Hauska tämä uusi työnhakuvelvoite
4 paikkaa /kk. Asun siis keskikokoisessa kaupungissa, ei ajokorttia. Käytin juuri tunnin etsiskellen sopivia paikkoja, oikeasti ei yhtään semmoista paikkaa johon voisi laittaa suoran hakemuksen ilman, että pitää laittaa vuokratyöfirmoihin joista ei yleensä kuulu mitään. Vähän pelottaa mistä löydän haettavia paikkoja ensi kerralle. Eikö tässä laissa ollut se 0-4 paikkaa eli harkinnan mukaan tulisi sopia nuo työnhakumäärät, vaikuttahan siihen paikkakunnan koko jne.
Kommentit (67)
Ihmetyttää, että työttömille on nyt vasta selvinnyt, että heidän tulisi hakea töitä. Kukaan ei ole heille asiasta maininnut ja nyt sitä pidetään suorastaan rangaistuksena, että joutuu tekemään hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tarvitsisikohan sinun tehdä jotain vai meinasitko olla loppuikäsi työtön? Hommaat kortin ja auton tai muutat. Jestas mikä aikuisvauva.
Jos tämä kommentti on aikuiselta ihmiseltä niin voi jestas.
Tuolle edelliselle on iskä ja äiskä ostanut auton ja maksanut ajokortin. Kuvittelee raukka että kaikilla on tämä mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kandeisko sun yrittää työllistyä, ap?
MIten musta vähän vaikutti, että sitä AP just yrittääkin.
Karsimalla pois kaikki työpaikat?
Asun pienessä kaupungissa, täällä on avoinna vähän yli 30 työpaikkaa Työmarkkinatorilla ja lisää Duunitorilla ja voisin hakea ko. paikoista noin tusinaa. Osin tähän on syynä se, että olen hankkinut ammatillisen koulutuksen.
Täällä avoimia paikkoja alle 10 enkä voi hakea yhteenkään vaikka mulla on 3 koulutusta ja työelämässä olen ollut yli 20v tehden monenlaisia töitä.
Onneksi työnhakualue ulottuu 1,5 h matka-ajan päähän kodista eli hakupaikkoja on aina pian satoja.
Ei mun tartte niin kaukaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pakko hakea, vaikka tietää, ettei mihinkään pääse.
Se tässä on se hauskin kohta.
Ja tässä mielessä, ei ole mitenkään motivoitunut kirjoittamaan kunnollista hakemustekstiä, kun tietää, kun tietää aiemman perusteella, että vaikka kirjoittais, tuottoa ei synny, eli paikkaan pyydettäisiin edes haastatteluun.
Mun oletetaan hakevan koulutukseni mukaista työtä, tai näin kannustaa te-toimiston virkailija, mutta kun en ole saanut aiemminkaan tällä seudulla, niin miksi tämä uusi laki sitä muuttaisi että saisin.
Ja muitakin paikkoja toki on haettu. Että ei tarvitse tulla sanomaan, että hae muita. Ikääkin on jo sen verran, ettei senkään takia...
Eli sinussa on ihmisenä joku sellainen vika, että sinua ei kannata palkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun pienessä kaupungissa, täällä on avoinna vähän yli 30 työpaikkaa Työmarkkinatorilla ja lisää Duunitorilla ja voisin hakea ko. paikoista noin tusinaa. Osin tähän on syynä se, että olen hankkinut ammatillisen koulutuksen.
Täällä avoimia paikkoja alle 10 enkä voi hakea yhteenkään vaikka mulla on 3 koulutusta ja työelämässä olen ollut yli 20v tehden monenlaisia töitä.
Onneksi työnhakualue ulottuu 1,5 h matka-ajan päähän kodista eli hakupaikkoja on aina pian satoja.
Koska olet jo töissä?
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä nyt usko että on kova työvoimapula!
Osaajia on haettava vaikka väkisin maailman aroilta asti.
Osaajia saa rahalla, eli sellaisella palkalla, että sillä palkalla saa OSTOVOIMAN.
Orjatyö, eli ilmaistyö on vaan pelkkää hyväksikäyttöä.
Joo kohta minäkin "haen töitä" kesä- ja heinäkuuksi, kun kunta pätkäisee työsuhteen kesän ajaksi. Olen koulunkäynninohjaaja.
Teen näennäishaut ja aion vetää lonkkaa mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakualue on koko Suomi.
Suosittelen ottamaan liika-annoksen lääkettä, olet turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet jo töissä?
En ole.
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy:
Ellei 5–7 §:stä johdu muuta, työttömän ja työttömyysuhan alaisen työnhakijan työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolme sellaista kuukauden kestävää tarkastelujaksoa, jonka aikana työnhakijan on haettava neljää työmahdollisuutta.
Vähemmän velvollisuutta saat vain todella pätevällä syyllä.
Onpa kiva opiskella/olla koulutuksessa
Vierailija kirjoitti:
Työttömien työnhakualue on koko maapallo, etäyhteyksillä tehdään nykyään monet työt.
Vierailija kirjoitti:
Joo kohta minäkin "haen töitä" kesä- ja heinäkuuksi, kun kunta pätkäisee työsuhteen kesän ajaksi. Olen koulunkäynninohjaaja.
Teen näennäishaut ja aion vetää lonkkaa mökillä.
Sanot sille virkailijalle, että yhdistetään työnhakujaksot 3 kk mittaiseksi esim. 4.6 - 3.9. ja siihen 12 hakua, mutta koska menet töihin jo elokuun alussa, ei sinun tarvitse hakea yhteenkään paikkaan. Ihan laillista ja ihan toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy:
Ellei 5–7 §:stä johdu muuta, työttömän ja työttömyysuhan alaisen työnhakijan työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolme sellaista kuukauden kestävää tarkastelujaksoa, jonka aikana työnhakijan on haettava neljää työmahdollisuutta.
Vähemmän velvollisuutta saat vain todella pätevällä syyllä.
Onpa kiva opiskella/olla koulutuksessa
Opiskelu on ihan vapaata, jos niin valitset. Riittää, että et opiskele työttömyysetuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä nyt usko että on kova työvoimapula!
Osaajia on haettava vaikka väkisin maailman aroilta asti.
Osaajia saa rahalla, eli sellaisella palkalla, että sillä palkalla saa OSTOVOIMAN.
Orjatyö, eli ilmaistyö on vaan pelkkää hyväksikäyttöä.
Juuri siksi työttömän kannattaa ryhtyä yrittäjäksi, silloin on nopeasti rikas eikä orjana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet jo töissä?
En ole.
Miksi kohdallasi ei tarvitse noudattaa lakia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi etsiä paikkoja? Valitsen googlen kartan avulla busineksia kaupungista ja lähetän sitten CV;n sähköpostille kaikkiin neljään.
Aikaa menee sellaiset 5min joka kuukausi.
Et lähetä hakemuskirjeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömien työnhakualue on koko maapallo, etäyhteyksillä tehdään nykyään monet työt.
Etätyöstä puhutaan paljon, mutta työttömänä hakiessa töitä ja kysyessä etätöistä niitä ei kuulemma voi tehdä. Onko vika Suomessa vai missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pakko hakea, vaikka tietää, ettei mihinkään pääse.
Se tässä on se hauskin kohta.
Ja tässä mielessä, ei ole mitenkään motivoitunut kirjoittamaan kunnollista hakemustekstiä, kun tietää, kun tietää aiemman perusteella, että vaikka kirjoittais, tuottoa ei synny, eli paikkaan pyydettäisiin edes haastatteluun.
Mun oletetaan hakevan koulutukseni mukaista työtä, tai näin kannustaa te-toimiston virkailija, mutta kun en ole saanut aiemminkaan tällä seudulla, niin miksi tämä uusi laki sitä muuttaisi että saisin.
Ja muitakin paikkoja toki on haettu. Että ei tarvitse tulla sanomaan, että hae muita. Ikääkin on jo sen verran, ettei senkään takia...
Eli sinussa on ihmisenä joku sellainen vika, että sinua ei kannata palkata?
Niin, minuthan tuntevat kaikki. Kaikki tietävät vikani!
Hah hah!
Ei vaan, on monia jotka hakevat, on nuoria, on opiskelijoita, on monia jotka hakevat.
Minut on aina kannattanut palkata. Sen kertovat työtodistuslausunnot! Turhaan sinä yrität minua lyödä!
Oletko sinä esim. saanut henkilökohtaista tulospalkkiota koskaan? Miksi saa tulospalkkion? On ollut erityisen hyödyllinen työnantajalle, on tehnyt työnsä ja täyttänyt odotukset. Valitettavasti ei vain voinut työsuhdetta jatkaa yhtiön taloustilanteen vuoksi...
Kiitos.
Lyö lisää! Sinullahan se taito on... olet valmis lyömään ja moittimaan, vaikket tiedä asioista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän, nytkin alle 10.
Pitääkö teille työttömille oikeasti jonkun kertoa, että teidän kuuluu hakea töitä, ettekö te nyt itse tajua, että teidän pitää hakea töitä oman työllistymisenne ja toimeentulon saamisen vuoksi. Ei siksi, että joku käskee.
Tässä velvoitteessa on se ongelma, että jos ennen riitti että haki oikeasti itse kiinnostavia paikkoja niin nyt on haettava neljä ihan mitä tahansa paikkaa jotta velvollisuus täyttyy. Se taas johtaa turhiin hakemuksiin jotka täyttävät rekryjen sähköpostit. Sinne sen tyypin joka haluaa juuri sen tietyn paikan hakemus jää samaan pinoon niiden muiden kanssa jotka hakevat "täytteeksi".
Eli on kuin kaksiteräinen miekka jossa voidaan kyllä työllistyä pakotettuna nopeammin, mutta samalla jää saamatta se unelmatyöpaikka kun valtava määrä muitakin hakijoita "haluaa" juuri siihen.
Miksi etsiä paikkoja? Valitsen googlen kartan avulla busineksia kaupungista ja lähetän sitten CV;n sähköpostille kaikkiin neljään.
Aikaa menee sellaiset 5min joka kuukausi.