Ei nyt hyvä luoja näitä työnantajan vaatimuksia, siivoojalle!
Yhyy työvoimapula :D
"Liitä hakemukseesi CV:si, josta ilmenee seuraavat tiedot: nimi, syntymäaika, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä AUKOTON työ- ja opiskeluhistoriasi sekä mahdolliset työttömyysjaksot tai muu oleskeluaikasi lueteltuna päivämäärineen, vähintään vuosilta 2018-2023. Lisäksi sinun pitää pystyä osoittamaan nämä myös kirjallisella dokumentilla, mikäli sinut valitaan tehtävään."
https://fi.sodexo.com/ura-sodexolla/avoimet-tyopaikat-1.html?gclid=Cj0K…
Eiköhän näin ansiokkaan cv:n omaama mene jonnekin ihan muualle duuniin kuin siivojaksi reilun 12 euron tuntipalkalla.
Kommentit (535)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, voiko tuosta voi päätellä, että monet tähän asti hakeneet/valitut on vetäneet CV:nsa täytteet hatustaan?
Oli niin tai näin, niin rekryilmoitus on epäonnistunut. Kannattaisi varmaan panostaa rekrytointiin ja lähestyä asiaa ihan uudella tavalla. Tuntuu jotenkin erikoiselta, että Sodexon kokoinen firma ei osaa tämän enempää panostaa rekrytointiin. Sinänsä ei yllätä, sillä työn puolesta on tullut siivousfirmat tutuiksi, ja niissä työntekijöiden kohtelu on hälyyttävän ala-arvoista. Edes perusoikeudet eivät toteudu, varsinkaan ulkomaalaisten kohdalla. Ja en siis itse ole siivooja tai siivousalalla, mutta työskentelen yrityksessä, joka tuottaa palveluita mm. siivousfirmoille ja monien muidenkin toimialojen firmoille. Olen ollut paljon tekemisissä näiden johdon tai niinsanotun "HR":n (jos sitä voi heidän kohdallaan edes sellaiseksi kutsua) kanssa ja oikein huokuu täysi epäkunnioitus ja epäluottamus työntekijöitä kohtaan.
Johtuisiko siitä, etteivät kehtaa leveillä johtotehtävillään siiiiivousfirmassa, niin purkavat sapetuksen .........
Huomaa ettei suu vaahdossa möykkäävät mammapalstan kommentaattorit ymmärrä mitään lentokenttähommista ja sen paikan erityispiirteistä. Samat hakuehdot on muillakin firmoilla siellä. Toi 5v aukoton selvitys on vaatimus kaikille turvavalvotun puolen työntekijöille ja se toimitetaan työnantajalle/Finavialle. Lisäksi on erikseen annettava 10v historia tarkkoine päivämäärineen suoraan SUPOlle.
Jos tämä ei onnistu niin varmasti pääsee Sodexolle tai siivoamaan myös ilman minkäänlaisia selvityksiä, mutta ei lentokentälle.
näyttää siltä, että et tunne lainkaan yritystä etkä ole edes viitsinyt googlata:)
Kyse on EU:n tarkennetusta asetuksesta (Traficom täytäntöönpannut vuoden alussa), jonka mukaan tietyissä tapauksissa ilmailualalla rekrytoitaville henkilöille on tehtävä laajempi taustantarkistus. Tarkistuksen suorittaa rekrytoiva yritys eli Sodexo.
Lisätietoa saa EU:n täytäntöönpanoregulaatiosta 2019/103. Kohdasta 11.1 alaspäin ja etenkin kohta 11.1.3 c. (Googleta 32015R1998, avaa EU:n sivu ja valitse kieli suomeksi). Uskoisin, että Traficomilta saa myös lisätietoa asiasta, koska kyseinen laitos valvoo tämän noudattamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on EU:n tarkennetusta asetuksesta (Traficom täytäntöönpannut vuoden alussa), jonka mukaan tietyissä tapauksissa ilmailualalla rekrytoitaville henkilöille on tehtävä laajempi taustantarkistus. Tarkistuksen suorittaa rekrytoiva yritys eli Sodexo.
Lisätietoa saa EU:n täytäntöönpanoregulaatiosta 2019/103. Kohdasta 11.1 alaspäin ja etenkin kohta 11.1.3 c. (Googleta 32015R1998, avaa EU:n sivu ja valitse kieli suomeksi). Uskoisin, että Traficomilta saa myös lisätietoa asiasta, koska kyseinen laitos valvoo tämän noudattamista.
Tarvitaanko lista kaikista tv-ohjelmista mitä olen työttömänä ollessa katsonut? Anteeksi oleskeluni aikana.
Kauppakuitit ja tilitapahtumat mukaan 5v ajalta, eihän ne muuten tiedä missä olen ollut ja mitä tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa ettei suu vaahdossa möykkäävät mammapalstan kommentaattorit ymmärrä mitään lentokenttähommista ja sen paikan erityispiirteistä. Samat hakuehdot on muillakin firmoilla siellä. Toi 5v aukoton selvitys on vaatimus kaikille turvavalvotun puolen työntekijöille ja se toimitetaan työnantajalle/Finavialle. Lisäksi on erikseen annettava 10v historia tarkkoine päivämäärineen suoraan SUPOlle.
Jos tämä ei onnistu niin varmasti pääsee Sodexolle tai siivoamaan myös ilman minkäänlaisia selvityksiä, mutta ei lentokentälle.
No, mutta eikö se Supo pysty itse selvittämään henkilötunnuksen perusteella rekistereistä.
Kummallista, että pitää itse antaa tiedot...
Vuosia sitten eräässä valtionhallintoon kuuluvan laitoksen toimen sijaisuudessa teettivät turvaselvityksen. Ei tarvinnut kyllä itse mitään tarkkoja tietoja antaa....
OLISIT TULLUT HETI KERTOMAAN. TÄSSÄ ON VEIVATTU TÄTÄ JO MONEN KOMMENTIN VERRAN, ENNEN KUIN VAIVAUDUIT.
TAI SODEXO VOIS ITSE KERTOA TUOSSA ILMOITUKSESSA PERUSTEET MOISEN LISTAUKSEN VAATIMISEEN.
Vierailija kirjoitti:
Sodexo ei rekrytoi ilmailualalle, vaan siivousalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodexo ei rekrytoi ilmailualalle, vaan siivousalalle.
Jotta tota työtä pystyy tekemään, tarvitsee Finavian myöntämän henkilökortin ja luvat. Siihen vaaditaan tämä selvitys.
Finavian kortilla tehdään erilaisia töitä erilaisilla työehtosopimuksilla. Lentokonesiivous on ilmailualan alihankintaa/maapalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, mutta eikö se Supo pysty itse selvittämään henkilötunnuksen perusteella rekistereistä.
Kummallista, että pitää itse antaa tiedot...
Vuosia sitten eräässä valtionhallintoon kuuluvan laitoksen toimen sijaisuudessa teettivät turvaselvityksen. Ei tarvinnut kyllä itse mitään tarkkoja tietoja antaa....
OLISIT TULLUT HETI KERTOMAAN. TÄSSÄ ON VEIVATTU TÄTÄ JO MONEN KOMMENTIN VERRAN, ENNEN KUIN VAIVAUDUIT.
TAI SODEXO VOIS ITSE KERTOA TUOSSA ILMOITUKSESSA PERUSTEET MOISEN LISTAUKSEN VAATIMISEEN.
Heh. Ihan sivusta kommentoin enkä valitettavasti päivystä täällä "HETI" valmiudessa. En edes tiennyt, että täällä on vastaamisessa jokin aikaraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, voiko tuosta voi päätellä, että monet tähän asti hakeneet/valitut on vetäneet CV:nsa täytteet hatustaan?
Oli niin tai näin, niin rekryilmoitus on epäonnistunut. Kannattaisi varmaan panostaa rekrytointiin ja lähestyä asiaa ihan uudella tavalla. Tuntuu jotenkin erikoiselta, että Sodexon kokoinen firma ei osaa tämän enempää panostaa rekrytointiin. Sinänsä ei yllätä, sillä työn puolesta on tullut siivousfirmat tutuiksi, ja niissä työntekijöiden kohtelu on hälyyttävän ala-arvoista. Edes perusoikeudet eivät toteudu, varsinkaan ulkomaalaisten kohdalla. Ja en siis itse ole siivooja tai siivousalalla, mutta työskentelen yrityksessä, joka tuottaa palveluita mm. siivousfirmoille ja monien muidenkin toimialojen firmoille. Olen ollut paljon tekemisissä näiden johdon tai niinsanotun "HR":n (jos sitä voi heidän kohdallaan edes sellaiseksi kutsua) kanssa ja oikein huokuu täysi epäkunnioitus ja epäluottamus työntekijöitä kohtaan.
Sodexon päättäjillä ei ole monellakaan mitään aukotonta taustaa työalalla, monet ovat kiivenneet kuka mitenkin asemaansa. Käyttäytymistä ja suhtautumista hakijoihin he eivät osaa eivätkä hallitse. Ennakkoluuloiset ja itseään parempiarvoisena pitävät sodexolaiset päättäjät joutaisivat romukoppaan, heille ei nyky-yhteiskunnassa ole mitään asiaa. Kun edes ymmärtäisivät työntekijöitten perusoikeuksista.
Hakuprosessi on kohdistettu siivoojan työhön, ei tekniikan tohtorin ammattiin, kuten Sodexon vaatimuksista saa käsityksen. Näin epäkunnioittavaan paikkaan ei kannata hakea mitättömällä palkalla!
Monesti työpaikkailmoituksissa lukee tällaisissa ihan perusduunarihommissa, että myös aloittelevat huomioidaan, ei vaadita koulutusta tai kokemusta, työhön perehdytetään, jne. mutta silti ilmeisesti ketään ei valita työhön kun kohta sama ilmoitus ponnahtaa uudestaan esille. Hakeneille vaan vastataan että valinta ei kohdistunut teihin.
Ei tämä ole mitään rehellistä peliä!
Jos kerran joku valittiin, miksi sama ilmoitus on heti uudestaan esillä? Ei vaikuta siltä että ketään olisi todellisuudessa valittu yhtään mihinkään!
Ei tämä ole mitään rehellistä peliä!
Tällaisissa alipalkatuissa paskahommissa on usein töissä ulkomaalaisia orjatyöntekijöitä. Millä ne muka pystyy vuosien takaiset tekemisensä dokumentoimaan, kun kaikki paperit on tippuneet Välimereen?
Kyllä siivoojan tehtävässä edellytetään ammattitaitoa tänäpäivänä. Toki on sellaisia paska firmoja kuten SOL, L&T joiden siivoojilta hyvin ammattitaidotonta siivousta esimerkiksi porrassiivouksen osalta.
Sodexho on kurja työnantaja, jokaisessa paikassa on huono työilmapiiri oman kokemukseni mukaan. Esimies voi haukkua ja simputtaa, mutta kun alat tekemään lähtöä, alkaakin mairea kehuminen ja lupailut työsopparin jatkosta. Just joo. Samoin työpaikalla töissä paljon katkeroituneita vanhoja akkoja, jotka nokittavat nuoremmilleen omat työnsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin jossain uutisotsikon jossa luki jotenkin niin, että "siivousrobotti maksaa itsensä takaisin kahdessa vuodessa". Kohta loppuu työvoimapula, kun robotit siivoaa.
Miten se robotti siivoaa esimerkiksi vessan, aseptisesti ja oikein?
Ja entäs hotellisiivous? Miten robotti osaa reagoida oikein sotkuseen hotellihuoneeseen? Osaako kerätä kaikki roskat,katsoa sängyn alle ja esim pattereiden päältä ja välistä ettei mitään tungettu? Osaako aloittaa siivoamaan ensin pölyt,sitten imurointi? Entä Osaako pedata sängyn,ottaa likaiset vuodevaatteet ja Osaako ottaa oikeat lakanat kärrystä ja katsoa samalla ettei ole puhtaissa lakanoissa likatahraa? Osaako täyttää minibaaria ja katsoa että on tietty määrä sokeria,kahvia,kaakaota,kermaa,teetä, tietääkö robotti että pitää ottaa likaiset juomamukit ja tölkit yms jos niitä vain on? Ja Osaako se tehdä lopputyöt,viedä roskat,täyttää siivousvaunut...
Juu robotti putsaa ensin yrjöt, sitten muut kohteet :D
Ja samalla liinalla:D
Voisko vaikka johtua siitä, että on ollut raskaana tuolloin 2017.. On ihan normaalia että hoikalla naisella paino nousee raskausaikana huomattavasti ns normaalitilaan nähden.
Kokemusta on x3
Ei siihen mitään syömishäiriötä tarvita. Paino voi vaihdella sen 20 kg: kin jos lähtötilanteessa on todella hoikka ihan luonnostaan. Raskausajan jälkeen sitten imetys ym hormonitoiminnan muutokset pitää huolen siitä, että paino laskee takas ja voi mennä jopa miinuksen puolelle lähtötilanteeseen verrattuna, vaikka söisi ihan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Voi sentään, olen vaativaa asiantuntijatyötä tekevä akateeminen av-mamma ja olin työttömänä vastavalmistuneena muutaman kuukauden 20 vuotta sitten. Ei siis ole aukotonta cv:tä, mutta onneksi olen onnistunut töitä saamaan. En tosiaankaan tiedä, millä kirjallisella dokumentilla voisin todistaa, että olin tuolloin työtön työnhakija.
Siivoojaksi et 9lisi sitten päätymään. Mitä muka ovat akateemiset, vaativat asiantuntijatyöt siivoamiseen verrattuna?
Juu robotti putsaa ensin yrjöt, sitten muut kohteet :D