Harkitsen itsemurhaa ja äiti vastaa koiravideoilla
Tiedän että ei halua puhua asiasta ja vastauksesi tulee koiravideoita ja positiivisia gifejä. Mietin vaan että eikö välitä vai onko ite niin loppu , mutta ei suostu keskustelemaan vaan sivuuttaa asian. Oon ollu hoidossa 5 kertaa suljetulla ja äidille ne on ollut tosi rankkoja aikoja myös , olin 11-14 v silloin.
Mutta nyt tuntuu että ei välitä tai jopa toivoo sitä , en haluaisi uskoa niin mutta miks kaikkien muiden vanhemmat tsemppaa ja tukee ja tuntuu et omaa äitiä ei kiinnosta yhtään.
Kommentit (216)
No mitä sen pitäisi vastata? Mitä toivoisit vastaavan?
Soita kriisipuhelumeen 09 2525 0111
Uskon että hän rakastaa sinua ja tarkoittaa pelkkää hyvää. Asia vain voi olla vaikea käsitellä hänelle, hän ei tiedä miten pitäisi reagoida. Sitten hän lähettää koiravideoita, koska ajattelee, että ne voisivat tuoda hyvää mieltä. Hän ei ehkä osaa asettua asemaasi.
Äidilläsi ei ole ehkä jaksamista eikä kykyä vastata tarpeisiisi, ei se tarkoita että hän toivoisi kuolemaasi.
Ihminen se sun äitisikin on. Jaksamisella on rajansa.
Tiedän, mistä puhun - oon itse ollut äitinä vastaavassa tilanteessa.
Äitisi on uupunut tilanteestasi.
Ei äitikään kaikkea jaksa.
Se yrittää tsempata niillä koiravideoilla. Jos se haluais että tapat ittes laittaisi synkkiä viestejä tai ohjeita itsemurhaan. Miten itse tsemppaisit itsetuhoista kaveria?
teetksä hommissa pitkääpäivää vai makailetko himassa vaan ja ei ole muutakaan ajattelemisen aihetta
Hae ammattiapua. Älä piinaa läheisiäsi itsemurhapuheilla.
Mitä haet sillä, että puhut äidillesi asiasta?
Ammattiauttajaa sinä tarvitset.
Minusta olisi ihanaa jos sinä jatkaisit elämääsi. Jokaisen ihminen on arvokas ja ainutkertainen.
On henkisesti todella raskasta kuunnella ihmistä, joka puhuu itsemurhasta lähes jatkuvasti. Omalla kohdallani yritin tukea veljeäni, mutta se söi myös omat voimavarat hyvin nopeasti. Ilmeisesti äidilläsi ei ole enää voimia keskustella asiasta ja yrittää tsempata videoilla. Parempi olisi pyytää keskusteluapua ammattilaisilta, jotka sitä työkseen tekevät.
Ymmärrän. Teen sen itsarin oikeesti kohta. Ei äiti jaksa ja en ite jaksa enään.
Vierailija kirjoitti:
On henkisesti todella raskasta kuunnella ihmistä, joka puhuu itsemurhasta lähes jatkuvasti. Omalla kohdallani yritin tukea veljeäni, mutta se söi myös omat voimavarat hyvin nopeasti. Ilmeisesti äidilläsi ei ole enää voimia keskustella asiasta ja yrittää tsempata videoilla. Parempi olisi pyytää keskusteluapua ammattilaisilta, jotka sitä työkseen tekevät.
Oon jonossa numerolla 1387 . Pirkanmaalla on isot jonot , en jaksa enään , enkä halua äidille pahaa. En uskalla mennä normitilanteisiin edes ja oon monta päivää syömättä. Enkä puhu jatkuvasti tai uhkaile et tapann itseni, nyt otin puheeksi , kolme vuotta mennyt hyvin , nyt kasahti ja hajosi kaikki ja menettänyt liian monta liian lyhyeen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ihanaa jos sinä jatkaisit elämääsi. Jokaisen ihminen on arvokas ja ainutkertainen.
Kiitos
Tämä on se ikävin juttu: Ikävä tosiaia on, että kukaan ei voi pitää sinua elossa tai kannatella sinua pystyssl, vaan sinun on haluttava sitä itse. Sinun elämä, inun aivot, sinun ajatukset. Kukaan ei sinun pääsi sisälle pääse niitä muuttamaan. Vain sinä itse voit niitä muuttaa. Sinun on haluttava löytää se juttu mikä sinulle on tärkeää (tai useita). Niiden on oltava merkityksellisiä juuri sinulle, ei kenellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että hän rakastaa sinua ja tarkoittaa pelkkää hyvää. Asia vain voi olla vaikea käsitellä hänelle, hän ei tiedä miten pitäisi reagoida. Sitten hän lähettää koiravideoita, koska ajattelee, että ne voisivat tuoda hyvää mieltä. Hän ei ehkä osaa asettua asemaasi.
Kiitos , en ajatellut sitä näin mutta saatat olla oikeassa
Kuulostat ihan helvetin raskaalta ihmiseltä