Mistä löytää kumppani? Mistä te onnelliset olette löytäneet?
Tinder ei ole vaihtoehto. Baareissa en jaksa käydä. Harrastuksissa ja töissä käyn, mutta ei siellä voi kun hyvällä lykyllä jonkun tavata.
Ihan se oma ihana ihminen, kumppani, jonka kanssa tehdä asioita, jakaa elämää ja viettää aikaa.
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Etsin itse yli 5 vuotta aktiivisesti puolisoa. Oli aivan tautisen raadollista ja raskasta aikaa, mutta ei ollut vaihtoehtoa: halusin kumppanin ja perheen. Niinpä nielin kyyneleeni ja purin hammasta juuri niin monta kertaa kuin oli tarpeen, ja aina vaan uudestaan latasin itseeni sinnikkyyttä.
Lopultakin 2018 löytyi se oma rakas mies, ihan siitä kamalasta tinderistä. Nyt meillä on 2 lasta ja tulevana kesänä mennään naimisiin. Etsintä oli kamalaa, mutta kannatti.
Kuinka monen miehen kanssa ehdit käydä treffeillä tuon yli viiden vuoden aikana? Mä olen ollut Tinderissä reilu 3 vuotta ja olen tavannut 58 miestä. Vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana.
Itse olen nyt aikuisiällä löytänyt potentiaalista deittailuseuraa työn parista, vapaa-ajan menoista, deittipalstoilta. Ja kirjoitin "potentiaalista deittailuseuraa" siksi, että ei kaikkien kanssa lopulta tullut suhdetta. Mutta noista paikoista on löydetty ihmisiä, joiden kanssa kiinnostus on herännyt molemmin puolin ja on ainakin lähdetty selvittämään, olisiko jutulla edellytyksiä suhteeksi asti. Joidenkin kanssa on juttu edennyt tapailuun tai suhteeseenkin.
Miksi Tinder ei ole vaihtoehto? On muitakin deittisovelluksia, ja itse kyllä kokeilisin tällaisia(kin). En oikein ymmärrä, miksi sulkea pois joku noinkin helppo tapa etsiä - senhän voi tehdä kotisohvalta käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin itse yli 5 vuotta aktiivisesti puolisoa. Oli aivan tautisen raadollista ja raskasta aikaa, mutta ei ollut vaihtoehtoa: halusin kumppanin ja perheen. Niinpä nielin kyyneleeni ja purin hammasta juuri niin monta kertaa kuin oli tarpeen, ja aina vaan uudestaan latasin itseeni sinnikkyyttä.
Lopultakin 2018 löytyi se oma rakas mies, ihan siitä kamalasta tinderistä. Nyt meillä on 2 lasta ja tulevana kesänä mennään naimisiin. Etsintä oli kamalaa, mutta kannatti.
Kuinka monen miehen kanssa ehdit käydä treffeillä tuon yli viiden vuoden aikana? Mä olen ollut Tinderissä reilu 3 vuotta ja olen tavannut 58 miestä. Vain neljä lyhyttä tapailusuhdetta muodostunut tänä aikana.
Olen eri, mutta olitko oikeati kiinnostunut noista kaikista miehistä, vai menitkö joidenkin kanssa treffeille ihan muuten vaan? Kysyn siksi, että omat kokemukseni Tinderistä yms ovat olleet sellaisia, että vain äärimmäisen harva on ollut oikeasti kiinnostava. En koskaan ole ollut noissa kokonaista vuotta, mutta esim. parin kuukauden aikana on siellä saattanut tulla vastaan 2 kiinnostavaa - siis sellaista, jotka lopulta profiilin, matchin ja lyhyehkön viestittelyn jälkeen olisin halunnut tavata. Ja asun vieläpä Helsingissä.
Toki voi olla, että etsin vaan hyvin marginaalista ihmistä, mutta tuntuu aina tosi hurjilta luvuilta nämä, että jollain on kymmenittäin treffejä. Itse en löytäisi niin paljon kiinnostavia miehiä. Itselleni ei pelkkä ulkonäkö ole syy mennä treffeille, vaan haluan, että toinen vaikuttaa oikeasti samanhenkiseltä.
Tinderistä löytyi vuosi sitten. Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta, menin tinderiin, ehdin olla siellä viikon ja chattailla muutaman miehen kanssa kun löytyi ihan täydellinen mies, jonka kanssa lähdin treffeille. Ne oli mun ekat ja vikat tindertreffit, koska nyt asutaan jo tämän miehen kanssa yhdessä ja ollaan tosi rakastuneita. Mun on aina ollut helppo löytää mies, tuntuu että niitä hyviä on joka paikassa tarjolla. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on yksi aivan kultainen ja ihana ystävä, joka on ollut lähes koko aikuisikänsä sinkkuna eikä miestä vaan löydy millään. Toivoisin hänellekin samaa onnea kuin itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä löytyi vuosi sitten. Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta, menin tinderiin, ehdin olla siellä viikon ja chattailla muutaman miehen kanssa kun löytyi ihan täydellinen mies, jonka kanssa lähdin treffeille. Ne oli mun ekat ja vikat tindertreffit, koska nyt asutaan jo tämän miehen kanssa yhdessä ja ollaan tosi rakastuneita. Mun on aina ollut helppo löytää mies, tuntuu että niitä hyviä on joka paikassa tarjolla. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on yksi aivan kultainen ja ihana ystävä, joka on ollut lähes koko aikuisikänsä sinkkuna eikä miestä vaan löydy millään. Toivoisin hänellekin samaa onnea kuin itselleni.
Niin... niitä hyviä ja ihania miehiä on tarjolla, jos olet kaunis nainen. Ei kai siinä sen kummempaa salaisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat, että hyviä on joka paikassa tarjolla? Kyllä minäkin ajattelen, että paljon on "hyviä miehiä", mutta eivät he kaikki silti olisi juuri minulle potentiaalisia kumppaneita. Itse kaipaan samanhenkisyyttä ja sen myötä henkistä kohtaamista, ja kaikkien hyvien ihmisten kanssa ei tämä toteudu. Lisäksi minulle on tärkeää molemminpuolinen seksuaalinen vetovoima, ja en tunne seksuaalista halua kaikkia hyviä miehiä kohtaan. Ja kaikkien hyvien miesten kanssa ei toiveet suhteelle ja tulevaisuudelle (esim. lapsitoiveet) osu yksiin, kuten ei huumorintaju, kiinnostuksenkohteet, persoonien yhteensopivuus, elämäntilanteet... En myöskään itse ihastu jokaiseen hyvään mieheen. Ehkä sillä sun kultaisella ja ihanalla ystävällä on vastaavanlainen tilanne?
Tämä mies oli niiden kaikkien joukosta juuri se jonka halusin ja treffeillä tunne vain vahvistui. En ehkä miettinyt niin kovin rationaalisesti valintaani, mutta tämä mitä koemme on nimenomaan romanttista rakkautta. Lisäksi miehellä oli ns. paketti kunnossa eli oma asunto, auto, hyvä työpaikka yms samoin kuin mullakin. Eli oltiin ja ollaan täydellinen match.
Niitä hyviä miehiä on tosiaan ollut tarjolla ainakin mulle, en sitten tiedä mistä johtuu. Ystäväni kertoo aina ettei häntä lähestytä koskaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on joko nirso tai jäinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies oli niiden kaikkien joukosta juuri se jonka halusin ja treffeillä tunne vain vahvistui. En ehkä miettinyt niin kovin rationaalisesti valintaani, mutta tämä mitä koemme on nimenomaan romanttista rakkautta. Lisäksi miehellä oli ns. paketti kunnossa eli oma asunto, auto, hyvä työpaikka yms samoin kuin mullakin. Eli oltiin ja ollaan täydellinen match.
Niitä hyviä miehiä on tosiaan ollut tarjolla ainakin mulle, en sitten tiedä mistä johtuu. Ystäväni kertoo aina ettei häntä lähestytä koskaan missään.
Okei no NYT tajuan - jos täydellinen match tulee siitä, että on oma asunto, auto ja hyvä työpaikka, niin kyllähän TUOLLAISIA nyt löytyykin pilvin pimein ihan kaikkialta. Itsellä vaan hankalampi, kun minulle hyvä match tulee siitä, että ollaan samanhenkisiä ihmisiä, on jotain yhteisiä kiinnostuksenkohteita (nimenomaan niiden itselleni tärkeimpien kiinnostuksenkohteiden osalta, mm. taide ja kulttuuri), samanlainen huumorintaju, samansuuntainen arvomaailma, yhteensopiva elämäntyyli, yhteensopivat seksuaaliset mieltymykset, samantyyppinen käsitys romantiikasta, ja sen lisäksi vielä seksuaalista vetovoimaa. Ja minulle "paketti kunnossa" tarkoittaisi hyviä tunnetaitoja, keskustelevuutta, parisuhdetaitoja, tasapainoisuutta, sitä että ei addiktioita eikä mielenterveysongelmia tai persoonallisuushäiriöitä, jne. Mutta kuten sanottu, sekään ei riitä, vaan pitää olla sitä aitoa yhteensopivuutta, joka tulee noista ensin luettelemistani asioista.
Eikös tämän pariutumisen kanssa ole aina ollut niin, että toisille löytyy helposti kumppaneita melkein mistä vain ja toisille ei sitten millään? Perusbiologiaa. Liittyy viehättävyyteen ja vetovoimaan. Miehet hakevat kaunista ulkokuorta ja naiset turvallisuutta ja resursseja. Pariutuminen on pohjimmiltaan raakaa peliä.
Töistä, 20 v sitten. Ihan yksisarvinen mieheksi, korkea moraali, hyvä sydän, kärsivällinen, osoittautunut vanhuskuiskaajaksi. Näissä toisissa ruuhkavuosia kultaakin kalliimpi. Rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no NYT tajuan - jos täydellinen match tulee siitä, että on oma asunto, auto ja hyvä työpaikka, niin kyllähän TUOLLAISIA nyt löytyykin pilvin pimein ihan kaikkialta. Itsellä vaan hankalampi, kun minulle hyvä match tulee siitä, että ollaan samanhenkisiä ihmisiä, on jotain yhteisiä kiinnostuksenkohteita (nimenomaan niiden i
Noilla kriteereillä voi mennä pitkään ennenkuin kumppani löytyy, mutta onnea etsintään.
Töistä löytyi ja pikkujouluissa sinetöitiin päätös olla yhdessä. Siitä lähti älytön rumba, jossa hoidettiin erot entisiin puolisoihin ja lasten asiat ja yhteenmuutto ja uusperhearki ja ja ja, mutta nyt ollaan niiin onnellisia eli kaikki vaiva kannatti ja vaihtamalla parani.
Vierailija kirjoitti:
Töistä löytyi ja pikkujouluissa sinetöitiin päätös olla yhdessä. Siitä lähti älytön rumba, jossa hoidettiin erot entisiin puolisoihin ja lasten asiat ja yhteenmuutto ja uusperhearki ja ja ja, mutta nyt ollaan niiin onnellisia eli kaikki vaiva kannatti ja vaihtamalla parani.
Kuulostaa aika nopealta toiminnalta, jos heti hyppäsitte uurperhearkeen.
"
Noilla kriteereillä voi mennä pitkään ennenkuin kumppani löytyy, mutta onnea etsintään. "
Yritin vastata jo tähän, mutta vastaukseni ei jostain syystä tullut läpi. Niin, kyllö voi mennä pitkään, mutta ei noista kohdista oikein voi tinkiäkään - mistä kohdasta muka voisi? Ja miksi tyytyä vähempään kuin oikeasti toimivaan suhteeseen ja itselle oikeasti sopivaan kumppaniin? Mieluummin sellaista etsii vaikka vähän pitempään kuin hätäpäissään ottaa jonkun vaan, "kenet tahansa".
Synnytyslaitokselta vuonna 1969, Siitä asti olemme hengittäneet samoilla keuhkoilla. Kaikki muut kumppanit ovat pettäneet, monet ystävät ja ystäviksi luullut olleetkin kateellisia hyväksikäyttäjiä. Vain tähän ystävään luotan. Paras olo ihmisellä on, kun on sinut itsensä kanssa eikä pelkää yksinäisyyttä.
Baarista löytyy,ja on sopivasti vaihtuvuutta,ettei kyllästy..
Nivalan Tuiskulasta 1991. Sillä tiellä ollaan.
Tässä joku mainostaja taas vauhdissa. Välttäkää tällaisia sivustoja.