Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei nyt hyvä luoja näitä työnantajan vaatimuksia, siivoojalle!

Vierailija
01.05.2023 |

Yhyy työvoimapula :D

"Liitä hakemukseesi CV:si, josta ilmenee seuraavat tiedot: nimi, syntymäaika, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä AUKOTON työ- ja opiskeluhistoriasi sekä mahdolliset työttömyysjaksot tai muu oleskeluaikasi lueteltuna päivämäärineen, vähintään vuosilta 2018-2023. Lisäksi sinun pitää pystyä osoittamaan nämä myös kirjallisella dokumentilla, mikäli sinut valitaan tehtävään."

https://fi.sodexo.com/ura-sodexolla/avoimet-tyopaikat-1.html?gclid=Cj0K…

Eiköhän näin ansiokkaan cv:n omaama mene jonnekin ihan muualle duuniin kuin siivojaksi reilun 12 euron tuntipalkalla.

Kommentit (535)

Vierailija
521/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kotona ollut voi olla todella hyvä siivooja.

Vierailija
522/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaksi viikkoa osapäivätyötön vuonna 2020, kun tiputtelin työpaikkaa vaihtaessani tuntityössä tapaamiani asiakkaita vähitellen pois haluten hyvästellä heidät kunnolla ennen uuden työn alkamista. Mielestäni tämä on ammattimaisinta käytöstä mitä olla voi. Eipä tuo ole työn saantia estänyt millään tavoin jatkossakaan. #sossu

Itse olen myös ottanut tavaksi tervehtiä laitoshuoltajia ja siivoojia ystävällisesti kaikkialla. Kaikki eivät näin tee. He tekevät arvokasta ja raskasta työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä hakisi töihin jos vaaditaan AUKOTON työnhaku historia. Olen ollut Äitiyslomalla sekä kerran uupumuksen takia irtisanoutunut. Johonkin siivoustyöhön en todellakaan alkaisi avata omaa elämääni noin paljon. 

Vau! että on varaa kiukutella töistä ja haukkua siivoustyötä?

Toivottavasti vielä tipahdat maan pinnalle.

Hain siivoustöihin ja pyysivät selvitystä työttömyysjaksosta. Sanoin että olin sairastellut, kysyivät lisäkysymyksiä, ilmeisesti ajattelivat fyysistä sairautta jos olisi ollut este. Kerroin että masennus, arvata saattaa etten töitä saanut. Tämä aukko on ollut noin 7 vuotta sitten. Sen jälkeen lyhyitä määräaikaisuuksia. Mutta juuri tuo aika heitä kiinnosti kovasti, huomasi kuinka asenne muuttui ja haastattelu loppui melko lyhyeen

Nää on vähän kaksipiippuisia juttuja. Toisaalta siivoojia ei lääkärit arvosta kuten toista lääkäriä jos potilaana on. Lihottavia ja turruttavia lääkkeitä on helpompi tunkea alemmalle kuin samalla tasolla olevalle. Ja pukataan väkisin saikkua vaikka lääkkeellä hoituisi, koska neuvotella ei lääkärit tykkää kun sille päälle usein sattuvat.

Mutta toisaalta, jos saa vaikka aineilla nukutuksi niin työaika saa sitten olla vapaampi. Jos ei nuppi riitä aivotyöhön, se voi silti riittää tietyn paikan kunnossapitoon. Siinä on hoitoa jo takana kun historiaa eikä tartte kaikkea aloittaa alusta kuten aiemmin vaivattomille.

Itsellä nuppiongelmia, mutta somaattinen puoli kunnossa. Tämä on siinä mielessä hyvä, että työterveyttä ei sitten ole tarvetta käyttää kuin harvoin (jos iskee korona ja tarttee lappua). Fyssari kuuluisi mutta mitäs minä sillä, aktiivisen liikunnan nuppivikaisena aloittanut ja ylläpitänyt vähän sitä sun tätä lihasta. Tullut opeteltua aikoja sitten jo omasta kropasta, mikä toimii ja mikä ei ja mitä pitää ylläpitää. Hierojatkin tuttuja liikuntataustan takia ja onpa tuota fyssariakin nähty jo ennen minkäänlaista työerveyttä.

Ja koska lääkkeitä menee jo muutenkin, on helpompi välttyä väsymyksestä johtuvilta tapaturmilta jos hoitokontakti pelaa.

Vierailija
524/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kutsuisi CV:tä ansiokkaaksi pelkästään sen perusteella että siinä ei ole aukkoja.

Vierailija
525/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ilmeisesti tajua lainkaan lukemaasi? Eihän tuo CV-vaatimus  ole mitenkään käsittämättömän vaativa. Siinä vain pyydetään kertomaan mitä on tehnyt. Oletko täysin sekaisin?

Vierailija
526/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, voiko tuosta voi päätellä, että monet tähän asti hakeneet/valitut on vetäneet CV:nsa täytteet hatustaan?

Tuollaisella hakuilmoituksella estetään suomalaisten hakemusten tulva, koska lopulta kuitenkin valitaan joku, joka ei edes osaa kirjoittaa Suomen kielellä tuollaista aukotonta cv:tä.

Vierailija
527/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain alkukeväästä parin ketjuyrityksen sesonkiluonteisiin työpaikkoihin ns kesätyöläiseksi ammattihommia odotellessa. Toiselta (rautakauppa) ei tullut minkäänlaista vastausta hakemukseen, mutta spämmäävät sähköpostiani tarjouksilla työhakemuksen lähettämisen jälkeen. Toinen paikka onnitteli minua rekryn toiseen vaiheeseen pääsemisestä satojen joukosta ja halusivat minusta videoesittelyn että pääsisin ehkä rekryn kolmosvaiheeseen. Kesätyöpaikasta! Paikasta mihin ei tarvitse koulutusta.

Vierailija
528/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et ilmeisesti tajua lainkaan lukemaasi? Eihän tuo CV-vaatimus  ole mitenkään käsittämättömän vaativa. Siinä vain pyydetään kertomaan mitä on tehnyt. Oletko täysin sekaisin?

Aukollinen cv on ihan normaalia, koska suurimmalla osalla ihmisistä elämä ei mene niin, että seuraava työpaikka on valmiina, kun edellinen työ päättyy ja opinnotkaan ei aina etene ohjeellisissa aikatauluissa. Itellä oli neljä keskeneräistä tutkintoa samaan aikaan ja valmistuin kahdesta samaan aikaan ja kaksi keskeneräistä tutkintoa vielä on.

Vierailija
529/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain alkukeväästä parin ketjuyrityksen sesonkiluonteisiin työpaikkoihin ns kesätyöläiseksi ammattihommia odotellessa. Toiselta (rautakauppa) ei tullut minkäänlaista vastausta hakemukseen, mutta spämmäävät sähköpostiani tarjouksilla työhakemuksen lähettämisen jälkeen. Toinen paikka onnitteli minua rekryn toiseen vaiheeseen pääsemisestä satojen joukosta ja halusivat minusta videoesittelyn että pääsisin ehkä rekryn kolmosvaiheeseen. Kesätyöpaikasta! Paikasta mihin ei tarvitse koulutusta.

Kun ei ole työvoimapulaa ja työhön tulijoita on enemmän kuin mitä voidaan palkata, on työnantajan markkinat, jolloin työnantaja voi vaatia melkein mitä vaan.

Vierailija
530/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin siivoustyöt ja olen paljon kevyemmissä hommissa nykyään. Ei kiinnosta tuo riistoala.

Vierailija
531/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodexo valittaa työvoimapulaa mutta vittuilee hakijoille jo ilmoituksessa

#suominousuun

Vierailija
532/535 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunniantekkoo saapi vaatia vaan eri asia jo tehhää.

Minun lapa se ei helepolla nouse.

(Tuntematon sotilas)

Vierailija
533/535 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton puljun nettisivuja kun katsoo niin aivan turhaa diipa daapaa kaikki esittelyt. eli aivan paska pulju.

Vierailija
534/535 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkkaaja supo kun pitää joka sekunti elämästä selvittää??

Vierailija
535/535 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ku hain kyseiseen työhön nii laitoin vaan duunit missä ollu ei tarvinnu olla mitää työttömyys jaksoja sun muita päivämääriä. Ja sain työpaikan ja idn ku supolta tuli vihreetä valoa. Töissä ollu myös ihmisiä jotka tullu ulkomailta eikä heidän taustoja ole voitu selvittää. Olivat sen hetken pikahuoltoluval töissä ennen ku tuli tieto et eivät voi jatkaa. Ja työkaveri osasi kertoa et se ku haki uudestaan töihin tonne nii oleskelu meinas sen kohalla sitä ku oli ollut puoli vuotta ulkomailla asumassa nii siitä selvitystä ei muuta sanoi et reppureissaamassa ja tehny töitä.