Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinini ei käy rippikoulua

Vierailija
04.05.2023 |

Ei itse halunnut. Eipä olisi ollut oikein ketään muuta kuin yksi kummi jonka olisi voinut juhliin kutsua.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nykyään ole erittäin yleistä, että rippikoulua ei käydä. Tietääkseni vain reilu 50 prosenttia väestöstä kuuluu enää kirkkoon.

Vierailija
22/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tuntuu että rippikouluun mennään VAIN koska niin vain nyt on ollut tapana. Suurin osa tuntemistani rippikoulun käyneistä ei ole edes millään tavalla uskovaisia. Ei jotenkin käy omaan logiikkaan, enkä tästä syystä itsekään käynyt rippikoulua.

Olen kohta kuuskymppinen eikä minunkaan aikaan uskovaisia ollut riparin kävijät. Lähes kaikki kumminkin kävi.

Omista lapsistani vain yksi on käynyt eikä hänkään mikään uskovainen ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin, koska äidille olis tullu paha mieli jos en ois käyny ja sitä ois hävettänyt sukulaisten silmissä.

Kaverit hehkutti riparia, minä en tykännyt yhtään. Ihan järkyttävää aivopesua ja jeesustelua. Laskin leirillä päiviä ja tunteja, että koska pääsen pois. Ainoa hyvä asia siellä oli ruoka.

Vierailija
24/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäsi ei siis saa naida :(

Vierailija
25/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene meidänkään tyttö mutta haluaa kuitenkin juhlat. Ei oikein osannut sanoa mitä juhlitaan.

Vierailija
26/26 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään mennyt. Kovasti yritettiin houkutella ja lahjoa, mutta se vain vähensi halukkuuttani mennä.

Valitettavasti sen jälkeenkään en ole mennyt mihinkään, minkä olen kokenut itselleni turhaksi, vääräksi tai pelottavaksi ja nyt olenkin 30v syrjäytynyt.