Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ylioppilas- ja teekkarilakit aiheuttavat osalla vappuraivoa?

Vierailija
01.05.2023 |

Kaksi palstojen perustyyppiä
1. Raivoaa siitä, että jotkut käyttävät teekkari- tai ylioppilaslakkia

2. Ylpeilee sillä, että on tavarat niin huonossa järjestyksessä, että on hukannut lakkinsa.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri ei ole akateeminen arvo, lääketieteen tohtori on.

Vierailija
62/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisuus, mutta eihän sitä kukaan myönnä.

Mistä?

Nykyisin lakin saa jokainen, joka käy lukion.

Historian hämärissä 50- tai 60-luvulla lakeilla oli arvoa.

t. lakki on, en käytä

Sano sinä? Ainahan on ollut tuota lukio vs. amis vastakkainasettelua. Joillain ei omat riittäneet, tai ei ollut kiinnostusta lukioon (amiksessa ei siis mielestäni ole mitään vikaa, en sitä meinaa), mutta silti pidetään lukion käyneitä (syystä ???) ns. bättre folkina tms.

Kai ne on samoja jotka kokevat antipatiaa akateemisia ihmisiä kohtaan.

Miksi joku kokee antipatiaa akateemisia kohtaan? Mitä se on heiltä pois, jos joku on erikoislääkäri tai tekniikan tohtori?

Tohtorin hattu on vähän erilainen kuin yo-lakki. Ja se onkin niin kallis, ettei sitä vappujuhlissa juuri käytetä.

Miten tohtorinhattu liittyy vappuun? Minä ja muut tuntemani tohtorit käyttävät kyllä vappuisin ihan normaalisti ylioppilas- tai teekkarilakkia.

Luonnollisesti. Eihän useimmat tohtorit raaski tohtorinhattua edes hankkia.

Ei ole ihme, ettei raski, kun yksikin tohtori sanoi menevänsä sillä rahalla mieluummin perheineen lomalle ulkomaille.

Minulla ainakin on ihan hyvin varaa molempiin eikä tee edes tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se virtsan väri. Eikö voisi huolehtia että väri olisi valkoinen?

Katsos, tyhmä lapsukainen, kun ennen vanhaan ei ollut lakeissa kellastumisenestokäsittelyä, kuten nykyään on.

Siinä ei huolehtiminen auta mitään, kun aika tekee tehtävänsä.

Voi tyhmä vanhus, eihän se lakki maksa kuin muutaman kympin. Minä ostin 4 vuotta sitten uuden, kun entinen oli jo niin pinttyny ja siksi ruma.

Katsos typerä lapsi, ennen vanhaan ne lakit oli arvokkaita. Niissä oli nahkalippa, sisällä vuorikankaana osakunnan värit ja lyyra kultaa.

Ihan toista kuin parin kympin markettilakki jossa rihkamalyyra ja muovilippa.

Katsos typerä vanhus, ei lakin eikä ihmisen ikä tuo arvokkuutta, vaikka se kusen väri näkyy lakista tai silmistä tai sinun kommeteista täällä.

Mitäs jos kävisit vaikka happihyppelyllä, niin ei tarvitsisi kirjoitella niin myrkyllisiä kommentteja. Ainakin Helsingissä on upea aurinkoinen päivä. Sitten itsellesikin tulee parempi olo, jookos?

-eri

Tämä. Ei nyt varsinaisesti ketjuun liity, mutta miksi nykyään vanhukset ovat niin myrkyllisiä?

-sivusta

Vierailija
64/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä?

t. lakki on, en käytä

Sano sinä? Ainahan on ollut tuota lukio vs. amis vastakkainasettelua. Joillain ei omat riittäneet, tai ei ollut kiinnostusta lukioon (amiksessa ei siis mielestäni ole mitään vikaa, en sitä meinaa), mutta silti pidetään lukion käyneitä (syystä ???) ns. bättre folkina tms.

Miksi joku kokee antipatiaa akateemisia kohtaan? Mitä se on heiltä pois, jos joku on erikoislääkäri tai tekniikan tohtori?

Tohtorin hattu on vähän erilainen kuin yo-lakki. Ja se onkin niin kallis, ettei sitä vappujuhlissa juuri käytetä.

Miten tohtorinhattu liittyy vappuun? Minä ja muut tuntemani tohtorit käyttävät kyllä vappuisin ihan normaalisti ylioppilas- tai teekkarilakkia.

Ei ole ihme, ettei raski, kun yksikin tohtori sanoi menevänsä sillä rahalla mieluummin perheineen lomalle ulkomaille.

No niin minullakin, ja vielä tohtorinmiekkaankin, mutta käytän rahat mieluummin muuhun.  Tosi harvoin noilla on käyttöä.

-ohis

Vierailija
65/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos, tyhmä lapsukainen, kun ennen vanhaan ei ollut lakeissa kellastumisenestokäsittelyä, kuten nykyään on.

Voi tyhmä vanhus, eihän se lakki maksa kuin muutaman kympin. Minä ostin 4 vuotta sitten uuden, kun entinen oli jo niin pinttyny ja siksi ruma.

Katsos typerä lapsi, ennen vanhaan ne lakit oli arvokkaita. Niissä oli nahkalippa, sisällä vuorikankaana osakunnan värit ja lyyra kultaa.

Katsos typerä vanhus, ei lakin eikä ihmisen ikä tuo arvokkuutta, vaikka se kusen väri näkyy lakista tai silmistä tai sinun kommeteista täällä.

Mitäs jos kävisit vaikka happihyppelyllä, niin ei tarvitsisi kirjoitella niin myrkyllisiä kommentteja. Ainakin Helsingissä on upea aurinkoinen päivä. Sitten itsellesikin tulee parempi olo, jookos?

-eri

Tämä. Ei nyt varsinaisesti ketjuun liity, mutta miksi nykyään vanhukset ovat niin myrkyllisiä?

Eivät ole minua kohtaan. Jospa he reagoivat siihen, miten kohtelet heitä?

-sivusta

Vierailija
66/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eivät ole minua kohtaan. Jospa he reagoivat siihen, miten kohtelet heitä?

-sivusta

Tällä palstalla ja tämän palstan mukaan, kuten tuo aikaisempi "Typerä, lapsi"- myrkyllinen kommentoija.

-ohis

Vierailija
67/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se paskantärkeys, mikä ihmisestä huokuu, kun täytyy lapsellisesti mainostaa olevansa ylioppilas.

Vierailija
68/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on se paskantärkeys, mikä ihmisestä huokuu, kun täytyy lapsellisesti mainostaa olevansa ylioppilas.

Miksi sitä ei saisi mainostaa, vaan pitäisi piilotella? Onko asiassa jotain hävettävää?

Vierailija
69/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne päähineet ärsytäkään vaan se että itseään parempana pitävät ihmiset käyttäytyvät kuin idiootit, sotkevat, roskaavat, kusevat minne sattuu.

Vierailija
70/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitä ei saisi mainostaa, vaan pitäisi piilotella? Onko asiassa jotain hävettävää?

Etkö osaa lukea? Asian mainostaminen on paskantärkeilyä, lapsellista ja noloa.

Vierailija
71/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lakkiraivoajilla on niin suuri tarve korostaa vappuisin, että he eivät juhli vappua? Minkä muun asian ei-tekemisestä ilmoitatte?

"Minäpä en muuten juhli juhannusta"

"Minäpä en muuten juhli syntymäpäivää"

"Minäpä en muuten juhli joulua"

"Minäpä en muuten pese käsiä vessassa käydessäni"

Perustuuko näiden ihmisten identiteetti tosiaan vaan toisten vastustamiselle, kun ei ole mitään omaa?

Lakkia voi käyttää, jos haluaa. Minä en lakkiani käytä.

Suuret suomalaiset juoppojuhlat eivät inspiroi, mutta käsienpesua kannatan.

Tämä siis sata kertaa. Suomalaiset suuret juoppojuhlat. Ei kiinnosta haisevat hengitykset, oksennukset ja estyneiden, takakireiden ihmisten vapautuminen epämiellyttäviksi.

Vierailija
72/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä?

t. lakki on, en käytä

No niin minullakin, ja vielä tohtorinmiekkaankin, mutta käytän rahat mieluummin muuhun.  Tosi harvoin noilla on käyttöä.

-ohis

Eipä niillä tosiaan mitään tee, jos ei ole käynyt promootiossa. Nehän ovat promovoidun tohtorin tunnuksia.

Vierailija
73/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan kateellinen jollekin siitä, että he ovat päässeet lukion läpi?

Vierailija
74/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Asian mainostaminen on paskantärkeilyä, lapsellista ja noloa.[/

En kyllä ymmärrä, vappu on ylioppilaiden kevätjuhla, on siis ihan luonnollista, että ylioppilaat käyttävät silloin lakkejaan. Se on vanha tapa. Miksi ihmeessä se ketään häiritsisi, jos jotkut haluavat juhlistaa  tätä päivää lakkia käyttämällä? He juhlivat keskenään tai siis tuttujensa kanssa, eivät esiintyäkseen sinulle.

Vierailija
75/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosiaan kateellinen jollekin siitä, että he ovat päässeet lukion läpi?

Missä kohtaa olen väittänyt olevani? Se, että pitää jotain toimintaa lapsellisena paskantärkeilynä ei ole yhtä kuin että on kateellinen, sori nyt. Kun varmasti odotat kovasti kadehdintaa ylioppilaslakkia esitellessäsi, kuin mikäkin viisivuotias kakara, senhän vain tuossa kateuskortissa tulit paljastaneeksi.

Vierailija
76/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea? Asian mainostaminen on paskantärkeilyä, lapsellista ja noloa.[/

En kyllä ymmärrä, vappu on ylioppilaiden kevätjuhla, on siis ihan luonnollista, että ylioppilaat käyttävät silloin lakkejaan. Se on vanha tapa. Miksi ihmeessä se ketään häiritsisi, jos jotkut haluavat juhlistaa  tätä päivää lakkia käyttämällä? He juhlivat keskenään tai siis tuttujensa kanssa, eivät esiintyäkseen sinulle.

Mitä se sinua noin koville ottaa kenenkään mielipiteet lakin käyttämisestä? Ei kuulu sinulle pätkääkään, jos joku sitä pitää typeränä. Olkoon ihan rauhassa vanha tapa. Eivät kaikki ole niin noloja ja lapsellisia, että tuntisivat tarvetta mainostaa olevansa ylioppilaita, vaikka ylioppilaita olisivatkin. Joku helvetin tapojen orjako olet? Mitä sitä tutuille tarvitsee mainostaa olevansa ylioppilas? Varmasti on heillä jo tiedossa. Lapsellista rinkirunkkailua.

Vierailija
77/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua noin koville ottaa kenenkään mielipiteet lakin käyttämisestä? Ei kuulu sinulle pätkääkään, jos joku sitä pitää typeränä. Olkoon ihan rauhassa vanha tapa. Eivät kaikki ole niin noloja ja lapsellisia, että tuntisivat tarvetta mainostaa olevansa ylioppilaita, vaikka ylioppilaita olisivatkin. Joku helvetin tapojen orjako olet? Mitä sitä tutuille tarvitsee mainostaa olevansa ylioppilas? Varmasti on heillä jo tiedossa. Lapsellista rinkirunkkailua.

SInullahan tuo tuntuu ottavan koville. Taidat olla joku niistä jotka täällä harva se ilta haastavat riitaa väen vängällä milloin mistäkin. Olen pahoillani, että olet niin onneton. Minä olen viimeksi käyttänyt omaa lakkiani vuosia vuosia sitten. En oikein välitä juhlimisesta, ja se lakkikin painaa ohimoa ikävästi, niin en täällä kotona viitsi lakki päässä keekoilla. MIehen kanssa vähän illalla kilistettiin ja tänään syödään tippaleivät, siinä se. Hyvää kevättä vain sinulle, kiva kun  ainakin täällä on aurinkoinen sää!

P.S:. Ei tarvitse vastata, vaikka tiedän että sua turhauttaakin, kun et pääse antamaan vastaan. Mulla on nyt muuta puuhaa, täytyy mennä haravoimaan. Moi do!

Vierailija
78/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SInullahan tuo tuntuu ottavan koville. Taidat olla joku niistä jotka täällä harva se ilta haastavat riitaa väen vängällä milloin mistäkin. Olen pahoillani, että olet niin onneton. Minä olen viimeksi käyttänyt omaa lakkiani vuosia vuosia sitten. En oikein välitä juhlimisesta, ja se lakkikin painaa ohimoa ikävästi, niin en täällä kotona viitsi lakki päässä keekoilla. MIehen kanssa vähän illalla kilistettiin ja tänään syödään tippaleivät, siinä se. Hyvää kevättä vain sinulle, kiva kun  ainakin täällä on aurinkoinen sää!

P.S:. Ei tarvitse vastata, vaikka tiedän että sua turhauttaakin, kun et pääse antamaan vastaan. Mulla on nyt muuta puuhaa, täytyy mennä haravoimaan. Moi do!

Samaa mieltä. Ihminen, jolla on asiat kunnossa ei vedä kilareita siitä, että jollakin on ylioppilaslakki vappuna.

Toinen asia, että ainakaan kukaan omassa tuttavapiirissäni ei pidä ylioppilaslakkia siksi, että se olisi lukion läpäisemiseen liittyvä asia, vaan koska ylioppilaslakki liittyy akateemiseen juhlakulttuuriin. Kyllä minulla tohtorinhattukin löytyy.

Vierailija
79/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppis

Vierailija
80/124 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin paskantärkeä, että minulle on aivan sama jos jonkun mielestä ylioppilaslakin päässä pitäminen on paskantärkeää.

Akateemisesti menestyvä ihminen on parempi kuin sellainen ihminen, joka ei siten menesty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme