Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka eivät ole missään somessa?

Vierailija
02.05.2023 |

Teen työkseni markkinointia, mm. koko firman somemarkkinointi kuuluu tehtäviini. Siitä huolimatta minulla ei ole yhtäkään sosiaalisen median henkilökohtaista tiliä enää, viimeisenkin eli IG:n poistin viikko sitten. Jääkö nyt jostain paitsi, erakoidunko lopullisesti ja olenko täysin kuistilla maailmanmenosta jatkossa?

T- N 39v

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄÄLLÄ ei ole YHTÄÄN henkilöä, jotka ei ole SOMEssa. TÄMÄKIN ON SOMEA.

Ei tietenkään ole. Muutenhan ilmoitustaulut, tv-chatit, sähköpostiryhmät ja lehtien näppispalstatkin olisivat somea. Jopa antiikin rooman foorumit olisivat olleet somea, jos puhe lasketaan viestintävälineeksi eli mediaksi. Ehkä sielläkin vaihdettiin kirjelappusia, joka ainakin on media.

Vierailija
82/115 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis ollut mukana useammassakin somessa ("viimeisenkin poistin..."), ja nyt on olevinaan niin somevastainen ja täysin naiivina kyselee, että jääkö kaikesta ulkopuolelle.

:D

Jestas näitä itseään ihmellisinä ja uniikkeina pitäviä tyyppejä.  

No voihan se olla isokin muutos jos on ollut joskus jossain ja lopettaa sen. Minulla on Facebookin tili, mutta en ole aikoihin käynyt siellä ja salasanakin taitaa olla hukassa. En vain ole uskaltanut jostain syystä poistaa sitä kokonaan.

Käytän kyllä whatsappia, mutta vain henkilökohtaiseen viestintään, koska se on ilmaista. Tekstiviestit maksoi aikoinaan jotain. Täällä vauvalla käyn ja luen muita nettijuttuja, uutisia yms ja niiden keskusteluja. Kai sekin somea on?

Mutta mitään henkilökohtaista en jaa missään. Ehkä sitä vaan haluaa olla anonyymi. Minua ei löydy googlaamalla netistä. Siitä olen ylpeä. Taiteilijanimelläni kyllä löytyy töitäni, mutta se on eri asia, koska se on työ ja minä on minä.

Eikö tekstivestit maksa edelleen sen verran että tulee äkkiä kymppejä hintaa? En montaa vuodessa lähetä, niin en ole seurannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometan jatkuvalla syötöllä, muut ihmiset saattavat ajatella ettei mulla ole muuta elämää.

Pystyn silti aivan hyvin elämään muutakin elämää, kuntoilemaan, käymään töissä jne.

En koe somen käyttöä ongelmana.

Ei se tee ihmisestä sen parempaa jos ei käytä somea.

Onhan vauva.fikin some.

Vierailija
84/115 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollutkaan fb- tai instatiliä ja oikein hyvin pärjään. Jos olen pudonnut kelkasta niin aivan sama.

Vierailija
85/115 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En Ole Missään. Suku ja ystävät on, saan moitteita tästä. En vaan j a k s a

Vierailija
86/115 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on siis ollut mukana useammassakin somessa ("viimeisenkin poistin..."), ja nyt on olevinaan niin somevastainen ja täysin naiivina kyselee, että jääkö kaikesta ulkopuolelle.

:D

Jestas näitä itseään ihmellisinä ja uniikkeina pitäviä tyyppejä.  

No voihan se olla isokin muutos jos on ollut joskus jossain ja lopettaa sen. Minulla on Facebookin tili, mutta en ole aikoihin käynyt siellä ja salasanakin taitaa olla hukassa. En vain ole uskaltanut jostain syystä poistaa sitä kokonaan.

Käytän kyllä whatsappia, mutta vain henkilökohtaiseen viestintään, koska se on ilmaista. Tekstiviestit maksoi aikoinaan jotain. Täällä vauvalla käyn ja luen muita nettijuttuja, uutisia yms ja niiden keskusteluja. Kai sekin somea on?

Mutta mitään henkilökohtaista en jaa missään. Ehkä sitä vaan haluaa olla anonyymi. Minua ei löydy googlaamalla netistä. Siitä olen ylpeä. Taiteilijanimelläni kyllä löytyy töitäni, mutta se on eri asia, koska se on työ ja minä on minä.

Eikö tekstivestit maksa edelleen sen verran että tulee äkkiä kymppejä hintaa? En montaa vuodessa lähetä, niin en ole seurannut.

Kiinteä kk maksu kattaa puhelut+tekstarit siks en ymmärrä w.apin hyötyjä - maksuton!!!???... en kai kun en osais käyttää

Vierailija
87/115 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama oli tai ei. Kunhan siitä ei tarttisi tehdä numeroa ja kuvitella olevansa uniikki.

Vierailija
88/115 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää somessa. Kaikki tilit lopetettu.  Viimeisimpänä fp pari kuukautta sitten. Mietin jopa älypuhelimesta luopumista. Teko-äly pelottaa. 

Vierailija
89/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan paljon sosiaalisessa mediassa ihan nuorena alkoi jo IRC-galleria josta olen jo aikaa sitten luopunut, mutta nyt olen kokonaan luopunut myös viimeisestä, eli instagramissa. Hyvinvointini lähti kasvuun heti kun luovuin tiktokista, facebookista ja Instagram tiliä en ole enää useaan kuukauteen käyttänyt, nyt sen poistin kokonaan. Whatsapp on enää vain työjuttuja varten, että esimies saa työvuorolistat jaettua. Älypuhelimesta luopumista olen miettinyt, hankkisi vain tabletin YouTuben ja suoratoistopalveluiden katselemiseen. Etsin tietoa edelleen netistä, eli ilman nettiä olisi vaikea olla, mutta ilman somea voin paremmin.

Vierailija
90/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enää somessa. Kaikki tilit lopetettu.  Viimeisimpänä fp pari kuukautta sitten. Mietin jopa älypuhelimesta luopumista. Teko-äly pelottaa. 

Ymmärrät varmasti, että tuo itsesi sulkeminen pois ja tiedottomana pysyminen pelon vuoksi ei pelasta sinua millään muotoa tekoälyltä tai muultakaan uhalta? Olen aina ollut vähän huvittunut kuullessani tällaisia pelkokommentteja. Jos somen sulkee kyllästyttyään perseiden ja haisevien limakalvojen esittelyyn, on homma sitte aivan toinen.

Vierailija
91/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmasti, että tuo itsesi sulkeminen pois ja tiedottomana pysyminen pelon vuoksi ei pelasta sinua millään muotoa tekoälyltä tai muultakaan uhalta? Olen aina ollut vähän huvittunut kuullessani tällaisia pelkokommentteja. Jos somen sulkee kyllästyttyään perseiden ja haisevien limakalvojen esittelyyn, on homma sitte aivan toinen.

Tämän lisäksi tiedän ns Periaatteen Ihmisiä. Periaatteen Ihmisellä on vahva tieto Oikeastan Totuudesta, eikä sitä somella sotketa. Asiaa alleviivataa tilaamalla kotiin Maaseudun tulevaisuus, Suomenmaa ja Ilkka, ja uutiset luetaan näistä värittyneistä julkaisuista monta päivää vanhana. Nämä ne vasta huvittavia ihmisiä ovatkin 😅

Vierailija
92/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstakin on some....

Vierailija
93/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän lisäksi tiedän ns Periaatteen Ihmisiä. Periaatteen Ihmisellä on vahva tieto Oikeastan Totuudesta, eikä sitä somella sotketa. Asiaa alleviivataa tilaamalla kotiin Maaseudun tulevaisuus, Suomenmaa ja Ilkka, ja uutiset luetaan näistä värittyneistä julkaisuista monta päivää vanhana. Nämä ne vasta huvittavia ihm

Da da

Vierailija
94/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä luovuttiin someista jo vuosia sitten. parasta siinä oli, että ne kymmenet "kaverit" katosi yhdessä yössä. muutama tosiystävä kysyi heti, että mikä meininki. heidän kanssaan ollaan tekemisissä edelleen ja moni heistäkin on lopettanut sometilinsä. some ei ole oikea paikka, eikä mikään siellä ole totta. olo on paljon levollisempi ilman älylaitteita. meillä on näppäinpuhelimet, ja niillä pärjää kyllä, kun akkukin pitää ladata kerran kuussa. somessa elää ne, jotka eivät uskalla kokea elämää omin silmin. myös sen aivopesun voi havaita somettajien kohdalla selkeästi. ei omia mielipiteitä havaittavissa. aika sairasta. meillä niitä kutsutaan lampaiksi.

Vierailija
95/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä luovuttiin someista jo vuosia sitten. parasta siinä oli, että ne kymmenet "kaverit" katosi yhdessä yössä. muutama tosiystävä kysyi heti, että mikä meininki. heidän kanssaan ollaan tekemisissä edelleen ja moni heistäkin on lopettanut sometilinsä. some ei ole oikea paikka, eikä mikään siellä ole totta. olo on paljon levollisempi ilman älylaitteita. meillä on näppäinpuhelimet, ja niillä pärjää kyllä, kun akkukin pitää ladata kerran kuussa. somessa elää ne, jotka eivät uskalla kokea elämää omin silmin. myös sen aivopesun voi havaita somettajien kohdalla selkeästi. ei omia mielipiteitä havaittavissa. aika sairasta. meillä niitä kutsutaan lampaiksi.

En usko takaisin menneisyyteen-periaatteeseen. Voi hetken tuntua helpottavalta, mutta nykyaikana informaatio liikkuu toisin - minusta tuolla pettää itseään. Mulla ei ole somessa juurikaan kontakteja, sen sijaan tärkeimmät uutislähteet maailmalta. Aika umpiossa sitä eläisi ilman, tai edes Suomen kälyisen median varassa. Jokainen tietysti tavallaan.

Vierailija
96/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen. Mutta jos firmasi on facebookissa, onhan sinulla oltava omakin tili siellä? 

Vierailija
97/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa. Viimeisen someni poistin noin vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään. Olen hyvin yksityinen ihminen enkä ollenkaan sosiaalinen, joten sosiaalisesta mediasta pois pysyminen ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia.  

Minäkin olen yksityinen. En julkaise kuvia itsestäni (profiilikuva on kaikilla somekanavilla, mutta en vaihtele sitä), en kerro somessa osoitettani tai parisuhdestatustani. Mutta edelleen FB on ihan korvaamaton tiedonlähde.

Nykyisin aika monella palveluntarjoajalla, esim. ravintolalla, on pelkät FB-sivut. Jos ei ole FB-tiliä, niin pääseekö niitä edes selaamaan?

Kyllä niitä pääsee katsomaan. Jos joku ravintola tekee niin typerät facesivut ettei pääse selaamaan ilman facebooktiliä, niin voihan sitä valita jonkun muun ravintolan. Sivumennen sanoen, ärsyt

Ei ole päässyt enää pitkään aikaan, ennen pääsi. En tiedä mikä intressi yrityksillä olisi yhtäkkiä sulkea tilinsä ilman kirjautumista katsovilta, joten luulenpa, että tämä on ihan joku metan oma asetus, että vaatii nykyään kirjautumisen/ tilin, ei yrityksen typeryyttä. 

Vierailija
98/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko takaisin menneisyyteen-periaatteeseen. Voi hetken tuntua helpottavalta, mutta nykyaikana informaatio liikkuu toisin - minusta tuolla pettää itseään. Mulla ei ole somessa juurikaan kontakteja, sen sijaan tärke

tarkennan hieman: meillä ei seurata edes uutisia, telkkua ei olla katsottu enää muutamaan vuoteen, kun kyllästyttiin koronavouhotukseen. mihin sitä ihminen tarvitsee jatkuvaa uutisvirtaa? ei mihinkään.

Vierailija
99/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somen kautta kannata lukea uutisia! Pitää mennä suoraan eri uutistoimistojen sivuille. Jos ei tykkää suomalaisista, menee sitten ulkomaalaisille sivuille. Chrome selaimella voi kääntää tekstin osoitepalkissa olevan napin avulla, jos ei osaa kieliä. Muuten on misinformaation vaara. Somesta uutisten lukeminen on vihonviimeinen juttu kyllä.

Vierailija
100/115 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että typeryyttä yrityksiltä on kyllä se, että ainut päivittyvä kanava on siellä facessa oletuksella että kaikki asiakkaatkin on siellä.