Miksi suomalaisilla, jotka ei osaa ruotsia, on vappuna tarve huutaa Klara Vappen!?
Miksi pitää toivottaa selvää vappua, kun toitottaja yleensä on itse kännissä.
Glada Vappen kaikille teille AV-palstan mamsuleille 🌺
Kommentit (28)
Ainoa lauseen tapainen mikä osataan ruotsiksi sanoa
Se on hauskaa ja vitsikästä, tai ainakin tarkoitus olla. Eiköhän suurin osa peruskoulun käyneestä kansasta osaa edes vähän ruotsia. Ei tämä niin vakavaa ole.
Glada vappen Ap:lle myös!
Kaikki suomalaisethan osaavat ruotsia-se kuuluu peruskoulun opetusohjelmaan. RKP on pitänyt siitä huolta.
Miksi huudatte Klara nimisen naisen nimeä?
Sanon klara vappen tarkoituksellisesti koska se on vanha vitsi ja väärinlausunta osoittaa samalla kunnioitukseni ko. kieltä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lauseen tapainen mikä osataan ruotsiksi sanoa
Paitsi ettei ole eds ruotsia. Ei tuota kukaan Ruotsin ruotsalainen tajua.
Eikö sen pitäisi olla Valborg? Glada Valborg!
Klara vappen sopii tosi hyvin suomenkieliselle, pyörii hyvin ulos suusta ja on hauskan kuuloinen. Iloista vappua on paljon tylsempi.
klaara vappen on juuri sen verran mitä ruotsia tarvii osata
Huudellaanhan sitä pappa betalar vaikka ei mitään maksaisi, että onhan näitä huudahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Se on hauskaa ja vitsikästä, tai ainakin tarkoitus olla. Eiköhän suurin osa peruskoulun käyneestä kansasta osaa edes vähän ruotsia. Ei tämä niin vakavaa ole.
Glada vappen Ap:lle myös!
Miten se on muka hauskaa ja vitsikästä millään tasolla? Sama kun sanoisi "Guud Jul" jouluna.
Ärsyttääkseni. Aina joku teistä muistaa korjata kielioppia se on glada eikä klaara. Jatkan siitä huolimatta Klaara vappenia. Sekös teitä itseänne täynnä olevia bättre folke ihmisiä ärsyttää vielä lisää. Koskaan ei kuitenkaan löydy niin paljon palleja että tekisitte asialle jotain. Siinähän kihiset. Rantaruotsin kieli on rumaa. Mun kissa päästelee samanlaisia ääniä kuin te kun se oksentaa karvapalloa ulos. Oikeaa Ruotsia ette edes osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkseni. Aina joku teistä muistaa korjata kielioppia se on glada eikä klaara. Jatkan siitä huolimatta Klaara vappenia. Sekös teitä itseänne täynnä olevia bättre folke ihmisiä ärsyttää vielä lisää. Koskaan ei kuitenkaan löydy niin paljon palleja että tekisitte asialle jotain. Siinähän kihiset. Rantaruotsin kieli on rumaa. Mun kissa päästelee samanlaisia ääniä kuin te kun se oksentaa karvapalloa ulos. Oikeaa Ruotsia ette edes osaa.
Du din stackare är så skrattretande i dina idiotiska påståenden att man kan inte annat än småle åt dig. Finska språket är fult.
Sitä pidetään iloisena ilmaisuna. Mutta toisaalta miksi pakkoruotsin vastustaja käyttäisi sitä. Vaikka toisaalta vapaaehtoisesti sitä saa käyttää, sehän ei ole kieliopinto joka olisi pakotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Du din stackare är så skrattretande i dina idiotiska påståenden att man kan inte annat än småle åt dig. Finska språket är fult.
Eli toimii ku menee noin ihon alle. Tule läimäsee mua naamaan ku tavataan turuilla ja toreilla. Ehkäpä mä sitten voin vihdoin tuntea jotain sua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli toimii ku menee noin ihon alle. Tule läimäsee mua naamaan ku tavataan turuilla ja toreilla. Ehkäpä mä sitten voin vihdoin tuntea jotain sua kohtaan.
Sinullahan se meni ihon alle.
Se on protesti persuja vastaan. Persut provosoituvat kuullessaan jonkun puhuvan ruotsia. 80% suomalaisista ei ole persuja.