Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauska tämä uusi työnhakuvelvoite

Vierailija
02.05.2023 |

4 paikkaa /kk. Asun siis keskikokoisessa kaupungissa, ei ajokorttia. Käytin juuri tunnin etsiskellen sopivia paikkoja, oikeasti ei yhtään semmoista paikkaa johon voisi laittaa suoran hakemuksen ilman, että pitää laittaa vuokratyöfirmoihin joista ei yleensä kuulu mitään. Vähän pelottaa mistä löydän haettavia paikkoja ensi kerralle. Eikö tässä laissa ollut se 0-4 paikkaa eli harkinnan mukaan tulisi sopia nuo työnhakumäärät, vaikuttahan siihen paikkakunnan koko jne.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori ja sinkku niin lähde vaikka Espanjan aurinkorannikolle työnhakuun . Ilmoitat vain te-toimistoon että olet työnhakureissulla . Myös Turun saaristosta saa helposti kesäkaudeksi töitä ja talvikausina lapin hiihtokeskuksista .

Vierailija
22/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, pakko hakea, vaikka tietää, ettei mihinkään pääse.

Se tässä on se hauskin kohta.

Ja tässä mielessä, ei ole mitenkään motivoitunut kirjoittamaan kunnollista hakemustekstiä, kun tietää, kun tietää aiemman perusteella, että vaikka kirjoittais, tuottoa ei synny, eli paikkaan pyydettäisiin edes haastatteluun.

Mun oletetaan hakevan koulutukseni mukaista työtä, tai näin kannustaa te-toimiston virkailija, mutta kun en ole saanut aiemminkaan tällä seudulla, niin miksi tämä uusi laki sitä muuttaisi että saisin.

Ja muitakin paikkoja toki on haettu. Että ei tarvitse tulla sanomaan, että hae muita. Ikääkin on jo sen verran, ettei senkään takia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy:

Ellei 5–7 §:stä johdu muuta, työttömän ja työttömyysuhan alaisen työnhakijan työllistymissuunnitelmaan tulee sisällyttää kolme sellaista kuukauden kestävää tarkastelujaksoa, jonka aikana työnhakijan on haettava neljää työmahdollisuutta.

Vähemmän velvollisuutta saat vain todella pätevällä syyllä.

Vierailija
24/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä hauskaa siinä on, mutta toki halukas voi monin tavoin edistää työllistymistään ja päästä töihin

Selitysten keksijät ovat juttu erikseen.

Vierailija
25/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työskentelevät nämä henkilöt, jotka ryntäävät moittimaan aloittajaa? Meinaan kirjoittelevat vastauskia kesken parhaimman työajan... Kello ei ole vielä edes viittätoista, ja täällä ollaan kovasti haukkumassa aloittajaa...

Taitaa olla...

Vierailija
26/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on saanut aikaan sen että firmoihin soittelee nykyään enemmän työnhakijoita kuin asiakkaita, tämäkö oli tarkoitus?

Vierailija
27/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun ihan suuressa kaupungissa, mutta työnhakuvelvoitetta ei ole. Kuntakokeilukin on myöntänyt, että en työllisty kun itselläni on niin paljon ja niin vaikeita ongelmia, joihin en edes saa apua. Kuuluisin eläkkeelle, jonne en kuitenkaan pääse. Olen todennäköisesti työttömänä niin kauan kunnes pääsen sinne eläkkeelle.

Vierailija
28/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut työtä melkein kuusi vuotta ja saanut ainoastaan pienen pätkätyön joskus. Haen työtä koko Suomesta. Yleensä hakemukseen ei edes vastata.

Esimerkiksi lähikauppaan haki kassatyöntekijäksi 63 ihmistä.  Niihin paikkoihin,  joista on ilmoitettu jotakin, on ollut 15-310 hakijaa. Yleensä 30-50. Eli ap voi rauhassa väsätä vaikka sata hakemusta mihin vaan - työtöntä ei palkata, koska työnantajilla on niin hurjat ennakkoluulot työttömiä vastaan. Minuakin epäillään aina alkoholistiksi, vaikka olen lähes absolutisti.

Vierailija
29/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun ihan suuressa kaupungissa, mutta työnhakuvelvoitetta ei ole. Kuntakokeilukin on myöntänyt, että en työllisty kun itselläni on niin paljon ja niin vaikeita ongelmia, joihin en edes saa apua. Kuuluisin eläkkeelle, jonne en kuitenkaan pääse. Olen todennäköisesti työttömänä niin kauan kunnes pääsen sinne eläkkeelle.

Eivätkö pakota kuntouttavaan työnhaun sijaan?

Vierailija
30/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän työnhakualue on koko Suomi.

Työttömällä ei ole varaa maksaa kahdesta asunnosta jos työ on toisella puolella suomea. kaikki työttömät eivät ole vuokralla ja vaikka olisivatkin niin on siinä aina oma hommansa raahata sitä vähästäkin omaisuutta pitkin poikin maata. 

Vierailija
31/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vuokra firmat just soittelee heti minuutti hakemuksen jättämisestä.. niiden työ on hankkia tekijät firmoille. Itselle on aina soitettu noista samointein.

Ottaahan ne vitsifirmat LISTOILLE mutta ei siellä oikeasti mitään töitä ole.

Vierailija
32/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kandeisko sun yrittää työllistyä, ap?

MIten musta vähän vaikutti, että sitä AP just yrittääkin.

Karsimalla pois kaikki työpaikat?

Asun pienessä kaupungissa, täällä on avoinna vähän yli 30 työpaikkaa Työmarkkinatorilla ja lisää Duunitorilla ja voisin hakea ko. paikoista noin tusinaa. Osin tähän on syynä se, että olen hankkinut ammatillisen koulutuksen.

Vierailija
33/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän, nytkin alle 10.

Pitääkö teille työttömille oikeasti jonkun kertoa, että teidän kuuluu hakea töitä, ettekö te nyt itse tajua, että teidän pitää hakea töitä oman työllistymisenne ja toimeentulon saamisen vuoksi. Ei siksi, että joku käskee.

Eikä ne kaikki työpaikat työkkärin listoilla ole kuten tämäkin taas kuvittelee.

Vierailija
34/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat vie kaupan työn ja melko isossakin marketissa yksi myyjä ja kauheet jonot. Mitä niillä muilla kassoilla tekee kun on yksi kiireinen nuori kassahenkilö ja itsepalvelukassa ja siinä joutuu kassahenkilö katsoo ettei kukaan varastele. Täyttä järjettömyyttä. Voi itkun perkule sanon minä. Suomi hölmölä taas kerran.

Vierailija
35/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet hakemukset? Tee profiili työmarkkinatorille ja luo Linkediniin profiili? Oletko lukenut te-toimistorvikailijan laatiman tekstin, että mitä siinä pyydetään tekemään?

Vierailija
36/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso keltaisilta sivuilta yrityksiä, ja rupea kyselemään omin päin näiltä. Soittele tai lähettele avoimia hakemuksia.

Tai mene ovesta sisään, jos joku myyntiliike, ja kysy.

Alapeukuttajat luulee että maailman kaikki työt on Te-toimiston listoilla.

Vierailija
37/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä hauskaa siinä on, mutta toki halukas voi monin tavoin edistää työllistymistään ja päästä töihin

Selitysten keksijät ovat juttu erikseen.

Voi edistää. Voisi hakeutua esim. jollekin kurssille. Juu, ei aleta vänkäämään siitä, että kurssit ovat useimmiten maksullisia, ja työttömällä ei välttämättä ole rahaa niitä kursseja maksaa. Ei aleta vänkäämään.

MUT KERROPA SINÄ, SINÄ TAVAN TAKAA TÄÄLLÄ MURJOVIA LAUSUNTOJA KIRJOITTELEVA TYYPPI, MISSÄ TYÖSSÄ SINÄ OLET, KUN SINULLA ON VUOROKAUDEN AJASTA RIIPPUMATTA AINA MAHDOLLISUUS TULLA HAUKKUMAAN NIITÄ JOTKA TEKEVÄT TÄSSÄ MENEILLÄÄN OLEVAN KALTAISIA ALOITUKSIA! MISSÄ TYÖSSÄ SINÄ OLET? OLETKO MAHD. VAUVA.FI:SSÄ PALKOLLISENA, TARKOITUKSENASI PROVOSOIDA KETJUILLE PITUUTTA, HÄRNÄTÄ MUITA KIRJOITTAJIA JNE?

PALJONKO SAAT TUOSTA TYÖSTÄ PALKKAA?

Vierailija
38/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pienessä kaupungissa, täällä on avoinna vähän yli 30 työpaikkaa Työmarkkinatorilla ja lisää Duunitorilla ja voisin hakea ko. paikoista noin tusinaa. Osin tähän on syynä se, että olen hankkinut ammatillisen koulutuksen.

Täällä avoimia paikkoja alle 10 enkä voi hakea yhteenkään vaikka mulla on 3 koulutusta ja työelämässä olen ollut yli 20v tehden monenlaisia töitä.

Vierailija
39/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain 1 hakuvelvoite koska avoimia paikkoja on niin vähän, nytkin alle 10.

Pitääkö teille työttömille oikeasti jonkun kertoa, että teidän kuuluu hakea töitä, ettekö te nyt itse tajua, että teidän pitää hakea töitä oman työllistymisenne ja toimeentulon saamisen vuoksi. Ei siksi, että joku käskee.

Ei todellakaan tarvitse, kyllä me osataan tehdä sitä ilman valvontaa kun. Tuo hakupakko ei ole työllistänyt muuta kuin työkkärin henkilökuntaa.

Oon itse hakenut töitä ihan oma-alotteisesti ilman vahdintaa. Nyt työkkäri tunki väliin ja käskee ja valvoo, että haen. Miten se mun työllistymiseen auttaa?

Aiemmin hain vain paikkoja johon mun olisi oikea mahdollisuus työllistyä. Nyt jos paikat alkaa olemaan lopussa niin on pakko hakea kunhan johonkin, sama se haenko terveyskeskuslääkäri kai tai rekkakuskiksi ilman pätevyyksiä, kunhan haen.

Ja sit jos satunkin työllistymään niin kunnian siitä saa te-toimisto vaikka se ei asian eteen tee mitään 🤦 haistakoon veen. Seuraavaksi haen Helsingin ja Rovaniemen kaupungin johtajaksi vaikka asun keskellä Suomea ja oon ihan tavan duunari.

Vierailija
40/67 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä avoimia paikkoja alle 10 enkä voi hakea yhteenkään vaikka mulla on 3 koulutusta ja työelämässä olen ollut yli 20v tehden monenlaisia töitä.

Onneksi työnhakualue ulottuu 1,5 h matka-ajan päähän kodista eli hakupaikkoja on aina pian satoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi