Onko Esko Valtaoja tullut uskoon?
Mulle tuli jotenkin sellanen tunne, että varmaan on.
Kommentit (20)
Kerrotko, että mikä sai sinut ajattelemaan näin?
Tuskinpa Esko ihan ensimmäisenä on hurahtamassa.
Ohhoh. Mistä sellainen tieto olisi tullut ja mikä usko.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, että mikä sai sinut ajattelemaan näin?
Emmä tiiä. Tuli vaan sellanen tunne. Katoin yks päivä sen Renaz Ebrahimin ja Esko Valtaojan keskustelun kun Renaz meni johonkin tiloihin. Kai siitä jäi kytemään mun päähän jotain. Ja nyt tuli vaan sellanen tunne.
Kerro Esko sitten, olnko näin.
Tunne, sepä vasta onkin luotettava menetelmä saada selvää jonkun uskoon tulemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa Esko ihan ensimmäisenä on hurahtamassa.
Niin mäkin oon aina ajatellu, mutta tuli vaan sellaset fibat siitä keskustelusta.
Se on kun alkaa ajattelemaan maailmankaikeutta tutkii sitä ja ihmettelee..niin pakostakin tulee tunne että jokin on tämän kaikkeuden tehnyt ja ihanko vaan sattumalta? Evoluution ja kaikki elämä ja nämä ihmeellisyydet. Kyllähän se pistää miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Tunne, sepä vasta onkin luotettava menetelmä saada selvää jonkun uskoon tulemisesta.
Joo, eihän se sillä selviä, pitäs muuten selvittää. Esko, tule esiin ja kerro.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tietoo, tuli vaan tunne. Varmaan joku intuitiivinen mikroilmeiden analysointi. Kristinuskoa ajattelin ihan, että siitä ois kyse. Esko, kerro.
Jos on, olisi kiinnostavaa tietää, mihin uskoon hän on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo tietoo, tuli vaan tunne. Varmaan joku intuitiivinen mikroilmeiden analysointi. Kristinuskoa ajattelin ihan, että siitä ois kyse. Esko, kerro.
L ä ä k k e e t
Vierailija kirjoitti:
Se on kun alkaa ajattelemaan maailmankaikeutta tutkii sitä ja ihmettelee..niin pakostakin tulee tunne että jokin on tämän kaikkeuden tehnyt ja ihanko vaan sattumalta? Evoluution ja kaikki elämä ja nämä ihmeellisyydet. Kyllähän se pistää miettimään.
Kyllähän noita voi miettiä ilman uskoon tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noita voi miettiä ilman uskoon tulemista.
Joo ilmanmuuta ja monet miettiikin. Marssiin asumaan, jee.
Levittöö prs reikäänsä
Ja Uskon myös
On jotenkin ärsyttävää kun joku ensin levittää tietoa jostain asiasta ja joskus myöhemmin itse luopuu enää sitä tekemästä tai uskomasta siihen. On siis takinkääntäjä. Tämä ei nyt liity valtaojaan.
Vierailija kirjoitti:
Levittöö prs reikäänsä
Ja Uskon myös
Ootko sä millasessa perheessä kasvanut? Sä voit vielä parantua.
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin ärsyttävää kun joku ensin levittää tietoa jostain asiasta ja joskus myöhemmin itse luopuu enää sitä tekemästä tai uskomasta siihen. On siis takinkääntäjä. Tämä ei nyt liity valtaojaan.
Joo. Onko sulla mielessä joku tietty henkilö?
Mutta onhan se ymmärrettävää että ihminen voi muuttaa mielipiteitään, koko ajanhan me opitaan uutta. Ja tieteellisiä päätelmiä korjataan jatkuvasti.
Enpä usko, mutta laajasti asioita punnitseva ja ymmärtämään pyrkivähän hän on. Esko Valtaoja tietää uskonasioista myös aika paljon montaa tapakristittyä enemmän. Suosittelen lukemaan tai kuuntelemaan äänikirjana nämä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Nurkkaan_ajettu_Jumala%3F
https://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=598
https://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=1632
Eiks se ihan hetero ole?