Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En omista mustia vaatteita ja hautajaiset tulossa. Rahatilanne tiukka.

Vierailija
01.05.2023 |

Mietin, voiko hautajaisiin laittaa esim halpis hm neuletakin?? Raha tilanne on aika tiukka. Haluaisin silti kunnioittaa vainajaa. Kirpparilta etsin ja en löytänyt, olen niin ihme kokoa. Mites takki, pitääkö sekin erikseen ostaa? Omistan vain tuulitakin ja lyhyen farkkutakin ja huppareita. Millaiset kengät? Käykö harmaat ballerinat, sellaiset omistan? Hautajaiset tällä viikolla, aikaa ei kauheasti ole jahkailla. Antakaa nyt vinkkejä.

Kommentit (751)

Vierailija
221/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee itse muistaa sanoa omaisille ja läheisille ennen kuolemaa, että vaatteet kun vaatteet. Mustat on kielletty mun hautajaisissa. Tätini ainakin sanoi, että hänen hautajaisiin ei tuhlata rahaa kukkiin. Hänelle ne kukat ovat turhia siinä vaiheessa. Vein silti ihan muutaman leikkokukan. Hänen pyynnöstään en tuhlannut kukkiin.

Vierailija
222/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden merkeillä ei ole mitään väliä. Neulepusero on musta todella tyylikäs! Toimii hyvin. Kunhan ei farkkuja. Musta mekko ja sukkikset käy myös. Musta huivi ja takki?

millaiset housut käy??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää löysin joku vuosi takaperin kierrätyskeskuksesta kelpo hautajaisvaatteet n. 5eurolla. Samoin häihin laukkuineen n. 10 eurolla. Mutta ehkä en ole ihme kokoa... Ja noin halpaa on vaan kierrätyskeskuksissa ja joissain hyväntekeväisyyspaikoissa. Normaalikirpparilla on kalliimpaa. Mutta ei se ole niin tarkkaa niitten vaatteiden kanssa. Kun ei mitään räikeää. Valkoistakin voi olla mukana.

Vierailija
224/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyks hautajaisvaatteita henkka maukista??

No onko jossain " Hautajaisvaatekauppa" ? Henkka maukasta löytyy mustaa/ tummaa rekkitolkulla.

Vierailija
225/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitänee itse muistaa sanoa omaisille ja läheisille ennen kuolemaa, että vaatteet kun vaatteet. Mustat on kielletty mun hautajaisissa. Tätini ainakin sanoi, että hänen hautajaisiin ei tuhlata rahaa kukkiin. Hänelle ne kukat ovat turhia siinä vaiheessa. Vein silti ihan muutaman leikkokukan. Hänen pyynnöstään en tuhlannut kukkiin.

Toivottavasti ei tunneta, sillä en omista värillisiä vaatteita.

Vierailija
226/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurakunnan työntekijä ja nähnyt paljon hautajaistilaisuuksia.  Ihan normihautajaisissa näkee kaikenlaisia asusteita laidasta laitaan, ja etenkin päällystakeissa on sitä väriä mitä ihmisillä sattuu olemaan. Jos on todella isot ja hienot hautajaiset, silloin näkee paremmin pukeutunutta väkeä.  Kukaan ei siellä katso ja arvostele toisten vaatteita.  

Vierailija
227/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on yleisin vaateväri. Löydät varmasti kirpparilta.

Vierailija
228/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jos pysyy samankokoisena, samat käy tuleviinkin hautajaisiin.

Vierailija
229/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä vaatteilla surra! Jotain siistiä ja puhdasta, pääasia että on paikalla. Ja vaikka yksi ruusu.

Vierailija
230/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei tunneta, sillä en omista värillisiä vaatteita.

Näillä tiedoilla: ei tunneta.

Vierailija
231/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on yleisin vaateväri. Löydät varmasti kirpparilta.

Itse en ainakaan löytäisi koska on 185cm pitkä

Vierailija
232/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helkatti sentään, aikuiset ihmiset. Jos ei elämässään ole onnistunut hankkimaan yksiäkään juhliin tahi hautajaisiin sopivaa asua, niin älä osallistu.

Entä jos ei ole ollut juhlia tai hautajaisia? Olen kerran ollut hautajaisissa. Olin silloin 30v.

52v.

Sellaista elämä on joillakin, itse olin ensimmäisissä hautajaisissa päiväkoti-ikäisenä kun pappa kuoli. Sen jälkeen olen ollut lukemattomissa hautajaisissa, pelkästään vuonna 2020-2021 oli viidet hautajaiset puolen vuoden sisällä. Voin kertoa että minulta löytyy mustat hautajaisvaatteet jokaiselle vuodenajalle useampanakin variaationa.

N48

Vierailija
233/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoista haet ja missä olet. Minulla on mustia vaatteita, joita voin antaa.

Vierailija
234/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä loukkaannuin kun mun isäni hautajaisissa yks ei ollut saanut päällensä mitään sopivampaa kuin kirkkaan vihreää.

Enhän mä ihmisten ajatuksista tiedä mutta jos vieras tulee mustissa/tummissa vaatteissa hautajaisiin, niin siitä voi ainakin päätellä, että se tajuaa mihin tilaisuuteen on tulossa. Ja jonkinlaista osanottoa siis tarjoaa sureville.

Eli mustat vaatteet päälle. Kiitos.

Mä en loukkaantunut, kun mun äidin hautajaisissa yksi oli saanut päälleen punaista. Ei olisi loukkaantunut äitivainaakaan.

Eräät vaan ovat tarkempia kuin toiset. Se punaiseen pukeutunut oli yksi surevista. Luultavasti äitini olisi loukkaantunut paljon enemmän siitä, jos joku olisi lähtenyt varta vasten hänen hautajaisiaan varten ostamaan mustia vaatteita, joille ei olisi muuten mitään käyttöä.

Vierailija
235/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiin pukeudutaan mustaan/ tummaan. Ei hautajaisiin mennä arkivaatteissa. Mistä nämä puheet nykyisin on oikein lähtöisin, että voi mennä ihan missä vaatteissa vaan. Ei voi.

Sinä voit pukeutua ihan miten haluat. Et voi kuitenkaan määrätä muita pukeutumaan sinun käsityksesi mukaan.

Mutta minusta kyllä aika pinnallista vängätä jostain hautajaisvaatteiden väristä. Se ihmisten vaatteiden väri ei ole missään pääroolissa hautajaisissa.

Vierailija
236/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisiin pukeudutaan mustaan/ tummaan. Ei hautajaisiin mennä arkivaatteissa. Mistä nämä puheet nykyisin on oikein lähtöisin, että voi mennä ihan missä vaatteissa vaan. Ei voi.

Jos mä haluan, että mun hautajaisissa vieraat pukeutuu pirteän värisiin vaatteisiin, niin sinäkö sen torppaat ja pakotat vieraille tummat kledjut päälle?

En minä. Yleiset käytöstavat. Käytöstapoja on ja ollut aina. Eri juhliin pukeudutaan eri tavoin.

Ehkä olen vaan eri vuosikymmeneltä ja haluan noudattaa tiettyjä sääntöjä ja tapoja.

Vierailija
237/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit pukeutua ihan miten haluat. Et voi kuitenkaan määrätä muita pukeutumaan sinun käsityksesi mukaan.

Mutta minusta kyllä aika pinnallista vängätä jostain hautajaisvaatteiden väristä. Se ihmisten vaatteiden väri ei ole missään pääroolissa hautajaisissa.

Nimenomaan siksi onkin syytä pukeutua niin ettei missään tapauksessa vie niillä väreillä huomiota pois tilaisuuden arvokkuudelta ja oikealta merkitykseltä.

Vierailija
238/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balleriinat voi laittaa hyvin. Tummat vaatteet, hiukset siististi ja nätti koru.

Muuten hyvä, mutta hautajsisiin ei muita koruja kuin kihla-tai vihkisormukset.

kyllä mulla on ollut hillitty pieni hopeinen kaulakoru myös hautajaisissa, sama joka kulkee kaulassa yötä päivää eli en lähtisi tästä nyt etikettivirhettä tekemään..enkä näkisi miksi isompikaan kaulakoru ei kävisi, mikäli se sopii tunnelmaan (ei saisi toki olla räiskyvä), moni pitää näissä varmaan korviksiakin.

HM:n tumma neuletakki käy hyvin hautajaisiin ja alle vaikka uudehko musta t-paita ilman logoja/kuvia tietty.

Vierailija
239/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet niissä mitä on. Luuletko sä että sotien jäljeisenä pula aikana tai edes ennen niitä köyhemmällä kansalla. Oli mitääb erillisiä vaatteita hautajaisiin.

Itse asiassa ennen vanhaan ihmisillä oli eri vaatteet arkeen ja juhlaan. Myös niillä köyhemmillä.

Vierailija
240/751 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö jo paikallisiltaFace-kirppiksiltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi