Ei nyt hyvä luoja näitä työnantajan vaatimuksia, siivoojalle!
Yhyy työvoimapula :D
"Liitä hakemukseesi CV:si, josta ilmenee seuraavat tiedot: nimi, syntymäaika, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä AUKOTON työ- ja opiskeluhistoriasi sekä mahdolliset työttömyysjaksot tai muu oleskeluaikasi lueteltuna päivämäärineen, vähintään vuosilta 2018-2023. Lisäksi sinun pitää pystyä osoittamaan nämä myös kirjallisella dokumentilla, mikäli sinut valitaan tehtävään."
https://fi.sodexo.com/ura-sodexolla/avoimet-tyopaikat-1.html?gclid=Cj0K…
Eiköhän näin ansiokkaan cv:n omaama mene jonnekin ihan muualle duuniin kuin siivojaksi reilun 12 euron tuntipalkalla.
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä. Pelätäänkö tässä rekryilmoituksessa, että hakija on saattanut istua vankilassa vai miksi pitää olla joku päivämäärän tarkka selvitys kaikista liikkeistä viimeisten viiden vuoden aikana?
Kiitos vinkistä. Lisäänkin CV:hen ikäviä tapauksia varten parin vuoden oleskelun vaikka Riihimäen vankilassa.
ei kai kukaan mitään elämäm koululaista varasta päästä sisään firmaan. yleensä noilla sossunpummeilla on myös jos jonkinlaista mt-vikaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hakisi töihin jos vaaditaan AUKOTON työnhaku historia. Olen ollut Äitiyslomalla sekä kerran uupumuksen takia irtisanoutunut. Johonkin siivoustyöhön en todellakaan alkaisi avata omaa elämääni noin paljon.
nyt kaikki työnantajat menettävät hirveästi, kun yksi mt-vikainen äitiyslomailija ei hae heille töihin.
kai silti hait kelasta ja sossusta tukia?
Mulla on aukoton CV vuodelta 1986, kaikista lisäksi työtodistus tallessa. Kerran sitten pienen työttömyysjakson jälkeen lähdin tuolla CV:lla hakemaan töitä ja kyllähän siellä pyöriteltiin silmiä, että mitäh?! :D
No, kun työkkärin kurssilla opastettiin, että kaikki pitää olla merkitty missä mitäkin on töitä tehty. Siellä oli sitten lastenvahtikeikat, joista olin todistukset saanut, myös kukkienkastelukesät jne.
Aikuisiällä tein paljon pätkä hommia ympärimaailmaa. Lähinnä reppureissasin ysärin. Tekevälle duunia löytyi, jos ei nirsoillut. Kunhan sai kattoa pään päälle ja ruokaa seuraavaksi viikoiksi. Niistäkin on työtodistukset tallessa.
Mulla on ollut siis 138 työpaikkaa ikänäni. 1999 sain ensimmäisen vakipaikkani (suomesta) ja sen jälkeen olen ollut kolmessa paikassa töissä.
Äityisvapaan jälkeen olin muutaman kuukauden työtön ja silloin täräytin työnhakuun tuon CVni kanssa. En hakenut siivoushommia, mutta ei sekään vierasta olisi. Jos vaikka joskus jään työttömäksi..
Huumorilla ottivat CVni ja sain duunipaikan, koska CV myös teki vaikutuksen. Harvemmin sellaista nivastaa käteensä saa selityksineen. Kieli mun periksiantamattomuudesta ja kirjoituksen lahjasta. ;)
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä hakisi töihin jos vaaditaan AUKOTON työnhaku historia. Olen ollut Äitiyslomalla sekä kerran uupumuksen takia irtisanoutunut. Johonkin siivoustyöhön en todellakaan alkaisi avata omaa elämääni noin paljon.
Vau! että on varaa kiukutella töistä ja haukkua siivoustyötä?
Toivottavasti vielä tipahdat maan pinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain siivoustöihin ja pyysivät selvitystä työttömyysjaksosta. Sanoin että olin sairastellut, kysyivät lisäkysymyksiä, ilmeisesti ajattelivat fyysistä sairautta jos olisi ollut este. Kerroin että masennus, arvata saattaa etten töitä saanut. Tämä aukko on ollut noin 7 vuotta sitten. Sen jälkeen lyhyitä määräaikaisuuksia. Mutta juuri tuo aika heitä kiinnosti kovasti, huomasi kuinka asenne muuttui ja haastattelu loppui melko lyhyeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain siivoustöihin ja pyysivät selvitystä työttömyysjaksosta. Sanoin että olin sairastellut, kysyivät lisäkysymyksiä, ilmeisesti ajattelivat fyysistä sairautta jos olisi ollut este. Kerroin että masennus, arvata saattaa etten töitä saanut. Tämä aukko on ollut noin 7 vuotta sitten. Sen jälkeen lyhyitä määräaikaisuuksia. Mutta juuri tuo aika heitä kiinnosti kovasti, huomasi kuinka asenne muuttui ja haastattelu loppui melko lyhyeen
Näissä tapauksissa kannattaa sanoa vaikka voittaneensa lotossa tai jotain, rehellisyys ei todellakaan kannata
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeakoulutettu ja alani töissä ja palkannut ihmisiä joilla ei ole aukoton CV. Mitä väliä sillä on, jos vaikka on lama-aikaan ollut jonkin aikaa työtön, hoitanut lapsia tai omaista tai ollut vaikka sairas? Elämässä on muutakin kuin työt ja ura. Ehkä jokin todella pitkä pätkä ulkona työelämästä saisi vähän kyselemään taustoja mutta jos joku sanoisi tehneensä vaikka vapaaehtoistyötä ulkomailla niin hieno homma.
Siivoustyön luulisi muutenkin olevan sellaista ettei aiempi tausta ole ratkaiseva kriteeri vaan asenne, persoona ja yleinen tunnollisuus.
Hyvin kirjoitit. Itse olen aina välillä pitänyt jopa useamman vuoden taukoa töistä omasta halusta (en ole nostanut mitään korvauksia), olen kokenut että koska olen pystynyt siihen olen halunnut vain olla ja elää omaa elämääni. Ei se ole tehnyt minusta huonoa saati surkeaa työntekijää myöhemmin töitä hakiessani.
Älytön tämä nykyinen mentaliteetti missä työ on ihan kaikki kaikessa, muuten ihminen ei ole mitään tai ainakin sangen epäilyttävä.
Nousinpa kerran junalakon jälkeen junaan, joka oli noin puolen tunnin päästä lähdössä kohti pohjoista Helsingissä. Sinne tuli miessiivooja ulkomaalaistaustainen. Siinä se käveli vaunun läpi niin likaisen mopin kanssa, että pois alta.
Ei meinannu pysyä se rätti kiinni mopissa. Olisko jääny kunnolla kiinnittämättä. No ehkä sitä kak kasen luutun pyörättelyä vähän siellä sun täällä voi jonkin sortin siivoukseksi kutsua. Enpä usko, että olis ollut kovin koulutettu vaan lyöty vaan moppi kouraan ja käsketty kävellä juna läpi nopeasti, että vrltä rahat pois jollekin firmalle. Ihmettelen suuresti, jos oli VR:n oma työntekijä. Laatu puuttui täysin. P a s k a n pyöritystä vaunusta toiseen.
Ja tottakai... "Hyvä suomen kielen taito on tehtävässä välttämätön". Tottakai pitää osata kieltä sen verran, että voi vastaanottaa ja ymmärtää ohjeistukset, mutta ei se nyt HYVÄÄ suomen kielen taitoa vaadi. Ihan turhaa (ja joo, muutenkin melko ylimitoitetu vaatimukset työaikoihin ja palkkaan nähden).
En pystyisi kyllä tähän Ei ole tullut kaikkia dokumentteja säilytettyä eikä ole duuneista todistuksia tarjottu, suosituksia kylläkin mutta ei kirjallisena tulosteena kouraan.
No mikä siinä aukottomuudessa on niin kamalaa? Etenkin kun kysymys on siivouksesta, jota kuka tahansa osaa tehdä jos vain viitsii?
Vierailija kirjoitti:
Nousinpa kerran junalakon jälkeen junaan, joka oli noin puolen tunnin päästä lähdössä kohti pohjoista Helsingissä. Sinne tuli miessiivooja ulkomaalaistaustainen. Siinä se käveli vaunun läpi niin likaisen mopin kanssa, että pois alta.
Ei meinannu pysyä se rätti kiinni mopissa. Olisko jääny kunnolla kiinnittämättä. No ehkä sitä kak kasen luutun pyörättelyä vähän siellä sun täällä voi jonkin sortin siivoukseksi kutsua. Enpä usko, että olis ollut kovin koulutettu vaan lyöty vaan moppi kouraan ja käsketty kävellä juna läpi nopeasti, että vrltä rahat pois jollekin firmalle. Ihmettelen suuresti, jos oli VR:n oma työntekijä. Laatu puuttui täysin. P a s k a n pyöritystä vaunusta toiseen.
Tästä syystä junien vessatkin haisee ihan hirveälle. Ei niitä pestä, eikä junis siivota, päätepysäkeillä. Olen nähnyt miten Oulun juna tuli Helsinkiin ja sen läpi käveli siivooja joka tyhjensi roskikset ja sitten juna lähti takaisin Ouluun. Mitään ei siivottu ja vessat oli aivan törkeässä kunnossa, haju oli tyrmäävä ja roiskeita joka paikassa. Ei ole siivoojan syy, jos sille ei anneta edes mahdollisuutta siivoamiseen. Parissa minuutissa ei puhdasta tule, se on selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinannu pysyä se rätti kiinni mopissa. Olisko jääny kunnolla kiinnittämättä. No ehkä sitä kak kasen luutun pyörättelyä vähän siellä sun täällä voi jonkin sortin siivoukseksi kutsua. Enpä usko, että olis ollut kovin koulutettu vaan lyöty vaan moppi kouraan ja käsketty kävellä juna läpi nopeasti, että vrltä rahat pois jollekin firmalle. Ihmettelen suuresti, jos oli VR:n oma työntekijä. Laatu puuttui täysin. P a s k a n pyöritystä vaunusta toiseen.Tästä syystä junien vessatkin haisee ihan hirveälle. Ei niitä pestä, eikä junis siivota, päätepysäkeillä. Olen nähnyt miten Oulun juna tuli Helsinkiin ja sen läpi käveli siivooja joka tyhjensi roskikset ja sitten juna lähti takaisin Ouluun. Mitään ei siivottu ja vessat oli aivan törkeässä kunnossa, haju oli tyrmäävä ja roiskeita joka paikassa. Ei ole siivoojan syy, jos sille ei anneta edes mahdollisuutta siivoamiseen. Parissa minuutissa ei puhdasta tule, se on selvä asia.
Kerran junassa oli valehtelematta vessassa melkein 5cm nestettä lattialla. Hajusta päätellen oli jotain muuta kuin vettä, hyh
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä aukottomuudessa on niin kamalaa? Etenkin kun kysymys on siivouksesta, jota kuka tahansa osaa tehdä jos vain viitsii?
Ei todellakaan osaa. Kaikenlaista oon nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan osaa. Kaikenlaista oon nähnyt.
Sama,kaikenlaista nähnyt tässä 12 vuoden aikana, enemmän haittaa kuin hyötyä osasta tekijöistä,paremmin pystyy itse siivoamaan,lisää vaan työtaakkaa ja aikaa kun täytyy sen työkaverin sotkuja korjata. Pitää tietää ja tuntea työvälineet ja aineet millä ottaa,ja tuo on jo perustietoa,pahimmillaan otettu aineella joka ei sovellu tiettyihin materiaaleihin ja tiloihin ja lopullisesti pilattu se materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysjaksot tai muu oleskeluaikasi?! What? Siis kuvitellaanko työttömyyden olevan jotain "ommoolommoo" ja oleskelua?
Lasketaanko muuten äitiysloma tuollaiseksi "oleskeluksi"?
OLESKELU : D
Täysin typerä ja naurettava työpaikka-ilmoitus. Kyllä jollain pikkujohtajalla on ollut liikaa aikaa käytössään. Ei ihme että on työvoimapulaa.
Eivät varmaan saaneet yhtäkään työntekijää rekrytoitua - työvoimapulaa pukkaa.
Mikä ryhmä tekee yleensä siivoustyötä? Suomea osaamattomat ulkomaalaiset
Mitä tähän työhön vaaditaan? Hyvää suomen kielen taitoa
Siinähän sitä yhtälöä on.