Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko sinulla lapsena vappupallo aina?

Vierailija
29.04.2023 |

Ei minulla Ne oli todella kalliita Maksoi melkein päiväpalkan verran

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "vappupallon" määritelmä? Pitääkö olla leijuva tai foliosta tehty? meillä oli lapsena aina leijuvat kumiset.

Vierailija
42/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Rovaniemen markkinoilta ostettiin aina kuminauhassa pompoteltava sahajauholla täytetty vappupallo. 50-luvulla tämä. Ei ollu kaasupalloja sillon.

Äiti oli pikkutyttö 50-luvun alussa ja kuulemma oli tavallisia kaasupalloja. Jotain muuta kun heliumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt 81 ja en muista lapsuudesta vappupalloja ollenkaan. Lapsille oon toki vappupalloja ostanut joka vuosi.

Vierailija
44/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut. Ne oli kalliita. Vissiin kerran oli sellainen keltainen ankka.

Mulla oli punainen pupu. Sen kerran kun muistan olleen vappupallon.

Vierailija
45/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No foliopallojahan tässä vissiin kysyttiin eli ne ovat oikeat vappu pallot. Juu ei ole ikinä ollut itsellä ja itseasiassa ei lapsellakaan. Ihan ollaan itse kotona pallomme puhallelleet:) Tarvii vissii mennä terapiaan, kun yhtään foliopalloa en oo omistanu!

Vierailija
46/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpakan verran.. Joo niin varmaan

Vierailija
47/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin joku vuosi saada pallon, mutta elävämpi muisto on siitä vanhempien hintojen taivastelusta ja torimyyjien väistelystä kuin siitä pallosta.

Vierailija
48/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia ilmapalloja oli vappuna, ja serpentiiniä, joskus vappuhyrrä ja vappupilli myös. Ei hienoa helium-palloa, jossa Disney-prinsessa tms. Sellaisen äiti tai isä osti minulle kesäisin paikallisilta markkinoilta. Ja liian usein se karkasi taivaalle, ennen kuin edes päästiin kotiin takaisin, sillä olin tohelo.

Vierailija
49/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, sellainen oikein torilta ostettu kaasupallo. Ne tais olla kalliita siihen aikaan. Minulta karkasi pallo kun setä antoi pallon. Rupesin huutamaan ja sain uuden myyjältä. Sittemmin leikittiin kotona lentopalloa ilmapallon ja serpentiinien avulla. Ilmapalloa pomputeltiin serpentiinien yli, eli vappunakin urheiltiin.:)

Vierailija
50/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistaakseni kuin ehkä kerran. Olivat tosi kalliita. Saattoi olla pieni pussi itse puhallettavia ilmapalloja. Serpentiiniä pidettiiin meillä vielä pallojakin turhempana roskaamisena joten sitäkään ei koskaan ollut. Jäiin henkiin, enkä ole tarvinnut asian takia terapiaa.

Vierailija
51/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista luettavaa. Niin moni jäänyt ilman vappupalloa. Itselläni oli sekä lapsena että nuorena. Ei ehkä joka vuosi, mutta niin usein, etten muista vuosia, jolloin ei olisi ollut.

Vierailija
52/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 3 sisarusta ja saatiin vappupallot joka vuosi. Silloin 60-luvun lopulla ei tosin ollut mitään foliopalloja, vaan ihan vain yksiväriset vetypallot. Saatiin myös valita vappuviuhka, pilli tms. vapputoriita.

Vierailija
53/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että VAPPUPULLO

Vierailija
54/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina? Mulla ei ole ollut ikinä vappupalloa. 

Vierailija
55/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Helium-palloja sai vain jos niitä jaettiin jossain ilmaiseksi. Niitä folio palloja en saanut ikinä.

Mieleen on myös jäänyt se Jacky-vanukas -mainos, jossa ilmapallo karkaa taivaalle. Se oli minusta lapsena ihan järkyttävä. Kun ei ikinä saanut sellaista palloa ja sitten kun saisi sen ja se pääsisikin karkuun. Ajatuskin ahdisti.

Vierailija
56/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla ksokaan. Ja ei oltu edes köyhä perhe.

Vierailija
57/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi kerran olla. Se ei kestänyt pitkään koska olin sen kimpussa koko ajan. Yleensä oli vaan kaupasta ostettuja puhallettavia ilmapalloja tai vesi-ilmapalloja.

Vierailija
58/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulle sijoittuu minun lapsuuteni. Kyllä oli joka vuosi vappupallo. Sen naru solmittiin takin nappiin ettei pallo karannut.

Vappukävelyllä käytiin vapputorilla ja me lapset saimme pallon lisäksi yhden muun vappuhärpäkkeen. Se oli yleensä markkinapallo tai tuulihyrrä.

Kaikkein ihaninta oli jos sää oli niin lämmin, että äiti antoi laittaa polvisukat!

Vierailija
59/86 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muistaakseni melkein joka vuosi. Teininä, suurena Pokémon-fanina, ostin itselleni Pikachu-pallon, koska oli niin söpö. :)

Vierailija
60/86 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970 luvun alussa olin pieni lapsi. Muistan monta vappua, kun käytiin Laukon torilla. En tykännyt ilmapalloista, mutta aina halusin vappukepin, viuhkan ja hyrrän. Varsinkin sen hyrrän. Vappuna sai laitaa jalkaan uudet siniset Nokian kumitehtaan tennarit. Arpa-autosta sai ostaa pika-arvan, josta tuurilla voitti jonkun mustekynän. Vähän pelonsekaisesti seurasin sivummalta ohimenevää vappumarssia vanhempien selän takaa. Vapunpäivänä mentiin ajelemaan polkupyörillä ympäriinsä serpentiinit kaulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan