Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla
Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.
Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.
Kommentit (216)
se joka pitää itsarintekemistä itsekkäänä niin lapsen teko se vasta itsekästä onkin :D Se on sun elämä ja sää päätä mitä sillä teet. ei siinä oo muuta.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeelta vaan alas niin ei tarvi äitiä enää rasittaa jatkuvilla itsemurha puheilla. Pääsee äitikin jatkamaan omaa elämäänsä ilman stressin aiheita.
Tulihan se hullu sieltä takaisin ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Parvekkeelta vaan alas niin ei tarvi äitiä enää rasittaa jatkuvilla itsemurha puheilla. Pääsee äitikin jatkamaan omaa elämäänsä ilman stressin aiheita.
Vaikka en tätä tapausta tunnekaan, niin veikkaan että tämä äiti on menneisyytensä toimien takia ansainnut jokaisen pisaran tätä lapsensa itsemurhatuskaa. Varmasti kaukana puhtaasta pulmusesta tämä äiti. Vaikka saattaakin ulospäin vaikuttaa kiltiltä ja epäitsekkäältä, hyvältä äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päihdeongelmainen lapsi joka on ollut itsetuhoinen. Sitä ei kerro lapselleen miten monet yöt on valvonut ja parkunut pelosta, että lapseni
päätyy johonkin kammottavaan tilanteeseen tai ratkaisuun jossa hän kuolee. Olen kantanut lapseni hautaan, hyvästellyt ruumishuoneella ja itkenyt hänen haudallaan jo
etukäteen lukemattomat kerrat, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut, koska jos se hetki tulee niin minä jaksan olla voimakas muiden vuoksi. Sitä jähmettyy, ei uskalla
reagoida, ei hengittää ettei aja tilanteita yli. Ehkä äitisi koiravideot on sitä.
Miksi kasvatit lapsestasi itsetuhoisen ja päihdeongelmaisen?
Vierailija kirjoitti:
Oliko hauskoja koiravideoita?
Vuh vuh!
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se äiti on sekoamassa ja eläinvideot hänen hätähuutonsa. Mites ap sitten?
Hänen äitinsä on samalla tavoin vastuussa itsestään ja omasta sekoamisestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitisi rakastaa sinua ja haluaa rohkaista sinua toteuttamaan unelmasi. Tee se nyt heti, älä epäröi, toimi nyt!
Ruotsin rikoslaissa itsemurhaan yllyttämisestä tulee tuomio. Voisitko mennä juomaan vappulärvit ja poistua palstalta.
Eikö Suomessakin tuu?
On sitä pohdittu täällä Suomessakin, viedään ehkä joskus lakina eteenpäin ja hyvä niin. Menisi monella palstamammalla kahvit väärään pötsiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan helvetin raskaalta ihmiseltä
Miten voit sanoa noin.
Vedä alahuuli naaman yli niskaan ja nielaise. Me ei hävitä mitään. Päinvastoin. Kiitos.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
No mitä sen pitäisi vastata? Mitä toivoisit vastaavan?
Mitäköhän. I di ootti.
Ohis
Mää oisin laittanu kissavideon, ne parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu meni paniikkiin ja alkoi alapeukuttaa lisää. Sen lisäksi poisti uusia tänään kirjoitettuja kommentteja.
Narsistit toimivat niin. Vaativat itselleen ilmaisunvapautta, mutta eivät salli sitä toisille. Uhriutuvat siitä, että heitä moititaan, jos esittää vasta-argumentin. Kääntävät myös asiat toisinpäin ja vinkuvat, että heidän kommenttinsa on tulkittu väärin, jos antaa hyvää tarkoittavan neuvon... Narsistilla ei kestä pokka eikä pelisilmä, vaan pitää häpeissään poistattaa, poistattaa, poistattaa. Valkopestä totuus toiseksi ja musta valkoiseksi. Hiki hatussa paskat housussa yömyöhään ja pitkin päivää painaa nappulaa. Säälittävää mielen heikkoutta.
Käyttäydyt itse täysin narsistin tavoin ja haukut muita siksi mitä itse olet. Huvittavaa viihdettä kyllä, mutta horinasi ei ap:ta auta yhtään. Käännät huomion vaan itseesi ja muutat muiden sanomiset päälaelleen etkä osaa lopettaa millään vaan haluat "voittaa", aivan kuten narsku. Noloa vaan kommentoida itselleen ja peukuttaa omia juttuja. Mitäs jos vaan koitat auttaa ap:ta etkä yrittäisi tehdä tästä jotain omaa showta? Touhusi on pakkomielteistä. Ei mulla muuta.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän itsarin tekijöitä itsekkäinä paskiaisina, jotka eivät ajattele muita kuin itseään. Vähääkään ei riitä ajatusta lähimmäisille, jotka joutuvat elämään sen tosiasian kanssa että läheinen teki itsemurhan. Pahimmillaan syyttävät itseään koko loppuelämän. Minulla ei valitettavasti riitä empatia itsemurhan tekijälle. Jos on niin paha olla niin on haettava apua.
Onpa loukkaavaa ja vähättelevää sanoa noin heille, joiden omainen on tehnyt "itsarin"... Et taida tietää asiasta mitään, tai sitten suhtautumisesi on todella ylimielinen ja huono.
No kyllä tiedän asiasta jonkin verra. Olen nähnyt omaisten tuskaa ja nimenomaan minä olen surevien omaisten puolella. Ehkä tuo haukkuminen meni yli, mutta itsekästä itsari on. Monet itsarien tekijät tekevät sen päähänpistosta, ja varmaankin katuisivat tekoaan, jos vähänkään miettisivät asiaa. Tulee musta hetki, kuten tätini ilmaisi. Sitä itsaria kun ei voi perua. Kuollut on kuollut, eikä koskaan siitä herää. Hyväksyn itsarin ainoastaan jos on parantumaton sairaus. Silloinkin sen voi tehdä nätisti sairaalassa, eikä hyppäämällä junan alle.
Oletko koskaan miettinyt millaisessa mielentilassa ihmisen täytyy olla, että ajattelee itsemurhaa saati päätyy toteuttamaan sen? Voitko kuvitella kuinka paljon se eroaa tavallisista tunteistasi ja järkeilystäsi, ja kuinka sellaisessa tilanteessa itsehillintää ei ehkä sairauden vuoksi ole lainkaan? On helppo jossitella ja arvostella takanapäin, kun ei ole ns. elänyt kyseisen henkilön kengissä. Itsekkyys on törkeä sana kuvaamaan toisen syvää, ratkaisematonta tuskaa ja epätoivoa.
Silläkö se ratkeaa että hyppää junan alle? No ratkeaa hänelle, ja jättää ratkaisemattoman tuskan omaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Teen sen itsarin oikeesti kohta. Ei äiti jaksa ja en ite jaksa enään.
Lupaa mulle, älä tee. Pura viha ulos. Vihasi taustalla on kiusaamista, arvaanko oikein?
Kirjoita tunteita paperille. Anna tulla tekstiä. Käy pihalla, kävele talon ympäri. Hengitä.
miksi vihaat itseäsi, syy pahaan oloon et ole SINÄ. Sinua on kohdeltu huonosti, olet joutunut ikäviin tilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päihdeongelmainen lapsi joka on ollut itsetuhoinen. Sitä ei kerro lapselleen miten monet yöt on valvonut ja parkunut pelosta, että lapseni
päätyy johonkin kammottavaan tilanteeseen tai ratkaisuun jossa hän kuolee. Olen kantanut lapseni hautaan, hyvästellyt ruumishuoneella ja itkenyt hänen haudallaan jo
etukäteen lukemattomat kerrat, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut, koska jos se hetki tulee niin minä jaksan olla voimakas muiden vuoksi. Sitä jähmettyy, ei uskalla
reagoida, ei hengittää ettei aja tilanteita yli. Ehkä äitisi koiravideot on sitä.Miksi kasvatit lapsestasi itsetuhoisen ja päihdeongelmaisen?
Miksi äitisi kasvatti sinut, ettet kykene tuntemaan empatiaa? Tunnevammaisen? Eikö ihmisen psyykeen tule iskuja myös muualta yhteiskunnasta, äiditkö kasvattavat lapsia lasipullossa, mistä he täysi-ikäisinä pulpahtavat ihmisten ilmoille, täysin pilalla? Oliskohan kuitenkin lähes täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Teen sen itsarin oikeesti kohta. Ei äiti jaksa ja en ite jaksa enään.
Lupaa mulle, älä tee. Pura viha ulos. Vihasi taustalla on kiusaamista, arvaanko oikein?
Kirjoita tunteita paperille. Anna tulla tekstiä. Käy pihalla, kävele talon ympäri. Hengitä.
miksi vihaat itseäsi, syy pahaan oloon et ole SINÄ. Sinua on kohdeltu huonosti, olet joutunut ikäviin tilanteisiin.
Been there. Älä tee mitään tyhmää. Mitään ei tarvitse ratkaista tänään. Tee jotain konkreettista, leivo jotain hyvää tai siivoa vaatekaappi. Takaan että fiilikset paranee.
Voimia sinulle ja äidillesi.
Julkiselle puolelle voi olla puolen vuoden jono,ja sitä ennen pitää jonottaa sairaanhoitajan juttusille TK:hon.
Terapiaan voi päästä sitte 2-3 vuoden päästä eka kontaktista,kunhan eka käyty läpi kasa lääkkeitä ja voivoteltu yhdessä.Koko sen ajan pitää sitte pitää kulissit kunnossa ,taikka tapella kelan ja työkkärin kans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en tätä tapausta tunnekaan, niin veikkaan että tämä äiti on menneisyytensä toimien takia ansainnut jokaisen pisaran tätä lapsensa itsemurhatuskaa. Varmasti kaukana puhtaasta pulmusesta tämä äiti. Vaikka saattaakin ulospäin vaikuttaa kiltiltä ja epäitsekkäältä, hyvältä äidiltä.
Että pitää olla ihmisen tyhmä.
Oliko huono päivä, katkesiko rakennekynsi? Vai juuttuiko mälli ikeneen?
Taas sotket äitisi itsariisi, hae ammattiapua!