Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka eivät ole missään somessa?

Vierailija
02.05.2023 |

Teen työkseni markkinointia, mm. koko firman somemarkkinointi kuuluu tehtäviini. Siitä huolimatta minulla ei ole yhtäkään sosiaalisen median henkilökohtaista tiliä enää, viimeisenkin eli IG:n poistin viikko sitten. Jääkö nyt jostain paitsi, erakoidunko lopullisesti ja olenko täysin kuistilla maailmanmenosta jatkossa?

T- N 39v

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi ilman Facea. Sieltä löydän nopeasti lähes kaiken tarvitsemani: menovinkit, ohjeet (esim. puutarhajutut, käsityöt), parin yhdistyksen kokouskutsut ja linkit materiaaleihin, ravintolavinkit ja aukioloajat jne jne. Nytkin, kun olen suunnittelemassa lomamatkaa helatorstaiviikolle, on äärettömän helppoa kysellä Facesta vinkkejä parhaista vegaaniravintoloista, nähtävyyksiä, lisätietoja niistä jne.

Instaa käytän harrastuksiin, minulla on siellä kolme eri tiliä, joilla kaikilla eri asiat. Twitterissä käyn yhteiskunnalliset keskustelut ja LinkedIn on ammatillinen kanava.

Voisin luopua tästä palstasta mutta en somesta (ja tiedän, että joidenkin mielestä tämäkin on some, minusta tämä on kuitenkin vain keskustelupalsta).

Vierailija
2/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muuta some-elämää kuin tämä vauva. Jääkö jostain paitsi, en usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta some-elämää kuin tämä vauva. Jääkö jostain paitsi, en usko.

Sama. Vai onko sähköposti somea?

Vierailija
4/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on whatsapp käytössä, ei muuta. Joku sanoi että se on some niin kuin tämäkin palsta. Ei ole siis facea, instaa, tai mitään sellaisia. En halua että mieskään laittaa minusta tai kodistamme mitään kuvia mihinkään, facea käyttää.

Vierailija
5/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.

Vierailija
6/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko tästä, että olen somessa, kun kirjoittelen tänne ja luen vauvapalstaa. Missään muualla somessa en ole, mutta tietysti hoidan kaikki mahd asiani netissä ja luen lehdet sekä kuuntelen kirjat netissä.

Vierailija
7/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Twitter on ulkomailta sellainen uutiskanava josta en oikeastaan halua luopua. Sielläkin olen väärällä nimellä - en todellakaan itse tviittaile.

Vierailija
8/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on nykyaikaa.

Mielestäni aika tekopyhää nyrpistellä nokkaansa somen käyttäjille.

Ei se käyttämättömyys tee susta parempaa ihmistä.

Tuntuu, että nykyään halutaan joku marttyyrikruunu somettomuudesta x)

Vierailija
9/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli watsappi, mutta poistin sen ku oli mun mielestä liikaa. Täällä käyn lueskelemassa välillä juttuja ja ehkä kerran kuussa saatan kommentoida jotain. Mitään muuta some juttuja en oo ikinä edes kokeillut ja jostain syystä ex ja nyx sama juttu 😳

Vaikka ei oo mikään yhdessä päätetty juttu, eikä mua yhtään haittaa jos jollain on, mun mielestä se on vaan hassua kun kaikilla tuntuu edes joku some olevan, että oon sattunut pariutumaan ihmisen kanssa jota ei myöskään kiinnosta vaikka ei alussa tullut mitenkään edes puheeksi.

Vierailija
10/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facesta katson välillä joitain juttuja, mutta en ole sielläkään omalla nimellä, enkä kirjoittele sinne mitään. Tekstiviestit ja sähköpostit riittää mulle.

Vierailija
11/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole käsitystä mitä some tarkoittaa. Seuraan fasesta yhden ryhmän julkista osaa, muut täällä mainitut nimet ovat täyttä hebreaa.

Vierailija
12/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli facebookissa ja juuri kukaan ei tykännyt tai kommentoinnut kuviani/päivityksiä. Olin myös IG:ssä ja kaiken maailamn puoli tutut alkoivat seuraamaan. Ja sitten parin viiko päästä lopettivat seuraamisen. "Siivosivat" varmaan pois epäkiinnostavat ihmiset. Kyllästyin myös tiettyjen tuttujen jatkuviin naama ja pyllykuviin ja geneerisiin "salil eka salil vika" päivityksiin. 

Poistin molemmat. Nykyään käytän aikani urheiluharrastuksiin sekä sijoittamiseen ja sen opiskelemiseen. 

Vierailija
13/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa. Viimeisen someni poistin noin vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään. Olen hyvin yksityinen ihminen enkä ollenkaan sosiaalinen, joten sosiaalisesta mediasta pois pysyminen ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia.  

Vierailija
14/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa. Viimeisen someni poistin noin vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään. Olen hyvin yksityinen ihminen enkä ollenkaan sosiaalinen, joten sosiaalisesta mediasta pois pysyminen ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia.  

Minäkin olen yksityinen. En julkaise kuvia itsestäni (profiilikuva on kaikilla somekanavilla, mutta en vaihtele sitä), en kerro somessa osoitettani tai parisuhdestatustani. Mutta edelleen FB on ihan korvaamaton tiedonlähde.

Nykyisin aika monella palveluntarjoajalla, esim. ravintolalla, on pelkät FB-sivut. Jos ei ole FB-tiliä, niin pääseekö niitä edes selaamaan?

Vierailija
15/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp on tarpeen työpaikan ja lasten harrastusryhmien tiedotuksen takia, muuten menisi hankalaksi. Varsinainen sometus ei kiinnosta yhtään, en jaksa myöskään katsella muiden päivityksiä, joten en koe olevani ns somessa vaikka joskus keskustelupalstoilla käynkin.

Vierailija
16/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yksityinen. En julkaise kuvia itsestäni (profiilikuva on kaikilla somekanavilla, mutta en vaihtele sitä), en kerro somessa osoitettani tai parisuhdestatustani. Mutta edelleen FB on ihan korvaamaton tiedonlähde.

Nykyisin aika monella palveluntarjoajalla, esim. ravintolalla, on pelkät FB-sivut. Jos ei ole FB-tiliä, niin pääseekö niitä edes selaamaan?

Kyllä niitä pääsee katsomaan. Jos joku ravintola tekee niin typerät facesivut ettei pääse selaamaan ilman facebooktiliä, niin voihan sitä valita jonkun muun ravintolan. Sivumennen sanoen, ärsyttävää että niin moni asia on Facebookissa, miksei voi olla selkeitä nettisivuja? No onhan siitä vähän enemmän vaivaa.

Vierailija
17/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IG vaatii oman tilin, että pystyy seuraamaan muita, mutta ei se vaadi itseltä mitään päivityksiä.

Vierailija
18/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Whatsapp, mutta ei muuta somea. Whatsappissa oikeastaan enimmäkseen keskustelen perheeni ja muutaman ystävän kanssa. Facebookissa olin ehkä kymmenen vuotta, mutta käytin sitä todella harvoin paitsi oli joku vuoden kahden kausi, jolloin kävin päivittäin. Muutoin ehkä tyyliin kerran kuussa kävin tsekkaamassa tilannetta. Ja taisin jopa lopettaa sen alkuvuosina jossain vaiheessa vuodeksi, kun minulla ei ollut käyttöä sille. Instagramissa, Twitterissä, Tiktokissa, Snapchatissä ja mitä niitä nyt onkin, niin en ole koskaan ollut.

Olen henkilökohtaisesti yhteydessä ihmisiin, joihin haluan olla. Niille jaan elämääni. En koe, että minun ajatuksillani on niin suurta merkitystä, että kaikkien tulisi saada niistä tietää (paitsi näköjään täällä :D), vain niiden, joille minä olen tärkeä. En myöskään halua, että elämäni on tuolla jossain julkisuudessa jaettuna kaikille ja siten sitä kautta potentiaalisesti levitettynä kaikkialle. Kun nettiin jotain laittaa, niin sitä ei saa enää sieltä pois. 

Haluan myös käyttää aikani paremmin. En koe, että saan mitään somesta. En koe, että olisin jäänyt mistään paitsi. Oikea elämä on kuitenkin mielestäni täällä "livenä", eikä netissä.

Vierailija
19/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä vaadi. Rajoitetusti profiileja ei pääse selaamaan, mutta julkisia profiilejä voi hiukan vilkaista ennen kuin sivu estää sinua enää katsomasta lisää.

Vierailija
20/115 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut tavoittaa puhelimella, soittamalla tai tekstiviestillä sekä sähköpostilla. Jos se ei riitä niin en mahda mitään. Ei ole mitään tarvetta kertoa joka päivä kuulumisiani kaikelle kansalle. Ketä se edes kiinnostaisi?