Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain entiseen työpaikkaan töihin. Vaativat työhaastattelun! :D

Vierailija
25.02.2026 |

Hain avointa paikkaa ja sain kutsun työhaastatteluun. :D Ihan oikeesti! Miksi ? Jos tuntevat minut ja ennestään ja tapani tehdä työtä ja haluavat uudestaan haastattelun.

Tää on yhtä teatteria koko homma nykyään :D 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tarkastellaan montaa muutakin asiaa. Asenne, motivaatio, kohtaavatko työntekijän ja työnantajan toiveet... 

Vierailija
2/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö halua mennä juttelemaan kuulumisia vanhojen työkaverien kanssa? Eikö kiinnosta mahdollisesti muuttunut työnkuva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen hakenut paikkaa jossa olen ollut, enkä edes pääse haastatteluun:DD

Vierailija
4/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on tasapuolisuudesta.

Vierailija
5/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen hakenut paikkaa jossa olen ollut, enkä edes pääse haastatteluun:DD

Siihen on varmaan syy.

Vierailija
6/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, että kutsuivat haastatteluun. Olisivat voineet jättää kutsumattakin.

Vierailija
7/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymeno vähänkin isommassa firmassa on mennyt inklusiiiviseksi ESG-teeskentelyksi. Alle 10 hengen pikkukioskeissa ei ole aikaa tuhlattavaksi tuollaiseen. Palkataan se sopiva/tuottava kaveri siihen aaltopeltihalliin hommiin ja aletaan painamaan duunia. 

Vierailija
8/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ns. sama tilanne. Oman alan ammattilainen ja ei tule töitä, ei sitten millään. Sitten pitää kääntää se viimeinen kortti ja kysyä töitä jossa on ennekin ollut. Tää on nöyryyttämistä. 

Vierailija
9/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tarkastellaan montaa muutakin asiaa. Asenne, motivaatio, kohtaavatko työntekijän ja työnantajan toiveet... 

luitko edes otsikon

Vierailija
10/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko samaa paikkaakin? Vai saman firman / työpaikan sisällä jotain muuta? 

Vierailija
11/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnanatja ei tiedä, mitä olet tällä välin tehnyt, kun olet ollut pois. Ja jos on muitakin hakijoita, kuten varmasti on, niin pitäähän työnantajan katsoa, oletko nykyään huonompi vaihtoehto kuin ne muut hakijat. Muutenhan olisit samantien saanut sen paikan, jos he olisivat siitä varmoja, että olet ehdottomasti paras kaikista hakijoista.

Vierailija
12/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymeno vähänkin isommassa firmassa on mennyt inklusiiiviseksi ESG-teeskentelyksi. Alle 10 hengen pikkukioskeissa ei ole aikaa tuhlattavaksi tuollaiseen. Palkataan se sopiva/tuottava kaveri siihen aaltopeltihalliin hommiin ja aletaan painamaan duunia. 

Päinvastoin alle 10 hengen kioskissa kutsutaan pienemmällä kynnyksellä rekry tai mikä tahansa kontakti kahville tai kaljalle toimistolle.

Vierailija
13/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ja motivaatio tarkastetaan. 
👱🏻: Oletko motivoitunut ja mikä on asenteesi?

👵🏻: Olen TODELLA motivoitunut ja innoissani. Seuraava kysymys. 

Vierailija
14/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mut en mää ainakaan käyttäis työaikaa mihinkään turhiin haastatteluihin jos on tuttu tyyppi kyseessä. Ihan typerää. Makuasioita toki. 

Mutta tänäpäivänä työnhausta on tehty ihan valtava shownumero. Pitää olla sata suosittelijaa, videotervehdykset ja monet haastattelukierrokset. Miten ihmiset jaksaa tuollaista? sori

Vierailija
15/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat tarkastaa oletko lihonnut tai rupsahtanut merkittävästi muutamassa kuukaudessa. 

Vierailija
16/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työapikat jaetaan suhteiden avulla. ... Ei jaeta edes suhteiden avulla :D 

Vierailija
17/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos HR porukka heitettäisiin lasin läpi kartanolle, paranisi firman kuin firman tulos kerralla. Eihän niitä saa kiinni sieltä kuplastaan edes firman sisältä puhumattakaan työnhakijoista jotka soittelevat ulkopuolelta.

Vierailija
18/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhoja työntekijöitä oteta takaisin. Kyse on vähän samasta asiasta kuin että eronneet parit hyvin harvoin palaavat yhteen. Koska vaihtelun luullaan virkistävän ja sieltähän voi tulla joku IHANA iloinen NUORI hyvännäköinen hymyilevä. 

Vierailija
19/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdit sieltä aiemmin? Voivat olla epäluuloisia siitä, että saako sinusta pysyvää työvoimaa.

Vierailija
20/26 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se oikeudenmukaista kaikkia hakijoita kohtaan, että jokainen haastatellaan samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi