Asumistuen leikkaus? Miksi? Miksi ei suurituloisilta poisteta lapsilisiä....
Suurituloiset vanhemmat/vanhempi laittaa rahat sijoitukseen yms.
Viimeksi kun asumistukia leikattiin, sain vajaa 150€ vähemmän käteen PALKASTA.
Olen yh.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys rikkaille ja vähemmän rikkaille varhaiskasvatuksesta. Olen jo pitkään kituutellut säälittävällä palkalla. Saan asumistukea. Jos leikkuri osuu asumistukiin, osan suosiolla loparit ja alan lokkeilla. Siinä sitten haette lapsianne kotiin klo 14, kun hoitajat loppuvat. En ole ainoa vttuuntunut.
Täällä toinen vakalainen! En pärjää normaalina tavi-eroäitinä pk-seudulla, ellen saa asumistukea. Sitten on edessä muutto halvemmille seuduille asumaan ja työskentelemään ja työpaikkani (johon olin ainoa hakija) jää taas täyttämättä. Sinne ei montaa työntekojää sitten jää.
Ahdistaa, vituttaa, tämäkö on kiitos siitä, että työskentelen kriisissä olevalla alalla! Halutaanko meidät kaikki ulos pk-seudulta ja palvelut kokonaan alas vai mitä ihmettä??
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää haetaan, eikä sitä ole pakko hakea. Voisi mainostaa tätä enemmän, älä hae, jos ei tarvetta.
Miksi en hakisi? Reilu tonni vuodessa osakkeisiin korkoa korolle kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehdys rikkaille ja vähemmän rikkaille varhaiskasvatuksesta. Olen jo pitkään kituutellut säälittävällä palkalla. Saan asumistukea. Jos leikkuri osuu asumistukiin, osan suosiolla loparit ja alan lokkeilla. Siinä sitten haette lapsianne kotiin klo 14, kun hoitajat loppuvat. En ole ainoa vttuuntunut.
Täällä toinen vakalainen! En pärjää normaalina tavi-eroäitinä pk-seudulla, ellen saa asumistukea. Sitten on edessä muutto halvemmille seuduille asumaan ja työskentelemään ja työpaikkani (johon olin ainoa hakija) jää taas täyttämättä. Sinne ei montaa työntekojää sitten jää.
Ahdistaa, vituttaa, tämäkö on kiitos siitä, että työskentelen kriisissä olevalla alalla! Halutaanko meidät kaikki ulos pk-seudulta ja palvelut kokonaan alas vai mitä ihmettä??
Hups, siis työntekijää ja tavis-eroäiti. Jopas taas autocorrect on vapputunnelmissa...
Mitta En todellakaan jaksa tällaista ahdistusta toimeentulosta muutenkin karseiden työolojen päälle. Me ei oikeasti enää jakseta täällä vakassa! Tehkää nyt herranjumala jotain!
Menepä töihin, omista valinnoistasi johtuu se köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät maksaminen rikkaille on aivan naurettavaa laittavat suoraan sijoituksiin ja sitten nämä kultalusikka suussa syntyneet kakarat saavat valmiin osakesalkun 18 vuotias lahjaksi.onko jonkun mielestä reilua
Olen lueskellut erilaisia budjetointiblogeja. Yhdessä kirjoittajan kk-tulot vaihtelevat, mutta usein ne on noin tuhannen euron luokkaa. Silti tämä tyyppi saa säästöön useita satoja euroja joka kuussa. Hyvätuloisen tietysti on helpompi säästää, mutta onnistuu se ilmeisesti hyvin pienistäkin tuloista jos tahtoa on
Ja missähän tämä blogisti asuu? Asumiseen menee jo rahaa ja silti tonnista säästää useita satasia?
Olisi kannattanut miettiä tarkemmin, ketä äänestää. Sehän oli selvää, että oikeistohallitus pistää heti leikkurin heilumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät maksaminen rikkaille on aivan naurettavaa laittavat suoraan sijoituksiin ja sitten nämä kultalusikka suussa syntyneet kakarat saavat valmiin osakesalkun 18 vuotias lahjaksi.onko jonkun mielestä reilua
Olen lueskellut erilaisia budjetointiblogeja. Yhdessä kirjoittajan kk-tulot vaihtelevat, mutta usein ne on noin tuhannen euron luokkaa. Silti tämä tyyppi saa säästöön useita satoja euroja joka kuussa. Hyvätuloisen tietysti on helpompi säästää, mutta onnistuu se ilmeisesti hyvin pienistäkin tuloista jos tahtoa on
Minäkin saisin ihan älyttömästi säästöön tonnin tuloista, käytän niin vähän rahaa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missähän tämä blogisti asuu? Asumiseen menee jo rahaa ja silti tonnista säästää useita satasia?
Kuvittele ettet maksa kuin vuokran ja ruuan, jos on pieni kerrostaloasunto niin sähkölaskuunkaan ei mene juuri mitään. On ihmisiä joiden on muutenkin tultava toimeen reilusti alle tonnilla. Kyllä satasia tonnista saa hyvin säästöön.
Mä en kyllä edes usko, että hyvätuloiset vauva-foorumilla pyörii 😂 Jotain omaa pahaa oloa nämä peukutukset kuvaa. Jotkut köyhät saavat tyydytystä siitä että kiusaavat toisia köyhiä.
Käytännössä ja reaalimaailmassa on niin että tuensaajat on niitä jotka tavallaan pitää ko maan taloutta
pystyssä. Kaikki raha menee kulutukseen, joka pyörittää suurelta osin yhteiakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisän tarkoitus on tasata lapsettomien ja lapsiperheiden eroja. Sen tarkoitus ei ole antaa nimenomaan vähätuloisille ylimääräistä rahaa. Mutta otetaan vaan se askel että poistetaan se lapsilisä "hyvätuloisilta" ja katsotaan montako vuotta menee, että se lakkautetaan kokonaan. Minä en ainakaan halua maksaa enää yhtään enempää veroja, jos kaikki hyödyt valuvat aina muille.
Se on polittinen arvovalinta, ei jumalan sana. Voidaan päättää, että tasataan köyhien ja rikkaiden lasten tuloeroja. Mieluummin maksaisin enemmän köyhien lapsille kuin tuhansia euroja/kk miljönääri lestaperheille.
On hauskaa esittää anonyyminä vauva-foorumilla rikasta mulkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noin mene, että hyvätuloisten kustannuksella elätetään kaikkia.
Itse hyvätuloisena voisin nähdä ihan hyvin esim. kotitalousvähennyksen ja omakotitaloon asumistuen poiston.
Minä taas ihmettelen kotitalousvähennyksen poistoaikeita, koska yritys voi tehdä vähennyksiä, jos on hankkinut palveluja, miksi en minä voisi yksityishenkilönä tehdä samoin, koska olen jo kertaalleen maksanut palkastani verot.
Tunnen useamman ihmisen, ihan normituloisen, joka käyttää esim siivoojan palveluja, ikkunanpesua, kodin huoltotöitä - iso osa näistä palveluista jäisi ostamatta (ainakaan verot maksaen) jossei olisi tuota vähennystä eli se koko vähennys elvyttää taloutta ja pitää monta ihmistä leivän syrjässä kiinni.
Yksi tärkeä aspekti tuohon kotitalousvähennykseen on yhteiskunnassa nimenomaan pimeän työn ostamisen vähentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut miettiä tarkemmin, ketä äänestää. Sehän oli selvää, että oikeistohallitus pistää heti leikkurin heilumaan.
Niinhän osa miettikin ja äänesti oikeistohallituksen puolesta. Kulutusjuhlat on ohi.
Asumistuella ei tule kustantaa ihmisten asumista pakoissa, joissa heillä ei ole tosiasiallista varaa asua..
Vierailija kirjoitti:
Asumistuella ei tule kustantaa ihmisten asumista pakoissa, joissa heillä ei ole tosiasiallista varaa asua..
Eli missä?
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ja reaalimaailmassa on niin että tuensaajat on niitä jotka tavallaan pitää ko maan taloutta
pystyssä. Kaikki raha menee kulutukseen, joka pyörittää suurelta osin yhteiakuntaa.
Kyllä ne ovat keskituloiset, jotka tuolla logiikalla tätä maata pyörittävät. Käyvät töissä, mutta silti kaikki raha menee verotukseen ja loput kulutukseen. Sehän vasta olisi hullua, jos sosiaalituista pystyisi säästämään, eli valtio maksaisi osalle asukkaista taskurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä meidänkin lapsilla on osakesalkut. Eivät ne niitä lahjaksi saa vaan ne ovat lasten rahoja joita voivat itse hallita kun täysi-ikäisyyden saavuttavat.
Mutta ei sinne lapsilisiä ole laitettu vaan potti on tullut isovanhemmilta ja muilta sukulaisilta lahjana ja perintönä.
Voihan sitä epäreiluksi sanoa, mutta tällainen tämä maailma on.