Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Lähivuosina lomaillaan Saudi-Arabiassa, Libyassa ja Omanissa Lähi-idän maat aikovat korvata öljytulot turismilla ja se voi tarkoittaa edullisia lomia

Vierailija
01.05.2023 |

Mitä mieltä? Itse en naisena matkusta maihin, joissa minun on yli neljänkymmenen asteen kuumuudessakin hunnutettava itseni päästä varpaisiin, jotta säästyisin paikallisten miesten harjoittamalta väkivallalta.

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä. En ikinä aio matkustaa maahan, joka on I-slamiläinen. Lisäksi tuolla on liian kuuma, eikä maisematkaan kiehdo pätkän vertaa. Joten mitään motiivia tuonne matkustamiseen ei löydy.

Oletpa rajoittunut.

Ai me ollaan rajoittuneita? Jotain rajaa sentään.

Vierailija
82/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkais muuten oikeasti ärsyttää jo tommonen " pukeuduthan olkapäät ja polvet peittäviin asuihin" etelän lomalla. Rakastan olkapäät paljastavia mekkoja, toppi+hame-yhdistelmiä yms. Ja mun teinityttö pitää kesäisin lyhyitä toppeja ja shortseja. Töissä (asiantuntijatehtävät) saan ihan tarpeeksi pitää niitä peittävämpiä hillittyjä paitamekkoja yms. Ja vaikka turistia ei alettaisikaan vapaammasta pukeutumisesta kepittämään, niin oispa tosi kiva kävellä siellä kun tietäisi että paikalliset pitävät arvottomana länsimaisena lorttona. Joo ei, Espanja on mua varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin palstaa kontrolloidaan.  Viestejä poistuu. Liian totta.

Vierailija
84/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sa:n matkailun edistämistoimiston edustaja valppaana.  Kaikki on hyvää ja kaunista. 

Vierailija
85/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, Omanissa ja Saudi-Arabiassa ei todellakaan tarvitse peittää itseään päästä varpaisiin ja hunnuttautua, jotta saa olla rauhassa. Sinulla on kummallisia, vanhentuneita käsityksiä.

Sinun kannattaa tutustua Amnestyn näkemyksiin naisten oikeuksista Saudi-Arabiassa.

https://www.amnesty.org/en/latest/research/2022/12/saudi-arabia-codifie…

On fakta, ettei naisten tarvitse enää pitää edes huivia julkisella paikalla. Tämä koskee myös turisteja. Naiset saavat myös ajaa autoa, omistaa omaisuutta ja naisten osuus työssäkäyvästä väestöstä kasvaa kohisten. Naisia on jo isojen firmojen johtoportaassa. Saudi-Arabia kehittyy vauhdilla ja tämä kehitys on vastaus maan demografiaan - valtaosa on alle 30-vuotiaita ja haluavat modernimman yhteiskunnan.

:DDDDDDDDDDDDDDD

"Naiset saavat myös ajaa autoa"

WOW :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Saavat ajaa mikäli miespuolinen holhooja antaa luvan. Saudinainen on syntymästä kuolemaan vajaavaltainen.

Vierailija
86/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalan käsky kuuluu "älä tapa".

Jeesus sanoi "heittäköön se ensimmäisen kiven, joka on synnitön". Ja ne menivät kaikki pois.

Nyt siis Sinä, joka kuvittelet että jollain ihmisellä on oikeus tuomita toinen ihminen..

Mä en ole uskovainen joten voin vapaasti todeta, että nimenomaan me ihmiset ollaan täällä tuomitsemassa kun nähdään pahuutta ja vääryyttä. Mitään muuta aikaa tuomita ei ole kuin tämä.

Vierailija
87/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin matkais Venäjälle. Mikä tahansa voi koska tahansa muuttua.  Turistit on aina altavastaajia. 

Vierailija
88/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, Omanissa ja Saudi-Arabiassa ei todellakaan tarvitse peittää itseään päästä varpaisiin ja hunnuttautua, jotta saa olla rauhassa. Sinulla on kummallisia, vanhentuneita käsityksiä.

Oletpas melkoinen huumoriveikko. Saudi-Arabia katkoo kristittyjen päitä, heittää homot katoilta, kivittää avionrikkojat, ensin ruoskittuaan ne, ja laittaa ihmisiä narun jatkoksi kaupungin katujen yläpuolelle milloin mistäkin mukamas islamin säännön rikkomisesta.

Myös ristiinnaulitseminen ja pään tai muiden raajojen poistaminen kuuluu rangaistusvalikoimaan. M m. Saudi-Arabiassa on edelleen p y ö v e l i e n ammattikunta.

Vierailija
89/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi rahojani maihin jotka polkevat ihmisoikeuksia.

Vierailija
90/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle tästä kommentistasi. Hienoa nähdä Pyhän Hengen tuottamaa vilpitöntä uskoa palstalla.

Vierailija
91/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkusta muslimimaissa, mutta tehkööt toki itse niin kuin haluavat.

Vierailija
92/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D%3D

Vierailija
93/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Egyptissä. Ei ole tarvetta mennä muihin arabimaihin. Tai ehkä sit vanhana mummona!

Vierailija
94/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun menee Hesessä basaaritorille.

Ilmastoystävällinen teko.

Vierailija
95/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkais muuten oikeasti ärsyttää jo tommonen " pukeuduthan olkapäät ja polvet peittäviin asuihin" etelän lomalla. Rakastan olkapäät paljastavia mekkoja, toppi+hame-yhdistelmiä yms. Ja mun teinityttö pitää kesäisin lyhyitä toppeja ja shortseja. Töissä (asiantuntijatehtävät) saan ihan tarpeeksi pitää niitä peittävämpiä hillittyjä paitamekkoja yms. Ja vaikka turistia ei alettaisikaan vapaammasta pukeutumisesta kepittämään, niin oispa tosi kiva kävellä siellä kun tietäisi että paikalliset pitävät arvottomana länsimaisena lorttona. Joo ei, Espanja on mua varten.

Sinä ja teinityttösi oppisitte olemaan paljastelematta kun saisitte kaupungila shariapoliisin kepistä persiilke. Vaikka olen kristitty mies haluan naiseni kätkevän itsensä vierailta miehiltä.

Vierailija
96/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hallintomuoto olisi konservatiivinen krustitty teokratia. Jota hallitsee maallikkoveljistä koottu hengellinen ritarikunta.

Vierailija
97/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistista olisi väittää etteikö ole naisten oma tahto hunnuttautua noissa maissa.

Suurin hunnunpitoprosentti silti Irakissa, eikä johdu siitä että naiset olisivat erityisen uskonnollisia...

Jännä että asiaa kyetty Kanadassa tutkimaan mutta Suomessa tuosta tieteellisestä tutkimuksesta ei saisi puhua!

Vierailija
98/143 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa tutustua Amnestyn näkemyksiin naisten oikeuksista Saudi-Arabiassa.

https://www.amnesty.org/en/latest/research/2022/12/saudi-arabia-codifie…

On fakta, ettei naisten tarvitse enää pitää edes huivia julkisella paikalla. Tämä koskee myös turisteja. Naiset saavat myös ajaa autoa, omistaa omaisuutta ja naisten osuus työssäkäyvästä väestöstä kasvaa kohisten. Naisia on jo isojen firmojen johtoportaassa. Saudi-Arabia kehittyy vauhdilla ja tämä kehitys on vastaus maan demografiaan - valtaosa on alle 30-vuotiaita ja haluavat modernimman yhteiskunnan.

Juuri näin. Naisten asema on viimeisten viiden vuoden aikana parantunut merkittävästi. Ja paranee koko ajan. Turvallista on, en koskaan pelännyt liikkua ulkona sen vuoden aikana, kun Saudi-Arabiassa asuin. Ja rauhassa saa todellakin olla, kukaan ei koskaan häiriköinyt, vaikka kuljin aivan normaaleissa vaatteissa. Toki peitin olkapäät ja polvet kunnioittaakseni maan tapoja.

Kiitos tästä! Kuulostaa oikein hyvältä. Olen suunnittelemassa matkaa maahan ensi syksylle/talvelle. Asuit varmaankin Riyadhissa/Jeddahissa/Dammamissa? Minua kiinnostaisi kiertää ympäri maata vuokra-autolla, onko sinulla tällaisesta kokemusta?

Asuin Riadissa, Dammamissa ja Jeddassa olen käynyt. Jeddassa lentäen Riadista, Dammamiin on helppo ajaa. Maata voi kiertää vuokra-autolla, mutta välimatkat on yllättävänkin pitkiä! Tiet ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta liikennekäyttäytyminen ainakin Riadissa voi tuntua vähän haastavalta tottumattomalle. Syksy ja talvi on oikein hyvää matkustusaikaa! Polttoaine on halpaa, mikään muu ei sitten olekaan.

Kiitos taas viestistäsi. Välimatkat ovat kyllä todella pitkiä ja kaupungista toiseen ajamiseen pitää ilmeisesti varata melkeinpä koko päivä, näin olen käsittänyt. Polttoaine maksaa käsittääkseni n. 0.60€/litra mikä on todella edullista. Olen varovainen kuski ja paikallinen liikennekulttuuri lienee melko vauhdikasta, mutta kaipa siihen tottuu. Riad on kovin suuri kaupunki, pystyykö siellä liikumaan jalan vai onko taksi/Uber/vuokra-auto parempi vaihtoehto vaikkapa muutaman km matkalle? Onko paikalisten englannin osaaminen hyvää? Olen opetellut arabian alkeita, mutta en kyllä pysty arabiaksi juurikaan asioimaan missään vielä.

Taksi/uber on välttämätön useimmissa paikoissa, ja hyvin saatavilla sekä turvallista. Englannilla pärjää, lähes kaikki teksti on arabian lisäksi englanniksi. Useimmat osaavat englantia ainakin välttävästi ja elekielellä pärjäät loput.

Vierailija
99/143 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muutkin kommentoijat, ei kiinnosta. Ja mitä tekemistä noissa maissa on? Mitä nähtävää? Onko vanhaa kulttuuria kuten Euroopassa? Onko eläviä kaupunkeja?

Mitä ihmettä?  Lähi-itähän on maailman vanhimpien siviilisaatioiden kehto.  Maailman vanhimmat kulttuurit, kaupungit jne.

Tosissasi luulet että Lähi-itä = Dubai?

Vierailija
100/143 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo suurimmalle osalle suomalaisista päihdeturisteista kyllä sovi.  Siellä kun pitää osata olla ihmisiksi ja kunnioittaa muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan