Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää kumppani? Mistä te onnelliset olette löytäneet?

Vierailija
03.05.2023 |

Tinder ei ole vaihtoehto. Baareissa en jaksa käydä. Harrastuksissa ja töissä käyn, mutta ei siellä voi kun hyvällä lykyllä jonkun tavata.

Ihan se oma ihana ihminen, kumppani, jonka kanssa tehdä asioita, jakaa elämää ja viettää aikaa.

Kommentit (171)

Vierailija
121/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupassa, kirjastossa, kahvilassa, puistossa, kadulla.

Hah!   Sopisi Mr. Bean- sketsin aiheeksi.

Tosin diskojakso on melko lähellä.

Vierailija
122/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä kumppani? Mies joka myrkyttää sinua spermallaan vai? Ihan mistä vaan, sitähän ne kaikki miehet haluavat tehdä. 

Muita vastuita ja valtuuksia ei heille elämässäsi kannata antaa. Itsekin sen jo sisäisesti tiedät, kun huomaat, ettei tällaisia luotettavia ja hyviä miehiä ole missään.

Juuri tämä. Miehen sperma on myrkkyä naaraille. Parasta kun naaraat pariutuu keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niitähän löytyy sieltä missä on ihmisiä. Eli työpaikat, koulut, harrastukset, ystäväpiirit ja ne deittisovellukset. Itse suosin eniten kaveripiirin kautta tutustumista, mutta tiedän että ihmiset helposti loppuvat jossain vaiheessa sieltä kesken. Toisaalta ihmisiä tulee ja menee sielläkin jatkuvasti eli kannattaa kärkkyä ja järkkäillä paljon yhteistapaamisia.

Ongelma on se, että kaikilla ei ole isoa kaveripiiriä. Se pieni kaveripiiri on käyty äkkiä läpi. 

Tämä. Mulla on aika suppea ystäväpiiri, eikä sitä kautta ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista edes löytää yhtä ainoaa sinkkumiestä. Ystäväni ovat naimisissa ja elävät perhearkea muiden perheellisten seurassa. Minä sen sijaan jäin yksin

Vierailija
124/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhealta näyttävät parisuhdemarkkinat nykyään.

Varsinkin näin maalla asuvan näkökulmasta.  Onneksi löysimne puolisomne kanssa tousenme teininä.  Sitä maailmaa ja elämäntapaa, jossa pariutuminen ennen pääsääntöisesti tapahtui,  ei enää ole 

Nuorisollakin on haasteita tässä suhteessa, enää opiskelijoillakaa ei näy olevan sellaista yhteisöllisyyttä kuin ennen.

Vierailija
125/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä naiset jotka vaativat ettei toisella saa olla addiktioita, mielenterveysongelmia tai persoonallisuushäiriöitä, ovat osoittautuneet joka ikinen kerta itse sellaisiksi. Siksi ehkä haluavatkin välttää miehiä joilla noita on. Vaan kun se ei toimi niin. Ihminen tulee hyväksyä sellaisenaan ja sinäkin tulet helpommin ymmärretyksi, kun toisella on samanlaista taustaa. Monet noista ongelmista ovat myös ajankohtaan sidottuja, eivät välttämättä elinikäisiä.

Itse olen kärsinyt masennuksesta erotilanteissa. Vai olisiko oikeampi diagnoosi traumaperäinen stressihäiriö. Ihan kunnon ihminen olen kuitenkin ja tervepäinen. Kohtelen ihmisiä ihmisinä enkä pysty valitsemaan kehen rakastun ja kehen en."

Pointti onkin siinä, että aika moni jättää väliin huumeongelmaisen tai esimerkiksi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivän vaikka kuinka olisi rakastumassa. Se on tervettä itsesuojelua, ei suinkaan merkki henkilön omista ongelmista. Pikemminkin on merkki ongelmista, jos ajattelee, että addiktiot tai persoonallisuushäöiriöt "eivät haittaa". Tottakai ne haittaavat! Vai onko sinusta jotenkin epätervettä, ettei halua kumppaniksi tyyppiä, joka vaikkapa pössyttelee pilveä koko ajan tai käyttää jopa kovempia aineita?

Aika harva ajattelee, että eron jälkeinen masennus olisi sellainen "mielenterveysongelma", joka hoitamisen jälkeen olisi este suhteelle. Tai vaikka burn out. Moni ei ehkä edes miellä näitä mielenterveysongelmiksi, vaan reaktioiksi raskaisiin elämäntapahtumiin. Aika usein noilla suhteen estävillä mielenterveysongelmilla tarkoitetaan vään vakavampia ja perustavanlaatuisempia ongelmia.

Minäkin kohtelen ihmisiä ihmisinä, mutta en siltikään hakeudu sellaisten ihmisten kanssa suhteeseen, joiden elämäntyyli (huume-, alkoholi- tai peliongelma) tai mielenhäiriöt (skitsofrenia, epävakaa persoonallisuushäiriö, kaksisuuntainen tms) voisivat olla itselleni vahingollisia. Ja kyllähän nuo johtavat epäterveeseen suhdedynamiikkaan. Itseäänkin pitää suojella. Jos sattuu ihastumaan ihmiseen, joka kuuluukin huumerinkiin, kannattaa ihastuksesta huolimatta vetäytyä kuvioista. Niin se vaan on.

Vierailija
126/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä käveli aikoinaan vastaan yökerhossa, nykyinen avopuoliso löytyi Tinderistä. 

Vierailija
127/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diskosta 1987. 

Vierailija
128/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä naiset jotka vaativat ettei toisella saa olla addiktioita, mielenterveysongelmia tai persoonallisuushäiriöitä, ovat osoittautuneet joka ikinen kerta itse sellaisiksi. Siksi ehkä haluavatkin välttää miehiä joilla noita on. Vaan kun se ei toimi niin. Ihminen tulee hyväksyä sellaisenaan ja sinäkin tulet helpommin ymmärretyksi, kun toisella on samanlaista taustaa. Monet noista ongelmista ovat myös ajankohtaan sidottuja, eivät välttämättä elinikäisiä."

Eli jos nainen toivoo tupakoimatonta miestä, niin tarkoittaako se sitä, että nainen itse polttaa tupakkaa? Ja päteekö sama myös miehiin, että jos mies ei halua naista joka tupakoi tai on alkoholisti, niin se tarkoittaa sitten sitä että mies itse polttaa ja on alkoholisti? Vai onko vain naisilla joku velvollisuus kelpuuttaa addiktit vain osoittaakseen, etteivät itse ole addikteja?

En ymmärrä logiikkaasi.

Vierailija
129/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderistä löytyi vuosi sitten. Olin juuri eronnut pitkästä suhteesta, menin tinderiin, ehdin olla siellä viikon ja chattailla muutaman miehen kanssa kun löytyi ihan täydellinen mies, jonka kanssa lähdin treffeille. Ne oli mun ekat ja vikat tindertreffit, koska nyt asutaan jo tämän miehen kanssa yhdessä ja ollaan tosi rakastuneita. Mun on aina ollut helppo löytää mies, tuntuu että niitä hyviä on joka paikassa tarjolla. En tiedä mistä johtuu, mutta mulla on yksi aivan kultainen ja ihana ystävä, joka on ollut lähes koko aikuisikänsä sinkkuna eikä miestä vaan löydy millään. Toivoisin hänellekin samaa onnea kuin itselleni. 

"Mun on aina ollut helppo löytää mies, tuntuu että niitä hyviä on joka paikassa tarjolla"

Joillain se menee just näin. Ja sitten on ne minun kaltaiset naiset, joita kukaan mies ei koskaan lähesty. 

Ei kannata hävitä geenilotossa.

Vierailija
130/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä kun lähdet lähestymään jotain kaunotarta, niin saat paskaiset pakit. Tavallinen mies ei pokaa kauniita naisia puistossa.

Vierailija
131/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niitähän löytyy sieltä missä on ihmisiä. Eli työpaikat, koulut, harrastukset, ystäväpiirit ja ne deittisovellukset. Itse suosin eniten kaveripiirin kautta tutustumista, mutta tiedän että ihmiset helposti loppuvat jossain vaiheessa sieltä kesken. Toisaalta ihmisiä tulee ja menee sielläkin jatkuvasti eli kannattaa kärkkyä ja järkkäillä paljon yhteistapaamisia.

Ongelma on se, että kaikilla ei ole isoa kaveripiiriä. Se pieni kaveripiiri on käyty äkkiä läpi. 

Tiedän että se on ongelma. Sitten pitäisi vaan aktiivisesti yrittää tutustua ihmisiin. 

Onnistuu nuorena. Mitä enemmän tulee ikää sen vaikeampaa se on. Ihmisillä on jo vakiintunut kaveriporukka johon on vaikea päästä mukaan ellei ole todella sosiaalinen, mukava ja helposti lähestyttävä persoona.

Vierailija
132/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä kun lähdet lähestymään jotain kaunotarta, niin saat paskaiset pakit. Tavallinen mies ei pokaa kauniita naisia puistossa.

Tavallisen miehen kannattaisi pokailla niitä tavallisen näköisiä naisia, eikä kaunottaria. Ihmisten kannattaisi ymmärtää oma tasonsa, ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Vierailija
133/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mulla on aika suppea ystäväpiiri, eikä sitä kautta ole ainakaan tällä hetkellä mahdollista edes löytää yhtä ainoaa sinkkumiestä. Ystäväni ovat naimisissa ja elävät perhearkea muiden perheellisten seurassa. Minä sen sijaan jäin yksin

Toisaalta ei tarvi kuin sen yhden kaverin, jolla on laaja ystäväpiiri vaikkei itsellä olisikaan.

Vierailija
134/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen miehen kannattaisi pokailla niitä tavallisen näköisiä naisia, eikä kaunottaria. Ihmisten kannattaisi ymmärtää oma tasonsa, ja käyttäytyä sen mukaisesti.

Eikö nää tasoteoriat ja jutut olleet ihan vain inkkelien juttuja?

Vierailija
135/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nää tasoteoriat ja jutut olleet ihan vain inkkelien juttuja?

Meneppä joskus prismaan ruuhka-aikaan katsomaan minkälaisia pariskuntia siellä käytävillä kulkee. Tulet huomaamaan, että kauniit ihmiset ovat kauniiden kanssa, tavikset ovat taviksien kanssa, ja rumilla on ruma kumppani tai he ovat yksin. 

Vierailija
136/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain se menee just näin. Ja sitten on ne minun kaltaiset naiset, joita kukaan mies ei koskaan lähesty. 

Ei kannata hävitä geenilotossa.

Eiköhän vika ole enemmän asenteessasi. Perustan väitteeni kirjoitukseesi. Harva haluaa tutustua ihmiseen joka antaa katkeroituneen ja negatiivisen kuvan itsestään. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
137/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä joskus prismaan ruuhka-aikaan katsomaan minkälaisia pariskuntia siellä käytävillä kulkee. Tulet huomaamaan, että kauniit ihmiset ovat kauniiden kanssa, tavikset ovat taviksien kanssa, ja rumilla on ruma kumppani tai he ovat yksin. 

Ei pidä paikkaansa. Huomaa että olet katkeroitunut ja näet vain sen mitä haluat.

Vierailija
138/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka löytäisi harva on silti onnellinen.

Vierailija
139/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että se on ongelma. Sitten pitäisi vaan aktiivisesti yrittää tutustua ihmisiin. 

Onnistuu nuorena. Mitä enemmän tulee ikää sen vaikeampaa se on. Ihmisillä on jo vakiintunut kaveriporukka johon on vaikea päästä muk

Niinhän se on. Mitä enemmän tulee ikää sitä helpommin ihmiset kangistuvat omiin poteroihinsa ja kaavoihinsa myös perhekuplan lisäksi.

Vierailija
140/171 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin puolisoni Tinderistä. Nyt ollaan oltu yhdessä kuusi vuotta ja naimisissa siitä 3,5 vuotta.