Asumistuen leikkaus? Miksi? Miksi ei suurituloisilta poisteta lapsilisiä....
Suurituloiset vanhemmat/vanhempi laittaa rahat sijoitukseen yms.
Viimeksi kun asumistukia leikattiin, sain vajaa 150€ vähemmän käteen PALKASTA.
Olen yh.
Kommentit (101)
Suurituloisten lapsilisä on demagogiaa. Se tasoittaa eroja suurituloisten lapsettomien ja lapsellisten välillä. Ihan ok niin. Reilumpaa kiristää suurituloisten verotusta. Ja kyllähän heidän veroista maksetaan muidenkin lapsilisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan että yhteiskunnan pummeilta leikataan. Kyllä maksajienkin pitää saada jotain yhteiskunnalta takaisin.
Moni näistä pummeiksi kutsumistasi tekee raskasta suorittavaa työtä, jota itse tuskin suostuisit tekemään päivääkään, surkealla palkalla. Asumistuen saajissa on jo paljon työssäkäyviä ja jos te "maksajat" haluatte, että palvelut ja ylipäänsä monet yhteiskunnan ihan välttämättömät toiminnot pelaavat myös esim.pääkaupunkiseudulla, jossa asuminen on jo huonomaineisissa lähiöissäkin monelle matalapalkkatyöläiselle liian kallista, niin ei kannata ajaa näitä matalapalkkatyöläisiä jonnekin maaseudulle asumistuen poistolla. Jo nyt on paha työvoimapula monilla kriittisillä aloilla.
Lapsilisää haetaan, eikä sitä ole pakko hakea. Voisi mainostaa tätä enemmän, älä hae, jos ei tarvetta.
Niinpä, Sannan porukan olisi se jo pitänyt tehdä mutta he tekivätkin päinvastoin, tuplasivat joulukuun lisän! Oma suu oli lähellä!
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät maksaminen rikkaille on aivan naurettavaa laittavat suoraan sijoituksiin ja sitten nämä kultalusikka suussa syntyneet kakarat saavat valmiin osakesalkun 18 vuotias lahjaksi.onko jonkun mielestä reilua
Ei niitä rahoja ole mitenkään korvamerkitty. Rikkaat varmasti pystyisivät pistämään saman rahan osakkeisiin vaikka lapsilisiä ei tulisikaan. Ja elämä ei ole reilua. Harmi että nykyään kouluissakin opetetaan että kaikki ovat yhtä hyviä ja arvokkaita ja reilu peli on jees, vaikka todellisuudessa elämä ei toimi sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät maksaminen rikkaille on aivan naurettavaa laittavat suoraan sijoituksiin ja sitten nämä kultalusikka suussa syntyneet kakarat saavat valmiin osakesalkun 18 vuotias lahjaksi.onko jonkun mielestä reilua
Totta kai on reilua, pitäähän meillä olla tulevaisuudessakin suurituloisia! Muuten ei ole 50 vuoden päästä ketään, keneltä lypsää rahaa köyhemmille ja mites sitten suu pannaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan noin mene, että hyvätuloisten kustannuksella elätetään kaikkia.
Itse hyvätuloisena voisin nähdä ihan hyvin esim. kotitalousvähennyksen ja omakotitaloon asumistuen poiston.
Minä taas ihmettelen kotitalousvähennyksen poistoaikeita, koska yritys voi tehdä vähennyksiä, jos on hankkinut palveluja, miksi en minä voisi yksityishenkilönä tehdä samoin, koska olen jo kertaalleen maksanut palkastani verot.
Vierailija kirjoitti:
Olen lueskellut erilaisia budjetointiblogeja. Yhdessä kirjoittajan kk-tulot vaihtelevat, mutta usein ne on noin tuhannen euron luokkaa. Silti tämä tyyppi saa säästöön useita satoja euroja joka kuussa. Hyvätuloisen tietysti on helpompi säästää, mutta onnistuu se ilmeisesti hyvin pienistäkin tuloista jos tahtoa on
Eriarvoisuus pois Suomesta! Rikkailta edut pois, niillä on rahaa ja köyhille, pienituloisille palveluita maksutta. Myös lisää palkkaa. Rikkaiden veroprosentti korkeaksi ja pienituloisille minimaalinen verotus. Tai tasatulo kaikille! Näin eriarvoisuus poistuisi. Voimia kaikille! :)
Se jatkuva keski- ja hyvätuloisten kukkaroilla loisiminen loppuu. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi. Jos asunto on liian kallis, vaihda halvempaan. Jos paikkakunnalta ei löydy halvempaa, vaihda paikkakuntaa. Ei se niin voi mennä että iso osa porukasta istuu pulkassa ja muut vetää.
Vierailija kirjoitti:
Eriarvoisuus pois Suomesta! Rikkailta edut pois, niillä on rahaa ja köyhille, pienituloisille palveluita maksutta. Myös lisää palkkaa. Rikkaiden veroprosentti korkeaksi ja pienituloisille minimaalinen verotus. Tai tasatulo kaikille! Näin eriarvoisuus poistuisi. Voimia kaikille! :)
Jos joku haluaa laittaa itsensä likoon opiskelemalla, tekemällä täysillä palkkatyötä, yrittämällä, sijoittamalla tai muuten ponnistelemalla, niin vaikea nähdä eriarvoisuutta siinä, että tyyppi saa ostaa vähän paremman auton tai hienomman talon.
Ylipäätään en ymmärrä, miten ihmisen arvo monien mielestä määritetään rahassa. Itse olen pienituloinen muusikonretku, enkä koe olevani yhtään vähempiarvoinen kuin rikkaat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisää haetaan, eikä sitä ole pakko hakea. Voisi mainostaa tätä enemmän, älä hae, jos ei tarvetta.
Kyllä ilmainen raha aina kannattaa hakea. Meillä on lapsilisät säästetty lasten omille tileille.
Hyvätuloisilla tarkoitetaan tässä keskustelussa käytännössä kaikkia vähintään sairaanhoitajan/perusinssin tulot omaavia. Eli juuri sitä "keskiluokkaa" jonka soisi tekevän lapsia. Lapsilisä on varsin vaatimaton kädenojennus heille.
Täällä näköjään puolustetaan varakkaita. Puolustakaa välillä köyhiä.
Luulevat, että kaikki suomen 100 miljonääriä ovat pikkulapsia tehneet. Yleensä sitä varallisuutta ei vielä ole lapsentekoikäisillä koivinkaan paljon, asuntovelkaa enemmänkin.
Minusta on aika kauhea ehdotus, että ensimmäisenä poistettaisiin lapsilta tuet. Ja jo vauvana jaettaisiin maksajiin ja saajiin.
Köyhien kannattaisi harkita, miten paljon niitä lapsia tekee. Kukaan ei tiedä mihin maailma on menossa ja pystytäänkö lopulta köyhillekään niitä tukia koko ajan lisäämään.
Kun varakkaat saavat päättää miten vähän rahaa köyhä tarvitsee elääkseen niin lopputulos on se, että niistäkin vähistäkin viedään. Vääryys.
Siksi, koska hyvätuloiset haluavat vain enemmän ja enemmän.
Hyvätuloiset ne tuolla kaupassakin pyörivät punalapputuotteita hamstraamassa kärryt täyteen.
Niin se vaan tämä yhteiskunta pyörii.