Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla

Vierailija
30.04.2023 |

Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.

Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, en sure sua kuiteskaan.

Vierailija
82/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisen avan saat vain jeesukselta. Jeesus sanoo: "Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun tulee kunnioittaa minua."

Huuda häntä avuksesi kaikesta sydämestäsi.

Tälläistä on turha syöttää kenellekään itsemurhaa harkitsevalle, vaan ohjata hoitoon. Puhelinnumero tänne jo oli laitettukin.

Minkälainen ap:n äiti on ollut? Onko ollut turvallinen koti? Jos ei, niin ei varmaan nytkään pysty olemaan tukenasi. Jos tilanne on akuutti, niin taksilla psykiatriseen päivystykseen.

Yritä ajatella että jaksat vielä huomiseen, jookos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päihdeongelmainen lapsi joka on ollut itsetuhoinen. Sitä ei kerro lapselleen miten monet yöt on valvonut ja parkunut pelosta, että lapseni päätyy johonkin kammottavaan tilanteeseen tai ratkaisuun jossa hän kuolee. Olen kantanut lapseni hautaan, hyvästellyt ruumishuoneella ja itkenyt hänen haudallaan jo etukäteen lukemattomat kerrat, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut, koska jos se hetki tulee niin minä jaksan olla voimakas muiden vuoksi. Sitä jähmettyy, ei uskalla reagoida, ei hengittää ettei aja tilanteita yli. Ehkä äitisi koiravideot on sitä.

Vierailija
84/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se video edes hauska? Jos se nauratti tai sai edes hymähtämään, niin eikö se ole jo askel oikeaan suuntaan.

Tosiasia kuitenkin on, että se on sinun elämäsi. Ei äiti voi sinua kannatella, jos et itse halua.

Ammattiapua löytyy. Soita aluksi vaikka kriisipuhelimeen. He osaavat neuvoa ja auttaa. Anna äitisi olla äiti, joka vain tykkää sinusta.

Vierailija
85/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan helvetin raskaalta ihmiseltä

Helppo arvostella toista, kun et tiedä minkä helvetin läpi hän on mahdollisesti kulkenut.

Vierailija
86/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo arvostella toista, kun et tiedä minkä helvetin läpi hän on mahdollisesti kulkenut.

Helppo vastailla muille, kun et tiedä minkä helvetin läpi hän on mahdollisesti kulkenut.

Vierailija
87/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aikuinen. Miksi kuormitat läheistäsi etkä hae ammattiapua? Saitko alaikäisenä vähän liikaa huomiota kun sairastit? Nyt haet samaa huomiota ja heittäydyt lapseksi.

Sori mutta olen sivusta seurannut kuinka nainen manipuloi sukulaisiaan vielä keski-ikäisenä itsemurhauhkailuilla siihen saakka kunnes nämä katkaisivat välit. Koskaan hän ei silti vahingossakaan satuttanut itseään.

Sinun täytyy hakeutua hoitoon, jos olet tosissasi. Tai ottaa lääkärin määräämä lääke.

Minulla ollut tilanne aikuisen lapsen kanssa mainitunlainen tilanne: Sellainen teki elämästäni painajaisen, pelkäsin avata ovea, puhelinsoittoja,kiirjeitä, kortteja, koskaan ei tiennyt onko ovella poliisi vai jotain muuta. Menetin yöunet, koin paniikkia, elämä oli jatkuvaa varuillaan oloa, pelkäsinm että hermot menee. Sitä jatkui pitkään., vuosia kauemminkin. Lopulta oli katkaistava välit.. Tuollainen on läheiselle ihan kamalaa, ja kun omat voimat menee niin ei jaksa enää mitään.

Vierailija
88/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti ei voi sua parantaa, eikä olla sun terapeutti tai muukaan hoitotaho. Ei hän myöskään ole vastuussa sun mielialan kohentamisesta. Hae ammattiapua, vaikka sen saaminen onkin kiven alla.

Vierailija
89/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päihdeongelmainen lapsi joka on ollut itsetuhoinen. Sitä ei kerro lapselleen miten monet yöt on valvonut ja parkunut pelosta, että lapseni päätyy johonkin kammottavaan tilanteeseen tai ratkaisuun jossa hän kuolee. Olen kantanut lapseni hautaan, hyvästellyt ruumishuoneella ja itkenyt hänen haudallaan jo etukäteen lukemattomat kerrat, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut, koska jos se hetki tulee niin minä jaksan olla voimakas muiden vuoksi. Sitä jähmettyy, ei uskalla reagoida, ei hengittää ettei aja tilanteita yli. Ehkä äitisi koiravideot on sitä.

Oon niin pahoillani. Saatko mitään apua/tukea itsellesi..? Onko sun lapsi yrittänyt vielä irti, vai onko päihteiden kanssa vielä kuherruskuukausi? Ei tarvitse vastata jos et halua/jaksa.

Vierailija
90/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko ap itse jaksaisit kannatella ja tsempata esim. äitiäsi, jos osat olisivat päinvastoin?

Lasten vastuu ei KOSKAAN ole kannatella äitiä, mutta äidin tehtävä on AINA kannatella lastaan.

Silloin kun lapsi on vielä lapsi, asia on juuri noin. Mutta myöhemmin suhteen kuuluu muuttua kahden aikuisen ihmisen suhteeksi (ja kun vanhempi ikääntyy, suhde kääntyy toisin päin).

Vierailija
91/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka miettii että lähtee oman käden kautta. Miettikää mitä se tekee teidän läheisille. Moni haluaisi auttaa ja varmasti yrittääkin. Ja moni jää miettimään mitä olisikin voinut tehdä toisin ja moni syyttää itseään koko loppuelämän että ei pystynyt auttamaan. Usein myös moni läheinen lähtee perässä koska ei kestä sitä kipua kun toinen on pois ja sitä tunnetta ettei pystynyt auttamaan.

Vierailija
92/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti päivystykseen ja sitä kautta apua. Yksikään läheinen ei pysty toimimaan ammattilaisen tavoin ja nyt tarvitaan ammattiapua.

Vierailija
93/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.

Äiditkin on vain ihmisiä.

Äitien pitäisi olla äitiä. Itsemurhalla ei saa uhkailla, eikä kuolemisen halu ole temppuilua. Koiravideot eivät ainakaan auta. Vaan älä sure, äitisi saa loppuelämäkseen syyllisyyden jos päätät elämäsi. En toivo että päätät, mutta tuskasi vähätteleminen on ala-arvoista käytöstä äidiltäsi.

Ja sinä olet kyllä aivan i*iootti. Siirretään syyllisyys äidille, niinhän aina on tehty. Jos jonneilla menee huonosti, niin syyttäkää vaan vanhempia. Omasta elämästä....eikä näköjään kuolemastakaan kannata ottaa vastuuta, aina on joku "muu" joka voi ottaa.

Totta helvetissä äideillä on vastuu lapsistaan. Olen itsemurhan tehneen lapsen äiti ja tiedän olevani syyllinen. Idiootti olet sinä. Pidä turpasi kiinni äläkä tule puhumaan asiasta josta et mitään ymmärrä.

Ja koska sinä teit virheitä lapsesi kasvatuksessa ja asioissa, siihen on syyllinen sinun äitisi, joka teki sinusta virheiden tekijän, vai mitä luulet?

Eikö tämä teoria äitien automaattisesta syyllisyydestä ole jo romutettu?

Minulla jos kenellä oli ankea ja kamala lapsuus ja äiti ei todellakaan virheetön ollut, mutta minusta ei silti tullut epäonnistujaa eikä päihteiden käyttäjää.

Olen ottanut vastuun itsestäni enkä syyllistä ketään mistään.

AP:n pitää hakeutua ammattiauttajien luo, äiti ei todennäköisesti enää jaksa.

AP ei itsekään ole kyennyt tukemaan ja auttamaan ystäviään, mitä taikakeinoja sillä äidillä pitäisi olla?

Jos joku todella haluaa kuolla, sitä ei pysty kukaan estämään. Näin kirjoitti Märta Tikkanen kirjassaan. Kun hän lakkasi piilottelemasta veitsiä ja köysiä jne. mieheltään eikä puuttunut tämän itsemurhauhkauksiin mitenkään, mies vähitellen lakkasi puhumasta asiasta. Ei tehnyt itsemurhaa, syöpään kuoli sitten myöhemmin.

Vaikka äiti olisi minkälainen, AP kulkee joka tapauksessa itse valitsemaansa tietä.

Toivon hänelle valoisampaa elämää.

Vierailija
94/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin tilalla olisi mies, olisi vastaanotto täällä hieman erilainen.

Vierailija
95/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakeudut hoitoon, tsemppiä! Huomenna on paremmin <3

Vierailija
96/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, miten toivot että äitisi vastaisi?

Entä miten itse vastaisit jos osat olisivat toisinpäin? Osaisitko vastata sillä tavalla mitä toinen toivoo. Ymmärrät varmaan ettei hän ehkä halua samanlaista vastausta minkä itse haluaisit.

Aikuinenkaan lapsi ei koskaan ole vastuussa äidistään.

Totta, mutta jos asiaa ajattelee toisesta näkökulmasta, voi ehkä helpommin huomata kuinka vaikeaa masentunutta on auttaa. Ei niitä sopivia sanoja ole helppo löytää. Toista voi vahingossa loukata vaikka yrittäisi parhaansa mukaan lohduttaa. Jos tämän ymmärtää niin voi löytää ymmärrystä sille, että se kömpelö viesti oli tarkoitettu piristämään ja lohduttamaan.

Masentunut pystyy kyllä ymmärtämään että läheiset yrittävät auttaa häntä vaikka eivät osaisikaan tehdä sitä kovin taitavasti.

Vierailija
97/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos itsemurhahalusi olisivat suuret, et välittäisi äitisi mielipiteestä. 

Tämä on hyvä asia. Sinulla on vielä elämänhalua ja voit hakea apua muualtakin kuin äidiltäsi. 

Vierailija
98/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka miettii että lähtee oman käden kautta. Miettikää mitä se tekee teidän läheisille. Moni haluaisi auttaa ja varmasti yrittääkin. Ja moni jää miettimään mitä olisikin voinut tehdä toisin ja moni syyttää itseään koko loppuelämän että ei pystynyt auttamaan. Usein myös moni läheinen lähtee perässä koska ei kestä sitä kipua kun toinen on pois ja sitä tunnetta ettei pystynyt auttamaan.

Entä jos läheinen ei ole varsinaisesti enää läheinen? On esimerkiksi vaikka kulunut 5-10 vuotta ettei ihminen ole kuullut mitään toisesta, niin onko se kuolema sitten niin paha asia? Voiko etäännyttämisellä jotenkin säästää toisen surua, kun mitään ei tiedä ihmisen elämästä tai koko ihmisestä?

Vierailija
99/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihminenhän valitsee mielenterveys- ym. ongelmat. Mutta ihana, että sä pystyt väistämään elämän karikot täydellisesti.

Vierailija
100/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäälle säälinhakijalle on vaikea vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä