Onko muita jotka eivät ole missään somessa?
Teen työkseni markkinointia, mm. koko firman somemarkkinointi kuuluu tehtäviini. Siitä huolimatta minulla ei ole yhtäkään sosiaalisen median henkilökohtaista tiliä enää, viimeisenkin eli IG:n poistin viikko sitten. Jääkö nyt jostain paitsi, erakoidunko lopullisesti ja olenko täysin kuistilla maailmanmenosta jatkossa?
T- N 39v
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
TÄÄLLÄ ei ole YHTÄÄN henkilöä, jotka ei ole SOMEssa. TÄMÄKIN ON SOMEA.
EI OLE. VAUVAPALSTA ON OLLUT OLEMASSA JO ENNEN KUIN SOME-KÄSITETTÄ OLI OLEMASSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Ennemminkin ihmiset on saatu mukaan harhoihin sen suhteen, ettei keskustelupalsta ole sosiaalista mediaa.
Onhan se, anonyyminä. Itse käsitän sometilit sellaisiksi, joissa esiinnytään omalla nimellä/kuvalla. Lasken tämän palstan vain nettisurffailuksi.
Eli todella suuri osa insta-, twitter- jne. tileistä ei ole sometilejä, koska ne on rekisteröity nimimerkillä ja jollain satunnaisella kuvalla tai ilman kuvaa. Kuten esimerkiksi minun instagram-tilini, jonka nimessä ei ole lainkaan ihmisen nimeä ja kuvana on kirjapino :D
Niin, et ole siellä omana itsenäsi, joten et ole somessa. Kukaan ei ota sinuun yhteyttä kotkan kuvallasi ja Änkyrä-nimimerkillä rekisteröidyillä tilillä.
Asia selvä. Olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että Instagram on sosiaalinen media riippumatta siitä, onko siellä omalla nimellä vai ei. Mutta samapa tuo minulle. Pystyn juttelemaan siellä myös ilman omaa nimeäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI OLE. VAUVAPALSTA ON OLLUT OLEMASSA JO ENNEN KUIN SOME-KÄSITETTÄ OLI OLEMASSA.
Väsynyttä läppää
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämäkin palsta ole jonkinlainen some?
Ei siinä mielessä kuin somesta yleisesti puhutaan. Esim. jos yritys tekee somemarkkinointia se ei todellakaan kata av-palstaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Ennemminkin ihmiset on saatu mukaan harhoihin sen suhteen, ettei keskustelupalsta ole sosiaalista mediaa.
Onhan se, anonyyminä. Itse käsitän sometilit sellaisiksi, joissa esiinnytään omalla nimellä/kuvalla. Lasken tämän palstan vain nettisurffailuksi.
Eli todella suuri osa insta-, twitter- jne. tileistä ei ole sometilejä, koska ne on rekisteröity nimimerkillä ja jollain satunnaisella kuvalla tai ilman kuvaa. Kuten esimerkiksi minun instagram-tilini, jonka nimessä ei ole lainkaan ihmisen nimeä ja kuvana on kirjapino :D
Niin, et ole siellä omana itsenäsi, joten et ole somessa. Kukaan ei ota sinuun yhteyttä kotkan kuvallasi ja Änkyrä-nimimerkillä rekisteröidyillä tilillä.
Asia selvä. Olen kyllä ollut siinä käsityksessä, että Instagram on sosiaalinen media riippumatta siitä, onko siellä omalla nimellä vai ei. Mutta samapa tuo minulle. Pystyn juttelemaan siellä myös ilman omaa nimeäni.
Mielipide-eroja. Itse en laske anonyyminä netissä pyörimistä someksi. Se on vain netissä pyörimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyttä läppää
Ei läppää, vaan faktaa. Googlaa ja opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipide-eroja. Itse en laske anonyyminä netissä pyörimistä someksi. Se on vain netissä pyörimistä.
Itseasiassa kyse ei ole mielipideasiasta, vaan sosiaaliselle medialle on ihan virallinen määritelmä olemassa. Eikä se poissulje anonymiteettia. Sosiaalinen toiminta eli keskustelu on sosiaalista toimintaa rippumatta siitä, millä nimellä sen tekee.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa. Viimeisen someni poistin noin vuosi sitten, enkä ole katunut päivääkään. Olen hyvin yksityinen ihminen enkä ollenkaan sosiaalinen, joten sosiaalisesta mediasta pois pysyminen ei tuota minkäänlaisia vaikeuksia.
Minäkin olen yksityinen. En julkaise kuvia itsestäni (profiilikuva on kaikilla somekanavilla, mutta en vaihtele sitä), en kerro somessa osoitettani tai parisuhdestatustani. Mutta edelleen FB on ihan korvaamaton tiedonlähde.
Nykyisin aika monella palveluntarjoajalla, esim. ravintolalla, on pelkät FB-sivut. Jos ei ole FB-tiliä, niin pääseekö niitä edes selaamaan?
Joo on vähän hankalaa jos yritykset viestittää toiminnastaan vain facessa tai instassa ja mulla ei ole kumpaankaan tiliä. Sitten menee paljon hyödyllistä tietoa ja tapahtumia ohi. Olisi parempi jos voisivat päivittää tapahtumiaan myös omalle nettisivulleen meille 'somettomille'. Ollaanhan me somessa kun täällä ollaan, mutta tämä on vaan paskanjauhantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somea ei ollut ennen facebookkia. Onkin aika jolloin some ei ollut vielä pilannut intternettiä ja sitten on nykyaika.
Ircit sun muut habbot yms somet ovat olleet olemassa ennenkuin Facebookia edes kuviteltiin...
Iricit yms. eivät olleet someja. Koko käsitettä some ei ollut olemassa vielä niihin aikoihin. Tässä lisätietoa:
Sosiaalinen media on yleistynyt käsitteenä vuodesta 2007 lähtien, jolloin se syrjäytti vähitellen Web 2.0 -käsitteen puhuttaessa vuorovaikutteisista verkkopalveluista
Samalla logiikalla vaikka homoja, adhdta tai skitsofreniaa ei ollut olemassa, ennenkuin termi keksittiin.
Minulla ei ole ollut koskaan yhtään henkilökohtaista sometiliä. Hyvin olen pärjännyt, harrastuksiin on ollut aikaa, paljon lukemista, ulkoilua, ystäviä ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nimimerkilläkin voi olla oma itsensä. Ja somessa on miljoonia tilejeä, joihin pidetään aktiivisesti yhteyteyttä, vaikka niissä ei ole kenenkään ihmisen kuvaa profiilikuvana. Nopeana esimerkkinä nyt vaikkapa kaikki yritystilit.
En ole koskaan ollut missään sosiaalisessa mediassa, olenko muka menettänyt jotain. Elän omaa elämääni, en muiden. Minua ei kiinnosta seurata jonkun toisen ihmisen elämää, keskityn omaani. Suosittelen muille samaa.
Some vaikuttaa tylsältä, ja kaikkein tylsimmältä vaikuttava some-influensserit. Live-kontakti voi mennä maagisiin sfääreihin, some-kontakti ei koskaan.
Ilmoittaudun. Nähtyäni mitä tämä suuri sosiaalinen koe saa aikaan ihmisissä, päätin jättäytyä ulos. Olisi aivan tervettä rajoittaa muutakin netin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somea ei ollut ennen facebookkia. Onkin aika jolloin some ei ollut vielä pilannut intternettiä ja sitten on nykyaika.
Ircit sun muut habbot yms somet ovat olleet olemassa ennenkuin Facebookia edes kuviteltiin...
Iricit yms. eivät olleet someja. Koko käsitettä some ei ollut olemassa vielä niihin aikoihin. Tässä lisätietoa:
Sosiaalinen media on yleistynyt käsitteenä vuodesta 2007 lähtien, jolloin se syrjäytti vähitellen Web 2.0 -käsitteen puhuttaessa vuorovaikutteisista verkkopalveluista
Samalla logiikalla vaikka homoja, adhdta tai skitsofreniaa ei ollut olemassa, ennenkuin termi keksittiin.
Ei niitä ollutkaan. Esimerkiksi sairaus, jonka tunnemme nykyisin nimellä skitsofrenia tunnettiin aiemmin jakomielitautina. Samoin kuin valtiota nimeltä Myanmar ei ollut olemassa ennen kuin Burma vaihtoi nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muuta some-elämää kuin tämä vauva. Jääkö jostain paitsi, en usko.
Sama. Vai onko sähköposti somea?
Sähköpostia käytetään yleensä henkilökohtaisten viestien lähettämiseen. Kommentoin erilaisia YouTuben videoita nimimerkillä, mutta minun nimissäni ei ole yhtään virallista Facebook, Twitter, Instagram tai TikTok -tiliä. Pidän yhteyttä omiin henkilökohtaisiin ystäviini tekstiviestien ja soittamalla kännykälle enkä halua tai kaipaa mitään 100 "Facebook-kaveria". Osaan kyllä jutella kasvotusten satunnaisesti tapaamilleeni ventovieraille ihmisille täällä reaalimaailman puolella.
Olen kirjoittanut myös erilaisille harrastusfoorumeille käyttämällä nimimerkkiä ja niissä ei ole olennaista kuka sanoo vaan mitä sanoo. Kun käyttää rekisteröityä nimimerkkiä, niin sitäkin kautta eri kirjoittajista muodostuu tietynlainen kuva kuten miten järkeviä tai järjettömiä kommentteja joku kirjoittaa ja onko hänen kanssaan yleensä samaa vai eri mieltä.
Tämä on monien meidän perinteisten netissä roikkujien tapa. Nimimerkillä foorumeille (niiden kulta-aika on kyllä jo ohi), sitten Youtubea ja ehkä joku ircci tai chattikanava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä ollutkaan. Esimerkiksi sairaus, jonka tunnemme nykyisin nimellä skitsofrenia tunnettiin aiemmin jakomielitautina. Samoin kuin valtiota nimeltä Myanmar ei ollut olemassa ennen kuin Burma vaihtoi nimensä.
70-luvulla vielä kiisteltiin kovasti kriteereistä, millä skitsofrenia diagnosoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap on siis ollut mukana useammassakin somessa ("viimeisenkin poistin..."), ja nyt on olevinaan niin somevastainen ja täysin naiivina kyselee, että jääkö kaikesta ulkopuolelle.
:D
Jestas näitä itseään ihmellisinä ja uniikkeina pitäviä tyyppejä.
No voihan se olla isokin muutos jos on ollut joskus jossain ja lopettaa sen. Minulla on Facebookin tili, mutta en ole aikoihin käynyt siellä ja salasanakin taitaa olla hukassa. En vain ole uskaltanut jostain syystä poistaa sitä kokonaan.
Käytän kyllä whatsappia, mutta vain henkilökohtaiseen viestintään, koska se on ilmaista. Tekstiviestit maksoi aikoinaan jotain. Täällä vauvalla käyn ja luen muita nettijuttuja, uutisia yms ja niiden keskusteluja. Kai sekin somea on?
Mutta mitään henkilökohtaista en jaa missään. Ehkä sitä vaan haluaa olla anonyymi. Minua ei löydy googlaamalla netistä. Siitä olen ylpeä. Taiteilijanimelläni kyllä löytyy töitäni, mutta se on eri asia, koska se on työ ja minä on minä.