Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmaduuni ulkomailla, puoliso ei halua mukaan

Vierailija
04.05.2023 |

Mitä tekisitte? Minulle tarjoutui mahdollisuus unelmaduuniin maassa, jonka kieltä olen opiskellut vuosia ja suhteellisen harvinaisella alalla, jonka osaamista minulla on. Olen niin innoissani että en pysy paikallani.

Mies puolestaan on todella nihkeä eikä halua mukaan. Haluaisi elää ja asua tässä samassa kaupungissa ja hankkia lapsia ja rakentaa talon. Haluan näitä myös, mutta en haluaisi päästää tätä tilaisuutta käsistäni. Lupasin miehelleni, että jos saan käydä vaikka puoli vuotta tuossa työssä, voisin irtisanoutua ja tulla takaisin Suomeen yrittämään lasta. Talourakkakin voidaan aloittaa heti (avaimet käteen, ei vaadi liikaa meiltä). Miehelle tämäkään ei sovi. Tuntuu kamalalta, tuntuu että päästän elämäni ison unelman käsistäni.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja olisi mies, hän olisi täydellinen kusipää jos edes harkitsisi lähtevänsä.

Ei tietenkään olisi.

Vierailija
42/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko lähärin työ Ruotsissa nykyään ns unelmaduuni?

Mitä irvailet, ei sinne kaikki pääse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta on niin lyhyt aika, että kyllä miehen pitäisi joustaa. Joko päästää sinut yksin ilman erouhkaa sinne ulkomaille, tai tulla mukaasi.

Mutta missäs se mies sitten siellä toisessa maassa itse kävisi sen puolen vuotta, jos ei hänellä ole töitä siellä. Sitä sitten vain vähän ihmettelen. Harva jaksaa elellä naisen siivellä ja mittailla vain kodin lattiaa, kun nainen on töissä. Kyllä se miehen ajankulukin sit pitäisi miettiä. Ja jos on hänellä työ Suomessa, niin voiko hän edes lähteä mukaasi.

Olet itsekäs, jos et suo ajatustakaan sille, mitä se sun miehesi tekee sillä välin, kun sinä "unelmaduunaat". Vai onko se mies joku lemmikkiin verrattava teillä...?

Jos ei puolisolla ole mitään tekemistä, kun sinä olet töissä, niin sitten saat varautua siihen, että yksin oleva mies keksii sitten omin päin sinusta riippumatonta unelmatekemistä.

Usko nyt vaan niitä tuhansia petostarinoita. Puoli vuotta Suomessa ilman sinua tai puoli vuotta toimettomana ulkomailla ei onnistu keneltäkään ilman, että se toinen johonkin alkaa luppoaikaansa kuluttamaan.

Vierailija
44/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, jos saat sellaisen palkan että pystyt elättämään miehen kotirouvana siellä ulkomailla. Teette parin vuoden reissun, keräätte talorahat kasaan isosta tilipussistasi ja tulette sitten takaisin rakentamaan talon.

Vierailija
45/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta on niin lyhyt aika, että kyllä miehen pitäisi joustaa. Joko päästää sinut yksin ilman erouhkaa sinne ulkomaille, tai tulla mukaasi.

Mutta missäs se mies sitten siellä toisessa maassa itse kävisi sen puolen vuotta, jos ei hänellä ole töitä siellä. Sitä sitten vain vähän ihmettelen. Harva jaksaa elellä naisen siivellä ja mittailla vain kodin lattiaa, kun nainen on töissä. Kyllä se miehen ajankulukin sit pitäisi miettiä. Ja jos on hänellä työ Suomessa, niin voiko hän edes lähteä mukaasi.

Olet itsekäs, jos et suo ajatustakaan sille, mitä se sun miehesi tekee sillä välin, kun sinä "unelmaduunaat". Vai onko se mies joku lemmikkiin verrattava teillä...?

Tietenkin myös sitä mietitään, mutta siinähän se ongelma on jos se puoliso ei halua lähteä sinne ulkomaille ja tehdä siellä jotain. Suomeen jäädessä varmasti jatkaisi nykyisessä duunissaan, eikö?

Maasta vähän riippuen kyllä sieltä ulkomailta nimittäin töitä löytyy, olen itse työskennellyt viidessä maassa ja tällä hetkellä duunissa maassa jonka kieltä en puhu, alalla josta ei ole kokemusta eikä koulutusta. Ja paikallista tasoa paremmalla palkallakin vielä. Täällä ollaan paljon joustavampia kuin Suomessa ja toimistoduuneihin pääsee koska tahansa jos englanti sujuu. Suomen puhujista suorastaan tapellaan.

Mutta sen puolison pitää olla itse motivoitunut järjestämään se oma työ ja tekeminen - ei se ulkomaille lähtevä osapuoli ole vastuussa sen toisen viihdyttämisestä.

---"Kielitaidottomana, alalla, josta ei ole koulutusta eikä kokemusta." Palkkakin parempi kuin muilla työkavereilla. Suomen kielen taitajista tapellaan; töihin pääsee kuka tahansa/ koska tahansa."---

Missähän tämmöinen IHMEMAA sijaitsee. Kerropa nyt meille muillekin!

Vierailija
46/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin myös sitä mietitään, mutta siinähän se ongelma on jos se puoliso ei halua lähteä sinne ulkomaille ja tehdä siellä jotain. Suomeen jäädessä varmasti jatkaisi nykyisessä duunissaan, eikö?

Maasta vähän riippuen kyllä sieltä ulkomailta nimittäin töitä löytyy, olen itse työskennellyt viidessä maassa ja tällä hetkellä duunissa maassa jonka kieltä en puhu, alalla josta ei ole kokemusta eikä koulutusta. Ja paikallista tasoa paremmalla palkallakin vielä. Täällä ollaan paljon joustavampia kuin Suomessa ja toimistoduuneihin pääsee koska tahansa jos englanti sujuu. Suomen puhujista suorastaan tapellaan.

Mutta sen puolison pitää olla itse motivoitunut järjestämään se oma työ ja tekeminen - ei se ulkomaille lähtevä osapuoli ole vastuussa sen toisen viihdyttämisestä.

Kuka tässä jostain toisen "viihdyttämisvastuusta" on edes puhunut?

Kysymys on yksinkertaisesti parisuhteesta, jossa yleensä se toinenkin huomioidaan. Eli kuuluisi suunnitella, mikä on se miehen rooli siellä kohdemaassa: olla kodinhoitaja vai myös käydä itsekin siellä työssä.

Totta kai, sitähän juuri sanoin. Noissa lainaamissani viesteissä puhuttiin että "no mitä se mies sitten tekee" - no Ja se mies on itse vastuussa olemisestaan ja tekemisestään. Ulkomailla olo suunnitellaan yhdessä eli kummankin pitää aktiivisesti kertoa mitä haluaa ja miten aikoo saavuttaa sen mitä haluaa. Ei se niin mene että se töihin lähtevän naisen pitää jotenkin miettiä mitä se mies siellä tekee.

Sitä juuri sanoin: tarvitaan myös sen suunnittelua, mitä se mies tekee, eikä pelkästään sen suunnittelua, mitä nainen tekee. Kukaan ei ole sanallakaan vihjannut, että naisen pitäisi "miehen puolesta suunnitella tekemistä", vaan että naisen pitää parisuhteen osapuolena osallistua siihenkin yhdessä miehensä kanssa.

Millaisia parisuhteitä teillä oikein on, jos ette asioita yhdessä suunnittele ja neuvottele, miten kaikki järjestetään?

Vierailija
47/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puolisolla ole mitään tekemistä, kun sinä olet töissä, niin sitten saat varautua siihen, että yksin oleva mies keksii sitten omin päin sinusta riippumatonta unelmatekemistä.

Usko nyt vaan niitä tuhansia petostarinoita. Puoli vuotta Suomessa ilman sinua tai puoli vuotta toimettomana ulkomailla ei onnistu keneltäkään ilman, että se toinen johonkin alkaa luppoaikaansa kuluttamaan.

Sitäpaitsi puoli vuotta on ihan liian lyhyt aika edes käytännöllisten asioiden hoitamiseen; muiden asioiden hoitamisesta puhumattakaan.

Vierailija
48/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei tee töitä siellä kohdemaassa, mutta hän suostuu olemaan siellä kohdemaassa kodinhoitajan roolissa sen ajan, kun sinä olet töissä, niin ei pitäisi kauheasti tulla ongelmia. Mies on silloin siellä pelottavassa maassa pääasiassa oman kotinne turvassa.

Ongelmia tulee vain sitten, jos esimerkiksi naapurin kotirouva on harvinaisen puoleensavetävä.

Vierailija
49/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista sekin, että mies voi nyt sanoa että tehdään lapsia, ja sitten käy ilmi, ettei se häntä niin kiinnostanutkaan. Vain se, että sinä et lähtisi. Näin minulle kävi.

Joo tai sitten tapahtuu kuten mulle ja miehelle: ollaan lasta yritetty kaksi vuotta ja mitään ei kuulu. Tuli lapsettomuusdiagnoosi minulle. Eletään elämää siihen asti jos jotain tulee. Minä yhdessä massa ja mies toisessa ja kolmannessa maassa vietetään vapailla aikaa. Nähdään neljä kertaa kuukaudessa ja ollaan lähes viikko yhdessä aina eli ollaan lähes yhtä paljon yhdessä kuin muut seurustelevat parit. Varsinkin nykyään kun on EU niin liikkuminen on käsittämättömän vaivatonta ja helppoa. Jos mies on vieraassa paikassa niin saamaton, ettei kykene ilman puolisoa liikkumaan asunnosta ulos niin mä miettisin kyllä kolmeen otteeseen edes sellaisen miehen kanssa perheen perustamista. 

Vierailija
50/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lähdet. Kannattaa tosiaan selvittää, kuten täällä on jo puhuttu, että mitä te yksilöinä haluatte ja tarvitsette miehenne kanssa sekä parisuhteelta ja elämältä. Jos sinä olet seikkailija ja miehen seikkailu on samalle tutulle kesämökille meno, niin jompikumpi joutuu joustamaan liikaa. Jos miehelle riittää, että vaimo kotona katsoo muksujen perään ja illalla joku leffa yhteisenä hetkenä, ja sinä haluaisit että lasten ja miehen kanssa mennään ja harrastetaan, ei sekään toimi.

Liian moni nainen tässäkin maassa on uhrannut omat haaveensa ja sovittanut elämänsä siihen, mitä mies haluaa, ettei miehelle tule paha mieli.

Vierailija
51/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tosi rakkaus mies seuraa perassa.

Minä en lähtenyt vaan halusin pitää omasta unelmatyöstä kiinni. 

Vierailija
52/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden, parin etäsuhde ei ole mahdoton asia, jos mies ei halua tulla mukaan. Lentokoneet kulkee, joten välillä voi vierailla puolin ja toisin. Aloittajan ei kannata missata tilaisuutta, se jää harmittamaan koko loppuiäksi.

Jep näin on. Minä päätin jäädä kotiin ja toinen lähti kahdeksi vuodeksi. Ihan hyvin meni ja nähtiin melkein kuukausittain. Vuorotellen käytiin toistemme luona ja muuten videoyhteydessä. 

Vierailija
53/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ainut tekeminen mitä keksit on pettäminen? Säälittävää 😁. Kaikki eivät ole seksuaaliviettinsä vietävissä ja pane jotain tyyppiä tai aloita salaromanssia siksi että on tylsää.

Jos itse lähtisin puolison mukaan ulkomaille eikä minulla olisi työtä, keksisin heti sata asiaa millä täyttää päiväni. Mielen köyhyyttä jos ei keksi.

Vierailija
54/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kahta sanaa, ettenkö lähtisi unelmaduuniin. Jos parisuhde ei kestä, plenty more fish in the sea.

Vierailija
55/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä jostain toisen "viihdyttämisvastuusta" on edes puhunut?

Kysymys on yksinkertaisesti parisuhteesta, jossa yleensä se toinenkin huomioidaan. Eli kuuluisi suunnitella, mikä on se miehen rooli siellä kohdemaassa: olla kodinhoitaja vai myös käydä itsekin siellä työssä.

Totta kai, sitähän juuri sanoin. Noissa lainaamissani viesteissä puhuttiin että "no mitä se mies sitten tekee" - no Ja se mies on itse vastuussa olemisestaan ja tekemisestään. Ulkomailla olo suunnitellaan yhdessä eli kummankin pitää aktiivisesti kertoa mitä haluaa ja miten aikoo saavuttaa sen mitä haluaa. Ei se niin mene että se töihin lähtevän naisen pitää jotenkin miettiä mitä se mies siellä tekee.

Sitä juuri sanoin: tarvitaan myös sen suunnittelua, mitä se mies tekee, eikä pelkästään sen suunnittelua, mitä nainen tekee. Kukaan ei ole sanallakaan vihjannut, että naisen pitäisi "miehen puolesta suunnitella tekemistä", vaan että naisen pitää parisuhteen osapuolena osallistua siihenkin yhdessä miehensä kanssa.

Millaisia parisuhteitä teillä oikein on, jos ette asioita yhdessä suunnittele ja neuvottele, miten kaikki järjestetään?

Etkö ymmärrä lukemaasi vai miksi vastaat eri asiaan kuin mitä kirjoitan?

Vierailija
56/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin vuosia sitten samanlaisesta tilanteesta töihin ulkomaille. No akka jäi Suomeen, mutta löysin uuden ja paljon paremman uudesta kotimaastani.

Nyt olen yli kymmenen vuotta asunut ulkomailla, eikä Suomea ole kauhea ikävä. Toki vierailen joka vuosi Suomessa. Suomen kesä kuitenkin aika erilainen kotimaan ns. kesään verrattuna.

Vierailija
57/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan skeidaa tuo että ap muka olisi lähdössä vain puoleksi vuodeksi. Tuskin hän kuitenkaan mitään appelsiineja on menossa poimimaan. Asiantuntijatehtävissä puolessa vuodessa ehtii juuri ja juuri perehtyä uuteen tehtävään. Lisäksi CV:ssä tuollainen puolen vuoden pätkä näyttäisi siltä että olet mokannut homman ja tullut häntä koipien välissä takaisin kotiin. Ap, lopeta miehen huijaaminen tuolla hivuttamisella. Joko lähdet ja jätät miehen tai sitten jäät kotiin ja jatkat miehen kanssa.

Vierailija
58/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---"Kielitaidottomana, alalla, josta ei ole koulutusta eikä kokemusta." Palkkakin parempi kuin muilla työkavereilla. Suomen kielen taitajista tapellaan; töihin pääsee kuka tahansa/ koska tahansa."---

Missähän tämmöinen IHMEMAA sijaitsee. Kerropa nyt meille muillekin!

Eräs Keski-Euroopan maa, eikä ole ainut laatuaan. Vaihdoin alaa lennosta ja työantaja vain kysyi koska voin aloittaa. Jos on järki päässä niin siistiä sisätyötä löytyy heti.

Vierailija
59/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin pidän tästä nykyisestä kaupungista ja perhe on omakin haaveeni. Mutta! Olen tehnyt todella kovan työn tätä alaani varten ja tuntuisi kamalalta haaskaukselta olla tarttumatta näin hienoon tilaisuuteen.

Mies myönsi, että ulkomailla asuminen pelottaa häntä ja ei ole asunut koskaan niin kaukana perheestään. Yritin vakuuttaa, ettei sen tarvitse olla ikuista ja asiat saadaan kyllä järjestettyä.

ap

Onko työpaikka Euroopan ulkopuolella?

Jos ei niin matka miehen vanhempien luo on samaa luokkaa kuin mökkimatka keski-Suomeen! Eli huono veruke

Australia toki olisi kaukana mutta yhteydenpito on ilmaista nykyisillä vehkeillä.

Vierailija
60/129 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde sinne ulkomaille. Et voi jättää elämääsi elämättä miehen takia. Jos se mies oikeasti haluaa olla sun kanssa ja perustaa perheen niin hän lähtee mukaan. Ei teidän tarvitse siellä loppuelämää olla, pari vuotta menee tosi äkkiä.

Tai jos nainen oikeasti haluaa olla miehen kanssa, ei jätä häntä ja lähde?