Mitä te kaupunkilaiset teette vapaalla, jotta aika kuluu?
Miten saatte ajan kulumaan ja miten teidän miehet kuluttaa aikaansa? Itellä ei kyllä aika kuluis ollenkaan jos ei olis jotain tekemistä kokoajan.
Kommentit (86)
Kaupungissa asuessani kävin vapaa-ajallani erilaisissa jumpissa, kuntosalilla, joogassa, ratsastamassa, tanssitunneilla, lenkillä. Yksin ja kavereiden kanssa. Ei ollut tylsää.
Nyt maalla asuessani tarkistelen robottia (joka lypsää lehmät), käyn lenkillä ja ratsastamassa. Yleensä yksin. Onhan tää erilaista. Tylsää ei ole tämäkään.
No, tänään tuli töiden jälkeen vauva -palstailtua, otin päikkärit, kävin Subwayssa ja elokuvissa.
Harrastaa voin myös urheilua, pelata pelejä, soittaa soittimilla ja olla tekemättä mitään eli haaveilen.
M30
Tosiasiahan on, että kerrostalossa on vähemmän tekemistä kuin omakotitalossa, oli sitten maalla tai kaupungissa - jos tekeminen tarkoittaa puutarhajuttuja tms. ylläpitoa. Toisaalta voi löytyä palstaviljelystä ja pihanhoitoa myös kerrostalojen asujille jos haluaa.
Mutta jos tekeminen on vaikka lukemista, nettipelaamista, television katselua, käsitöitä, taidejuttuja tms. niin ihan samahan se on missä vaan.
Itse olen hybridiasuja - puolet kaupungissa ja puolet maalla, ympäri vuoden. Helsinki on kyllä enemmän duunipaikka kuin koti ma-to ja maalla sitten pe-su. Ja kummassakin riittää tekemistä sen minkä ehtii ja viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasiahan on, että kerrostalossa on vähemmän tekemistä kuin omakotitalossa, oli sitten maalla tai kaupungissa - jos tekeminen tarkoittaa puutarhajuttuja tms. ylläpitoa. Toisaalta voi löytyä palstaviljelystä ja pihanhoitoa myös kerrostalojen asujille jos haluaa.
Mutta jos tekeminen on vaikka lukemista, nettipelaamista, television katselua, käsitöitä, taidejuttuja tms. niin ihan samahan se on missä vaan.
Itse olen hybridiasuja - puolet kaupungissa ja puolet maalla, ympäri vuoden. Helsinki on kyllä enemmän duunipaikka kuin koti ma-to ja maalla sitten pe-su. Ja kummassakin riittää tekemistä sen minkä ehtii ja viitsii.
Sulla on siis koti mato ja maalla pesu 😂
Mää täälä hesessä vaan ajelen raitsikalla.
Olen asunut suurkaupungissa ja maalla. Nyt pienessä n. 5000 asukkaan pienessä kunnassa.
Eihän maalla jatkuvasti rakenneta tai tehdä puuhommia vaan vapaa-aikaa täällä maalla vietetään pitkälti samalla tavalla kuin kaupunkissa. Ja myös suurkaupungissa on luontolähellä ja kaupungissa sitä tekemistä riittää ja on hyvät harrastusmahdollisuudet.
En ymmärrä, mikä pointti on tässä vastaisasettelussa, ihan kuin kaikki maalla asuvat liikkuisi luonnossa tai kuuntelisivat hiljaisuutta. Eivät todella.