Onko muita jotka eivät ole missään somessa?
Teen työkseni markkinointia, mm. koko firman somemarkkinointi kuuluu tehtäviini. Siitä huolimatta minulla ei ole yhtäkään sosiaalisen median henkilökohtaista tiliä enää, viimeisenkin eli IG:n poistin viikko sitten. Jääkö nyt jostain paitsi, erakoidunko lopullisesti ja olenko täysin kuistilla maailmanmenosta jatkossa?
T- N 39v
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Some on nykyaikaa.
Mielestäni aika tekopyhää nyrpistellä nokkaansa somen käyttäjille.
Ei se käyttämättömyys tee susta parempaa ihmistä.
Tuntuu, että nykyään halutaan joku marttyyrikruunu somettomuudesta x)
Tätä väitettyä nykyaikaa on niin monenlaista kuin on meitäkin, ja se juuri on parasta nykyajassa. Minusta ymmärrät marttyyrikruunun oudosti. Olisi myös oikeesti outoa jos kaikkia kiinnostaisi some.
Whatsup ei ole somea vaan viestin, vastaa tekstiviestejä.
Minulla ei ole koskaan ollut somessa ainuttakaan tiliä missään sovelluksessa. Ja hyvin olen pysynyt kärryillä maailman menosta ja ystävieni elämästä.
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Tämähän se, suurin osa on vielä älykännykkä- ja someriippuvaisia
En ole omalla nimelläni missään somessa, on instagram-tili ainoastaan lempijulkkisten seuraamista varten. Oli myös joskus facebook-tili feikkinimellä, mutta sitä en ole tarvinnut enää vuosiin.
En ole koska some on roskaväelle.
Kellä on aikaa moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muuta some-elämää kuin tämä vauva. Jääkö jostain paitsi, en usko.
Sama. Vai onko sähköposti somea?
Sähköpostia käytetään yleensä henkilökohtaisten viestien lähettämiseen. Kommentoin erilaisia YouTuben videoita nimimerkillä, mutta minun nimissäni ei ole yhtään virallista Facebook, Twitter, Instagram tai TikTok -tiliä. Pidän yhteyttä omiin henkilökohtaisiin ystäviini tekstiviestien ja soittamalla kännykälle enkä halua tai kaipaa mitään 100 "Facebook-kaveria". Osaan kyllä jutella kasvotusten satunnaisesti tapaamilleeni ventovieraille ihmisille täällä reaalimaailman puolella.
Olen kirjoittanut myös erilaisille harrastusfoorumeille käyttämällä nimimerkkiä ja niissä ei ole olennaista kuka sanoo vaan mitä sanoo. Kun käyttää rekisteröityä nimimerkkiä, niin sitäkin kautta eri kirjoittajista muodostuu tietynlainen kuva kuten miten järkeviä tai järjettömiä kommentteja joku kirjoittaa ja onko hänen kanssaan yleensä samaa vai eri mieltä.
Joo, en ole "somessa" pois lukien pari avointa netissä olevaa keskustelu palstaa jossa luen mielipiteitä ja harvakselta osallistun.
Twitterissä olen vain ollut vuodesta 2007 ja nyt on käyttö vähentynyt koska se on täysi likakaivo nykyisin.
bonerman kirjoitti:
En ole koska some on roskaväelle.
Kellä on aikaa moiseen?
Sulla ei ole totisesti mitään käsitystä, mitä kaikkea somessa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Twitterissä olen vain ollut vuodesta 2007 ja nyt on käyttö vähentynyt koska se on täysi likakaivo nykyisin.
Riippuu ketä seuraa, jos seuraa vain poliittisia toimittajia varmaan niin. mutta jos seuraa vaikka oman alan tutkijoita, on vähän eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Minuakin sisko ja kaverit "vaativat" esim. Faceen. Olen sanonut, että sitten voin liittyä kun en keksi parempaakaan tekemistä...
Aika monella se on mennyt ikäväksi toisten elämän kyyläykseksi. Näin ikävästi sanottuna, pahoittelut jos joku ottaa itseensä, mutta ihan käytännössä olen tuon huomannut. Itseäni lähinnä ihmetyttää, että jonkun toisen elämä tuntuu olevan mielenkiintoisempaa kuin oma elämä.
Mulla on watsappi, ei muuta.
Oma valinta, olin jossain vaiheessa mukana, mutta huomasin, että aloin ajatella tutuista eri tavalla. Päätin, että ei ole sen arvoista.
Välillä haittaa kun niin paljon on somessa (esim fb roskalavakirppikset, kierrätän paljon). Ilmankin silti hyvin pärjää.
Mies jättäytyi myös reilu vuosi sitten pois kun huomasi, että aikaa kului ihan tuhottomasti känny kourassa ja jäi moni kiva asia tekemättä.
Seksielämä ainakin parantunut.
Instan lopetin pari vuotta sitten, LinkedInin ehkä kuukausi sitten ja nyt viimeisimpänä Facebookin viikko sitten. Twitter-tili on, joudun joskus työhöni liittyen jonkun twiitin laittamaan, harvoin kuitenkin. En käytä sitä muuten ollenkaan. Whattsappia ja vauvapalstaa käytän.
Olethan sinä ap täällä vauva.fi:ssä. Tämä on somea.
Vierailija kirjoitti:
Some on nykyaikaa.
Mielestäni aika tekopyhää nyrpistellä nokkaansa somen käyttäjille.
Ei se käyttämättömyys tee susta parempaa ihmistä.
Tuntuu, että nykyään halutaan joku marttyyrikruunu somettomuudesta x)
Some on nykyään aika sama kun jos ei juo tai käytä mitään alkoholia... Suomessa varsinkin ihmetellään että miten voi olla hauskaa ilman ja saa olla selittelemässä...
En käytä somea lainkaan ja ainoa käyttämäni alusta, joka etäisesti muistuttaa somea on Vauvan AV.
Alkoi tympiä facessa kun ei tiennyt milloin missäkin ryhmässä oli joku tuttu kyttäämässä joten suljin koko roskan.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Sain tänään haukkumiset että en ollut vappuna vastannut Whatsapp -puheluun. Minulla ei edes ole koko appia... En ole missään muussakaan hömpässä mukana.
Teen somea yhdistykseen, mutten itse ole. Netistä saan tarvittavan. En ymmärrä mistä saisinkaan aikaa pehmentää päätäni somella, kun on niin paljon kirjoja, lehtiä, puuhaa, urheilulajeja ja perheaikaa. Tykkään elää näin, ja teinit myös. Olen huolella opettanut heille medialukutaitoa, joten he ymmärtävät että somessa on kaverien ja tuttujen lisäksi tahoja ja trolleja, jotka ajavat agendoja tai kuluttamista.