Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla
Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.
Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.
Kommentit (216)
Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.
Äiditkin on vain ihmisiä.
Läheistenkin jaksamisella on rajansa, vaikka olisi oma lapsi kyseessä. Itsemurhapuheet menevät usein uhkailuksi tai manipuloinniksi / henkiseksi väkivallaksi, vaikka sitä ei tarkoittaisi.
Mitä sitten toivoisit äitisi sanovan? Olet kärsinyt itsemurha-ajatuksista ilmeisesti lapsesta saakka. Arvelen, että "älä nyt tuollaisia puhu" tai vastaavat tsemppausyritykset ärsyttäisivät sinua yhtä paljon. Ainoa oikea apu tilanteessasi on ammattiapu yhdistettynä omaan paranemishaluusi.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Teen sen itsarin oikeesti kohta. Ei äiti jaksa ja en ite jaksa enään.
Mulla äiti yritti itsaria, hänet elvytettiin ja sen jälkeen alkoi vuosien mt helvetti. Olen joskus ajatellut, että olisi vain pitänyt antaa kuolla. 😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hän rakastaa sinua ja tarkoittaa pelkkää hyvää. Asia vain voi olla vaikea käsitellä hänelle, hän ei tiedä miten pitäisi reagoida. Sitten hän lähettää koiravideoita, koska ajattelee, että ne voisivat tuoda hyvää mieltä. Hän ei ehkä osaa asettua asemaasi.
Kiitos , en ajatellut sitä näin mutta saatat olla oikeassa
Niin. Silloin kun oma pää on niin vahvasti omassa perseessä, niin ei ymmärrä mitä oma käytös tekee muille.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on jo ihan loppu sinun ap temppuiluusi. Tietää, ettei voi enää mitään. Elämäsi on sinun.
Ei se nyt sentään temppuilua ole. Kohtuullista tukea voi vaikeissa tilanteissa odottaa ja saada, mutta ei mahdottomia pidä vaatia, eikä mahdottomiin pystyä. Ap:n pitää löytää oma elämänhalunsa kuitenkin.
Kauanko ap itse jaksaisit kannatella ja tsempata esim. äitiäsi, jos osat olisivat päinvastoin?
on tosi hankalassa paikassa. On silti väärin söpöjä eläinvideoita ja tsemppigiffejä. Hän saattaa tehdä niin itseltäänkin salaa. Tarkoitan, että se on hänen alitajuinen tapansa olla passiivis-aggressiivinen. Sehän on syy, miksi tänne kirjoitat? Aistit, ettei lähetysten viesti ole aito. Ei se ehkä olekaan vaan tosiaan passiivis-aggressiivinen.
Mutta mikään ei tarkoita, etteikö äitisi rakastaisi sinua. Mutta olet asettanut kohtuuttoman taakan hänen harteilleen ja hän kipuilee nyt sitä. Ja koska hän tosiaan rakastaa sinua, omaa lastaan, hän ei voi tehdä sitä kuin tuollaisella umpikieroon kasvaneella keinolla, ts. olemalla tavallaan kiva mutta niin yliampuvasti, että söpöt hauvelit ovat oikeastaan eräänlainen älyvapaa vaaleanpunaisella kuorrutettu suojakilpi jonka hän asettaa itsensä ja sinun tai ehkä itsensä ja omien ristiriitaisten tuntemustensa väliin. Kukaanhan ei voi olla lapselleen vihainen tuollaisessa tilanteessa, kun pitäisi vain loputtomiin auttaa ja venyä ja silti...
Oletko nyt varma, ettei ongelmiasi voi ratkoa muutoin kuin itsemurhalla? Minkä ikäinen olet? SInulla voi olla vielä ns. teiniaivot, jotka suhtautuvat suurella draamalla kaikkeen. Ehkä siksi et näe rakentavampia vaihtoehtoja? Et myöskään tästä syytä tajua, miten kaameaan tilanteeseen asetat läheisesi its.m.uhan vuoksi. Tämä ei silti tarkoita, että sinun kuuluisi tehdä se salaa. Tämä tarkoittaa sitä, että asiaan on löydettävä muita keinoja.
Et saa tuhota läheistesi mielenterveyttä. Mutta varmasti tajuat sen itsekin. Olennaisinta on, että sinulla todelal paha olla, se on selvä ja tunteillesi pitäisi saada oikeutus. Senhän vuoksi itsem. usein tapahtuu. ts ihminen ei ole saanut oikeutusta olemassaololleen tai tunteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen se sun äitisikin on. Jaksamisella on rajansa.
Tiedän, mistä puhun - oon itse ollut äitinä vastaavassa tilanteessa.
Joo, ja minä olen äitinä ollut tilanteessa jossa lapsi ei puhunut itsemurhasta vaan teki sen. Kenen jaksamisesta tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Kauanko ap itse jaksaisit kannatella ja tsempata esim. äitiäsi, jos osat olisivat päinvastoin?
Lasten vastuu ei KOSKAAN ole kannatella äitiä, mutta äidin tehtävä on AINA kannatella lastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hän rakastaa sinua ja tarkoittaa pelkkää hyvää. Asia vain voi olla vaikea käsitellä hänelle, hän ei tiedä miten pitäisi reagoida. Sitten hän lähettää koiravideoita, koska ajattelee, että ne voisivat tuoda hyvää mieltä. Hän ei ehkä osaa asettua asemaasi.
Kiitos , en ajatellut sitä näin mutta saatat olla oikeassa
Niin. Silloin kun oma pää on niin vahvasti omassa perseessä, niin ei ymmärrä mitä oma käytös tekee muille.
Inhottaa mutta tuntuu että sä oot äiti tän kommentin takana . Täysin samat lauseet. Tunnistan sut.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläsi ei ole ehkä jaksamista eikä kykyä vastata tarpeisiisi, ei se tarkoita että hän toivoisi kuolemaasi.
On kuitenkin siitä huolimatta osallistunut liikakansoittamiseen.
Ap entä jos leikkisit hieman mielikuvilla? Tee ääripääleikkejä, joissa kuvittelet olevasi paijattava ja hoidettava käärö, jolle tehdään kaikki valmiiksi ja jota pidetään ylhäällä 24/7. Kuinka kauan nauttisit siitä ja miten se palkitsisi mieltäsi? Yritä löytää ne mekanismit mitkä johtavat sinut negatiivisuuteen.
Entä mistä olet jäänyt paitsi? Millaista elämäsi olisi, että kokisit sen olevan elämisen arvoista? Ovatko kaikki suuruudenhulluja kuviteelmia teimanteista, rikkauksista ja kuuluisuudesta? Entä mitkä ovat tavallisimpia ja pienimpiä juttuja? Voitko toteuttaa niistä jonkun tänään?
Kirjoita ja kuvittele erilaisia tianteita ja kirjoita ylös kaikki hyvä mikä tulee mieleen. Piirrä ja käytä värejä jos se on kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilläsi ei ole ehkä jaksamista eikä kykyä vastata tarpeisiisi, ei se tarkoita että hän toivoisi kuolemaasi.
On kuitenkin siitä huolimatta osallistunut liikakansoittamiseen.
Itsekkäistä tarpeistahan se lähtee. Hän tarvitsi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Äitien pitäisi olla äitiä. Itsemurhalla ei saa uhkailla, eikä kuolemisen halu ole temppuilua. Koiravideot eivät ainakaan auta. Vaan älä sure, äitisi saa loppuelämäkseen syyllisyyden jos päätät elämäsi. En toivo että päätät, mutta tuskasi vähätteleminen on ala-arvoista käytöstä äidiltäsi.
En mäkään jaksais tollasta jatkuvaa uhkailua. Joko teet tai sitte turpa kii
Jos ihmisellä on oikeasti suuri hätä, niin ei kyllä tule tänne kirjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
No kuule ihan loppuun asti . Niinkuin kaveria joka ta ppoi itsensä. Loppuun asti yritin . Hän tappoi itsensä ja oli kaunis 22 vuotias nainen . Kaksi kaveria sen jälkeen kuollut yliannostukseen ja uskon että ei ole vahinko, kuoli 3 päivää toisistaan , molemmat alle 30 vuotiaita.
Ap, kirjoita vaikka me sun ajatukset paperille ja vaikka sun äitisi "vastaukset" niihin. Auttaisko se?
Äitisi rakastaa sinua ja haluaa rohkaista sinua toteuttamaan unelmasi. Tee se nyt heti, älä epäröi, toimi nyt!
En tiedä ap.stä mutta itse haluaisin hauskoja kanavideoita. 🐔