En omista mustia vaatteita ja hautajaiset tulossa. Rahatilanne tiukka.
Mietin, voiko hautajaisiin laittaa esim halpis hm neuletakin?? Raha tilanne on aika tiukka. Haluaisin silti kunnioittaa vainajaa. Kirpparilta etsin ja en löytänyt, olen niin ihme kokoa. Mites takki, pitääkö sekin erikseen ostaa? Omistan vain tuulitakin ja lyhyen farkkutakin ja huppareita. Millaiset kengät? Käykö harmaat ballerinat, sellaiset omistan? Hautajaiset tällä viikolla, aikaa ei kauheasti ole jahkailla. Antakaa nyt vinkkejä.
Kommentit (751)
Jos hautajaisiin mennään, sinne menään surussa mielin. Ei kukaan pällistele sun vaatteita. Ja jos pällistelee, se ei osaa käyttäytyä.
Halpis villatakin.
Miksi sinä sinne hautajaisiin menet? Näyttämään vaatteitas?
Voi siellä joku keski-ikäinen nainenkin elvistellä henkkamaurista ostetulla parin kympin mekolla ja jakulla.
Eti kirpparilta jotain sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee vinkki tältä vuosituhannelta: vainajaa voi kunnioittaa muutenkin kuin ostamalla uusia mustia vaatteita. Siistit tummat vaatteet kelpaavat aivan hyvin.
Kyllä sinua harmittaisi, jos hankkisit suurella työllä, vaivalla ja rahalla kunnon hautajaiskuosin, mutta huomaisit paikan päällä muilla varsin tavallisia vaatteita. Nuorisolla farkkuja, mummoilla parhaat päivänsä nähneitä neuleita ym.
No ei normaalia ihmistä harmittaisi siltikään se oma siisti ja vainajaa kunnioittava asu, vaan korkeintaan moukkien törkeät asut, jos mikään. Ja meiltä ei kyllä nuoriso lähtisi farkuissa hautajaisiin, eikä mistään asiallisesta perheestä...
Riittäisikö rahat vaikka edulliseen mustaan t-paitaan, tokmannilta tai h&m. Se musta neuletakki siihen päälle, siisteimmät ja tummimmat bousut mitkä kaapista löytyy.
Miten Suomessa, jossa musta on ylivoimaisesti suosituin väri vaatteissa ja jota suunnilleen kaikki käyttävät suunnilleen aina voi olla ihminen, jolla ei muka ole mustia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomessa, jossa musta on ylivoimaisesti suosituin väri vaatteissa ja jota suunnilleen kaikki käyttävät suunnilleen aina voi olla ihminen, jolla ei muka ole mustia vaatteita?
No itse ainakin omistan vain mustia huppareita t paitoja ja löysiä college housuja. Mutta ei mulla olisi mitään asiallista pukeutumista jos nyt yhtäkkiä tulis meno.
Vierailija kirjoitti:
Riittäisikö rahat vaikka edulliseen mustaan t-paitaan, tokmannilta tai h&m. Se musta neuletakki siihen päälle, siisteimmät ja tummimmat bousut mitkä kaapista löytyy.
Riittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korut eivät tosiaan kuulu kuvaan, paitsi joku hyvin yksinkertainen ketju tms.
Viimeksi olin hautajaisissa viime syksynä ja ostin helmikorvakorut varta vasten, kun ne on olleet ns. sallittuja. Yllättäen muilla oli ihan normi korunsa ja kellonsa, mitä muutoinkin käyttävät. Jätin oman aktiivirannekkeenkin kotiin, vaikka en omista muuta kelloa.
Farkkujakin näkyi ja yhdellä n. nelikymppisellä naisella oli mustat leveälahkeiset leggingsit ja mustat lenkkarit, joissa valkeat raidat. Ketään ei kuitenkaan heitetty pihalle kirkosta eikä muistotilaisuudesta. Vähän itse noita kenkiä ihmettelin, että eikö nykyään tosiaan ole mitään väliä, miten pukeudutaan hautajaisiin.
Eihän ketään hautajaisista ulos heitetä vaatteiden takia. Ja kyllä, nykyään löytyy joka tilaisuudesta joku, joka on tullut paikalle arkivaatteissa. Näitä ihmisiä on paljon, jotka menevät verkkareissa kaikkialle. Mutta ap halusi pukeutua asiallisesti, eli hän ei ole niitä verkkarityyppejä.
Ei heitetäkään, siksi tuon kirjoitinkin, ettei sillä oikeasti ole väliä mitä päälleen laittaa. Tietysti jos ihan lähiomainen verkkareissa esiintyy, niin se on vähän outoa.
UFF auttaa. Sieltä löytää mustia vaatteita halvalla, siis ihan muutamalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
UFF auttaa. Sieltä löytää mustia vaatteita halvalla, siis ihan muutamalla eurolla.
Kaikilla paikkakunnnilla ei sitten ole Uffejaä....
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee vinkki tältä vuosituhannelta: vainajaa voi kunnioittaa muutenkin kuin ostamalla uusia mustia vaatteita. Siistit tummat vaatteet kelpaavat aivan hyvin.
Kyllä sinua harmittaisi, jos hankkisit suurella työllä, vaivalla ja rahalla kunnon hautajaiskuosin, mutta huomaisit paikan päällä muilla varsin tavallisia vaatteita. Nuorisolla farkkuja, mummoilla parhaat päivänsä nähneitä neuleita ym.
Vaikka muut pukeutuisivat 'huonosti', voi silti itse hankkia oman budjettinsa puitteissa hautajaisiin sopivat vaatteet. Harmitukselle ei ole aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa kaverilta, äidiltä ...
Lainaisinn mutta äiti ja sisko on isompaa kokoa, ja kavereita ei juuri ole, paitsi oma mies.
Paikalliseen facebook-ryhmään voi laittaa pyynnön, jos jollain olisi lahjoittaa mustaa vaatetta. Tarkista myös Tori-ryhmän oman alueesi "annetaan" osiosta , jos vaikka löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Koska kuitenkaan kaikki eivät sitä mustaa käytä. Minulla on hyvin vähän mustia vaatteita, koska musta ei sovi minulle, kuten ei monelle muullekaan suomalaiselle. Yhdet mustat housut löytyvät, samoin hautajaisiin kirpputorilta ostettu musta kauluspaita, löytyi ihan käyttämätön paita lappuineen. Sen lisäksi on musta ohut villakangas viitta, sen voi talvihautajaisissa pukea lämpimän takin päälle.
Katsoitko miten Loirin poika oli pukeutunu joten ei väliä.
Musta spraymaali maksaa vitosen.
Valkoinen kauluspaita on hyvä jos löytyy? Ja tumma villatakki siihen. Suorat housut on hyvät, tai jotkut tummat.
Eihän ketään hautajaisista ulos heitetä vaatteiden takia. Ja kyllä, nykyään löytyy joka tilaisuudesta joku, joka on tullut paikalle arkivaatteissa. Näitä ihmisiä on paljon, jotka menevät verkkareissa kaikkialle. Mutta ap halusi pukeutua asiallisesti, eli hän ei ole niitä verkkarityyppejä.