Unelmaduuni ulkomailla, puoliso ei halua mukaan
Mitä tekisitte? Minulle tarjoutui mahdollisuus unelmaduuniin maassa, jonka kieltä olen opiskellut vuosia ja suhteellisen harvinaisella alalla, jonka osaamista minulla on. Olen niin innoissani että en pysy paikallani.
Mies puolestaan on todella nihkeä eikä halua mukaan. Haluaisi elää ja asua tässä samassa kaupungissa ja hankkia lapsia ja rakentaa talon. Haluan näitä myös, mutta en haluaisi päästää tätä tilaisuutta käsistäni. Lupasin miehelleni, että jos saan käydä vaikka puoli vuotta tuossa työssä, voisin irtisanoutua ja tulla takaisin Suomeen yrittämään lasta. Talourakkakin voidaan aloittaa heti (avaimet käteen, ei vaadi liikaa meiltä). Miehelle tämäkään ei sovi. Tuntuu kamalalta, tuntuu että päästän elämäni ison unelman käsistäni.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja olette?
Onko maa sellainen, mistä myös mies voisi löytää jonkin työn tai opinnot tms?
Paljonko saat palkkaa siitä unelmatyöstäsi? Jos olette nuoria, niin matala korvaus ei haittaa. Mutta jos olette jo vanhempia ja nyt hyvissä duuneissa Suomessa, niin saatteko niitä töitä takaisin palatessanne Suomeen.Jotkut voivat pitää unelmaduunina työtä, joka toisten mielestä ei sitä ole. Esim yksi nuori sukulainen halusi vuosia sitten lähteä ulkomaille puhelinvastaajaksi. Ei kuunnellut varoituksia, kun oli "unelmaduuni ulkomailla". Perillä huomasi itsekin, että koko työ oli hmn huijaamista.
Mutta luultavasti otti opikseen ja palasi kotiin kokemusta rikkaampana, tai ehkä jopa jäi sille tielleen?
Lähde.
Sain itse unelmien työtarjouksen ulkomailta aikoinaan enkä empinyt yhtään. Mieheni lähti mukaan ja sovittiin että vuosi ollaan ja jos hän ei sinä aikana sopeudu niin voi sitten muuttaa takaisin. Hän kävi intensiivikielikurssilla ensimmäiset kuukaudet ja löysi myös töitä.
Vuosikymmen myöhemmin ollaan yhä täällä ja löydetty paikkamme ja ns. sielunmaisema. Suomi näyttäytyy meille nykyään lähes kehitysmaana eikä ole aikomustakaan koskaan palata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin pidän tästä nykyisestä kaupungista ja perhe on omakin haaveeni. Mutta! Olen tehnyt todella kovan työn tätä alaani varten ja tuntuisi kamalalta haaskaukselta olla tarttumatta näin hienoon tilaisuuteen.
Mies myönsi, että ulkomailla asuminen pelottaa häntä ja ei ole asunut koskaan niin kaukana perheestään. Yritin vakuuttaa, ettei sen tarvitse olla ikuista ja asiat saadaan kyllä järjestettyä.
ap
Ei sinun pitäisi joutua aikuiselle miehelle tuollaista vaakuttelemaan. Muutenkin tuollainen ininä "en ole ikinä asunut noin kaukana perheestäni" kuulostaa siltä, että olet provo, tai sitten tosiaankin löytänyt mieslasten mieslapsen.
Normaali aikuinen mies ei tiedätkö pitäisi ulkomaille muuttamista oikein minään, jos kerran töitä on eikä lapset, okt tai velat sido kotimaahan.
Mieti tosi tarkkaan teetkö mitään tuollaisella inisijällä, jos teette lapsia, luuletko tuon kykenevän mihinkään vastuunottoon? Luuletko, että se voi olla Mies parisuhteessa silloin kun sitä tarvitaan, kun ei mitään uskalla?
Tuommoisia miehiä minäkin löysin. Valitsin sinkkuuden ja tätä se taitaa olla sit loppuelämä. Ei ole tullut parempia vastaan ja nyt on vaan toisten lapsellisia jämiä tarjolla. N40
Niin jos pidätte miestä, joka haluaa olla läheisissä tekemisissä perheensä kanssa "mieslasten mieslapsena", niin on varmasti kaikille parempi, että pysytte vastaisuudessakin sinkkuna.
Minä pitäisin todella outona, jos aikuinen poikani ei muuttaisi puolison perässä ulkomaille ja perustelisi sitä sillä, että ei halua olla erossa lapsuudenperheestään. Ymmärätisin melkein minkä tahansa muun perusteltun, mutta en tuota.
Ei ihminen kadu sitä, mitä tekee, vaan sitä, minkä jättää tekemättä. Eli tietenkin lähdet!
Onneksi sain toisen mahdollisuuden, kun ensimmäisestä kieltäydyin nihkeän tyttöystävän takia.
Seuraava tyttis lähti matkaan, kun seuraava tilaisuus tuli, eikä olla kaduttu. Naimisiinkin on menty ja lapsia on tehty.
Ps. Eikä mitään vdun taloja Suoleen. Ne maksaa koko elämän ja muuttaa ihmisen persuksi.
Hyvä provo, meni läpi kuin väärä raha! Mitään unelmaduunia ei tietenkään oikeasti ole, tuskin sitä miestäkään.
Muistan kun Suvi Riggs (Os. Koponen) oli Huippumalli haussa -ohjelmassa. Ohjelmassa oli silloin mukana yksi jopa Suviakin upeampi nuori nainen, joka jätti leikin kesken, koska poikaystävä kaipasi häntä kotiin.
Ko. tytön on varmaan ollut nyt kiva seurata Suvin kansainvälistä huippumallin uraa sivusta. Veikkaanpa, että se silloinen poikkis on nykyinen ex.
Jos johonkin ei kannata elämässä luottaa, niin siihen, että "uusia mahdollisuuksia tulee". Kun ei välttämättä tule. Toisille niitä mahdollisuuksia ei tule koskaan. Jos olet niin onnekas, että sinulle tarjotaan mahdollisuus toteuttaa unelmiasi, älä hyvä ihminen jätä tilaisuutta käyttämättä!
Kuinka vanhoja olette?
Onko maa sellainen, mistä myös mies voisi löytää jonkin työn tai opinnot tms?
Paljonko saat palkkaa siitä unelmatyöstäsi? Jos olette nuoria, niin matala korvaus ei haittaa. Mutta jos olette jo vanhempia ja nyt hyvissä duuneissa Suomessa, niin saatteko niitä töitä takaisin palatessanne Suomeen.
Jotkut voivat pitää unelmaduunina työtä, joka toisten mielestä ei sitä ole. Esim yksi nuori sukulainen halusi vuosia sitten lähteä ulkomaille puhelinvastaajaksi. Ei kuunnellut varoituksia, kun oli "unelmaduuni ulkomailla". Perillä huomasi itsekin, että koko työ oli hmn huijaamista.