Hauska tämä uusi työnhakuvelvoite
4 paikkaa /kk. Asun siis keskikokoisessa kaupungissa, ei ajokorttia. Käytin juuri tunnin etsiskellen sopivia paikkoja, oikeasti ei yhtään semmoista paikkaa johon voisi laittaa suoran hakemuksen ilman, että pitää laittaa vuokratyöfirmoihin joista ei yleensä kuulu mitään. Vähän pelottaa mistä löydän haettavia paikkoja ensi kerralle. Eikö tässä laissa ollut se 0-4 paikkaa eli harkinnan mukaan tulisi sopia nuo työnhakumäärät, vaikuttahan siihen paikkakunnan koko jne.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työnhakualue on koko Suomi.
No ei todellakaan ole.
Etkö sinä nyt usko että on kova työvoimapula!
Osaajia on haettava vaikka väkisin maailman aroilta asti.
Yleensä vuokra firmat just soittelee heti minuutti hakemuksen jättämisestä.. niiden työ on hankkia tekijät firmoille. Itselle on aina soitettu noista samointein.
Vierailija kirjoitti:
No tarvitsisikohan sinun tehdä jotain vai meinasitko olla loppuikäsi työtön? Hommaat kortin ja auton tai muutat. Jestas mikä aikuisvauva.
Jos tämä kommentti on aikuiselta ihmiseltä niin voi jestas.
Kandeisko sun yrittää työllistyä, ap?
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Mikään laki ei velvoita työtöntä muuttamaan.
Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän, nytkin alle 10.
Voihan sitä hakea mitä tahansa paikkaa, mihin on edes jonkinlainen pätevyys. Jos sinulla on esim. akateeminen tutkinto, voit hakea melkein kaikkia valtion työpaikkoja.
Työttömän vahvuudet liittyvät makoiluun ja selitysten keksimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän, nytkin alle 10.
Pitääkö teille työttömille oikeasti jonkun kertoa, että teidän kuuluu hakea töitä, ettekö te nyt itse tajua, että teidän pitää hakea töitä oman työllistymisenne ja toimeentulon saamisen vuoksi. Ei siksi, että joku käskee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sitten niillä 4 paikalla tekee pyyhkii p ersettään.
Vierailija kirjoitti:
1 per kuukausi vai yksi paikka kolmen kuukauden aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 per kuukausi vai yksi paikka kolmen kuukauden aikana?
1 haku kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö teille työttömille oikeasti jonkun kertoa, että teidän kuuluu hakea töitä, ettekö te nyt itse tajua, että teidän pitää hakea töitä oman työllistymisenne ja toimeentulon saamisen vuoksi. Ei siksi, että joku käskee.
Normaalisti työtön hakee paikkoja mihin voisi oikeasti työllistyä eikä siksi että joku käskee tai jossei paikkakunnalla ole töitä. Mikä sinunkin pointti oli?
Katso keltaisilta sivuilta yrityksiä, ja rupea kyselemään omin päin näiltä. Soittele tai lähettele avoimia hakemuksia.
Tai mene ovesta sisään, jos joku myyntiliike, ja kysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän minä haenkin yhtä paikkaa kuussa.
Minulla on velvoite nolla paikkaa mutta pitää hakea mutta kukaan ei laske onneksi.
Niin, pakko hakea, vaikka tietää, ettei mihinkään pääse.
Se tässä on se hauskin kohta.
Vierailija kirjoitti:
MIten musta vähän vaikutti, että sitä AP just yrittääkin.