Nyt on pakko sanoa, että onneksi mulla on vakituinen työpaikka!
Kun katselee uutta hallitusta, niin kylmää kyytiä tulossa työttömille ja pienituloisille! Onneksi en kuulu heihin!
Kommentit (90)
Minulla on varma eläke. Saa nähdä, miten indeksille käy.
Minulla on vakituinen työpaikka ja leskeneläke.
On minullakin vakituinen työpaikka, mutta ainahan voi käydä mitä vain ja työt loppua. Ei vakituinen ole sama kuin varma.
Sama täällä. Erikoissairaanhoidossa ja ammattiryhmäni monipuolisimman työnkuvan omaavana osaan hypätä mihin työhön vain.
Siis hallituksessa on erilaisia kopioita SDP:stä?
Hybridejä jotka matkii suosituinta puoluetta.
Perustuslaki ja EU suojelee työttömiä kyllä.
Ei noilla ole paskaakaan valtaa mihinkään.
Olen työtön, mutta mitä vain voi käydä. Saatan olla pian piällysmies.
Mulla taas oli tänä talvena niin järkyttävä työpaikka, että olen tosi kiitollinen siitä, ettei enää tarvitse vakitöitä. Ensi talvena sitten jotain muuta.
Mä olen pienituloinen. Odotan nyt että persut, ne duunarien ystävät, laskevat veroja, että mullakin on varaa syödä joskus kokolihaa.
Onneksi et ole, mutta ikävä kyllä et elä tyhjiössä vaan yhteiskunnallinen huonovointisuus tulee vaikuttamaan myös sinuun. Orpomaisesti en heiluttelisi lompakkoani nälkäänäkevän köyhälistön nenän edessä leveilläkseni ja veetuillakseni.
Saispa jostain t-paidan jossa ois Marian, Sannan ja Liin päät harmaina ja puhekupla:
-Kylmää kyytiä
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et ole, mutta ikävä kyllä et elä tyhjiössä vaan yhteiskunnallinen huonovointisuus tulee vaikuttamaan myös sinuun. Orpomaisesti en heiluttelisi lompakkoani nälkäänäkevän köyhälistön nenän edessä leveilläkseni ja veetuillakseni.
Jos joki noin tekis niin Sanna eikä Orpo
Vierailija kirjoitti:
Siis hallituksessa on erilaisia kopioita SDP:stä?
Hybridejä jotka matkii suosituinta puoluetta.
Perustuslaki ja EU suojelee työttömiä kyllä.
Ei noilla ole paskaakaan valtaa mihinkään.
Aivan.
Ei heillä ole mitään halua saada porukkaa äänestämään taas vasemmistoa valtaan seuraavissa vaaleissa.
Luvassa on samaa demaripolitiikkaa mutta kovalla uholla nss muka oikeistolaisesti.
Hei p, onneksi ja onneksi. Mikään ei ole varmaa. Vakituinen ei tarkoita varmaa ja pysyvää työpaikkaa eläkepäiviin asti. Voit myös mm. sairastua vakavasti. Enpä liikaa ylpeilisi.
Minullakin on vakituinen, tosin osa-aikainen, jolla tienaa 400 euroa kuussa.
Olen jo valmistautunut. Aivan kaikki ylimääräiset menot on karsittu ja eletty leikattua toimeentulotukea vastaavalla summalla ja säästetty touhutonni joka hallitusvuodelle.
Katellaan sitten, kun leikkaamaton toimeentulotuki on leikatun tasolla.
Voin myös pas ko a asiani niin että en saa enää työttömyystukea aivan rauhassa, koska touhutonni ja kokemus leikatulla summalla elämisestä takaa homman jatkumisen entisellään.
Tuntuu hassulta, kun on tullut 30 vuotta vaatimattomilla tuloilla toimeen sairaanhoitajana ja nyt, kun yleiset talousnäkymät on synkät, niin tienaan enemmän kuin koskaan. Olen nostanut vuositulorajaa puolentoista vuoden sisällä 15 000e, kiitos työvoimapulan, palkankorotusten, palkkaharmonisoinnin, korotettujen ylityö- ja kutsurahojen ansiosta. Rahakkaita ylitöitä ja lisätöitä on tarjolla niin paljon kuin jaksaa vain tehdä. Ja toistaiseksi olen jaksanut. En olisi uskonut tällaista päivää näkeväni!
Huonoin tilanne tulee olemaan vuorotöissä käyvillä asuntovelkaisilla. Kun ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista, jolloin työnantajat saavat poistaa vuorolisät. Liitot voivat puolustaa vuorolisiä vain tietyllä jäsenmäärällä.
Kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. Jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta.
Yt-neuvotteluita pukkaa.
Vaikka maksat omat laskusi niin voit silti menettää asuntosi ja joutua ulosottoon sen takia, että naapureita irtisanotaan eikä he pysty maksamaan yhtiölainojaan ja vastikkeitaan. Eli käyt töissä ja maksat vuokraa + ulosottovelkaa.
Valtiolla minäkin, varma suojatyöpaikka eläkeikään asti.