Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En omista mustia vaatteita ja hautajaiset tulossa. Rahatilanne tiukka.

Vierailija
01.05.2023 |

Mietin, voiko hautajaisiin laittaa esim halpis hm neuletakin?? Raha tilanne on aika tiukka. Haluaisin silti kunnioittaa vainajaa. Kirpparilta etsin ja en löytänyt, olen niin ihme kokoa. Mites takki, pitääkö sekin erikseen ostaa? Omistan vain tuulitakin ja lyhyen farkkutakin ja huppareita. Millaiset kengät? Käykö harmaat ballerinat, sellaiset omistan? Hautajaiset tällä viikolla, aikaa ei kauheasti ole jahkailla. Antakaa nyt vinkkejä.

Kommentit (751)

Vierailija
261/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pinnallista porukkaa. Toivottavasti omiin tai läheisteni hautajaisiin ei tule sellaisia ihmisiä, joille vaatteet tai vaatteiden väri on tilaisuudessa paikalla olevia ihmisiä tärkeämpää.

Vierailija
262/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään juhliin mennään juhlavaatteissa, katson kyllä kieroon jos joku erottuu muista arkisesti. 

Vaikutat todella kusipäältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hautajaisissa musta hame ja tumma violetti pusero. Mustat sukkahousut ja kävelykengät.

Kukaan ei kiinnittänyt huomiota.

Vierailija
264/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään juhliin mennään juhlavaatteissa, katson kyllä kieroon jos joku erottuu muista arkisesti. 

Jos mun suvussa olisi sun kaltainen ihminen, niin häntä ei kukaan haluaisi juhliin.

Vierailija
265/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
266/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö sinulle on juhlien pääasia, muiden vaatteiden arviointi?

Vierailija
267/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jatkossa jättää juhlat väliin, jos menet sinne vaan arvostelemaan muiden vaatteita.

Vierailija
268/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
269/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet niillä vaatteilla joita sinulla on. Läsnäolollasi kunnioitat vainajaa, et vaatteillasi.

Olen ollut hautajaisissa, jossa ihmisillä on ollut ihan tavallisia vaatteita, kukaan ei ole pahastunut.

Jokainen ymmärtää, ettei kaikilla ole rahaa juhlavaatteisiin. Varsinkaan nyt.

Eihän se Veskun poikakaan ollut pukeutunut juhlavaatteisiin.

Älä stressaa, ei kuulu kenellekään, mitä päälläsi on.

Ja jos joku tonokki siitä huomauttaa, toteat vain, että harmi kun en tiennyt, että sinä voisit ostaa minulle juhlavaatteet, kun minun saldon ei anna nyt periksi ja syödäkin pitää.

Tsemppiä.

En itse pidä juurikaan mustista vaatteista, veljeni hautajaisiin ostin Tokmannilta jonkin mustan paidan, jossa vaaleita kukkia. Kotoa löytyi harmaaruudulliset housut. Poikani taisivat olla collegehousuissa, siisteissä ja tummasävyisissä kyllä. Veljeni oli sellainen ihminen, ettei todellakaan olisi halunnut minun ostavan sovinnaiset vaatteet vain hänen hautajaisiaan varten. Jotenkin tuntuu, että läheinen ihminen ymmärtäisi rahapulan ja kaukaisten ihmisten hautajaisissa ei niin väliäkään, ehken nyt räikeän punaista laittaisi ylleni. Älä stressaa.

Vierailija
270/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ponchoja, kunto erittäin hyvä: https://www.sellpy.fi/search/Naiset/Vaatteet/Villapaidat-ja-neuletakit/…

Sellpystä löytyy halvalla vaikka mitä. AP:ta se ei tosin auta, kun hautajaiset on jo tällä viikolla, ei ehdi tilaus saapumaan ajoissa.

Vierailija
271/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirppikseltä.

Saat kympillä housut puseron ja takin. Ei ole kallista.

Vierailija
272/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellut et on ihan hemmetin kätevää kun on se yksi pikkumusta jonka voi laittaa moneen tilaisuuteen, et suuressa surussakaan ei tartte miettiä mitä laittaa päälle, vaan voi ottaa vain sen saman mekon joka kerta. Jää enemmän voimavaroja sitten tärkeämpään. Mutta tämähän on hyvin pinnallista, paljon _syvällisempi_ ihminen on se joka menee sillä mitä sattuu päällä olemaan, joka kerta arpoo et mitkäs näistä mun legginsseistä nyt olis tummimmat, vai mitäs jos haluankin nyt ilmaista sitä kuinka iloinen ja valoisa juuri minun mummoni oli, paljon iloisempi ja valoisempi kuin muiden mummot.

Vierailija
273/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee, että ihminen voi joko osata pukeutua järkevästi, tai olla lämmin ihminen, ei voi osata kumpaakin tai olla osaamatta kumpaakaan.

Vierailija
274/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy katsomassa paikallisen uffin ja fidan jne valikoimat, sieltä voi tehdä hyviä löytöjä todella edullisesti.

Vierailija
275/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vielä kiertää kirppareita, jos löytyisi sopivaa. Jos onnistut löytämään sieltä mustat housut tai hameen niin esim. jostain ketjuliikkeestä (ja ihan vaikka Tokmannista) voit ostaa mustan tai valkoisen trikoopaidan yläosaksi.

Vierailija
276/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitkä vaatteet. Kyllä ne krematorion uunissa palaa.

Vierailija
277/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten äidin hautajaiset. Siunaustilaisuus. Minulla oli mustat ulkoilupuvun housut ja musta neule jonka alla vaalea t-paita. Laskin arkulle yhden valkean liljan. Muistokahvi oli siunauksen jälkeen. Ihan olin itseeni tyytyväinen.

Vierailija
278/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, että ei olisi mullakaan mitään hautajaisiin kelpaavaa tummaa vaatetta. Heitin alkuvuodesta pari jätesäkillistä liian isoja juhlavaatteita uffille. Täytyykin alkaa täydentää kaappia, ei sitä koskaan tiedä milloin joku kupsahtaa.

Vierailija
279/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kirppikseltä.

Saat kympillä housut puseron ja takin. Ei ole kallista.

En ole ap. mutta mä olen käynyt monet kirppikset läpi ja olen löytänyt vuoden aikana 0-2 kpl mulle sopivaa vaatetta. Että ei niitä noin vaan osteta.

Vierailija
280/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy vainajan lähiomaisilta, kuinka tiukka pukeutumiskoodi heillä on.

Hehän sen päättää.

Enpä ole sellaista hautajaiskutsua nähnyt, missä olisi pukukoodi painettuna. Itse omaisena olin niin surullinen, etten todellakaan kiinnittänyt yhdenkään vieraan pukeutumiseen, hädin tuskin edes tajusin ketä oli paikalla.

Toiseksi, kappeliin ja kirkkoon saa tulla kuka tahansa milloin tahansa, eikä pukeutumista kukaan voi erikseen määrätä. Muistotilaisuuteen kutsutaan ne ketä kutsutaan, mutta kuten sanottu, ei sinnekään pukukoodia kutsuun paineta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä