Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te kaupunkilaiset teette vapaalla, jotta aika kuluu?

Vierailija
03.05.2023 |

Miten saatte ajan kulumaan ja miten teidän miehet kuluttaa aikaansa? Itellä ei kyllä aika kuluis ollenkaan jos ei olis jotain tekemistä kokoajan.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen viikonloppua jotta pääsis vanhempien talolle maaseudulle. Omassa tallissa siellä voi värkätä prätkän kanssa, kohta menee vene merille , veneellekin paikka vain maalla ja siellä riittävän kohtuuhintainen laituripaikka. Voi nauttia auringosta omalla pihalla jne.

Täällä kaupungissa arki-illat lähinnä kalaa juoden TVn edessä odotellen että pääsee mallee viikonloppuisin.

Vierailija
62/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että teen ihan samoja asioita, kuin tekisin maallakin asuessa. Laitan ruokaa, teen kotitöitä, käyn saunassa, katson tv:tä, hoidan puutarhaa ja kasvimaata, käyn metsäretkillä ja uimarannalla. Näitä esimerkiksi ja paljon muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen viikonloppua jotta pääsis vanhempien talolle maaseudulle. Omassa tallissa siellä voi värkätä prätkän kanssa, kohta menee vene merille , veneellekin paikka vain maalla ja siellä riittävän kohtuuhintainen laituripaikka. Voi nauttia auringosta omalla pihalla jne.

Täällä kaupungissa arki-illat lähinnä kalaa juoden TVn edessä odotellen että pääsee mallee viikonloppuisin.

*kaljaa

Vierailija
64/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saa mitä tekisin maalla. Enimmäkseen lenkkeilen koiran kanssa. Tässä on tosi hyvät lenkkeilymaastot vieressä. 

Vierailija
65/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saataisi? Kaupungin keskustassa asutaan. Tästä on kävelymatka uimahalliin, useille kävelyreiteille, kirjastoon yms. Itse teen käsitöitä, luen, teen vapaaehtoistöitä ja niissä riittää valinnan varaa. Kulttuuria ei nyt paljon tule harrastettua, mutta voi lähteä extempore kävelymatkan päässä olevaan teatteriin (itse asiassa meillä on sinne alle viiden minuutin matka) jos vaan esityksessä on paikkoja. Mulla ei aika riitä kaikkeen mitä haluaisin tehdä. Mutta jos asuisin maalla, keksisin varmasti tekemistä ihan yhtä lailla kesällä, talvella olis tylsempää kun pitäisi suunnitella lähtöä enemmän. Meidän takapihalla on kyllä grillauskin sallittua, taloyhtiöllä on oma grilli. Pieniä lapsia ei ole, mutta jos olisi, kävelymatkan päässä olisi runsaasti leikkipuistoja mistä valita ja talvella löytyy luisteluun paikkoja, missä ei pelata kiekkoa. Myös mäenlaskupaikkoja löytyy. Meillä on kyllä alaovet lukossa 24/7, mutta ei takalukossa eli ulos pääsee kyllä halutessaan.  

Vierailija
66/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina huvittaa kun omakotitaloasujat tuntuu luulevan, että kerrostaloasujien ovet on ulkopuolelta lukossa niin että ulos ei pääse, ja eihän kerrostalossa voi tehä YHTÄÄN MITÄÄN 😁

Koska eihän siellä voi tehdä mitään. Olen kokenut sen ja oli todella tylsää elämää. Mieluummin omistan omakotitalon ja ison pihan. Ei tekeminen lopu, vaikka kuinka tekee. Ehkä tekevän ihmisen paikka ei ole kerrostalossa?

Vierailija
67/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua aina huvittaa kun omakotitaloasujat tuntuu luulevan, että kerrostaloasujien ovet on ulkopuolelta lukossa niin että ulos ei pääse, ja eihän kerrostalossa voi tehä YHTÄÄN MITÄÄN 😁

Koska eihän siellä voi tehdä mitään. Olen kokenut sen ja oli todella tylsää elämää. Mieluummin omistan omakotitalon ja ison pihan. Ei tekeminen lopu, vaikka kuinka tekee. Ehkä tekevän ihmisen paikka ei ole kerrostalossa?

Ai pihahommat ovat ainoata tekemistä mielestäsi? Kyllä niitä kaikenlaisia harrastuksia on ja kaupungeista löytyy myös lenkkimaastoja. 

Vierailija
68/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kerrostalossa voi tehdä samoja hommia mitä omakotitalon pihalla.

Maalla kun ajelee niin eipä niillä omakotitalojen pihoilla juurikaan näe ketään tekemässä mitään.

Vierailija
69/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset tykkäävät puutarhahommista ja nikkaroinnista ja heille omakotiasuminen onkin sopiva asumismuoto. Toiset taas tykkäävät tehdä ihan muuta, kerrostalossakin voi puuhailla kaikenlaista.

Vierailija
70/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla kun ajelee niin eipä niillä omakotitalojen pihoilla juurikaan näe ketään tekemässä mitään.

Vanhoja, ruosteisia autonromuja pihat täynnä ja samoin kaikki tarpeeton ryönä heitetään vain siihen pihaan. Eipä ketään juuri pihoilla näy.

Vierailija
71/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhahommia, käyn salilla, lenkkeilen, vien lapsia harrastuksiin, käydään kirjastossa, leikkipuistoissa, museoissa, kahviloissa tai joissain tapahtumissa. Tähän aikaan vuodesta puuhaillaan paljon ulkona. Näen kavereita ja käydään syömässä... maalla tylsistyisin.

Vierailija
72/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et ole ainakaan mun talon ohi ajanut.

Vierailija
73/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhahommia, käyn salilla, lenkkeilen, vien lapsia harrastuksiin, käydään kirjastossa, leikkipuistoissa, museoissa, kahviloissa tai joissain tapahtumissa. Tähän aikaan vuodesta puuhaillaan paljon ulkona. Näen kavereita ja käydään syömässä... maalla tylsistyisin.

Asun maalla ja teen puutarhahommia, hoidan eläimiä, vien lapsia harrastuksiin, käydään kirjastossa ja leikkipuistossa ja puuhaillaan paljon ulkona.

Kuolisin kaupungissa.

Vierailija
74/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon ap:lla oikein on vapaa-aikaa? Pääsen töistä yleensä kotiin n klo 17.30-18. Sitten kun kåy kaupassa, ulkoiluttaa koiraa, tekee ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, tiskaa, syö, käy suihkussa ja vie roskat ja ulkoiluttaa taas koiraa ja syö iltapalan ja tekee iltatoimet, niin kello onkin jo 22.00 ja pitää nukahtaa. Aamulla sitten lähtö töihin taas.

Miten ap:lla on niin paljon vapaa-aikaa?

Vierailija
75/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työtön tai eläkkeellä ap? Vai millaiset työajat sinulla on?

Vierailija
76/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä muutakin tekemistä kuin lehmien lypsämistä. Siellä maaseudulla se tietysti voi olla vaikea ymmärtää.

Lypsykarjatiloja ei ole edes  viittätuhatta, joten oikeastiko maalla asuu vain noin 15 000 henkilöä? Kaikki loput kaupungissa, missä ei tarvitse lypsää lehmiä.

Vierailija
77/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon ap:lla oikein on vapaa-aikaa? Pääsen töistä yleensä kotiin n klo 17.30-18. Sitten kun kåy kaupassa, ulkoiluttaa koiraa, tekee ruokaa, pesee pyykkiä, siivoaa, tiskaa, syö, käy suihkussa ja vie roskat ja ulkoiluttaa taas koiraa ja syö iltapalan ja tekee iltatoimet, niin kello onkin jo 22.00 ja pitää nukahtaa. Aamulla sitten lähtö töihin taas.

Asutko maalla? Kun kaupunkilaiset aina kauhistelevat, että maalla ei ole mitään tekemistä, niin eihän sinulla ole tuossa lainkaan omaa aikaa, et voi halailla puita ja kauhistella pimeää tai pinkkejä pilviä, joita on taivaalla juuri nyt.

Vierailija
78/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä muutakin tekemistä kuin lehmien lypsämistä. Siellä maaseudulla se tietysti voi olla vaikea ymmärtää.

Aika outo näkemys maalaisista, että kaikilla olisi lehmiä. 

Ihan yhtä outo, kun se ettei kaupungissa olisi tekemistä.

Vierailija
79/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla ja teen puutarhahommia, hoidan eläimiä, vien lapsia harrastuksiin, käydään kirjastossa ja leikkipuistossa ja puuhaillaan paljon ulkona.

Kuolisin kaupungissa.

Mä teen noita samoja hommia kaupungissa :)

Vierailija
80/86 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko maalla? Kun kaupunkilaiset aina kauhistelevat, että maalla ei ole mitään tekemistä, niin eihän sinulla ole tuossa lainkaan omaa aikaa, et voi halailla puita ja kauhistella pimeää tai pinkkejä pilviä, joita on taivaalla juuri nyt.

Ei, asun Helsingissä ja minulla on arkisin töiden jälkeen kotiintulosta nukahtamiseen n 4 h hereilläoloaikaa, jolloin pitäisi ehtiä tekemään kaikki. Ihmetteken sitä, että onko ap työtön vai tarkoittiko hän viikonloppuja. Eihän arkisin voi olla työssäkäyvällä ongelmia saada aikaa kulumaan, päinvastoin pulaa ajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme