Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apu-lehti: Kannabiksella on haittoja, joista usein vaietaan

Vierailija
01.05.2023 |

Selvitimme, mitä kannabis tekee elimistössä heti ja pitkän ajan kuluessa. Esimerkiksi erektio-ongelmat ja psykoosi ovat vaikutuksia, joista moni ei tiedä. Mitä nuorempana kannabista käyttää, sen pahempi, sillä nuorilla aivojen kehitys on vielä kesken.

https://www.apu.fi/artikkelit/kannabiksen-haitat-joista-vaietaan-tama-e…

Kommentit (1239)

Vierailija
741/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään pössyttelijää jolla ei olisi haittoja kannabiksesta. En ole vastustaja joten tiedän aika monia, myös näitä satunnaisesti viihdekäyttäjiä. Tunnen myös monia alkoholisteja enkä vastusta alkoholiakaan.

Sanoisin, että alkoholi on huomattavasti haitallisempi aine kuin kannabis. Siksi onkin aika outoa että se on laillista ja kannabis ei. Kannabiksen haitallisuudesta on valehdeltu, tyyliin kokeilet yhdesti niin alat automaattisesti käyttämään myös kovia aineita. Tämähän on ihan naurettavaa, joten ihmiset luulevat että kaikesta kannabiksen haitoista on valehdeltu. Koska kannabis on niin "mietoa" niin sen käyttäjät sitten kuvittelevat että siitä ei ole MITÄÄN haittaa. Siinä on kannabiksen vaarallisuus.

Huumeiden laillisuus on sellainen ikuisuuskysymys. Ihmisellähän tulisi olla oikeus tuhota oma elämänsä jos niin haluaa. Ja pitäisikö sitten laittaa kaikkien saataville reseptilääkkeet? Jos kaikki huumeet laillistettaisiin, alkaisiko useampi käyttää? Sehän on laillista, joten sama kokeilla. Ja jotkut oikeasti jäävät koukkuun ensimmäisestä kerrasta, ja siinä saattaa olla koko elämä pilalla. Tiedän henkilökohtaisesti monia jotka ovat alkoholisteja tai käyttävät huumeita, ei yksikään heistä mitenkään onnellinen ole. Mutta onko se yhteiskunnan tehtävä paapoa?

Vierailija
742/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään pössyttelijää jolla ei olisi haittoja kannabiksesta.

Mitä tarkoitat haitoilla? Mitä haittoja ja minkälaisilla käyttömäärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että alkoholi on huomattavasti haitallisempi aine kuin kannabis.

Millä tavalla alkoholi on haitallisempi?

Vierailija
744/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Apu-lehti: Voiko huumevalistuksessa valehdella liikaa? Ammattilainen vastaa."

Vierailija
745/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta tunnet? Suomessa yli miljoona ihmistä on käyttänyt kannabista.

Vierailija
746/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta tunnet? Suomessa yli miljoona ihmistä on käyttänyt kannabista.

Eli kerro minkälaisia ovat nämä "tuntemasi" kannabiksen käyttäjät?

Vierailija
747/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kapu-lehti: Tappoiko rommiviina miehistön? Et ole yksin."

Vierailija
748/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laillistamista vastaan, mutta itse nuoruuden kokeilujen seurauksena sairastuin paniikkihäiriöön, joka jatkuu vielä vanhoilla päivillä. Tämä on oma kokemukseni, muilla on muita kokemuksia, mutta se laukaisi itselläni mielenterveysongelmien kierteen.

Vierailija
749/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole laillistamista vastaan, mutta itse nuoruuden kokeilujen seurauksena sairastuin paniikkihäiriöön, joka jatkuu vielä vanhoilla päivillä. Tämä on oma kokemukseni, muilla on muita kokemuksia, mutta se laukaisi itselläni mielenterveysongelmien kierteen.

ja kannabis oli ainoa käyttämäsi päihde?

kahvi aiheuttaa paljon paniikkihäiriöitä.

Vierailija
750/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

new yorkissa nistejä putoaa jatkuvasti jalkakäytäville tornitaloista kun luulevat osaavansa lentää kannabispsykoosissa. Saa varoa, ettei jää alle

Vierailija
751/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kahvia olin jo juonut koko nuoruuteni. Paniikkihäiriö ja muut mielenterveyshäiriöt puhkesivat samaan aikaan, kun poltin kannabista. Kuten sanoin, tämä on minun kokemukseni ja muilla on muita, ehkä parempia kokemuksia.

Sanottakoon vielä, että kannabiksen käyttöön ja kokemukseen (puhkeaako mielenterveyshäiriöitä vai ei)varmaan vaikuttaa yleinen ilmapiiri. On eri asia käyttää Suomen marraskuisessa pimeydessä vai Karibian auringossa.

Vierailija
752/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kahvia olin jo juonut koko nuoruuteni. Paniikkihäiriö ja muut mielenterveyshäiriöt puhkesivat samaan aikaan, kun poltin kannabista. .

eli sekakäyttö aiheutti asian.

Vierailija
753/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kahvia olin jo juonut koko nuoruuteni. .

Kofeiini aiheuttaa psykoosejakin. Voimakkaan riippuvuuden lisäksi.

Monen skitsofreenikon mielenrientoa kahvi voimistaa huomattavasti, ihan psykooseihin asti. Moni kahvin käyttäjä saa paniikkihäiriöitä.

Vierailija
754/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Apu-lehti: Voiko huumevalistuksessa valehdella liikaa? Ammattilainen vastaa."

Kun tunnin kuuntelet valistusta kannabiksesta niin eihän sen jälkeen voi olla ajatelematta kannabista. Sitä mietti jo silloin kasarin lopulla että onkohan tuo nyt ihan totta? Silloin porttiteoria kerrottiin niin varmana. Kaksi viikko ensimmäisestä kokeilusta ja olet ojassa piikki käsivarressa. Nykyään tuollaiselle nauraa linnunpelättimetkin. 

Silloin tosiaaan sanottiin että kannabis on yhtä vaarallista kuin heroiini. Aivan uskomatonta valehtelua ja onhan se vaarallista sanoa että se on ihan sama kumpaa niistä vetää. Huumeolo oli kuvailu mihin oli takertunut. Joo mutta oikeasti kannabiksella, toiseksi yleisimmällä pirillä ja heroiinilla on kaikilla aivan erillainen olo. 

Vierailija
755/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

new yorkissa nistejä putoaa jatkuvasti jalkakäytäville tornitaloista kun luulevat osaavansa lentää kannabispsykoosissa. Saa varoa, ettei jää alle

Suunnilleen saman verran kuin ylämummoja lentää tampereen tuulissa. Älä tuijota sen lentävän mummon hameen alle.

Vierailija
756/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kuulun noihin satunnaisiin pössyttelijöihin. En tupakoi. Alkoholia käytän joskus ja kohtuudella. Liikunnallisia harrastuksia. Mitään noista paheista ei kumminkaan liikaa.

Olen asiantuntija työssä ja hyvin sosiaalinen ihminen, ja ilmeisesti aika arvostettu myös työssäni? Eli ei varmaankaan tämä satunnainen pössyttely näy päällepäin, eikä sen enempää tämän minun oman pään sisällekään?

Kaikin puolin terveys on kunnossa.

Vierailija
757/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse kuulun noihin satunnaisiin pössyttelijöihin. En tupakoi. Alkoholia käytän joskus ja kohtuudella. Liikunnallisia harrastuksia. Mitään noista paheista ei kumminkaan liikaa.

Olen asiantuntija työssä ja hyvin sosiaalinen ihminen, ja ilmeisesti aika arvostettu myös työssäni? Eli ei varmaankaan tämä satunnainen pössyttely näy päällepäin, eikä sen enempää tämän minun oman pään sisällekään?

teppo sinä olet sairauseläkkeellä

Vierailija
758/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teppo sinä olet sairauseläkkeellä

yli 6000 ihmistä joutuu suomessa vuosittain alkoholin käytön takia eläkkeelle.

olet kertonut useasti että tebbo oli sekakäyttäjä joka käytti runsaasti alkoholiakin, joten ei ihme jos on eläkkeellä.

vainoatko muitakin entisiä sekakäyttäjiä samalla tavalla kuin vuonna 1998 psykoosin saanutta sekakäyttäjää?

Vierailija
759/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiinnostuin kannabiksesta saatuani koulussa huumevalistusta Jouko Pallarilta 1980-luvulla. Siis se Irti Huumeesta ry:n perustaja kyseessä. Piti mennä "lujaa" kun kannabista käyttää, mutta sellaista en ole huomannut vielä.

Vierailija
760/1239 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kiinnostuin kannabiksesta saatuani koulussa huumevalistusta Jouko Pallarilta 1980-luvulla. Siis se Irti Huumeesta ry:n perustaja kyseessä. Piti mennä "lujaa" kun kannabista käyttää, mutta sellaista en ole huomannut vielä.

Tuttu oli kaksi päivää putkassa kun siltä takavarikoitiin hassista ysärin alkupuolella. Tuomittiin oikeudessa 50 markan sakkoihin puolesta grammasta. Huumausaineen hallussapitorikoksesta. Sanoi ettei ollut ehtinyt käyttää sitä niin ihme kyllä ei tuomittu käyttörikoksesta. Siitä kun ei ollut näyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme