongelma on siinä jos nämä rajoittaa ja ei kykene juurikin töihin.

Vierailija
4/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä työ. Sopiva altistus on hyväksi, mutta sinä olet joutunut myllytykseen nimeltä flooding. 

Mä yritin nuorempana kilpahevosta tehdä sellaisesta, joka oli liian arka viihtyäkseen siellä ja ja tulkitsi asioita ikävimmän kautta. Tyhmä idea. Hevonen parani masiksesta kahden viikon maastolenkeillä, mutta ihmisellä voi ottaa hiukan kauemmin, kun on monimutkaisempi tippaleipä korvien välissä. 

Onko adhd tai add testattu? 

Vierailija
5/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon vielä että jotkut kärsii myös kivuista joka päivä, aina ei lääkitys vie koko kipua pois. Pitää hyväksyä itsestään nämä "vajavaisuudet" koska voi olla että se pelkääminenkin on pysyvää. Hyväksy se omana ominaisuutena. Tietysti voi yrittää etsiä työtä tai alaa jossa vältellä kuormitusta, mutta hyvin hankalaa nykypäivänä tehdä töitä missä ei olisi työkavereita läsnä tai asiakaspalvelua.

Vierailija
6/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi niin koet olevasi samanveroinen. 

Vierailija
7/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen itse myös sosfoobikkona, että kun ylittää tietyn pisteen sosfobian tasossa niin siinä vaiheessa pelkkä altistus ei enää auta vaan syyt on jossain syvemmällä, johon tarvittaisiin terapiaa.

Vierailija
8/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotan päivää, jolloin lakkaan pelkäämästä sosiaalisia tilanteita.

M vm.86

Vierailija
9/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut altistus minulla ainakaan sosiaalisiin pelkoihini ja ahdistushäiriöön.

Geenit valitettavasti sanelevat kohtalomme. Mutta terapiaa suosittelen kaikesta huolimatta.

Vierailija
10/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se parane koskaan, mutta ainakin itselläni on iän myötä helpottanut. Ei siihen mitkään siedätykset auta. Mulla ollut se yli 40 vuotta joten kyllä, tiedän mistä puhun.

Vierailija
11/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet on keksitty. Terapiat ja keskusteluhömppä oli mulla ajanhaaskausta. Vain lääkkeet ja tk eläke pelastivat. Ahdistus- ja paniikkihäiriöt on aina seuraus jostakin, ei itsenäinen sairaus.

Vierailija
12/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parane ei. Minulla oli koulussa 6 vuotta kahvikuppineuroosi ruokalassa ja tietysti sosiaalisten tilanteiden pelko. Se on ja pysyy joka päivä, kuin kirous. Näihin päiviin asti potilaille valehdellaan että altistaminen auttaa. Ehkä se auttaa lievissä tapauksissa tai väärissä diagnooseissa mutta ei todellakaan kaikilla. Tuottaa vaan sietämätöntä stressiä ja häpeää.

Vierailija
13/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se parane koskaan, mutta ainakin itselläni on iän myötä helpottanut. Ei siihen mitkään siedätykset auta. Mulla ollut se yli 40 vuotta joten kyllä, tiedän mistä puhun.

Sama täällä, kamu.

Vierailija
14/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapsi niin koet olevasi samanveroinen. 

Hanki sinä syyhypunkki niin olette yhtä mukavia.

Vierailija
15/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet upeasti altistanut itseäsi ja nyt todennut ettet ole sosiaalinen ihminen vaan tarvitset työn jossa saa keskittyä rauhassa omaan työhön ilman ihmiskontakteja . Etsi sellainen työ .

Vierailija
16/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei jää alalle. Kokeilee muuta. Tai etsii muunlaista elämää. Väkisin kiusaa itseään jos ei vaan sovi sinne. Jos osaisi "päättää että ottaa rennosti", mutta nuorena se ei toimi niin. Tilanne voi olla uusi ja vähän arvaamaton joka kerralla.

Vierailija
17/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla altistaminen vain pahensi vaivaa, kunnes sain siihen terapeutin tueksi, ja altistamista tehtiin hallitusti helpoimmista tilanteista haastavimpiin edeten, ja kokemukset purettiin sekä käsiteltiin heti jälkeenpäin. Muutenhan se on kuin heittäisi lähes uimataidottoman veteen, jotenkin räpiköiden saattaa pysyä pinnalla, mutta helv*tisti energiaa se syö eikä siinä paniikkitilassa oikein pysty oppimaan muuta kuin pelkäämään seuraavia tilanteita vielä enemmän.

Vierailija
18/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä terapia auttoi paljonkin vaikka edelleen jos vähänkään isompi sosiaalinen tilannen niin ahdistaa rankasti. Töissä tuntee syyllisyyttä kun on niin hiljainen vaikka eipä sitä tarvisi noin tuntea.

Vierailija
19/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo vaiva syntymästä asti.

Nyt eläkeläisenä ei ole helpottanut yhtään.

M66.

Vierailija
20/127 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiksi tyrkytetään sitä iänikuista ketiapiinia. En suostu syömään enää yhtäkään antipsykoottia. Rauhoittavat auttaisi, mutta niitähän lääkärit ei kirjoita kuin toisilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän