Oliko sinulla lapsena vappupallo aina?
Ei minulla Ne oli todella kalliita Maksoi melkein päiväpalkan verran
Kommentit (86)
Ihan mielenkiinnosta: Paljonko nuo foliopallot maksavat nykyisin?
Minulla ei ollut kuin tavallisia ilmapalloja 80-luvulla, kun olin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koosta mutta 8-13e jos ostaa esim. Tokmannilta, ei siis vapputorilta jossa kalliimmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koosta mutta 8-13e jos ostaa esim. Tokmannilta, ei siis vapputorilta jossa kalliimmat hinnat.
Kiitos tiedosta. On siinä pallolla hintaa....
No siis oli. Ostettiin älytön määrä ilmapalloja ja puhallettiin itse. Kun olin lapsi, ei mitään foliopalloja ollut olemassakaan.
Joo, Rovaniemen markkinoilta ostettiin aina kuminauhassa pompoteltava sahajauholla täytetty vappupallo. 50-luvulla tämä. Ei ollu kaasupalloja sillon.
Ei. Olisiko ollut kerran. En tiedä miksen saanut niitä, ei oltu mitenkään köyhiä.
Pitääpä kysyä isältäni muistaako. Mutta saatiin sellaiset hyrrät.
Oli ja on vappupallot edelleen omilla lapsilla.
Ei ollut ja Vappu satasta odottelen vieläkin. Onko teille muille tullut?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olisiko ollut kerran. En tiedä miksen saanut niitä, ei oltu mitenkään köyhiä.
Pitääpä kysyä isältäni muistaako. Mutta saatiin sellaiset hyrrät.
kasarilla olin lapsi minäkin. Mutta enpä kyllä ostanut itsekään lapselleni 2000-luvun alkupuolella.
Meillä saatiin aina pankista ilmaiseksi kun vappuviikolla oli säästöpossun tyhjennyspäivät. Heliumpallo ja keksi + mehu.
Oli välillä, mutta silloin ne oli täytetty vedyllä eikä heliumilla ja kerran rappukäytävässä pallo osui kattoon ja siitä tuli valtava tulipallo. Kattoon jäi vuosiksi iso musta läiskä. Isäni hiuksetkin kihartui pamauksen ja lämmön vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
No siis oli. Ostettiin älytön määrä ilmapalloja ja puhallettiin itse. Kun olin lapsi, ei mitään foliopalloja ollut olemassakaan.
Olet siis syntynyt ennen 1950-lukua? Nimittäin ainakin äitini lapsuudessa 50-luvulla jo oli foliopalloja.
Ei . Ei kaivattukaan. 60- luku, naaseutu.
En muista että koskaan olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut ja Vappu satasta odottelen vieläkin. Onko teille muille tullut?
Mulle tuli. Vappu-heila maksoi kiltisti satasen siitä, että otin poskeen.
Oli aina. Ysärin lapsi olin. Sitä ei hankittu päiviä/viikkoja etukäteen, kuten nykyään tehdään. Vaan vappuna mentiin jonnekin torille ja ostettiin kaikille meille lapsille pallot. Kovasti varjeltiin ettei karkaa ilmoihin, uutta tuskin olisi ostettu jos olisi karannut :D Saatiin myös ostaa jotain pikkuhärpäkettä, pilailujuttuja, naamareita jne.
Ei ikinä
Oli vaan serpentiininä ja tavallisia itse puhallettavia vappupalloja
Ei ollut. Ne oli kalliita. Vissiin kerran oli sellainen keltainen ankka.
Tuolloin oli vielä vedyllä täytettyjä palloja, joiden räjähdykset aiheuttivat onnettomuuksia joka vappu.