Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla
Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.
Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Äideillä tainnut mennä tunteisiin kun miinuksia niin paljon. Kannattaa varmaan mennä itseensä, jos tuo AP herättää vihan tunteita.
Mennä tunteisiin? Normaaleilla ihmisillä on tunnetaitoja. Mihin sulla menee, muniin?
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka huutelevat hoitoon hakeutumisesta, AP on jo jonossa! Paikalla tuhat jotain. Jonot ovat helvetin pitkiä, koska osastot ovat niin täynnä, että siellä nukkuu ihmisiä käytävillä siirrettävissä sairaalasängyissä, kun huoneissa ei riitä tilaa.
Aivan varmasti täällä on pesiytynyt jotain vieraita vaikuttajia trollaamassa ja peukuttelemassa muita trolleja nimenomaan mielenterveyspostauksissa. Oikein usutetaan masentuneita tekemään virhe ja näin luomaan lisää pahaa oloa ympärilleen ja suomeen.
Samaa mieltä. Ollaan vaan pahalla sisullakin täällä, tsempataan heikkoja, yritetään saada elinvoimaa luonnosta, auringonvalosta, lumesta, sateesta, linnunlaulusta. Kuunnellaan kivaa musiikkia. Luetaan kummallisia kirjoja. Hengitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päihdeongelmainen lapsi joka on ollut itsetuhoinen. Sitä ei kerro lapselleen miten monet yöt on valvonut ja parkunut pelosta, että lapseni
päätyy johonkin kammottavaan tilanteeseen tai ratkaisuun jossa hän kuolee. Olen kantanut lapseni hautaan, hyvästellyt ruumishuoneella ja itkenyt hänen haudallaan jo
etukäteen lukemattomat kerrat, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut, koska jos se hetki tulee niin minä jaksan olla voimakas muiden vuoksi. Sitä jähmettyy, ei uskalla
reagoida, ei hengittää ettei aja tilanteita yli. Ehkä äitisi koiravideot on sitä.Miksi kasvatit lapsestasi itsetuhoisen ja päihdeongelmaisen?
Miksi äitisi kasvatti sinut, ettet kykene tuntemaan empatiaa? Tunnevammaisen? Eikö ihmisen psyykeen tule iskuja myös muualta yhteiskunnasta, äiditkö kasvattavat lapsia lasipullossa, mistä he täysi-ikäisinä pulpahtavat ihmisten ilmoille, täysin pilalla? Oliskohan kuitenkin lähes täysin päinvastoin.
Mielestäni tuo oli kyllä hyvä kysymys pohdittavaksi. Vanhemmat ovat vastuussa kasvatuksesta, ei yhteiskunta. Ap:han kertoi, että oli ollut osastokierteessä jo esimurrosikäisenä. Äidin ja isän tehtävä on vahvistaa lapsen itsetuntoa ja korjata omalla toiminnallaan myös ulkomaailmasta tulevat iskut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On henkisesti todella raskasta kuunnella ihmistä, joka puhuu itsemurhasta lähes jatkuvasti. Omalla kohdallani yritin tukea veljeäni, mutta se söi myös omat voimavarat hyvin nopeasti. Ilmeisesti äidilläsi ei ole enää voimia keskustella asiasta ja yrittää tsempata videoilla. Parempi olisi pyytää keskusteluapua ammattilaisilta, jotka sitä työkseen tekevät.
Oon jonossa numerolla 1387 . Pirkanmaalla on isot jonot , en jaksa enään , enkä halua äidille pahaa. En uskalla mennä normitilanteisiin edes ja oon monta päivää syömättä. Enkä puhu jatkuvasti tai uhkaile et tapann itseni, nyt otin puheeksi , kolme vuotta mennyt hyvin , nyt kasahti ja hajosi kaikki ja menettänyt liian monta liian lyhyeen aikaan.
Nykyään voit itse valita paikan johon mennä hoitoon, myös terapeutin. Jos vaan pääset kulkemaan vaikka naapurikuntaan, niin sieltä voisi saada nopeammin apua.
Siis oikeesti, noin hirveän pitkä jono.. Ei hitto, sinun on pakko keksiä jotain mihin purkaa tunteitasi. Maalaa, kirjoita, juttele kotona itseksesi.
sano äidillesi että olet päättänyt jaksaa päivä kerrallaan.
tee lottorivi noilla jonotusnumeroilla.
Niin hirveä tilanne, että eihän tuolle jononumerolle voi kun nauraa. Ja puhutaan hyvinvointialuesta, hei vaan George Orwell. Sanat tarkoittaa ihan muuta kuin käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu meni paniikkiin ja alkoi alapeukuttaa lisää. Sen lisäksi poisti uusia tänään kirjoitettuja kommentteja.
Narsistit toimivat niin. Vaativat itselleen ilmaisunvapautta, mutta eivät salli sitä toisille. Uhriutuvat siitä, että heitä moititaan, jos esittää vasta-argumentin. Kääntävät myös asiat toisinpäin ja vinkuvat, että heidän kommenttinsa on tulkittu väärin, jos antaa hyvää tarkoittavan neuvon... Narsistilla ei kestä pokka eikä pelisilmä, vaan pitää häpeissään poistattaa, poistattaa, poistattaa. Valkopestä totuus toiseksi ja musta valkoiseksi. Hiki hatussa paskat housussa yömyöhään ja pitkin päivää painaa nappulaa. Säälittävää mielen heikkoutta.
Käyttäydyt itse täysin narsistin tavoin ja haukut muita siksi mitä itse olet. Huvittavaa viihdettä kyllä, mutta horinasi ei ap:ta auta yhtään. Käännät huomion vaan itseesi ja muutat muiden sanomiset päälaelleen etkä osaa lopettaa millään vaan haluat "voittaa", aivan kuten narsku. Noloa vaan kommentoida itselleen ja peukuttaa omia juttuja. Mitäs jos vaan koitat auttaa ap:ta etkä yrittäisi tehdä tästä jotain omaa showta? Touhusi on pakkomielteistä. Ei mulla muuta.
-sivusta
Iskikö vainoharhaisuus päälle? Oletko se narsisti, joka eilen ja tänään poisteli ketjusta viestejä, ja nyt kun asiasta mainittiin, reagoit heti kuin puhe olisi ollut sinusta?
En ole kumpikaan. Mikä ihmeen vainoharha ja narsisti? En rupea tohon juttuun mukaan. Ei ole kiinnostusta enkä ole etsimäsi henkilö. Vois jo ton hölmöilyn lopettaa ja keskittyä ap:n auttamiseen. On jo tullut joitain hyviä tsemppaus ja mielipide viestejä.
- sivusta
Itsemurhaa hautova tai itsetuhoisesti käyttäytyvä läheinen on todella raskas tuettava. Ap: n äiti on siis yrittänyt auttaa lastaan jo aikaisemminkin vastaavassa tilanteessa ja juuri jotenkin yrittää huokaista helpotuksesta, niin itsetuhoiset ajatukset nousevat taas kaiken keskiöön. Aloittaja kaikessa masennuksessaan voisi koittaa asettaa itsensä tuon äidin asemaan - siihen, että joudut jatkuvasti murehtimaan läheisesi voinnista ja mielenterveydestä. Itsemurha on siis helvetin itsekäs teko, joka tekee läheisille hirveän murheen ja syyllisyyden loppuelämäksi.
Jos joka toinen yhteydenotto on jokin suora tai epäsuora viittaus itsemurhaan, voi olla että viestin vastaanottaja turtuu. Ehkä hän päässyt jollain tasolla sinuiksi sen kanssa, että kaikesta mitä hän tekee ja yrittää puolestasi huolimatta, sinulla on oma elämä, jota vain sinä voit elää. Koiravideot ovat ehkä hakuammuntaa. Epätoivoinen yritys kääntää katsettasi pois itsestäsi johonkin muuhun. Yritys ilahduttaa sinua jollain.
Kannattaa siis hakea ammattiapua jostain muualta kuin perheenjäseniltä. Terapiaa, jos voi miettiä, miksi tähän on tultu, että elämä on niin pahaa tai tuskallista tai merkityksetöntä.
Minäkään en jaksanut aikuisena enää vastailla ystävän itsemurhalla uhkailuun. Teininä vastailin ja tekstasin pitkät romaanit siitä kuinka tärkeä hän oli minulle. Sitä hän uhkailuillansa hakikin luultavasti. Minulle tuli itselle mielenterveysongelmia seurauksena noista vuosista. Myöhemmin en jaksanut kauheasti mitään enää vastata.
Kaveri on nykyisin terve ja onnellinen. Minulla on edellee mielenterveys pilalla.
Niin, jokainen voi miettiä miltä tuntuu jos oma lapsi uhkailee itsarilla, vuosia. Väsytkö? Pimahdatko kenties jo itsekin?
Sen tietää kyllä ilman omaa kokemustakin, että tuo olisi yhtä helvettiä vanhemmalle. Väitän, että jopa pahempaa kuin itse itsarin uhkaajalleen. Vanhempi elää koko ajan epävarmuudessa ja huolessa lapsestaan.
Näin lapsi on riistänyt myös läheistensä ilon ja mielenrauhan omalla käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.
Äiditkin on vain ihmisiä.Äitien pitäisi olla äitiä. Itsemurhalla ei saa uhkailla, eikä kuolemisen halu ole temppuilua. Koiravideot eivät ainakaan auta. Vaan älä sure, äitisi saa loppuelämäkseen syyllisyyden jos päätät elämäsi. En toivo että päätät, mutta tuskasi vähätteleminen on ala-arvoista käytöstä äidiltäsi.
Kaiken syyllistämisen sijaan niin kerro ihmeessä mikä on mielestäsi oikea ja hyväksyttävä tapa läheisiltä toimia?
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en jaksanut aikuisena enää vastailla ystävän itsemurhalla uhkailuun. Teininä vastailin ja tekstasin pitkät romaanit siitä kuinka tärkeä hän oli minulle. Sitä hän uhkailuillansa hakikin luultavasti. Minulle tuli itselle mielenterveysongelmia seurauksena noista vuosista. Myöhemmin en jaksanut kauheasti mitään enää vastata.
Kaveri on nykyisin terve ja onnellinen. Minulla on edellee mielenterveys pilalla.
Sen näkee, että sulla on mielenterveys pilalla. Olisit hakenut itsellesi apua ajoissa. Nyt on jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on nykyisin terve ja onnellinen. Minulla on edellee mielenterveys pilalla.Sen näkee, että sulla on mielenterveys pilalla. Olisit hakenut itsellesi apua ajoissa. Nyt on jo liian myöhäistä.
Mistäs päättelet etten hakenut?
Hyökkäävästä asenteestasi päättelen sinun olevan juuri tuollainen tunne-vamppyyri. Kaikkien pitäisi sääliä ja huomioida vain sinun ongelmasi. Jos jollakulla toisella on ongelmia niin vastaus on; Mikset hakenut apua ajoissa.
Itsarilla uhkailijat ovat kaikista raskaimpia ihmisiä mitä voi olla läheisilleen. He pilaavat kaikkien läheistensä elämän sillä negatiivisuudellaan. Heidän ei olisi pitänyt ikinä syntyäkään pilaamaan toisten elämiä.
Aina voi vaihtaa asennettaan.Se on vain ja ainoastaan itsestä kiinni. Toiset eivät voi auttaa. Jokainen ohjaa omaa mieltään.. Asuuko siellä mielessä viha vai rakkaus. Kumpaa ruokit ajatuksillasi.
Toisten syyttäminen ei auta. Päinvastoin. Pitää ottaa itse vastuu itsestään ja elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Olet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu meni paniikkiin ja alkoi alapeukuttaa lisää. Sen lisäksi poisti uusia tänään kirjoitettuja kommentteja.
Narsistit toimivat niin. Vaativat itselleen ilmaisunvapautta, mutta eivät salli sitä toisille. Uhriutuvat siitä, että heitä moititaan, jos esittää vasta-argumentin. Kääntävät myös asiat toisinpäin ja vinkuvat, että heidän kommenttinsa on tulkittu väärin, jos antaa hyvää tarkoittavan neuvon... Narsistilla ei kestä pokka eikä pelisilmä, vaan pitää häpeissään poistattaa, poistattaa, poistattaa. Valkopestä totuus toiseksi ja musta valkoiseksi. Hiki hatussa paskat housussa yömyöhään ja pitkin päivää painaa nappulaa. Säälittävää mielen heikkoutta.
Käyttäydyt itse täysin narsistin tavoin ja haukut muita siksi mitä itse olet. Huvittavaa viihdettä kyllä, mutta horinasi ei ap:ta auta yhtään. Käännät huomion vaan itseesi ja muutat muiden sanomiset päälaelleen etkä osaa lopettaa millään vaan haluat "voittaa", aivan kuten narsku. Noloa vaan kommentoida itselleen ja peukuttaa omia juttuja. Mitäs jos vaan koitat auttaa ap:ta etkä yrittäisi tehdä tästä jotain omaa showta? Touhusi on pakkomielteistä. Ei mulla muuta.
-sivusta
Iskikö vainoharhaisuus päälle? Oletko se narsisti, joka eilen ja tänään poisteli ketjusta viestejä, ja nyt kun asiasta mainittiin, reagoit heti kuin puhe olisi ollut sinusta?
En ole kumpikaan. Mikä ihmeen vainoharha ja narsisti? En rupea tohon juttuun mukaan. Ei ole kiinnostusta enkä ole etsimäsi henkilö. Vois jo ton hölmöilyn lopettaa ja keskittyä ap:n auttamiseen. On jo tullut joitain hyviä tsemppaus ja mielipide viestejä.
- sivusta
Eikö ole kiinnostusta etkä rupea juttuun mukaan, mutta kommentoit silti narsistisesta poistattelijasta käytyä keskustelua, ja syytät aiheesta kirjoittaneita narsisteiksi?
Mikä "narsistinen poistattelija"? Kuulostaa kyllä siltä nyt että olet itse keksinyt ton jutun. Täällä palstalla liikkuu paljon porukkaa. Kuka tahansa voi poistattaa viestejä ja kommentoida.
Ja kyllä, sanoin että kuulostaa täysin narsistiselta se teksti johon kommentoin. Samoja käyttäytymis malleja. Narsistit tykkää sanoa myös muita narsisteiksi. Mutta se siitä.
Oletko nyt tyytyväinen? Jos haluat vielä asiasta jauhaa tee vaikka oma aloitus aiheesta. Vituttaa että ap voi huonosti ja etsii apua ja sitten tulee vain jotain rasittavia narsisti viestejä ja nahuamista. Tee oma aloitus jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Tapa ittes. Ei me tarvita tommosta surkimusta verovaroja käyttämään!
Todelliset värisi säihkyvät niin kauniisti
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihanaa jos sinä jatkaisit elämääsi. Jokaisen ihminen on arvokas ja ainutkertainen.
Kuten Stalin ja Pol Pot, esimerkiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi rakastaa sinua ja haluaa rohkaista sinua toteuttamaan unelmasi. Tee se nyt heti, älä epäröi, toimi nyt!
Ruotsin rikoslaissa itsemurhaan yllyttämisestä tulee tuomio. Voisitko mennä juomaan vappulärvit ja poistua palstalta.
Mitä jos sinä menisit Ruotsiin narauttaamaan yllyttäjiä?
Minä olen yrittänyt itse-mur-haa viimeksi maaliskuun lopussa. Suljetulla pakkohoidossa olen ollut 8 kertaa. Minulla on teini-ikäiset lapset ja hyvä mies ja hyvä koti ja kivat koirat. Silti maaliskuussa viilsin ranteen auki niin että siihen tuli 5 tikkiä ja liimaa. En lupaa ettenkö tekisi tätä myös uudestaan... ja lääkkeitä riittää!
Olet täysin oikeassa. Koko kansa pitäisi pistää sohvalle terapeutin eteen, ja kysyä, miltä tuntuu. Kansa täynnä sotaorpojen, sodan kauhut kokeneiden lottien, veteraanien, muiluttajien ja kansalaissodan kärsijöiden jälkeläisiä nyt toisiaan piinaamassa, sukutraumat käsittelemättä.