Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää kumppani? Mistä te onnelliset olette löytäneet?

Vierailija
03.05.2023 |

Tinder ei ole vaihtoehto. Baareissa en jaksa käydä. Harrastuksissa ja töissä käyn, mutta ei siellä voi kun hyvällä lykyllä jonkun tavata.

Ihan se oma ihana ihminen, kumppani, jonka kanssa tehdä asioita, jakaa elämää ja viettää aikaa.

Kommentit (171)

Vierailija
141/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsin itse yli 5 vuotta aktiivisesti puolisoa. Oli aivan tautisen raadollista ja raskasta aikaa, mutta ei ollut vaihtoehtoa: halusin kumppanin ja perheen. Niinpä nielin kyyneleeni ja purin hammasta juuri niin monta kertaa kuin oli tarpeen, ja aina vaan uudestaan latasin itseeni sinnikkyyttä.
Lopultakin 2018 löytyi se oma rakas mies, ihan siitä kamalasta tinderistä. Nyt meillä on 2 lasta ja tulevana kesänä mennään naimisiin. Etsintä oli kamalaa, mutta kannatti.

Kuinka monen miehen kanssa ehdit käydä treffeillä tuon yli viiden vuoden aikana? Mä olen ollut Tinderissä reilu 3 vuotta ja olen tavannut 58 miestä. Vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana. 

Olen eri, mutta olitko oikeati kiinnostunut noista kaikista miehistä, vai menitkö joidenkin kanssa treffeille iha

Jos mies vaikuttaa viestittelyn perusteella ihan kivalta ja järjelliseltä henkilöltä, niin lähden treffeille matalalla kynnyksellä. Eihän sitä muuten tutustu ihmisiin kuin vasta tapaamalla livenä. Ja voihan sitä puhua Pas*kaa tunnin ajan melkein kenen kanssa vaan, jos muuten ei natsaa kemiat. Noita treffejä olisi varmaan 20-30 enemmän, jos olisin ihan kaikkiin treffikutsuihin vastannut myöntävästi.

Vierailija
142/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderistä löytyi vuosi sitten. Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta, menin tinderiin, ehdin olla siellä viikon ja chattailla muutaman miehen kanssa kun löytyi ihan täydellinen mies, jonka kanssa lähdin treffeille. Ne oli mun ekat ja vikat tindertreffit, koska nyt asutaan jo tämän miehen kanssa yhdessä ja ollaan tosi rakastuneita. Mun on aina ollut helppo löytää mies, tuntuu että niitä hyviä on joka paikassa tarjolla. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on yksi aivan kultainen ja ihana ystävä, joka on ollut lähes koko aikuisikänsä sinkkuna eikä miestä vaan löydy millään. Toivoisin hänellekin samaa onnea kuin itselleni. 

Sinä onnenpekka 🥰

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos mies vaikuttaa viestittelyn perusteella ihan kivalta ja järjelliseltä henkilöltä, niin lähden treffeille matalalla kynnyksellä. Eihän sitä muuten tutustu ihmisiin kuin vasta tapaamalla livenä. Ja voihan sitä puhua Pas*kaa tunnin ajan melkein kenen kanssa vaan, jos muuten ei natsaa kemiat. Noita treffejä olisi varmaan 20-30 enemmän, jos olisin ihan kaikkiin treffikutsuihin vastannut myöntävästi."

Aivan, eli et ollut kiinnostunut. Itse taas en jaksa juosta turhilla treffeillä kaikkien ihan kivojen ja järjellisten kanssa, vaan pitäisi sen toisen herättää jonkinlaista kiinnostustakin. Tuollaiseen "paskan puhumiseen melkein kenen kanssa tahansa" tuhlaantuu hirveästi aikaa. Fiksumpaa seuloa etukäteen potentiaaliset ja keskittyä heihin. En itse ainakaan etsi kumppania "kenestä tahansa", vaan koitan etsiä oikeasti samanhenkisen ihmisen.

Vierailija
144/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoidut ja rikolliset jännämiehet löydät paikallisista junttibaareista ja räkälöistä.

Komeat, jykeväleukaiset, pitkät ja elämässä menestyneet rahamiehet ovat tasokkaammissa paikoissa: isommissa kaupungeissa, nettideiteissä ja ehkä kuntosaleilla.

Tavalliseen tylsimysmieheen nyt ei kenenkään kannata elämää tai aikaa tuhlata.

Vierailija
145/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupassa, kirjastossa, kahvilassa, puistossa, kadulla.

Näissä kun lähdet lähestymään jotain kaunotarta, niin saat paskaiset pakit. Tavallinen mies ei pokaa kauniita naisia puistossa.

Tavallisen miehen kannattaisi pokailla niitä tavallisen näköisiä naisia, eikä kaunottaria. Ihmisten kannattaisi ymmärtää oma tasonsa, ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Tavallisen näköiset naiset eivät halua tulla tavallisen miehen lähestymäksi. Teillekin kelpaa vain ne pitkät ja komeat.

Vierailija
146/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos mies vaikuttaa viestittelyn perusteella ihan kivalta ja järjelliseltä henkilöltä, niin lähden treffeille matalalla kynnyksellä. Eihän sitä muuten tutustu ihmisiin kuin vasta tapaamalla livenä. Ja voihan sitä puhua Pas*kaa tunnin ajan melkein kenen kanssa vaan, jos muuten ei natsaa kemiat. Noita treffejä olisi varmaan 20-30 enemmän, jos olisin ihan kaikkiin treffikutsuihin vastannut myöntävästi."

Aivan, eli et ollut kiinnostunut. Itse taas en jaksa juosta turhilla treffeillä kaikkien ihan kivojen ja järjellisten kanssa, vaan pitäisi sen toisen herättää jonkinlaista kiinnostustakin. Tuollaiseen "paskan puhumiseen melkein kenen kanssa tahansa" tuhlaantuu hirveästi aikaa. Fiksumpaa seuloa etukäteen potentiaaliset ja keskittyä heihin. En itse ainakaan etsi kumppania "kenestä tahansa", vaan koitan etsiä oikeasti samanhenkisen ihmisen.

Minäkin ihmettelen, mitä järkeä on mennä kenen tahansa kanssa juttelemaan tunniksi. Ei sellainen ainakaan oman käsitykseni mukaan pariutumista tai kumppanin löytämistä edistä - eihän "kuka tahansa" ole potentiaalinen kumppani. Ei se oikea ihminen löydy sen helpommin, vaikka kävisi kahvilla tuhannen vääränlaisen kanssa. Se löytyy vasta sitten kun just se ihminen osuu kohdalle. Ja ei se ainakaan itselläni voi olla kuka tahansa.

Vierailija
147/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, millä perusteella sitten edes mätsäät henkilön kanssa kerran et olekaan lähtökohtaisesti kiinnostunut? Ja siis pakkohan se on tutustua ihmisiin, jos kumppanin haluaa löytää. Mitä matalammalla kynnyksellä ja suurempaan joukkoon sitä parempi mahdollisuus. Toki jos et halua aikaa ja pientä vaivaa siihen käyttää niin tietysti se on oma asiasi, mutta tuolla asenteella kyllä todella vaikeutat sitä ihan itse.

Vierailija
148/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.iltalehti.fi/mieli/a/d0defedc-17d9-4f98-a9e8-4806e46af170

Tää löysi nuoren simpin tinderistä.

Vierailija
149/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta aikanaan löysin omani.

Vierailija
150/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettel

Niin mutta miten tunnistat sen juuri sinulle sopivan kumppanin, jos et tutustu? Jokin yksi väärä sana jossain tinderin chatissa kun kertoo todellisuudessa ihmisestä kovin vähän. 

Vierailija
151/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, millä peru

En itse mätsääkään. Tämä lähti siitä, kun joku oli ollut treffeillä melkein 60 miehen kanssa, ja ainakaan itse en löytäisi noin monta kiinnostavaa, joten kysyin, oliko hän edes kiinnostunut kaikista. Joten minulla toki olisi paljon vähemmän matchejakin sitten - en ikinä saisi 60 matchia jo siksi, että tuskin löytäisin niin monta joille itse antaa tykkäyksen. TOISAALTA sitten ainakin Tinderissä on pakko välillä swaipata oikealle ei-niin-kiinnostaviakin, koska jos laittaa melkein kaikki vasemmalle, algoritmi alkaa vähentää omaa näkyvyyttä. Ja kaikilla deittipalstoilla ei tuo mene kuin Tinderissä. Olen itse ollut deittipalstalla, jossa kuka vaan voi laittaa viestejä kenelle tahansa. Sain siellä paljon viestejä, mutta vain yksi oli sitä, mitä etsin - ja hänkin lopetti viestittelyn kesken.

Ja ei itselläni paranna kumppanin löytymisen mahdollisuutta se, että tutustuu matalalla kynnyksellä mahdollisimman moniin. Ei se tutustuminen tee täysin vääränlaisista ihmisistä yhtään oikeammanlaista. Jos toinen ei ole samanhenkinen ja yhteensopiva, ei se miksikään muutu vaikka kuinka tutustuttaisiin.

Vierailija
152/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En itse mätsääkään. Tämä lähti siitä, kun joku oli ollut treffeillä melkein 60 miehen kanssa, ja ainakaan itse en löytäisi noin monta kiinnostavaa, joten kysyin, oliko hän edes kiinnostunut kaikista. Joten minulla toki olisi paljon vähemmän matchejakin sitten - en ikinä saisi 60 matchia jo siksi, että tuskin löytäisin niin monta joille itse antaa tykkäyksen. TOISAALTA sitten ainakin Tinderissä on pakko välillä swaipata oikealle ei-niin-kiinnostaviakin, koska jos laittaa melkein kaikki vasemmalle, algoritmi alkaa vähentää omaa näkyvyyttä. Ja kaikilla deittipalstoilla ei tuo mene kuin Tinderissä. Olen itse ollut deittipalstalla, jossa kuka vaan voi laittaa viestejä kenelle tahansa. Sain siellä paljon viestejä, mutta vain yksi oli sitä, mitä etsin - ja hänkin lopetti viestittelyn kesken.

Ja ei itselläni paranna kumppanin löytymisen mahdollisuutta se, että tutustuu matalalla kynnyksellä mahdollisimman moniin. Ei se tutustuminen tee täysin vääränlaisista ihmisistä yhtään oikeammanlaista. Jos toinen ei ole samanhenkinen ja yhteensopiva, ei se miksikään muutu vaikka kuinka tutustuttaisiin."

No eihän tässä oikeastaan ollut kyse sitten edes samasta asiasta. Tinderissä tosiaan lähtökohtaisesti tehdään jo se esikarsinta siinä vaiheessa, kun niitä mätsejä valkkaillaan. Itse en ainakaan näe mitään syytä roikkua siellä, jos ei ole valmis niihin oikeisiin treffeihinkin sitten. Se on kyllä tosiaan tullut huomattua, että moni siellä näemmä lähinnä kuluttaa aikaa, eikä lähde kirveelläkään oikeisiin tapaamisiin. Toiset tosiaan tykkäävät tavata ja tutustua nopeasti livenä, sehän se parhaiten määrittää onko mitään mahdollisuuttakaan mihinkään syvempään.  Kyllä se pelkkä viestittelykin vie aikaa ja vaivaa mitä pidempään sitä jatkaa ja venyttää sitä tapaamista.

Ja totta kai kaikilla on se oma makunsa ja jonkinlaista kiinnostusta pitää olla ilmassa, mutta minä kyllä vähän kyseenalaistan sitä kuinka korkealla sitä kynnystä kannattaa pitää ilman minkäänlaiseen tutustumisen mahdollisuuteenkaan. Enkä nyt tarkoita sitä, että jokaisen purnaajan kanssa pitäisi lähteä treffeille, mutta kyllähän se niin on että mitä vähemmän ihmisiin tutustut niin ei ne mahdollisuudet siitä ainakaan parane.

Vierailija
153/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan pysty tietämään varmasti olenko kiinnostunut, ennen kuin tapaan ihmisen livenä. 

T. Eri

Vierailija
154/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelen, mitä järkeä on mennä kenen tahansa kanssa juttelemaan tunniksi. Ei sellainen ainakaan oman käsitykseni mukaan pariutumista tai kumppanin löytämistä edistä - eihän "kuka tahansa" ole potentiaalinen kumppani. Ei se oikea ihminen löydy sen helpommin, vaikka kävisi kahvilla tuhannen vääränlaisen kanssa. Se löytyy vasta sitten kun just se ihminen osuu kohdalle. Ja ei se ainakaan itselläni voi olla kuka tahansa.

Jos viestittelet miehen kanssa joka on kivan näköinen kuvissaan ja vaikuttaa mukavalta tyypiltä, niin ei hänen kanssaan treffeille meno ole kuin menisit "kenen tahansa" kanssa treffeille. Tuossahan on tehty jo esikarsinta ja valittu alustavasti potentiaalinen kumppani ehdokas sinne treffeille.

Vierailija
155/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupassa, kirjastossa, kahvilassa, puistossa, kadulla.

-pskapuhetta ja toiveunia

Vierailija
156/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaana sattumalta tavattiin katsomossa. Yhteistä taivalta 25 vuotta ja matka jatkuu edelleen onnellisena. 

Vierailija
157/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen miehen kannattaisi pokailla niitä tavallisen näköisiä naisia, eikä kaunottaria. Ihmisten kannattaisi ymmärtää oma tasonsa, ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Tavallisen näköiset naiset eivät halua tulla tavallisen miehen lähestymäksi. Teillekin kelpaa vain ne pitkät ja komeat.

Minä olen tavallisena naisena saanut useasti pakkeja ihan tavallisilta miehiltä. Mistäkö arvioin nämä miehet "tavallisiksi"? Koska he ovat itse kertoneet, että heidän on ollut vaikeuksia saada edes matchejä ja käyvät harvoin treffeillä. Jos he olisivat "tasokkaita" miehiä, niin miksi he alentuisivat pyytämään minun kaltaistani tavisnaista treffeille, kun kaikki kaupungin sinkkunaiset haluavat tutustua heihin?

Vierailija
158/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tiedä. Olen ainoa ystäväpiiristäni, jonka on täysin mahdotonta saada kumppania. Ystäväni pariutuivat ja perustivat perheet kolmenkympin kohdalla, samalla kun minä jatkoin pakkien saamista miehiltä. Jotkut ystävistäni erosivat sittemmin, mutta löysivät nopeasti uuden kumppanin. Minä puolestani jatkoin, ja jatkan edelleen pakkien saamista miehiltä. 

En oikeasti ymmärrä mikä minussa on niin kuvottavaa, että en vaan kelpaa kenellekään. Pikkujouluissa oltiin kaverien kanssa yökerhossa pari viikkoa sitten, ja kaverit kyllä saivat miesten huomiota, heille tultiin juttelemaan yms. Itse olin täysin ilmaa miehille, kuten aina.

N37

Vierailija
159/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavallisena naisena saanut useasti pakkeja ihan tavallisilta miehiltä. Mistäkö arvioin nämä miehet "tavallisiksi"? Koska he ovat itse kertoneet, että heidän on ollut vaikeuksia saada edes matchejä ja käyvät harvoin treffeillä. Jos he olisivat "tasokkaita" miehiä, niin miksi he alentuisivat pyytämään minun kaltaistani tavisnaista treffeille, kun kaikki kaupungin sinkkunaiset haluavat tutustua heihin?

Ihan uteliaisuudesta: miten nämä miehet ovat sinut torjuneet, ihan käytännössä? Sanoivatko että eivät tunteneet kemiaa? Ghostasivat? 

Vierailija
160/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ joskus on tullut treffien jälkeen viestiä, että "oli kiva tavata, mutta en ehkä tunne kemiaa meidän välillä" ja joskus mies ei vaan ole lähettänyt enää mitään viestiä treffien jälkeen.