Onko muita jotka eivät ole missään somessa?
Teen työkseni markkinointia, mm. koko firman somemarkkinointi kuuluu tehtäviini. Siitä huolimatta minulla ei ole yhtäkään sosiaalisen median henkilökohtaista tiliä enää, viimeisenkin eli IG:n poistin viikko sitten. Jääkö nyt jostain paitsi, erakoidunko lopullisesti ja olenko täysin kuistilla maailmanmenosta jatkossa?
T- N 39v
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Ennemminkin ihmiset on saatu mukaan harhoihin sen suhteen, ettei keskustelupalsta ole sosiaalista mediaa.
bonerman kirjoitti:
En ole koska some on roskaväelle.
Kellä on aikaa moiseen?
Minulle some tarjoaa ajansäästöä. Olisi paljon työläämpää alkaa _esimerkiksi_ selata läpi jonkun kaupungin ravintoloiden ja kahviloiden verkkosivuja kuin kysyä Facessa, missä ravintolassa on hyviä vegaanisia vaihtoehtoja tai minkä kahvilan terassille saa ottaa koiran mukaan. Ja kuinka helppo on postata vaikka luonto- tai puutarhapalstalle kuva ja kysyä, mikä kasvi on kyseessä. Kuvahaku olisi paljon työläämpi.
Ja esimerkiksi Reko-piiri ei ainakaan meidän kunnassamme edes toimi muualla kuin Facessa. Facen paikallisen kierrätysryhmän kautta olen laittanut kiertoon monenlaista tavaraa, ei ole tarvinnut vuokrata tilaa kirppiksiltä. Jne. Helpottaa elämää ja nopeuttaa asioiden hoitamista.
En kuulu someen enkä lataa sovelluksia. Hyvin menee.
Mielestäni olisi kiva lukea somettomista ihmisistä joku akateemien jubina - profiili voisi yllättää.
Jotenkin surullista, että päättäjät, tiedottajat ja kriitikot ovat somessa sekoilemassa keskenään.
Eihän kukaan itseään kunnioittava, joka on lukenut Metan ja Twitterin ehdot ja kritiikin, voi olla somessa.
Facebook on, mutta sielläki on kaverien päivitykset ym. blokattu, kun se sosiaalinen puoli ei siellä kiinnosta, muita someja en ole koskaan kokeillu.
Irkki on toki käytössä ja discord aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmiset on aivopesty luulemaan että kaikki some on välttämätöntä,ei ole. haittaa vaan enemmänkin.
Ennemminkin ihmiset on saatu mukaan harhoihin sen suhteen, ettei keskustelupalsta ole sosiaalista mediaa.
Somea ei ollut ennen facebookkia. Onkin aika jolloin some ei ollut vielä pilannut intternettiä ja sitten on nykyaika.
Itse lopetin some-tilini noin kaksi vuotta sitten. Lähinnä siitä syystä, että se rupesi viemään aikaani turhan paljon. Selailin pahimmillaan tuntikausia ihmisten kuulumisia, mitkä ei oikeasti edes kiinnostanut.
En ole päätöstäni kertaakaan harmitellut.
Insta, Twitter, tiktok ym ei ole koskaan ollut tiliä.
Facesta erosin joskus 2015, koska koin sen sisältävän niin valtavasti katkeruutta ja negatiivisuutta.
Yhtäkään ihmistä/blogia tms toimijaa en seuraa.
Nettiä käytän paljon joka päivä tiedonhakuun, joskus saatan jonkun yksittäisen postauksen katsoa esim YouTubesta jos se linkitty johonkin muuhun etsimääni asiaan.
Jos etsin ajankulua tai viihdettä, siihen en nettiä tarvitse. Ennemmin remontoin vaikka taloa tai korjaan naapurin eläkeläisrouvan autoa.
En koe menettäneeni mitään tai jääneeni paitsi mistään. Pikemminkin päinvastoin.
M41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somea ei ollut ennen facebookkia. Onkin aika jolloin some ei ollut vielä pilannut intternettiä ja sitten on nykyaika.
Ircit sun muut habbot yms somet ovat olleet olemassa ennenkuin Facebookia edes kuviteltiin...
Ei ole koskaan ollut sometilejä eikä tule olemaan. Jos ei puhelimella ja sähköpostilla pärjää, sitten olen erakkona ilman ihmiskontakteja.
N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ircit sun muut habbot yms somet ovat olleet olemassa ennenkuin Facebookia edes kuviteltiin...
Iricit yms. eivät olleet someja. Koko käsitettä some ei ollut olemassa vielä niihin aikoihin. Tässä lisätietoa:
Sosiaalinen media on yleistynyt käsitteenä vuodesta 2007 lähtien, jolloin se syrjäytti vähitellen Web 2.0 -käsitteen puhuttaessa vuorovaikutteisista verkkopalveluista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vauvapalsta on some, sitten on radio ja televisiokin. Voihan niissäkin olla vuorovaikutuksessa. Toki vauvapalsta on ollut olemassa jo liki 10 vuotta ennen käsitteen some keksimistä, mutta tätä ei toki jonne tiedä.
LinkedIniä käytän itsenikehumisfoorumina. Muutapa ei tule käytettyä. Joskus tullut tehtyä tili ainakin Twitteriin ja Instagramiin. Sitten ei kuitenkaan ole tullut tehtyä niillä koskaan mitään. Jotenkin en ole koskaan tullut liittyneeksi Facebookiin. Silloin, kun se oli uusi, ajattelin, että ohimenevä muoti-ilmiö. Seuraavassa vaiheessa ajattelin, että eipä sinne kiire ole, mennään sitten joskus. Ja sitten aika olikin yhtäkkiä ajanut ohi koko Facebookin, ja siitä oli tullut vanhusten oma some, niin ei enää ole kiinnostanut.
54-v. nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, anonyyminä. Itse käsitän sometilit sellaisiksi, joissa esiinnytään omalla nimellä/kuvalla. Lasken tämän palstan vain nettisurffailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, anonyyminä. Itse käsitän sometilit sellaisiksi, joissa esiinnytään omalla nimellä/kuvalla. Lasken tämän palstan vain nettisurffailuksi.
Eli todella suuri osa insta-, twitter- jne. tileistä ei ole sometilejä, koska ne on rekisteröity nimimerkillä ja jollain satunnaisella kuvalla tai ilman kuvaa. Kuten esimerkiksi minun instagram-tilini, jonka nimessä ei ole lainkaan ihmisen nimeä ja kuvana on kirjapino :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muuta some-elämää kuin tämä vauva. Jääkö jostain paitsi, en usko.
Täällä toinen ihan samanlainen😀
TÄÄLLÄ ei ole YHTÄÄN henkilöä, jotka ei ole SOMEssa. TÄMÄKIN ON SOMEA.
Ap on siis ollut mukana useammassakin somessa ("viimeisenkin poistin..."), ja nyt on olevinaan niin somevastainen ja täysin naiivina kyselee, että jääkö kaikesta ulkopuolelle.
:D
Jestas näitä itseään ihmellisinä ja uniikkeina pitäviä tyyppejä.