Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla

Vierailija
30.04.2023 |

Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.

Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.

Äiditkin on vain ihmisiä.

Äitien pitäisi olla äitiä. Itsemurhalla ei saa uhkailla, eikä kuolemisen halu ole temppuilua. Koiravideot eivät ainakaan auta. Vaan älä sure, äitisi saa loppuelämäkseen syyllisyyden jos päätät elämäsi. En toivo että päätät, mutta tuskasi vähätteleminen on ala-arvoista käytöstä äidiltäsi.

Ja sinä olet kyllä aivan i*iootti. Siirretään syyllisyys äidille, niinhän aina on tehty. Jos jonneilla menee huonosti, niin syyttäkää vaan vanhempia. Omasta elämästä....eikä näköjään kuolemastakaan kannata ottaa vastuuta, aina on joku "muu" joka voi ottaa.

Totta helvetissä äideillä on vastuu lapsistaan. Olen itsemurhan tehneen lapsen äiti ja tiedän olevani syyllinen. Idiootti olet sinä. Pidä turpasi kiinni äläkä tule puhumaan asiasta josta et mitään ymmärrä.

Rauhoitu. Ikävä kyllä et ole ainoa itsemurhan tehneen lapsen äiti. Kaikki ymmärtävät elämästä ja kuolemasta jotain ja suurimmalla osalla on kuolemaan liittyviä kokemuksia. Niin vanhemmilla kuin lapsillakin on vastuu, mutta jos et nyt ole aivan kamala sadistinen julmuri ollut, niin ei tarvitse syyttää pelkästään itseään. Moneen itsemurhan lapsen elämään on vaikuttanut esim. kiusaaminen ja sitä vanhemmatkaan eivät voi estää, eivätkä siltä kokonaan pelastaa. Joskus se kodin ulkopuolinen kokemusmaailma on niin rankka, ettei siltä parhain äitikään voi lasta yksin pelastaa. Siinä tarvitaan jo muitakin yhteiskunnan osasia mukaan äidin lisäksi.

-eri

Vierailija
62/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei ole terapeuttisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin vastaus on juuri sopiva aloittajan huomionhakuun.

Vierailija
64/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi rakastaa sinua ja haluaa rohkaista sinua toteuttamaan unelmasi. Tee se nyt heti, älä epäröi, toimi nyt!

Ruotsin rikoslaissa itsemurhaan yllyttämisestä tulee tuomio. Voisitko mennä juomaan vappulärvit ja poistua palstalta.

Eikö Suomessakin tuu?

Vierailija
65/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä saa suurimmaksi osaksi tylyjä toteamuksia masennukseen ja just ja just yhden konkreettisen neuvon toiseen näkökulmaan. Sitten haukutaan sairasta ihmistä, kun on muka pää perseessä. Äiti vs. lapsi tribalismia, että kyllähän äitiä ymmärretään loppuun asti. Itse en edes yrittäisi jutella, jos vastaukset ovat aina koirajuttuja. Muistuttaa pellemiestä, joka vastasi kaikkeen vakavaan jollain Pepe Sammakko meemeillä. Sen mielestä hauskoja, minun mielestäni ei.

Tämäkö on se oikea kanava sitä masennusta hoitaa? Vauva.fi? Ihan oikeesti. Nyt kannattaa sinunkin hakea sitä apua jostain ihan muualta. Mites ihan ammatti-ihmiseltä?? Onko käynyt mielessä?

Onko niin vaivalloita vastata parilla ystävällisellä sanalla tai kertoa, että kirjoittajan hätää on kuultu? Ap on jonossa ammatti-ihmiselle. Jos hän pääsee hoitoon 2 vuoden kuluttua, niin siihen asti pitäisi pärjätä yksin? On ihan normaalia jakaa tuntojaan ja saada kommentteja. Joskus ikäviä ja joskus iloisia tuntoja. Ei kukaan varmaan odota saavansa ammattiapua av:ltä, mutta pari järkevää kommenttia olisi kohtuullista. Ihmisiä kun olemme.

Vierailija
66/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä saa suurimmaksi osaksi tylyjä toteamuksia masennukseen ja just ja just yhden konkreettisen neuvon toiseen näkökulmaan. Sitten haukutaan sairasta ihmistä, kun on muka pää perseessä. Äiti vs. lapsi tribalismia, että kyllähän äitiä ymmärretään loppuun asti. Itse en edes yrittäisi jutella, jos vastaukset ovat aina koirajuttuja. Muistuttaa pellemiestä, joka vastasi kaikkeen vakavaan jollain Pepe Sammakko meemeillä. Sen mielestä hauskoja, minun mielestäni ei.

Tämäkö on se oikea kanava sitä masennusta hoitaa? Vauva.fi? Ihan oikeesti. Nyt kannattaa sinunkin hakea sitä apua jostain ihan muualta. Mites ihan ammatti-ihmiseltä?? Onko käynyt mielessä?

Mikä ihmeen vastaus tuo oikein oli?

Luuletko tosissasi että apua saa kunhan vaan hakee. Ei sitä saa saa. Avun hakija päätyy vain jonoon ellei ole akuuttia itsemurhariskiä. Pelkkä puhe ei riitä hoitoon pääsyyn.

Etenkin nuorten osastot ovat pahasti ruuhkautuneet.

Vierailija
67/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se äiti on sekoamassa ja eläinvideot hänen hätähuutonsa. Mites ap sitten?

Vierailija
68/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisen avan saat vain jeesukselta. Jeesus sanoo: "Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua ja sinun tulee kunnioittaa minua."

Huuda häntä avuksesi kaikesta sydämestäsi.

Vierailija
69/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää se itsemurhahullu?

Vierailija
70/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitäkin mitä ja miten AP on kirjoittanut ja mitä sai vastaukseksi. Jos AP on kirjoittanut "haluan t*pp** itseni" ja saanut siihen pelkän koiragiffin, eikä "soita hätäkeskukseen/auttavaan numeroon, tässä on numero", uskon että se tuntuu pahalta ja siltä ettei välitetä.

Tämähän on giffiin verrattuna käytännössä yhtä iso vaiva etsiä ja laittaa konkreettista apua numeron muodossa, vaikka AP ei siihen tarttuisikaan. Tyrkyttäkää niitä auttavia puhelinnumeroita, jos aiotte vastata. Se on masentuneella ihmisellä helppo siitä viestistä suoraan soittaa auttavaan numeroon. Tehdää näistä numeroista muistiinpano minkä copy paste kavereille jotka laittaa synkkiä viestejä. Ne ihmiset sentään yrittää pyytää apua. Seuraava piste on luovutus ja sitten ei niistä masentuneista kavereista ja lapsista kuulu enää mitään.

Vierailija
72/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen. Miksi kuormitat läheistäsi etkä hae ammattiapua? Saitko alaikäisenä vähän liikaa huomiota kun sairastit? Nyt haet samaa huomiota ja heittäydyt lapseksi.

Sori mutta olen sivusta seurannut kuinka nainen manipuloi sukulaisiaan vielä keski-ikäisenä itsemurhauhkailuilla siihen saakka kunnes nämä katkaisivat välit. Koskaan hän ei silti vahingossakaan satuttanut itseään.

Sinun täytyy hakeutua hoitoon, jos olet tosissasi. Tai ottaa lääkärin määräämä lääke.

Vierailija
73/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin antaa APlle halin ja sanoa hän on tullut kuulluksi ainakin täällä. IM on iso riski jäädä henkiin, mutta pysyvästi vammautuneena, koska ihmiskeho on niin mahtava biologinen koneisto, että se tekee kaikkensa pysyäkseen elossa, vaikka mieli ei haluaisi. 100 ihmisestä vain noin 25 onnistuu ja 75 jää eloon kitumaan vihanneksesta neliraajahalvaukseen. Jopa niistä rajuistakin keinoista jää "eloon" ja se ei todellakaan ole kaunista. Sitten on yhä edelleen masentunut astetta enemmän ja lisäksi fyysisesti hajalla. Kyllä se kuolema kaikille tulee, sitten ajallaan, mutta ei sitä tarvitse kiirehtiä.

Vierailija
74/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aikuinen. Miksi kuormitat läheistäsi etkä hae ammattiapua? Saitko alaikäisenä vähän liikaa huomiota kun sairastit? Nyt haet samaa huomiota ja heittäydyt lapseksi.

Sori mutta olen sivusta seurannut kuinka nainen manipuloi sukulaisiaan vielä keski-ikäisenä itsemurhauhkailuilla siihen saakka kunnes nämä katkaisivat välit. Koskaan hän ei silti vahingossakaan satuttanut itseään.

Sinun täytyy hakeutua hoitoon, jos olet tosissasi. Tai ottaa lääkärin määräämä lääke.

Jos olet muka yhtään ollut kartalla mielenterveysasioissa, sinun pitäisi tietää ettei nykyään ole hoitoa saatavilla pelkän itsemurhatoiveisiin ja -haluihin. Lääkärille on kuukausien jonot, että saisi ottaa noita lääkkeitä. Jos yrittää itsemurhaa, osastolle pääsee hoitoon kuule ehkä kolmeksi päiväksi, eli sen ajaksi että akuutti vaihe menee ohi. Siellä ei ihmistä paranneta. Ihmeelliset käsitykset suomalaisesta terveydenhuollosta. Sama kun käskisit työtöntä menemään lakaisuhommiin samalla kun robotti on vienyt jo sen työpaikan. Hoitoa ei vain ole.

Vierailija
75/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen puolestasi ap

Vierailija
76/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka huutelevat hoitoon hakeutumisesta, AP on jo jonossa! Paikalla tuhat jotain. Jonot ovat helvetin pitkiä, koska osastot ovat niin täynnä, että siellä nukkuu ihmisiä käytävillä siirrettävissä sairaalasängyissä, kun huoneissa ei riitä tilaa.

Aivan varmasti täällä on pesiytynyt jotain vieraita vaikuttajia trollaamassa ja peukuttelemassa muita trolleja nimenomaan mielenterveyspostauksissa. Oikein usutetaan masentuneita tekemään virhe ja näin luomaan lisää pahaa oloa ympärilleen ja suomeen.

Vierailija
77/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.

Äiditkin on vain ihmisiä.

Äitien pitäisi olla äitiä. Itsemurhalla ei saa uhkailla, eikä kuolemisen halu ole temppuilua. Koiravideot eivät ainakaan auta. Vaan älä sure, äitisi saa loppuelämäkseen syyllisyyden jos päätät elämäsi. En toivo että päätät, mutta tuskasi vähätteleminen on ala-arvoista käytöstä äidiltäsi.

Ja sinä olet kyllä aivan i*iootti. Siirretään syyllisyys äidille, niinhän aina on tehty. Jos jonneilla menee huonosti, niin syyttäkää vaan vanhempia. Omasta elämästä....eikä näköjään kuolemastakaan kannata ottaa vastuuta, aina on joku "muu" joka voi ottaa.

Totta helvetissä äideillä on vastuu lapsistaan. Olen itsemurhan tehneen lapsen äiti ja tiedän olevani syyllinen. Idiootti olet sinä. Pidä turpasi kiinni äläkä tule puhumaan asiasta josta et mitään ymmärrä.

Rauhoitu. Ikävä kyllä et ole ainoa itsemurhan tehneen lapsen äiti. Kaikki ymmärtävät elämästä ja kuolemasta jotain ja suurimmalla osalla on kuolemaan liittyviä kokemuksia. Niin vanhemmilla kuin lapsillakin on vastuu, mutta jos et nyt ole aivan kamala sadistinen julmuri ollut, niin ei tarvitse syyttää pelkästään itseään. Moneen itsemurhan lapsen elämään on vaikuttanut esim. kiusaaminen ja sitä vanhemmatkaan eivät voi estää, eivätkä siltä kokonaan pelastaa. Joskus se kodin ulkopuolinen kokemusmaailma on niin rankka, ettei siltä parhain äitikään voi lasta yksin pelastaa. Siinä tarvitaan jo muitakin yhteiskunnan osasia mukaan äidin lisäksi.

-eri

Ymmärrän ettei äidit ja isät voi vaikuttaa paljoakaan kiusaamiseen ja kodin ulkopuolella tapahtuviin asioihin. Vanhemmat voivat tästä huolimatta tehdä siellä kotona kaikkensa ja vannottaa lapsillensa, että heidän kiusaaminen on aina väärin ja kotona ollaan lapsen puolella aina, eikä kiusaajien/muiden. Vanhempien sana on lapselle tosi ja jos vanhemmat aina sanovat, että kiusaajat ovat väärässä, sillä on merkitystä. Tässä tapauksessa vanhempi ei varsinaisesti valitettavasti tee kaikkeaan, jos laittaa vain koirakuvia ja giffejä. Samalla vaivalla pystyy laittamaan oikeaa apua eli numeroita ja linkkejä apuun. -toinen eri

Vierailija
78/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä mitä näihin sanoa. Ymmärrän että joitain ärsyttää aivan hirveästi se tietty riippuvaisuus ja itsekeskeisyys mikä aloittajasta välittyy mutta kun fakta on se ettei hän huvikseen oireile miten oireilee. Ihmisen käytökselle on aina syy ja olen ihan 100varma että hyvällä hoidolla, ehkä vertaistuella ja kaikenkaikkiaan hyvällä avulla ap voi selviytyä ja saada traumansa käsiteltyä niin että elämästä tulee elämää eikä pelkkää selviytymistä. Pitkän tien kävin itse ja 14 vuotta meni päihderiippuvaisena. Nyt olen siinä pisteessä että raittiutta takana 5v ja aloitan pian terapian koska sanotaan nyt näin että ei tää vieläkään mitään liian helppoa ole. Mä tajuan nuo lähtökohdat mielestäni aika hyvin, tunnistan niin hyvin sen kaiken mitä välittyy. Pelot, epätoivo, tuskainen ahdistus. Sekoilu, pakeneminen.

Toivon että sä ap saisit apua etkä luovuttaisi ikinä. Se kaikki voi vielä helpottaa ja klisee "niin kauan kuin on elämää on myös toivoa" vaan pitää paikkansa. Ja tämä oli nyt kaikille niille joilla on tällä hetkellä tuskainen olo.

Vierailija
79/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä luulet äidistäsi tuntuvan, kun uhkailet häntä itsemurhalla?

Ehdotan, että yrität kaikin keinoin parantaa vointisi. 

Vierailija
80/216 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa että äitiä pitäisi kiinnostaa. Ehkä kiinnostaakin, muttei jaksa enempää, hänellä ei ole kokemusta auttaa eikä voimavaroja. Ehkä voisit soittaa kriisipuhelimeen tai kriisikeskus. Onko isä, serkku tai muu elossa. Voisiko äiti maksaa yksityisen avun, käynnit terapeutilla? Onko lääkkeissä haittoja, jos on joku valmiste tai onko väärä. Onko jokin alkoholi tai stressi joka pahentaa olotilaa.

Onko arjessa liikaa vaatimuksia muilla sinua kohtaan. Onko muu ympäristö parempi asumiseen, kuin se missä on nyt asunto. Miten saisit haluamasi elämän, siltä osin kuin se on mahdollista, että voisi vähän paremmin. Mistä menneessä voi irrottaa tai nykyisessä. Onko jotain harrasteita tai kivaa tekemistä, silloin kun voi keskittyä. Mitä kysymyksiä ja vastauksia itse keksit, joka voisi auttaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän