Nyt on pakko sanoa, että onneksi mulla on vakituinen työpaikka!
Kun katselee uutta hallitusta, niin kylmää kyytiä tulossa työttömille ja pienituloisille! Onneksi en kuulu heihin!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varma eläke. Saa nähdä, miten indeksille käy.
Eläkeläiset ovat suojatien väestöryhmä. Eläkeläisiä on melkein puolet väestöstä, ja lopuista puolet on eläkeiän kynnyksellä, joten yksikään puolue ei tee mitään, mikä suututtaisi eläkeläiset.
Opiskelijoiden puolesta pelkään. Heitä kyllä potkitaan.
Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko esim. 1970-luvun joten yhtiölainaa on pakko ottaa.
Luulisin, että vuorolisien poistossa menee 2 vuotta, koska ihmiset nostavat ansiosidonnaiset pois ennenkuin eroavat liitoista.
Vierailija kirjoitti:
Saispa jostain t-paidan jossa ois Marian, Sannan ja Liin päät harmaina ja puhekupla:
-Kylmää kyytiä
Teetä sellaisia ja ala myydä! Tai tsekkaa ensin, että toisen kasvoja saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varma eläke. Saa nähdä, miten indeksille käy.
Eläkeläiset ovat suojatien väestöryhmä. Eläkeläisiä on melkein puolet väestöstä, ja lopuista puolet on eläkeiän kynnyksellä, joten yksikään puolue ei tee mitään, mikä suututtaisi eläkeläiset.
Opiskelijoiden puolesta pelkään. Heitä kyllä potkitaan.
Mutta kerrostaloissa eläkeläinen menettää myös asuntonsa, jos nuorempia irtisanotaan ja taloyhtiö menee konkurssiin.
En ole hyvätuloinen, mutta en myöskään koskaan ole saanut mitään tukia. Veroja jos laskevat niin hyvä.
Tuo on just paska, että voit menettää asuntosi ja joutua ulosottoon, jos naapurit ei pysty maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan.
Käyt töissä ja maksat vuokraa + ulosottoa.
Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa ja putkia, jos tulee vesivahinko esim. 1970 - luvun. Kattoremontti maksaa omakotitaloon 20000 - 30000
Ja jos eläke on 900 niin sillä ei juhlita.
Osastohoito sairaalassa ei kuulu maksukattoon ja vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen kun maksukatto on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Osastohoito sairaalassa ei kuulu maksukattoon ja vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen kun maksukatto on täynnä.
Lisäksi moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisen kodin siivouksen ostoon, kiitos uuden hyvinvointialueen. Ja 900 euron eläkkeellä ei saa verovähennystä palveluista, koska 900 euron eläkkeestä ei mene veroa.
Eläkeläinen saa alv - alennuksen kodin siivouksen ostosta.
Olen vakituisessa työssä mutta pieni palkka. Käykö nyt huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Olen vakituisessa työssä mutta pieni palkka. Käykö nyt huonosti?
Kokoomuksen mallilla ei saa soviteltua päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla minäkin, varma suojatyöpaikka eläkeikään asti.
Valtiolta on lähdössä yli 5000 työpaikkaa seuraavan 4 vuoden aikana, osa vakituisiakin. Ja nimenomaan työpaikat katoavat, kyse ei ole eläkkeellelähdöistä. Minusta hyvä juttu, ihan kaikenlaisia projekteja ja työympäristökoordinaattoreita ei välttämättä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi moni kunta ja kaupunki ei myönnä enää palveluseteliä eläkeläisen kodin siivouksen ostoon, kiitos uuden hyvinvointialueen. Ja 900 euron eläkkeellä ei saa verovähennystä palveluista, koska 900 euron eläkkeestä ei mene veroa.
Kunnat ei enää vastaa vanhuksista, joten miksi he myöntäisivät palveluseteleitä? SDP-vetoinen hallitus päätti, että näin tehdään, älä syytä tulevaa hallitusta edellisen virheistä.
Minä minä minä minä.
Niinpä tietysti. Paskat muista kun MINÄ voin hyvin.
(Olen itse eläkkeellä, joten turha käskeä töihin.)
En viitsi ajatella kuinka paljon yrityksiä loppuu, kun ihmiset vähentävät leikkausten myötä ostoksia ja palveluiden käyttöä.
Itsellä on vaatteita seuraavaksi 30 vuodeksi. Voin vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon ja pitää sen luxus puhtaana ja leipoa pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2019 tuli uusi laki, että yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku/asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Toimeentulotukea haetaan ruokaan, sähköön ja lääkkeisiin.
Ja hallitus meinaa lyhentää ansiosidonnaisen 6 kuukauteen.
Miksi oman omaisuuden kartuttaminen olisi asumismeno?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnat ei enää vastaa vanhuksista, joten miksi he myöntäisivät palveluseteleitä? SDP-vetoinen hallitus päätti, että näin tehdään, älä syytä tulevaa hallitusta edellisen virheistä.
Missä kohtaa viestiä on puhuttu yhtään mistään hallituksesta.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi ajatella kuinka paljon yrityksiä loppuu, kun ihmiset vähentävät leikkausten myötä ostoksia ja palveluiden käyttöä.
Itsellä on vaatteita seuraavaksi 30 vuodeksi. Voin vaihtaa halvempaan vuokra-asuntoon ja pitää sen luxus puhtaana ja leipoa pullaa.
Jos toimeentulotuella on ollut varaa ostaa yksityisiä palveluja, niin tuki on ollut ehdottomasti liian suuri! Tuki on tarkoitettu turvaamaan perusasiat, ei kasvohoitoa, hierontaa tai edes remontteja.
Vuonna 2019 tuli uusi laki, että yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku/asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle. Toimeentulotukea haetaan ruokaan, sähköön ja lääkkeisiin.
Ja hallitus meinaa lyhentää ansiosidonnaisen 6 kuukauteen.